بازدید 10311
۱
جنگ انگلیس ـ کرواسی و فرانسه ـبلژیک برای صعود به فینال ۲۰۱۸؛

کرواسی(۴)۲ ـ روسیه(۳)۲/کروات ها برنده رولت روسی با میزبان سخت جان جام جهانی

دانیل سوباسیچ که در دیدار گذشته کرواسی مقابل دانمارک سه مهار پنالتی داشت و عامل صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی شد، امشب هم با سه مهار توپ عالی اجازه نداد، حملات روس‌ها بیشتر از دو گل به همراه داشته باشد و در ضربات پنالتی هم پنالتی اول را گرفت تا کروات‌ها بازی مرگ و زندگی رولت روسی را از میزبان جسور و پرهوادار ببرند.
کد خبر: ۸۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 08 July 2018

تیم ملی کرواسی با پیروزی در ماراتنی نفسگیر و حذف میزبان سخت جان جام جهانی به جمع تیم های صعودکرده به نیمه نهایی جام بییت بکم پیوست.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شاگردان نامدار دالیچ موفق شدند برای دومین بازی متوالی در ضربات پنالتی به برتری برسند و با حذف روسیه میزبان به نیمه نهایی جام جهانی و دیدار مرگ و زندگی با انگلیس راه پیدا کنند. این بازی که در ورزشگاه فیشت شهر سوچی و با قضاوت ساندرو ریچی برزیلی برگزار شد در پایان نود دقیقه به تساوی یک ـ یک انجامید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه هم هر دو تیم یک بار موفق به گلزنی شدند تا نتیجه بازی در پایان 120 دقیقه 2 - 2 شود و ضربات پنالتی تکلیف تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی را مشخص کند. در ضربات پنالتی نیز این شاگردان دالیچ بودند که موفق شدند با نتیجه 4 بر 3 به برتری برسد.

کرواسی(۴)۲-روسیه(۳)۲/کروات هابرنده رولت روسی با میزبان سخت جان جام جهانی

دانیل سوباسیچ که در دیدار اخیر کرواسی مقابل دانمارک سه مهار پنالتی داشت و عامل صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی شد، امشب هم با سه مهار توپ عالی اجازه نداد حملات روس‌ها بیشتر از دو گل به همراه داشته باشد و در ضربات پنالتی هم پنالتی اول را گرفت تا عملکرد خوب او تکمیل شود و ستاره کروات‌ها باشد.

شرح گل ها

روسیه 1 - کرواسی 0 (دقیقه 31: دنیس چریشف): پاس چریشف از میانه زمین را آرتم ژیوبا دوباره به چریشف بازگرداند تا او با شوت پای چپ فنی و تماشایی به کنج دروازه کرواسی و در حالی که سوباسیچ نظاره‌گر بود، به زیبایی گلزنی کرد.

روسیه 1 - کرواسی 1 (دقیقه 40: آندری کراماریچ): پریشیچ در سمت چپ زمین به مانژوکیچ پاس داد که او تا محوطه جریمه روسیه پیش رفت و ارسال کوتاهی انجام داد تا کراماریچ با ضربه سر دروازه را باز کند و گل تساوی را به ثمر رساند.

روسیه 1 - کرواسی 2 (دقیقه 101: دوماگوج ویدا): ارسال مودریچ از روی کرنر سمت راست زمین را ویدا، مدافع پیشتاخته کرواسی با ضربه سر به گوشه پایین دروازه روسیه زد تا تیمش در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

روسیه 2 - کرواسی 2 (دقیقه 115: ماریو فرناندس): خطایی که پیواریچ سمت راست پشت محوطه جریمه کرواسی مرتکب شده بود را دژاگوئف، بازیکن تعویضی با سانتری استثنایی فرستاد که ماریو فرناندس، مدافع راست روسیه با ضربه سری عالی که سوباسیچ نظاره‌گر توپ بود، تبدیل به گل مساوی تیمش کرد.

ضربات پنالتی


روسیه 0 - کرواسی 0 : فدور اسمولوف پنالتی اول روسیه را تبدیل به گل نکرد و ضربه چیپ او به سمت چپ دروازه را سوباسیچ با کف دست گرفت.

روسیه 0 - کرواسی 1 : بروزوویچ توپ را به سمت راست دروازه زد که آکنیف با وجود تشخیص جهت توپ، نتوانست مانع از گل شدن توپ شود.

روسیه 1 - کرواسی 1 : دژاگوئف خلاف جهت سوباسیچ توپ را به سمت راست دروازه زد و گل اول روسیه را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

روسیه 1 - کرواسی 1 : کوواچیچ دومین پنالتی‌زن کرواسی بود که ضربه او به گوشه پایین سمت راست دروازه را آکنیف با شیرجه عالی مهار کرد.

روسیه 1 - کرواسی 1 : ماریو فرناندس با استارت سریع شوت محکم زمینی به سمت چپ زد که توپ به اوت رفت.

روسیه 1 - کرواسی 2 : مودریچ خیلی خوش شانس بود که ضربه او به سمت چپ دروازه بعد از مهار آکنیف به تیرک عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد.

روسیه 2 - کرواسی 2 : ایگناشویچ با فریب سوباسیچ توپ را به سمت چپ دروازه زد و تبدیل به گل کرد.

روسیه 2 - کرواسی 3 : ویدا خلاف جهت آکنیف با شوت محکم به سمت چپ دروازه موفق به گلزنی شد.

روسیه 3 - کرواسی 3 : در حالی که سوباسیچ به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، کوژیائف خلاف جهت او پنالتی را وارد دروازه کرد.

روسیه 3 - کرواسی 4 : راکیتیچ پیام آور شادی برای کرواسی بود و با گل کردن پنالتی، تیمش را به نیمه نهایی جام جهانی رساند.

تیم ملی روسیه دو پیروزی متوالی برابر عربستان سعودی و مصر در مرحله گروهی داشت ولی شکست برابر اروگوئه موجب شد این تیم در گروه A جام جهانی 2018 دوم شود و تیم میزبان در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اسپانیا برود ولی روس‌ها با شگفتی‌سازی توانستند در ضربات پنالتی حریف مطرح خود را شکست دهند تا اکنون مقابل کرواسی قرار بگیرند و کار سختی داشته باشند؛ شاگردان دالیچ بالاتر از آرژانتین صدرنشین گروه D شدند و در مرحله قبل مثل روسیه در ضربات پنالتی به برتری رسیدند و از سد دانمارک عبور کردند تا حالا امیدوار برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میزبان سخت جان چیه؟! جان سخت شنیده بودیم اما سخت جان از اکتشافات تابناکه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل