بازدید 3795

برگشت ميزان كاهش توليد به مقدار تعيين شده آن

گزارش های منتشر شده نشان می دهد که نهاد اوپک در نشست روز جاری خود در وین به دستیابی به توافقی جدید در رابطه با افزایش تدریجی میزان تولید نفت نزدیک شده و به نظر می رسد که ایران برای همکاری با تصمیم نامبرده قانع شده است.
کد خبر: ۸۱۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 22 June 2018

گزارش های منتشر شده نشان می دهد که نهاد اوپک در نشست روز جاری خود در وین به دستیابی به توافقی جدید در رابطه با افزایش تدریجی میزان تولید نفت نزدیک شده و به نظر می رسد که ایران برای همکاری با تصمیم نامبرده قانع شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، مقامات عربستان و روسیه که در نشست اوپک حاضر هستند اذعان کرده اند که اوپک و هم پیمانان آن در مورد افزایش حدود ۱ میلیون بشکه ای نفت در روز (۱ درصد از مجموع عرضه ی نفت در بازار جهانی) تقریبا به اجماع رسیده اند.

این نکته باید خاطر نشان گردد که یکی از دلایل این تصمیم اوپک نگرانی برخی مصرف کنندگان بزرگ نفت در رابطه با امکان کمبود عرضه ی این محصول در صورت افزایش نیافتن تولید بوده است. در این رابطه آمریکا، چین و هند پیش از این خواسته بودند که قیمت نفت پایین آمده و از کمبود عرضه در بازار که موجب وارد آمدن ضرر به اقتصاد جهانی می شود جلوگیری گردد.

همچنین، ایران به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ اوپک پیش از این اذعان کرده بود که با توجه به تحریم های آمریکا علیه این کشور با افزایش تولید نفت مخالف است زیرا در صورت کاهش عرضه ی نفت توسط این کشور به علت تحریم ها عملا امکان نفع بردن از سیاست افزایش تولید اوپک برای ایران وجود ندارد. این در حالی است که واقعیات موجود در روز جاری نشان می دهد که ایران با افزایش محدود تولید نفت به طور محدود موافقت کرده اما از اوپک خواسته که در بیانیه ی پس از نشست این نهاد در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران موضع گیری کند.

پیش از این وزیر نفت ایران اذعان کرده بود کشورهایی که بیش از مقدار توافق شده بر اساس قرارداد کاهش تولید میزان تولید خود را کاهش داده بودند باید نسبت به حدنصاب های تعیین شده پایبند باشند و این بدان معناست که عربستان که بیش از حد مجاز تولید خود را کاهش داده بود می تواند به طور تدریجی بیشتر نفت تولید کند. بیژن زنگنه افزوده بود در صورتی که اوپک به طور عادی به توافق کاهش تولید پایبند بماند می توان تولید نفت را ۴۶۰،۰۰۰ بشکه در روز افزایش داد.

علاوه بر این، خالد الفلیح وزیر نفت عربستان ضمن اشاره به ممکن بودن توافق با ایران اذعان کرده است که در صورت عدم افزایش تولید نفت بازار این محصول در در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۸ با کمبود ۱.۸ میلیون بشکه ای عرضه بر تقاضا مواجه خواهد شد. به گفته ی وی اوپک باید از کمبود عرضه ای که در سال های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ میلادی اتفاق افتاد و قیمت نفت را به بشکه ای ۱۵۰ دلار رساند جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار