بازدید 3254

اسد: بدون غرب، سوریه را می‌سازیم/اصلاح قانون اساسی، بسته به اراده ملت سوریه است

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه «ان تی وی» روسیه در واکنش به اظهارات سیاستمداران غربی، مبنی بر عدم مشارکت در بازسازی سوریه، تصریح کرد: صادقانه بگویم، این بهترین سخنان غرب در طول جنگ در سوریه است.
کد خبر: ۸۱۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 24 June 2018

امروز (یکشنبه) رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد، غرب در بازسازی سوریه مشارکت نمی‌کند، زیرا او دست بخشش ندارد و تنها می‌گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک؛ بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه "ان تی وی" روسیه در واکنش به اظهارات سیاستمداران غربی مبنی بر عدم مشارکت در بازسازی سوریه، تصریح کرد: صادقانه بگویم، این بهترین سخنان غرب در طول جنگ در سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد: غرب در بازسازی سوریه مشارکت نمی‌کند، ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد. ما به تنهایی توان آن را داریم که سوریه را بازسازی کنیم.

وی گفت: اگر عناصر تروریستی تسلیم نشوند، ما به زور کنترل شمال سوریه را به دست می‌گیریم.

بشار اسد ادامه داد: اتهامات غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی درست نیست، بلکه غرب با این بهانه به دنبال دخالت نظامی مستقیم و حمله به ارتش سوریه است. این ادعاها نتیجه خیال بافی آنها و رسانه‌هاست، که توسط رسانه‌ها اختراع شده و از طریق اینترنت و رسانه‌های دیگر در سرتاسر جهان منتشر شده‌اند.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مداوم دروغ می‌گویند. هنگامی که هیچ گونه احترام به قوانین بین‌المللی نباشد، زمانی که هیچ نهاد مؤثری در سازمان ملل نباشد، شما نمی‌توانید در مورد جلوگیری و منع تحرکات صحبت کنید، جهان طبق قوانین جنگل زندگی می‌کند.

وی افزود: اصلاح قانون اساسی تنها به اراده ملت سوریه بستگی دارد و در این زمینه نیاز به یک رفراندوم است.

رئیس جمهوری سوریه درباره حضور نیروهای روسیه در کشورش اشاره کرد که حضور نیروهای روسی در سوریه در دستیابی به توازن قدرت در جهان مؤثر است. در رابطه با روابط ما با روسیه دو نکته وجود دارد: نکته نخست این است که ما و روسیه علاقه‌مند به مبارزه با تروریسم و پیروزی بر آن در سوریه، روسیه و تمام جهان هستیم. دومین نکته یک هدف بلند مدت است. روسیه نقش مهمی در تحقق و دستیابی به توازن جهانی که بعد از فروپاشی شوروی سابق از بین رفت، ایفا می‌کند.

اسد درباره نامزدی‌اش در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ نیز گفت: هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌ام، اما نامزدی‌ام منوط به دو عامل است؛ اول میل و تمایل خودم به حضور دوباره در انتخابات و دومین عامل بستگی به خواست ملت سوریه دارد؛ هرچند هنوز سه سال دیگر پیش ‌روی داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: با آغاز سال ۲۰۲۱ باید ببینیم، آیا ملت سوریه بار دیگر آماده هستند که همان شخص و همان رئیس جمهور را انتخاب کنند؟ اگر این گونه نباشد، در نتیجه منصب ریاست جمهوری چه سودی برای من دارد؟ در این صورت در انتخابات موفق نخواهم شد و نمی‌توانم پیشرفت و موفقیتی برای سوریه به دست بیاورم، پس در چنین شرایطی کاندید نمی‌شوم. اما اگر ملت سوریه آماده رأی دادن و انتخاب من باشند، در این باره فکر خواهم کرد؛ هرچند هنوز برای فکر کردن در این باره زود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر