بازدید 27442
ابهامات جدی درباره فروش و پیش‌فروش خودروسازان داخلی؛

«سایپا» تعداد «سراتو»های فروخته شده و نام خریداران را اعلام کند!

پیشنهاد دیگر این که در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه افراد خاص فقط می توانند نام نویسی کرده و خرید انجام دهند، فقط در مورد خودروی سراتو، سایپایی ها اعلام کنند، در فروش و پیش فروش اخیر، چند خودرو از نوع «سراتو» برای فروش عرضه شده است؟ چه کسانی موفق به ثبت نام این خودرو شده اند و در نهایت هم اسامی که توانسته اند از شهرها، استان ها و احیانا روستاها و مناطق مختلف این خودرو را ثبت نام و خریداری کنند، اعلام شود.
کد خبر: ۸۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 23 June 2018

در کشور ما به واسطه تعیین تعرفه واردات برای خودروهای وارداتی و امتیازی که برای شرکت های ایران خودرو و سایپا و همچنین برخی شرکت هایی که نسبت به مونتاژ خودرو در کشور اقدام می کنند، تولید خودروهایی که با توان داخلی طراحی، تولید و حتی مونتاژ می شوند، در اولویت قرار گرفته که طی سال هایی که این انحصار برای توانمندسازی صنعت خودروسازی داخلی ایجاد شده، تقریبا هیچ پیشرفتی نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ این انحصار برای ایران خودرو و سایپا تا چند سال پیش، تنها عیبش فقط عدم پیشرفت و تولید خودروهایی که توان رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشد، بود؛ اما حسن آن مشغول به کار بودن چند صد هزار کارگر و کارمند این کارخانه ها بود. متأسفانه این رویه باعث شده که به مرور آسیب ها و مشکلات ناشی از ایجاد این انحصار افزایش یافته و صنعت کشور را به نوعی با چالش مواجه سازد.

با الزامات قانونی که برای استانداردسازی محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شد، بخشی از مشکلات ناشی از عدم استاندارد مرتفع شد، اما همچنان نمی توان رقابتی را بین خودروهای تولید داخل با خودروهای روز دنیا متصور شد. حتی تا اینجای کار را مردم شاید بپذیرند؛ اما اینکه با وجود چنین شرایطی خودروسازان بخواهند برای مردم، کشور و صنعت مشکل ساز بشوند، به هیچ عنوان قابل قبول و قابل تحمل نیست.

از ابتدای سال جاری تاکنون، نوسانات قیمت ها از بازار ارز، سکه و طلا شروع شد و اولین جایی که واکنش فوری به آن نشان داد، بازار خودرو و خودروسازان داخلی ما بودند؛ هرچند به نظر می رسد با اقداماتی که آنها از ماه های پایانی سال گذشته شروع کردند، پیش بینی چنین شرایطی را می کرده اند، نه تنها اقدام به جلوگیری از ایجاد یک معضل و مشکل اقتصادی در کشور نکرده اند، بلکه برای کسب سود بیشتر از این فضا قدم برداشته اند.

خودروسازان از سال گذشته تاکنون فروش و پیش فروش های محدودی را در دستور کار خود قرار دادند تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس در گفت و گویی اعلام کرد، ایران خودرو و سایپا در چنین شرایطی، اقدام به «احتکار» 90 هزار خودرو کرده اند که سهم نارنجی پوشان جاده مخصوص 60 هزار خودرو و سهم آبی پوشان 30 هزار خودرو بوده است؛ اقدامی که هرچند هر دو خودروساز آن را رد کردند، بررسی وضعیت بازار و عرضه و تقاضا بیشتر درستی حرف نماینده مذکور را به اثبات می رساند تا خودروسازان.

همین رویه باعث شد که قیمت برخی خودروهای خودروسازان داخلی سر به فلک بکشد و اختلاف قیمت عجیبی بین خودروهای موجود در بازار با خودروهای کارخانه ایجاد شود. همین موضوع باعث شد که ایران خودرو و سایپا در چند نوبت بدون هرگونه اخذ مجوز قانونی و به بهانه افزایش قیمت ها در بازار آزاد و افزایش قیمت دلار، نسبت به افزایش قیمت خودرو اقدام کنند و در نهایت شورای رقابت هم در یک مصوبه فرمایشی و بدون هرگونه توضیحی درباره چگونگی افزایش قیمت و اعلام قیمتی که باید افزایش روی آن اعمال شود، رأی به گران کردن خودروها بین 5 تا 7 درصد داد.

مشکلات ایجاد شده اقتصادی که یکی از جدی ترین آنها در بازار خودرو بود، باعث شد تا به پشتوانه برخی چهره ها و حمایت مردم، دوباره ساز تحریم خرید خودروی صفر اعم از داخلی و خارجی کوک شود و دولت هم که فضا را بهم ریخته می دید، بعد از چند ماه تازه به یاد آورد که دو خودروساز انحصاری بدون هیچ ملاحظه ای در حال بهم ریختن وضعیت اقتصادی بازار خودرو هستند که می توان تأثیر آن را به وضوح بر دیگر عرصه های اقتصادی نیز دید.

فعال شدن دوباره «کمپین نخریدن خودرو» و اعلام مسئولان دولتی برای عرضه خودرو، ایران خودرو و سایپا را مجبور به عرضه دوباره خودروها در سایت های فروش شان کرد؛ اما فروشی که تقریبا هیچ «خروجی» ندارد و بیشتر شبیه به یک «شوی تبلیغاتی» است. در این گزارش بناست که فروش و پیش فروش خودروهای سایپا مورد بررسی قرار بگیرد. وضعیت فروش و پیش فروش ایران خودرو را در گزارش دیگری به بررسی خواهیم نشست.

سایپا اخیرا در مصوبه ای نسبت به فروش و پیش فروش خودروهای خود اقدام کرده و تقریبا همه محصولات خود به غیر از ساندرو و استپ وی را در سامانه خود قرار داده است؛ اما تقریبا می توان گفت که تلاش برای خرید این خودروها که در سایت این شرکت خودروسازی قرار گرفته، بیهوده است و دقیقا معلوم نیست چه کسانی می توانند از سامانه فروش «سایپا» خودرو خریداری کنند.

بسیاری از مخاطبان و کاربران سایت «تابناک» با ارسال عکس ها و متن های گلایه آمیز از این نحوه فروش گلایه کرده و آن را نوعی شوی تبلیغاتی خوانده اند که احتمالا عوایدش فقط به جیب کسانی می رود که با امتیازات خاص می توانند اقدام به خریداری خودرو کنند.

 

با وجود ایجاد «کمپین نخریدن خودرو»، به نظر می رسد، استقبال آنچنانی از فروش و پیش فروش شرکت مذکور و سایر شرکت ها نشده باشد، چون فعالیت چند روزه این سامانه و تکمیل نشدن ظرفیت که بلافاصه منجر به بسته شدن سایت فروش خودروهای عرضه شده خواهد شد، نشانگر همین مسأله است؛ اما جالب اینجاست که در چنین شرایطی، باز هم امکان خرید تقریبا برای خریداران احتمالا «عادی» صفر است.

جالب تر اینجاست که فروش خودروی سایپا ـ که اختلاف قیمت قابل توجهی با بازار آزاد دارد ـ از ابتدای ثبت نام میسر نبود و در فاصله کوتاهی هم سایت عرضه کننده، اعلام کرد که به دلیل تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام خودروی مذکور وجود ندارد. در مورد برخی خودروهای دیگر هم اگر شما اینترنت فوق العاده ای هم داشته باشید و مرتبا برای خرید خودرو دکمه ثبت را بزنید، باز هم با این پیغام مواجه خواهید شد که «متأسفانه ازدحام کاربران حاضر در سایت، از ادامه روند خرید توسط شما جلوگیری کرده است. لطفا جهت خرید خودرو مجددا اقدام فرمایید.»

متأسفانه این عملکرد «سایپا» نه تنها مشکلی از وضعیت اقتصادی بازار خودرو حل نخواهد کرد، بلکه به غیرشفاف بودن آن دامن زده و دست دلالان را به جای کارخانه تولیدی به روی بازار می گشاید. اقدامی که باید مسئولان دولتی، نظارتی و آقایان در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین کارخانه مزبور به بررسی آن پرداخته و در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

برای شفاف شدن بازار و کوتاه شدن دست دلالان از تصمیم گیری با جای کارخانه و نهادهای تصمیم گیر در ارتباط با تعیین روند بازار و قیمت ها، پیشنهاد می کنیم که سایپا اعلام کند که میزان مراجعه به سایت فروش این کارخانه چه میزان است که مرتبا پیغام خطا برای خریداران صادر می کند. یعنی کاربران سایت این کارخانه از کاربران سایت های پربازدیدکننده خبری و اجتماعی و یا فروشگاه های آنلاین که بعضا از یک میلیون نفر عدد آن می گذرد، بیشتر هستند که توان پشتیبانی وجود ندارد و مخاطب مرتب پیغام خطا دریافت می کند؟

پیشنهاد دیگر آن که در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه افراد خاص فقط می توانند نام نویسی کرده و خرید انجام دهند، فقط در مورد خودروی سراتو، سایپایی ها اعلام کنند، در فروش و پیش فروش اخیر، چند خودرو از نوع «سراتو» برای فروش عرضه شده است؟ چه کسانی موفق به ثبت نام این خودرو شده اند و در نهایت هم اسامی که توانسته اند از شهرها، استان ها و احیانا روستاها و مناطق مختلف این خودرو را ثبت نام و خریداری کنند، اعلام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۸۰
والله ما که در پایتتخت مملکت هستیم نتونستیم ثبت نام کنیم چه برسه به شهرستان ها و روستاها
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اقا ی پاینخت نشین چند ماه دندون رو جگر بذارید نخرید یکم برای خودمون احترام قائل باشیم یک سوئیسی لیاقتش کشوری مثل سوئیس من و شما هم لیاقتمون همینه روزی صد بار برای همه چی باید بریم تو صف بعدشم اخرش یکم بهمون میخندن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
من که از نیم ساعت قبل تو سایت بودم یکدفعه با صفحه ظرفیت تکمیل مواجه شدم چرا وقتی میخوان خودشون بخرن مردم رو علاف میکنند
کشور همیشه قحطی زده ایران...
با سلام. ضمن تایید مطلب نگارنده آن، نکته جالب این بود که بنده که یکبار موفق به ورود به سایت شدم بهنگام تکمیل اطلاعات با پیام اینکه شما قبلا از این نوع محصول خریداری نموده اید مواجه شدم در حالیکه بنده اصلا سراتو از سایپا نخریده بودم. پیگیری بنده نشان میداد که اگر شما طی شش ماه گذشته هر نوع محصول سایپا خریداری کرده باشید به شما اجازه خرید سراتو را نمیداد حالا می خواست پراید باشدیا خودرو دیگر. اینم از اون کارهای عجیب در کنار بقیه کارهای سایپا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اتفاقا سایپا کار خیلی خوبی کرده. مگر هر نفر در طی سال به خرید چند خودرو نیاز دارد؟ اگر برای خانواده است میتوانید به اسم خودشان بخرید. راه کم اثر کردن ورود دلالان به پیش خرید سکه و خودرو این است که در تعدادخرید محدودیت ایجاد کنند نه اینکه بدون محدودیت یک نفر 39 هزار سکه بخرد!! حالا هم بیاید سراغ بازار خودرو. البته خشک و تر با هم میسوزد و در این بین ممکن است افرادی مثل شما که به هر دلیل در 6 ماه میخواهید شاید برای مصرف ماشین دوم بخرید را هم شامل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
چغدر بد شد !!!!!!!!
اقا سر کوچه ما که سایت سایپا باز نشد اما بقیه رو نمی دانم ساعت 10 رفتم گفت 10:15 دوباره 10:15 رفتم گفت 10:30 خلاصه فکر کنم تا فردا صبح هم می رفتی یک ربع یک ربع پاس میداد به جلو
تابناکی عزیز،معلومه که حسابی با مدیر جدید عادل و صادق و مافیا ستیز سایپا در افتادی!!!!!!!!!!!!!! حتما منافع مدیران سفارشی شما هم در خطرن! راستی میدونی پزوه 2008 چه مدت بعد از پیش فروش اومد بازار و مالک کی بود؟؟ میدونید عظیم خودرو چطوری ثبت نام عمده ای میکند؟! میدانید اصلا مافیای خودروی هیچ مدیر عامل غیر باندی را تحمل نمیکند؟! میدانید داخل شرکتها مدیران و روسا چگونه انتخاب میشوند از 5 سال پیش تاکنون؟!!!!!! نه فقط دنبال منافع هستید که کاریکه سالها انجام میشود و همیشه میدانید الان مشکل را به اسم یکنفر ثبت کنید !!!!!!!!
سايت باز نشد فقط جارو جنجال رسا نه اي كردند كه مردم هجوم اوردند .كدوم هجوم براي چا تا فرغون خالي بندي بود .انشالله بزودي ماشين خارجي سوار ميشيم صبح سحر نزديك است
ثبت نام باید فقط از طریق خود نمایندگیها صورت بگیره!
ای خدا مگه مردم عادی رو هم ثبت نام میکرد ؟
این موضوع ها محرمانه است وامکان در دسترس قرار گرفتن همگان را ندارد اگر فرمایش دیگری دارید بفرمایید
مغلطه نکنید سایت باز میشه ولی برخی از مدلها تقاضا براشون زیاده و یک دفعه سیل خریداران سرازیر میشند برای یک مدل و از نظر فنی سایت کشش نداره برای این همه تقاضا . ضمنا امروز هم تمامی مدلها به جز برخی از آنها باز برای ثبت نام باز شده. فقط میگم نخرید تا ارزون بشه همین.
دزدی دزدی دزدی دزدی -در مملکت ما قالپاق دزدها اعدام میشوند و دزدان سر گردنه با دزدی های آنچنانی آزادانه و با فخرفروشی به مردم عادی راست راست راه میروند
این داستان در سال 95 هم که ساندرا استپ وی رو تازه شروع به پیش فروش کرده بودن هم بود.به خطر اینکه قیمت پیش فروش 54 و قیمت آزاد 64 تومن اختلاف داشت پس قاعدتا خود سایپا نمی زاره که افراد عادی بتونن ثبت نام کنن. من سه روز متوالی رفتم نمایندگی سایپا هر بار هم دو ساعت معطل شدم نتونستیم وارد سایت خرید بشیم. کاملا مشکوک .یک شوی تبلیغاتی.واسه همین من رفتم خودرو چینی خریدم.کلی هم به من احترام گذاشتن . 12 روزه ماشین رو تحویل دادن.
کاسبان تحریم ، همدستان ترامپ
فقط با دادگاهی کردن به جرم همدستی با دشمن دل مردم خنک میشود و لاغیر!!
فروشی در کار نیست
همش شو بود
کسی هم که نظارت نمیکنه کی به کیه؟؟؟؟؟؟
درهیاهوی جام جهانی یورواز۹۱۰۰ هم عبورکرد !!!
سایپا باید تعداد افراد و اسامی را در سایت خود بایستی اعلام کند.
خب بنده 100 تا خریدم... فرمایش؟؟ همش هم به نام عمه و خاله و دایی و ننه و جد و اباد و بچه ها شونه... مشکلیه؟؟؟
بسیار ممنون از تابناک
باید هزینه تقلب اونقدر زیاد بشه که متقلب از بین بره. در 10 ثانیه اول پیام سایت اتمام ظرفیت بود و رجوع به یک ربع دیگه و همینطور تا آخر که اعلام کرد ظرفیت تمام. قطعا از مردم عادی موفق به خرید نشدن.
بالاخره یکی از این گردن کلفتها که خود ما مردم بزرگشون کردیم باید پاسخ بده
سایپا سه شیفته داره کارمیکنه هرچی میسازه نساخته فروش میره ولی چرا شرکت همیشه تو زیانه و سهامشم نسبت به 2-3 سال قبل یکسوم یکچهارم قیمت شده.این همه پول واریزی به شرکت کجا میره؟ انشاله که لبنان و....نرفته باشه
آتش بدو دست خویش بر خرمن خویش

چون خود زده‌ام چه نالم از دشمن خویش

کس دشمن من نیست منم دشمن خویش

ای وای من و دست من و دامن خویش
دلار هشت هزار تومان، روحانی،احمدی نژاد،.......مچکریم
یورو 9050 تومان این مملکت صاحب نداره ؟؟؟ مردم سرگرم جام جهانی هستند بانک مرکزی هم بیکار ننشسته قیمت ارز روزی 2 تا سه در صد بیشتر میشه تابناک پیگیری کنید مسولین بی کفایت دروغگو و ریا کار پاسخگو باشند!!!
سلام
اگرهردو كارخانه را جمع كنند وبه اندازه هزينه حقوق كارگران هردو كارخانه تعرفه برابرومتناسب وضع كنندبراي خودروي جايگزين خارجي بنفع منافع ملي است بعد بخش از نيروي بيكار شده اين دو كارخانه را در بخش خدمات پس از فروش خودروي وارداتي مشغول بكار كرد
اين دوكارخانه يني سايپا وايران خودرو بيش از هرچيز منابع ملي را دارند هدر ميدهند چه لزومي دارد اينها خودرو توليدكنند اينها طي ٥٠ سال محصول قابل رقابتي با خودروهاي وارداتي نميتوانند توليدكنند پس ادامه كار انها توجيه اقتصادي نداردبهترين گزينه حذف انها است جلو ضرر را هرجا بگيريد نفع دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
رضا از دوستان وارد کننده خودرو!!!!!!
امروز ایران خودرو از یک ربع مانده به اغاز فروش سایت از رده خارج شده تا الان
کی مردم از این خواب خرگوشی بیدار میشن؟!
بزرگترین محتکرین کشور شرکتهای دولتی هستن... خون مردم را این شرکتها تو شیشه کردن... دنیا چطور فروش داره ماهم یکی از اونا... اراده ای برای جمع کردن دست دلال و واسطه نیست چطور ریگی را رو هوا میزنن اونوقت تو پیش فروش چند تا ارابه موندن؟ البته در همه زمینه ها تو ایران دلال است... تنها راه اینکه سزای گران فروش نخریدن است والسلام......
(( هرچند به نظر می رسد با اقداماتی که آنها از ماه های پایانی سال گذشته شروع کردند، پیش بینی چنین شرایطی را می کرده اند ))
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!!
وقتی میگن گرونی دست خودشونه یه عده میگن نه !!! پس عمه من بوده که میدونسته قراره اول امسال گرونی ها اینقدر باشه!!!
به لحاظ سیستمی فروش 20 ثانیه ای دورغی بیش نیست مگر به شرطی ، اینکه مستقیم به دیتابیس دسترسی باشد
که آن هم در سایپا با یه کوئری انجام شده باشد. و یا اینکه سیاه بازی و بازار گرمی برای مقابله با کمپین نخریدن خودرو باشد
فرض کنید سایپا در روز هزار تا سراتو وارد بازار کند، فرض کنید فرد یا افرادی توان مالی آن را داشته باشند که تا یک سال همه را بخرند
الان مشکل از سایپا است یا قوانین؟
این قضیه برای ارز، سکه و مسکن عیناً صادق است، موضوع احتکار است که شاید قسمت اندکی سمت تولید کننده باشد، چون بالاخره نظارتی هرچند اندک وجود دارد، سمتی که بلانظارت است، سمت خریدار است
باید فکری برای آن بشود
وگرنه شما روزی یک میلیون دلار در بازار ارز تزریق کنی، روزی یک میلیون سکه پیش فروش کنی، روزی یگصد هزار ماشین وارد کنی، اگر‌ نظارتی بر خرید نباشد، همین میشود که الان هست
سکه ها، ارز ها، مسکن ها، و خودرو ها را عده ای معدود می‌خرند و خود میشوند عرضه کننده دست دوم. تمام قانون های مالیاتی هم مانند ارزش افزوده که برای جلوگیری از این کار ساخته بودیم اگر‌ نشودابزار دستشان، سنگ‌های جلوی پایشان نخواهد بود
مشکل از جای دیگری است. الان درست بیشت و هفت سال است که خودروسازها انحصار بازار خودرو را در دست دارند و به دلیل سود بسیار بالای این انحصار به هیچ وجهی حاضر به از دست دادن آن نیستند. سال هفتاد اعلام شد که برای ارتقای صنعت خودروسازی کشور و تبدیل ایران به هاب خودروسازی منطقه واردات خودرو به مدت پنج سال ممنوع است. آن پنج سال هی تمدید شد و هر بار هم که قدری انحصار شل میشد با کمک افزایش نرخ ارز و تعرفه انخصار برقرار می ماند. الان هم وضع همان است و مادامی که افتصاد کشور رانتی، انحصاری و غیرمولد باشد وضع به همین صورت خواهد بود. گوش شنوایی هم برای اخقاق خقوق مردم وجود ندارد که ندارد...
آقايون بايد يكبار براي هميشه اين دندون فاسد خودروسازان رو كشيد وانداخت دور
سلام ، دو خودرو ساز بزرگ دولتی که وفادار به دولتها هستند چون مخارج تبلیغاتی دولتهای مختلف و نمایندگان مجلس طیف ها را می دهند . برای همین هر کاری که بخواهند انجام می دهند وکسی جلودارشان نیست یعنی اینکه کسی نمی تواند جلوی انها را بگیرد . چون مدیر عامل ، معاونین و مدیران خودرو سازها اکثرا از اقوام ، فامیل وآشنایان هستند که هر کدام به طیفی وابسته اند . چرا کسی از سایپا نمی پرسد بعد ازتحریمها سه هزار موتور مگان را به خودرو تبدیل نکرد . چرا خودروهای برلیانس در چین با موتور هیوندای عرضه می شود و لی در ایران با موتور چینی . تا کی کم فروشی را باید توسط این دو خودرو ساز تحمل کرد . عرضه قطره چکانی فقط سود سرشاری به جیب دلالان و رانت خوارهای دولتی می ریزد که اکثر بصورت دلار و یورو توسط صرافی ها در خارج از ایران تحویلشان می شود . فساد سازمان یافته که برای به چالش کشیدن نظام اقتصادی ایران فعالیت می کند نه برای اقتصاد و صنعت این مرز و بوم .
گفته باشه چشم تنها راه اتحاد مردم در نخریدن است و بس
شما فقط دنبال تخريب سايپا و تخطئه توليد ملي هستين . چي عايدتون ميشه از اين تخريب بجاي اينكه تو اين اوضاع همراه باشين فقط دارين چوب لاي چرخ سايپا ميزارين
بهترین کار نخریدن خودروهای داخلی چه ملی و چه مونتاژی است. من که پولم را جمع میکنمو زیادش میکنم و هر وقت مناسب بود خودرو خارجی میخرم و خلاص!!!!! دیگر حتی از اسم سایپا و ایران خودرو کرمان موتور و... حال آدم به هم می خورد!
سلام منم اولش اینطور فکر میکردم ولی نمیدونم شانس اوردم یا چی شد که تونستم سراتو ثبت نام کنم.
با سلام .من از اول وقت تا تمام شدن سراتو تلاش کردک با اینترنت پرسرعت 6 مگ بر ثانیه فقط یکبار اون هم ساعت 10 اول وقت سایت راه داد ولی در ماشین ها اصلا سراتو نبود هرچی بالا پایین کردم نبود بعدش هم دیگر اصلا باز نشد تا زمانی که سراتو تمام شد
شب بود تاریک بود سایت باز نشد
البته برا مردم عادی نه نوری چشمی ها و .....
این دو خودروسازی را تعطیل کنید و بگذارید این مردم بیچاره با همین پولهایی که صرف خرید از این دو خودروساز را میدهند خودرو وارداتی با کیفیت سوار بشوند.
تابناک عزیز از گزارش شما واقعا ممنون . ولی واقعا انتظار دارید خودروهایی که اصلا فروش نرفته و شو تبلیغاتی بوده یا چنانچه به از مابهتران فروخته شده ، شرکت سایپا یا ایران خودرو بیاد امار بده
فقط یکی مرد شه بگوید صاحب و مسئول مملکت کیه .. حسینقلی خانی تر از این ممکن نیست . گرانی 80 درصدی و هرکه دلش خواست و دوست داشت همان کند
کار بعضی از خودروسازها توی ایران با کلاهبرداری هیچ فرقی نداره فقط اینها خیلی قانونمند کلاه مردم رو برمیدارن ، مردم هم خوشحالند که خودروی تولید داخل سوار میشن . هم خودروساز خارجی راضی ، هم خودرو ساز داخلی راضی ، هم دلال راضی ، هم مصرف کننده راضی.
کمپین نخریدن خودرو به‌نظرم به‌علت هدفمندی محکوم به‌شکست است. به‌جای آن کمپین آزادسازی واردات خودرو و کاهش تعرفه تا حدود نهایتا ۲۰ درصد باید طراحی شود. به‌نظرم در این باره رسانه‌هایی مثل تابناک، با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع دارند، باید پیش‌قدم باشند.
مطلب اگه هیچی نداشت اینه خوبه که الان همه میان میگن ما می خواستیم بخریم نشد!!!
از سال ۸۹ به امبد اینکه با نخریدن خودرو تغییری در بازار ایجاد بشه منتظر شدم ولی واقعا خودم و خانواده ام در عذاب بودیم
چند روز پیش با این فروش ویژه تونستم یه تیبا ثبت نام کنم
ولی کاش کمی ارزش برای خریدار قاعل بودند سایپایی ها
همین
واقعا این رسمش نیست...یک درصد اگه زمانی تعرفه خودرو خارجی برداشته بشه سایپا و بقبه خودرو سازی ها باید التماس کنن مردم خرید کنن ازشون
بی انصافی هم حدی داره
دو ساعت تمام پشت کامپیوتر بودم حتی یکبار هم نتوانستم در لحظه ای که طبق اعلام شرکت سایت باز می شد حتی وارد صفحه اول شوم و در فاصله چند ثانیه بعد از رفرش کردن صفحه با پیغام مرحله پذیرش این دوره تمام شد و یکربع دیگر مراجعه کنید مشاهده می شد. بنظر من که این روش اعلام فروش تنها یک شو بیشتر نبود ...
در مورد اینکه چرا تندر ۹۰ و ساندرو فروخته نمیشه، گزارش تهیه کنید.
با سلام و ممنون از متن و پیگیری شما. هر چند اینها اونقدر ببخشید وقیح و کلفت شدن که به این متنها و پیگیریها اهمیت و گوش نمی دن. وقتی در جامعه ای فساد سیستماتیک و در بازار خودرو انحصار باشه و چندین دهه خودروسازان به بهانه اشتغال چند هزار نفر- در برابر میزان کشته ها و مصدومین تصادفات جاده ای - با جان و مال مردم بازی کنن و الان در برهه تحریمهای بسیار شدید امریکا، به جای این که یار و همراه مردم در این زمینه باشن خود بدتر از ترامپ دارن خون و مال مردم رو به فنا می دن، چه انتظاری بیش تر از این می توان داشت که با رکورد ثبت پیش فروش 5 تا 20 ثانیه رکورد جهانی رو سایپا ثبت کند! جالب تر از این خود دولت امید است که اینها رو در احتکار و افزایش بدون حساب قیمتهای فضایی به جای محاکمه و کاهش تعرفه های وارداتی، همراهی و مشایعت می کند......
شما فقط پيامهايي كه همسو بانظر خودتون و نگارنده هست رو منعكس ميكنين. از اين همه تخريب سايپا چي عايدتون ميشه تازه واسه سايپا تعيين تكليف هم ميكنين كه تعداد و امار چاپ كنه .
تابی جون تو چقدرخوش خیالی که شفاف سازی و انتظار داری مسئولین امر اسامی رانت خواران رو افشا کنه...شکایت شاه رو پیش غلام بردن..حکایت این است تابناک خان.
من که برای خرید سراتو چندبار تا مرحله بانک رفتم ولی وارد صفحه پرداخت نمی شد! جالب اینکه برای برلیانس امتحان کردم به راحتی وارد صفحه پرداخت شد!
اینجانب تا مرحله پرداخت وجه هم پیش رفتم ولی در آن مرحله پیغام خطا داد که اصلا هم منطقی نبود.
زهی خیال باطل !!!
شما فکر میکنید در مواقع وجود رانت اینچنینی آقایون مدیر این شرکتها حقی برای من و شما قائلند اصلا؟؟؟
آقايون بس کنيد همه حسابهاي ارزيتون که پره آقازاده هاتون هم حافظ منافعتون هستند لطفا دلواپسان رانت و انحصار کشور را ول کنند... چقدر مي خواهيد ثروت اندوزي داشته باشيد اي مردم تا کي خفت . عين زمان سامانيان شده هر روز بر ماليات و رانت و انحصار و تحصيل آقازاده ها در مراکز خارجي و خاص و ... افزوده مي شود ولي دريغ از اعتراض ....
اين كلك خود خودرو سازهاست كه وقتي اعلام ميكنن چه زماني پيش فروش ميشه همه نمايندگيها با كدي كه خود خودرو ساز در اختيارشون ميزارن همه خودرو ها رو ثبت نام ميكنن كه اين باعث ميشه پيغام تكميل ظرفيت داده بشه . وقتي تمام خودرو ها توسط نمايندگيها ثبت نام شد و پولش هم واريز شد اينجاست كه خودرو ها به نوبت در اختيار دلالهايي كه مورد نظر نمايندگيها هستن و پورسانت نمايندگي و خودرو ساز رو به حسابشون واريز ميكنه قرار مي گيره و به اين صورت خورو شصت ميليوني با قيمت نود ميليون به مردم عرضه ميشه . مردم ما هم كه قربونشون برم اينگار از قحطي برگشتن.
نویسنده عزیز حالا چرا سراتو نکنه خودت به دنبال ثبت نام سراتو بودی که این گونه بر افروخته شده ای
این فروش مانند سکه است 2-3 نفر دلال - خودرو سراتو خریده اند . الان بهترین فرصت برای قوه قضاییه است که دلالان این مملکت را مشخص و دلالی را سرکوب کند . خوشبختانه بحث تامین نقدینگی دولت هم نیست ....
گفتن این حرفا چه فایده ! شما هر چی بگید فرغون سازی های سایپا و ایران خودرو کار خودشو می کنن و بیشتر سر مردمو کلاه میذارن با همکاری دولت و مجلس عزیز
خودروسازان داحلی گندش را دراوردن دیگه.
مزدا 3 خنده دارتره قیمتش 210 میلیون.
جهان بفهمد در ایران خودرو سازان چه میکنند سرشان سوت میکشد.
تا تعرفه روی کالاها و ماشین ها است وضع همین است دولت ما خیلی تاخیر دارد تا مردم صداشان در نیاید هیچ کاری نمیکنند . من فکر میکنم اگر دولت تعرفه ها را بردارد و دلار را آزاد کند همه مشکلات حل میشود.
چرا اینقدر پول دست این مردم است من زمان شاه یادم است مردم اینقدر در رفاه نبودند بخدا ماهی یکبار هم چلومرغ نمیخوردیم اکثر مردم ماشین نداشتند مشهد رفتن برایمان آرزو بود حالا اکثر مردم یک تا دو ماشین دارند بنظر من قبلا 90 درصد مردم فقیر بودند و 10 درصد پولدار و الان 90 درصد پولدار 10 درصد فقیر هستند .
تعداد ماشین ها که دست مردم است از ترافیک مشخص میشود زمان شاه 1درصد این ماشین ها هم در خیابان ها نبود
اگر حساب کنیم ایران خودرو و سایپا روی هم سالی یک ملیون خودرو تولید کرده اند در ده سال اخیر 10 ملیون خودرو تولید شده وضع ترافیک را هم میبینید این پول ها را مردم از کجا می آورند......
تو این وضعیت بی پولی و بیکاری،منِ تازه داماد که در حال حاضر 4جا هم مشغول به کار هستم نمیتونم ماشین ثبت نام کنم.شماها چه جماعتی هستید و منبع درآمدتون کجاست که میتونید سراتو 100و خرده ای میلیونی ثبت نام کنید؟خرید ماشین اساسا دغدغه آدم هایی مثل من نیست ولی میبینم یه سری تو این مملکت دنبال ثبت نام ماشین و ... هستند!شما جزء همین مردم هستید؟
چون اختلاف قیمت کارخانه ای و بازار وجود داره خود مدیران به اسم فامیل ها و همسایه ها میخرن و بعدش گرونتر میفروشن.
یک خبر جالب و تامل برانگیز!!!!

شرکت سایپا، توانایی تولید تیبا و ساینا رو به تنهایی نداره و شرکت سیتروئن بهشون کمک می کنه تا تیبا و ساینا تولید کنند!!!!!!!!!!!!

به شرکت سازنده رو در تصویر ذیل جلوی نام ماشین ها توجه کنید:
https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2018/06/کم-کیفیتترین-خودروها.jpg

من هی می گم باید گریست!!!

یعنی با رفتن پژو سیتروئن از بازار ایران، نه تنها پژو 405 و سمند و 206 و دنا و پژو پارسی وجود نداره، بلکه تیبا و ساینا هم وجود نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عجب!

آخه یکی نیست بگه شما وقتی نمی تونید یک دونه تیبا رو هم به تنهایی تولید کنید (یک مشت فلز و پلاستیک) چرا این قدر جلوی کشورهای پیشرفته مدعی هستید؟

با سپاس
اگر خودرو با شرط مالکیت 5 ساله به مشتری عرضه شود دست دلالها کوتاه می شود.
سلام
در راس همه زمانهایی که سایپا اعلام کرد من تمامی صفحات رو تست کردم حتی در کمتر از 5 ثانیه نیز جوابی دریافت نکردم. از همه صفحاتی که در راس ساعت تست کردم که حدود 8 الی 9 مرتبه میشد پرینت اسکرین گرفتم که ساعت کامپیوتر هم مشخص ست و میتوانم آنها در اختیار سایت قرار دهم.
سوالم این است که سایپا اساسا نیازی به شفاف سازی دارد و این اتهامات برایش از اهمتی برخوردار است؟!
پس چطوری یک نفر 700 عدد پراید خریداری کرده است؟؟؟؟/!!!!!!!
تا خودرو در انحصار است خريد خودرو اشتباه است
دزدان دولتی مقیم سایپا خریدند و به مردم عادی چیزی نرسید
ایکاشک با دفترچه بسیج میدادند یا کوپنی میکردند و همه به حقشان میرسیدند ..
اگر هم فروشی انجام شده باشد احتمالا خودشان خریده اند.
متاسفانه خودروسازها هم از توبره میخورند و هم از آخور.
از یک طرف با فشار تعرفه 100 درصد را بر خودروی خارجی وضع کرده اند و از طرف دیگر خوردهای تولید خودشان را هم به مردم گران میفروشند.
خدا شاهده حتی یک ثانیه هم اجازه باز شدن تو سایت نمی دادن ، اگرم می تونستی با بدبختی بری تو به بانک اصلا وصل نمی شد . من از ساعت ده تا زمانیکه گفت سراتو تمام شد با ده تا کامپیوتر تو شرکت نتونستم برم تو اونم با سرعت بالای اینترنت یک شرکت نرم افزاری . کاملا معلوم هست که کیا خریدن و چند تا خریدن . اما توقعی نیست . در کشوری که دزد و مختلس و فاسد دارن این چیزا که عددی نیست
چطور سر c3 و پژوه 2008 نخواستین نام ثبت نامی ها رو اعلام کنن. احتمالاتابناکی ها تو اون موردها موفق بودن!! یا حق السکوت گرفته بودن!!!. من c3 و پژو 2008 و هم نتونستم ثبت نام کنم در کسری از ثانیه تموم شد. لطفا اسامی اونا رو هم اعلام کنین. اکسنت کرمان موتور و چندتا پیش فروش دیگه هم هست.
خوش به حال خودرو ساز
بدبخت ملت قهرمان
تقریبا به راحتی ساعت ده سراتو نوشتم اما با اینترنت پرسرعت. والا هیچ رانتی هم نبود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل