بازدید 4046

افزایش قیمت نفت با قفل شدن نفت لیبی در بنادر

روز سه شنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش تولید نفت کانادا و عدم قطعیت از صادرات نفت لیبی عنوان شده است. این در حالی است که بازار نفت این روز ها به شدت تحت تاثیر تصمیم افزایش تولید اوپک و شدت گرفتن نزاع های تجاری میان آمریکا و سایر اقتصاد های اصلی جهان قرار دارد.نزاع
کد خبر: ۸۱۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 26 June 2018

افزایش قیمت نفت با قفل شدن نفت لیبی در بنادرروز سه شنبه قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش تولید نفت کانادا و عدم قطعیت از صادرات نفت لیبی عنوان شده است. این در حالی است که بازار نفت این روز ها به شدت تحت تاثیر تصمیم افزایش تولید اوپک و شدت گرفتن نزاع های تجاری میان آمریکا و سایر اقتصاد های اصلی جهان قرار دارد.نزاع

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز گذشت ۳۵ سنت افزایش یافت و ۷۵.۰۸ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۳۰ سنتی، بشکه ای ۶۸.۳۸ دلار صورت گرفت.

شاخص نفت برنت که بازتاب دهنده عرضه و تقاضای جهانی است، با عدم قطعیتی که حول صادرات نفت لیبی به عنوان یکی از تولید کنندگان سازمان کشور های صادر کننده نفت به وجود آمده است، افزایش یافته.

نیروهای نظامی شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه هفتر، کنترل بنادر نفتی را به یک شرکت ملی نفتی دیگر که در شرق کشور قرار دارد واگذار کرده است. او گفته است که شرکت نفتی متعلق به دولت که در طرابلس مستقر است دیگر حق کنترل آن نفت را ندارد.

در این رابطه سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشاوره انرژی تریفکتا گفته است: “این اقدام خطر قفل شدن نفت لیبی در داخل کشور را افزایش می دهد زیرا شرکت ملی نفتی که در طرابلس قرار گرفته، تنها سازمان قانونی ای ست که حق فروش نفت را دارد.”

سرگردانی ها در مورد عرضه نفت لیبی در حالی به وجود آمده است که اوپک سعی دارد برای ایجاد تعارل در بازار، تولید خود را افزایش دهد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند.

در جلسه اخیری که در روز جمعه برگزار شد، اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) به اجماع رسیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل