بازدید 11279
۲

ایران دندان طمع عربستان را می‌کند

در روز شنبه ایران گفته است که اگر اوپک و شرکای آن به درستی به توافق عرضه نفت وفادار بمانند، جهان شاهد رسیدن اندک نفت اضافی مد نظر به بازار خواهد بود. این تاکید ایران در مخالفت با عربستان سعودی است که تمایل به اختصاص یافتن سهم تولید برخی از کشور ها، به برخی از کشور های دیگر را دارد.
کد خبر: ۸۱۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 24 June 2018

ایران دندان طمع عربستان را می‌کنددر روز شنبه ایران گفته است که اگر اوپک و شرکای آن به درستی به توافق عرضه نفت وفادار بمانند، جهان شاهد رسیدن اندک نفت اضافی مد نظر به بازار خواهد بود. این تاکید ایران در مخالفت با عربستان سعودی است که تمایل به اختصاص یافتن سهم تولید برخی از کشور ها، به برخی از کشور های دیگر را دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز؛ اوپک و گروهی از کشورهای غیر اوپک روز شنبه توافق کردند که پس از چندین ماه کاستی تولید کشورهای عضو اوپک از جمله ونزوئلا و آنگولا، تولید را به میزان تعیین شده در قرارداد کاهش تولید بازگردانند و میزان پایبندی را به ۱۰۰ درصد تقلیل دهند.

ایران دندان طمع عربستان را می‌کند

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفته است که این به معنای واگذاری غیر مستقیم تولید اضافی از جانب کشور هایی که قادر به تولید بیشتر نیستند، به کشور هایی چون عربستان و دیگر اعضای اوپک خلیج فارس است که توانایی انجام چنین افزایش تولیدی را دارند.

اما حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، به خبرگزاری رویترز گفته است که در جلسه روز شنبه میان اعضای اوپک و کشور های غیر عضو بود و در جلسه روز جمعه که تنها میان کشور های عضو اوپک برگزار شد، توافقی برای جابجایی و واگذاری میزان تولید نشده است.

کاظم پور گفته است؛ «یک چنین چیزی وجود ندارد.... ممکن است برخی این کار را انجام دهند، اما این کار نقض توافق است.»

در حال حاضر ونزوئلا روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه کمتر از سهمیه تعیین شده است تولید دارد، اما ایران بر این عقیده است که سایر کشور ها این حق را ندارند که کاهش تولید این کشور را پوشش دهند و جبران کنند.

کاظم پور گفته است که: «آن ها نمی توانند بگویند که ونزوئلا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه روی میز گذاشته است و هیچ گربه ای نیست که این گوشت را بخورد، من گربه ام و روی آن می پرم.»

ایران از اوپک خواسته است که درخواست دونالد ترامپ مبنی بر افزایش عرضه نفت را رد کند؛ چرا که خود او با تحمیل تحریم های جدید بر ایران و ونزوئلا موجب افزایش قیمت نفت شده است.

به عقیده کاظم پور، ونزوئلا به زودی تولید نفت خود را به حد تعیین شده می رساند و به این دلیل دیگر کشور ها نباید برای سهمیه این کشور دندان تیز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
از ورود وزرای انرژی روسیه و سعودی با یک خودرو به راحتی میشه فهمید عجب تحلیل درستی کردین.خخخخخخخخخخخ
فعلا که روسیه و عربستان با هم طمع کردند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی