بازدید 3742

عربستان دست از طمع برای تولید نفت بر نمی‌دارد

مدیر عامل شرکت بزرگ نفتی آرامکو، متعلق به عربستان سعودی، در خصوص تواقف اخیری که برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در ماه جولای صورت گرفته، گفته است که در صورت نیاز این کشور ظرفیت لازم برای افزایش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه نفت را دارد.
کد خبر: ۸۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 25 June 2018

عربستان دست از طمع برای تولید نفت بر نمی داردمدیر عامل شرکت بزرگ نفتی آرامکو، متعلق به عربستان سعودی، در خصوص تواقف اخیری که برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در ماه جولای صورت گرفته، گفته است که در صورت نیاز این کشور ظرفیت لازم برای افزایش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه نفت را دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از روترز، امین ناصر، مدیر عامل شرکت آرامکو در حاشیه کنفرانسی در دهلی نو گفته است که این شرکت به عنوان سومین تولید کننده بزرگ نفت خام پر جهان، در حال حاضر ده میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند و ظرفیت آن را دارد که تولید نفت خود را به ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

عربستان دست از طمع برای تولید نفت بر نمی دارد

بر اساس گزارش های منتشر شده، نهاد اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند.

اما در جلسه اخیری که در روز جمعه برگزار شد، از برای ایجاد تعادل اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) به اجماع رسیدند.

ناصر گفته است: “ما ظرفیت اضافی ای داریم ... که در صورت تقاضای بیشتر و یا رخ دادن هر مشکلی در عرضه می توانیم از آن استفاده کنیم.”

مشتریان نفت در جهان پس از وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا بر ایران و ونزوئلا نگران کمبود نفت و عدم تعادل میان عرضه و تقاضا شدند.

در این میان عربستان سعودی برای سهمیه برخی کشور بالاخص ونزوئلا دندان طمع تیز کرده است. آن ها خواهان این هستند که سهمیه کشور هایی که به هر دلیلی نمی توانند به قدر کافی تولید کنند، به عربستان تعلق گیرد.

اما حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، به خبرگزاری رویترز گفته است که در جلسه روز شنبه میان اعضای اوپک و کشور های غیر عضو بود و در جلسه روز جمعه که تنها میان کشور های عضو اوپک برگزار شد، توافقی برای جابجایی و واگذاری میزان تولید نشده است.

کاظم پور گفته است؛ «یک چنین چیزی وجود ندارد.... ممکن است برخی این کار را انجام دهند، اما این کار نقض توافق است.»

در حال حاضر ونزوئلا روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه کمتر از سهمیه تعیین شده است تولید دارد، اما ایران بر این عقیده است که سایر کشور ها این حق را ندارند که کاهش تولید این کشور را پوشش دهند و جبران کنند.

کاظم پور گفته است که: «آن ها نمی توانند بگویند که ونزوئلا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه روی میز گذاشته است و هیچ گربه ای نیست که این گوشت را بخورد، من گربه ام و روی آن می پرم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار