بازدید 2528
۱

اختلاف ماکرون و ایتالیا بر سر پذیرش پناهجویان

کد خبر: ۸۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴ 24 June 2018

رئیس جمهوری فرانسه خواستار تحریم کشورهایی از اتحادیه اروپا شد که از پذیرش پناهجویان خودداری می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا آن دسته از کشورهای عضو را که از پذیرش پناهجویان خودداری می کنند، تحریم کند.

این پیشنهاد در آستانه نشست فوری سران اتحادیه اروپا ارائه شده که در روز یکشنبه برای بحث پیرامون اختلافات موجود بر سر موضوع مهاجرت در بروکسل برگزار می شود.

مکرون در اظهاراتی که مجارستان، لهستان و جمهوری چک را هدف گرفته بود، گفت: نمی توانیم کشورهایی را داشته باشیم که از همبستگی اتحادیه اروپا منتفع شوند و در عین حال در موضوع مهاجرت خودخواهی ملی خود را ابراز کنند.

بحث پیرامون سرنوشت کشتی نجات آکواریوس با 600 پناهجوی آن در ماه جاری میلادی اختلاف عمیقی را میان کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

ایتالیا و مالت از پذیرش این کشتی که روزها بلاتکلیف در دریا مانده بود سرباز زدند تا آنکه اسپانیا سرنشینان آن را پناه داد.

یک کشتی دیگر حامل پناهجویان نیز روز شنبه با پس از انتظار در دریای مدیترانه با عدم پذیرش از سوی ایتالیا و مالت روبه رو شد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین پیشنهاد داد که شرایطی جدید برای دریافت کمک های مالی ساختاری به کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه پذیرش پناهجویان افزوده شود.

مکرون این اظهارات را پس از دیدار با «پدرو سانچز» نخست وزیر جدید اسپانیا در پاریس گفت و دو طرف توافق کردند که مراکز اسکان جدید برای پناهجویان در اروپا گشوده شود.

فرانسه خواهان گسیل پناهجویان به نزدیکترین مقصد در اروپا است که درباره پناهجویان آفریقایی این مقصدها شامل کشورهای ایتالیا و مالت می شود که با این امر مخالفند.

مکرون پیشتر نیز با اظهاراتی پیرامون مساله پناهجویان خشم ایتالیا را برانگیخته است.

وی روز جمعه با اینکه مستقیم از کسی نام نبرد، اظهار داشت: آنها (عوام گرایان) همانند جذام در سرتاسر اروپا و حتی در کشورهایی که دیگر فکر نمی کردیم به آن بازگردند، رشد می کنند. دوستان همسایه ما بدترین مطالب را می گویند و ما عادت کرده ایم. آنها بدترین تحریکات را می کنند ولی هیچ کسی عصبانی نمی شود. اروپایی ها به جای انتقاد از اقدامات دولت های طرفدار اتحادیه اروپا، باید بطور جدی با این پدیده مبارزه کنند.

در این میان 'لوئیجی دی مایو' معاون نخست وزیر ایتالیا بلافاصله واکنش نشان داد و در پیامی از طریق فیسبوک حملات مکرون را توهین آمیز خواند و گفت که جذام واقعی ریاکاری فردی است که پناهجویان را در مرز میان ایتالیا و فرانسه در 'ونتی میلیا' می راند و می خواهد به ما در خصوص حق توزیع برابر پناهجویان درس اخلاق دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با نام خدا .

با سلام .

آقای مکرون به هیچ وجه دوست ایران نیست . مطمئن باشید با امریکا خواهد بود در حمله به ایران .


یک ناپلئون دیگر ظهور کرده است . منظورم مکرون است .

اگر راست میگوید شرکت توتال فرانسه را برگرداند . این چه جور رئیس جمهور است که قدرت ندارد به یک شرکت

فرانسوی دستور دهد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان