بازدید 5452
۵

مقاومت کم‌هزینه

احمد توکلی
کد خبر: ۸۱۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 01 July 2018

1- چرا تسلیم پرهزینه‌تر از مقاومت است؟ دشمن ما برای رفتارهایش حد و مرزی قائل نیست. چند سال پیش وزیر دادگستری آمریکا با صراحت اعلام کرده بود که ریشه ملت ایران را باید کند. امروز هم ترامپ مدعی است اگر اروپا با او همراهی کند 6ماهه نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون می‌کند. پس آمریکا دشمن ذاتی دولت و ملت ایران است. او این روحیه استکباری را فقط متوجه ایران نکرده است. ترامپ همه تعهدات خودش را در پیمان جهانی برجام زیر پا گذاشت اما برجام پیمانی جهانی بود چراکه تحت مدیریت سازمان ملل منعقد شده بود.

از سویی دیگر رئیس‌جمهور آمریکا از کنوانسیون‌های مهمی که عموما ابزار دست خودش بود نیز خارج می‌شود اینها قرائنی است برای اینکه ترامپ استکبار خود را فقط متوجه ایران نکرده است. در واقع او به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و در همین حال از قدرت مادی بالایی نیز برخوردار است. خواجه‌ نصیر‌الدین طوسی فرمود از گاو باید برحذر بود، چون شاخ دارد و عقل ندارد. از همین رو چون او نابودی ایران و ملت ما را تعقیب می‌کند اگر دربرابر خواسته او تسلیم شویم ما را تا بردگی کامل و چپاول همه منابع عقب خواهد راند.

در مقاومت اما گر چه ما برخی نعمت‌های موجود را از دست می‌دهیم و به سختی می‌افتیم ولی ملت و دولت پایدار می‌مانند و با پایداری آنها و قدرت و کمالی که ضمن مقاومت حاصل می‌شود، پس از مدتی، بهتر و بیشتر از آن نعمت‌ها به‌دست خواهد آمد.

2- مقاومت هزینه دارد ولی تدبیر و سیاست می‌تواند هزینه را کاهش دهد. یک رویکرد مدبرانه پرهیز از اقداماتی است که آمریکا را به یارگیری موفق سازد. دولت مکار ایالات متحده به‌دلیل خودشیفتگی و حماقت بی‌اندازه و مستی و غروری که او را به استهزای مناسبات بین‌المللی کشیده است از نظر آبرو در پایین‌ترین سطح در یکی دو قرن اخیر قرار دارد. این صفات چهره واقعی او را برملا کرده و باید از این ضعف او با کیاست بهره‌برداری کرد.اگر چنین کنیم هزینه مقاومت را کاهش خواهیم داد.

3- شرط مهمی که تحقق مقاومت به آن بستگی دارد وجود وحدت داخلی است. وحدت محور می‌خواهد.هیچ محوری بهتر از قانون و تمکین نسبت به آن نمی‌تواند وحدت را تأمین و تضمین کند. وقتی هم که برداشت از قانون متفاوت شد رجوع به رهبری فصل‌الخطاب قرار گیرد.این راه‌حل، با عقل، دین و مصلحت سازگار است.

* عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پدرمون درآمد بعد شما از مقاومت کم هزینه میگید.. مقاومت برای برخی کم هزینه و پردرآمد هم هست... کسی از تسلیم حرف نمیزنه، فضولی و دخالت های بیجا در دنیا رو کم کنید
لطفا این بار مقاومت را از جیب مبارک خود و آقازاده های گرامی تان شروع کنید چون در جیب ما دیگر چیزی باقی نمانده است !!!
این سیاست جواب نداده سالهاست مردم هزینه میدن
سرنوشت نمونه های بارز مقاومت را ببینید و پند بگیرید. ما برای مقاومت در برابر مهمترین بازیگر جهانی در حال باج دادن به کم اهمیت ترین کشورها هستیم. کومور، جیبوتی و و و و و و؛ حرکتی که کاملن برخلاف عقل سلیم است.
بدبختیشو مردم بکشن تا جیب شما ژنهای خوب متورمتر بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر