بازدید 7414

شمارش معکوس تا آغاز مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران/ تیم ملی در آزمون بزرگ خواستن

ایران در پی اعتباری تازه است؛ سندی که نشان دهد، بدون تدارک و در اوج تحریم های بین المللی که حتی فوتبال را هم مستثنا نکرده، می تواند خود را از بند محدودیت ها رها کند و با استعداد ناب فرزندانش از غیرممکن ها، ممکن بسازد. امشب یک فرصت است؛ اگر بجنگیم و ببازیم، چیزی را از دست نداده ایم، ولی اگر در این جدال نفسگیر نابرابر پیروز شویم، به تاریخ پهلو خواهیم زد. خواسته ملت این است که تیم ملی مأموریت خود را پایان یافته نداند.
کد خبر: ۸۰۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 20 June 2018

تیم ملی فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر، در حالی دومین بازی اش در بیست و یکمین دوره جام جهانی را در شهر کازان مقابل تیم بزرگ و پرافتخار اسپانیا برگزار می کند که تا امروز هیچ گاه و در هیچ یک از چهار تجربه قبلی، چنین شرایط مساعدی برای صعود تجربه نکرده بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی تابناک به روسیه، شاگردان کی روش که در کمال ناباوری، سه قدرت حاضر در گروه B، بالاتر از همه صدرنشین شب اول گروه مرگ لقب گرفتند، امشب می توانند با کسب یک نتیجه تساوی گامی بسیار بلند به سوی شکستن طلسم تاریخی در جام جهانی بردارند و برای همیشه نام خود را در کتاب تاریخ فوتبال ایران جاودانه کنند. حریف اما با انبوهی از ستاره های سرشناس و عناوین باشکوه طی سال های اخیر، مانعی محکم بر سر تحقق این خواسته رویاگونه ملت ایران است.

Related image

در فاصله چند ساعت مانده به سوت شروع این مسابقه، از زاویه ای متفاوت به تقابل با اسپانیا می پردازیم.

تیم ملی ایران، تنها یک بار پیش از این شرایطی نظیر وضعیت امروز در جدول رده بندی مرحله گروهی جام جهانی را تجربه کرده است؛ درست بیست سال قبل در فرانسه.

تیم خاطره انگیز جلال طالبی که آمریکا را در دیداری تاریخی ملقب به «بازی قرن» در لیون شکست داده بود و با سه امتیاز به دیدار آلمان پرآوازه می رفت، می توانست سقف آرزوهای خود را تا گرفتن حداقل یک امتیاز از ضعیف ترین تیم ژرمن ها با انبوهی از بازیکنان پا به سن گذاشته بالا ببرد و بزرگترین شگفتی قاره آسیا در جام جهانی را رقم بزند. تیمی که در بازی اول یوگسلاوی را عذاب داده بود و تنها با یک کاشته استادانه از میهایلوویچ تسلیم شد، می توانست با بهترین نسل فوتبال ایران، شامل علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری، مهدوی کیا، استیلی، خاکپور و عابدزاده حقش را بگیرد و ماجراجویی کند؛ اما گویی کادر فنی ایران برای همان سه بازی و سه امتیاز برنامه ریزی کرده بود.

چندی پیش، یکی از مهره های سرشناس تیم ملی بخاطرماندنی 1998 درباره آن مسابقات، جمله ای تاریخی بر زبان آورد که گویای حق مطلب است و البته پرسشی مهم درباره شرایط امروز تیم ملی ایران مطرح می کند: «مأموریت ما با بردن آمریکا تمام شده بود و همه می خواستیم بعد از آن بازی زودتر به ایران برگردیم!»

اینجاست که آزمون جدی و تفاوت بزرگ تیم فعلی ایران با تیم 1998 به چشم خواهد آمد؛ اینکه آیا مأموریت کی روش برای شاگردانش بعد از سوت پایان بازی با مراکش و آن پیروزی معجزه گونه پایان یافته است یا اینکه کار تازه برای یوزهای ماجراجوی ایران آغاز شده و آنها به گفته چندباره مرد پرتغالی می خواهند این رویا را تا جایی که توان دارند و بختشان اجازه می دهد ادامه دهند؟

ایران در پی اعتباری تازه است؛ سندی که نشان دهد، بدون تدارک و در اوج تحریم ها و آزارهای بین المللی که حتی فوتبال ایران را هم مستثنی نکرده است، می تواند خود را از بند محدودیت ها رها کند و استعداد ناب فرزندانش را از غیرممکن ها ممکن بسازد. امشب یک فرصت است؛ اگر بجنگیم و ببازیم، چیزی را از دست نداده ایم اما اگر در این جدال نفسگیر نابرابر پیروز شویم، به تاریخ پهلو خواهیم زد و سری میان سرها درخواهیم آورد.

حالا امید 80 میلیون ایرانی به انگیزه و هدف گذاری ملی پوشان در روسیه 2018 است؛ تیمی که تمام چهار سال اخیر را با شعار عبور از سد تاریخی مرحله گروهی تمرین و کار کرده است و مربی که با همین هدف در تیم ملی ایران ابقا شده تا ما را به این نقطه و درجه از انگیزه درونی برساند. همه ما بعد از نزدیک به هشت سال زندگی کی روش در ایران، این مربی بزرگ را خوب می شناسیم. ما خوب می دانیم که اگر یک مربی بتواند چنین انگیزه ای را در قبل و روح بازیکنان ما نهادینه کند، او حتما و حکما کارلوس کی روش خواهد بود و اگر این مرد پرتغالی یک کار در فوتبال را خوب بلد باشد، باز هم همین دمیدن روح جنگدگی برای رسیدن به هدف است. امروز می تواند فصل جدیدی از زندگی ورزشی تک تک اعضای تیم ملی فوتبال ایران و حتی بازیکنانی باشد که در لیگ ایران بازی می کنند و دنیا هنوز فرصت نکرده آنها را ببیند.

مجید کوهستانی؛ خبرنگار اعزامی «تابناک» به جام جهانی روسیه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
دیشب فردوسی پور آب پاکی را ریخت رودست ملت ..این همه پلهارا از جیب ملتاینها هزینه کردن دیشب میگفت ما نبایداز این بازی انتظار امتیاز داشته باشیم چرا که تیم اسپانیا همش ستاره است ..یعنی یه مساویم نمی ارید پس برا چی رفتید؟؟؟!!
ماموریت ما برد در مقابل آمریکا بود. عجب!!! ورزش را سیاسی کرده اید اگر همین فوتبال فکر و ذهن جوانان را به خود مشغول نمیکرد صد باره بساطش را بر می چیدید
ایران میبازه
با رفتار های امروز مسئولین از خبر تعطیلی کافه ها تو مشهد تا کنسلی بلیط سینماهای کرج، تا رفتار مسئولین صدا و سیما و قهر عادل، اگه امشب ایران از اسپانیا امتیاز بگیره، فقط و فقط مسئولین مسئول اتفاقاتی هستند که پیش میاد و به خاطر تنش تو جامعه باید جوابگو باشن.
بعدش نیاین بگین عده ای اشوب درست کردن و ...
نه مسئولین یاد گرفتن فقط اعصاب ملت رو خورد کنن و بعدشم طلبکار باشن
پاسخ ها
بهنام
| Netherlands |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
پلمپ ورزشگاه ازادی رو جا انداختی.
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
بدجوری عصبانی هستی.
ولی بدونید با آشوب به جایی نمی رسید این مملکت صاحب داره. الکی جو درست نکنید
با بدترین نتیجه هم ببازیم هیچ اتفاقی نمی افته. چون آدم عاقل به خاطر یه بازی نه خودش و نه دیگران رو اذیت نمی کنه.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
دوست عزیز
جناب عادل خان
آدمای اعصاب راحتی مثل تو این مملکت رو به این حال و روز انداختن، وضعیت ماشین اینجوریه، اعصابت خورد نکن....وضعیت دلار....اعصابت خورد نکن، سوء مدیریت داریم؟....اعصابت خورد نکن
دقیقا مسئولین بی کفایت و بی خیال ما هم صبح تا شب همین حرف میزنن
آزادی رو پلمپ می کنن ولی هیچ کس مسئولیتش جرات نداره قبول کنه
دادستان میگه من نبودم
استاندار میگه من نبودم
شهردار میگه من نبودم
نیروی انتظامی خبر نداره...
احتمالا عمع مرحوم من بوده.
من نمیدونم چرا با یک برد شانسی مقابل مراکش اینقدر اعتماد به نفس کاذب گرفتیم
شبیه اعتماد به نفس کاذب یاران جناب احمدی نژاد در مقابله با دنیا
6-0 به اسپانیا می بازیم و از عربستان بی آبروتر میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
به هر حال باید قوی بود و امیدوار.. اعتماد به نفس کاذب بهتر از خود کم بینی بیش از حد و با عرض معذرت "خاک بر سر گونه" هست!
نسیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
این ملت همجوره دارد له می شود.دلش را خوش
.کرده هر چند کوتاه به این مسابقه
همچون وزش نسیمی خنک در گرمای سوزان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
باید امید داشت توپ گرده و دروازه هفت متر به بعدشم خدا بزرگه
کیانوش
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
زرشششششککککککککککککککک
چرا فکر می کنید و بر اساس چه اماری میگویید 80 میلیون ایرانی چشمشون به فوتباله
دولت امار دقیقی از پرداخت یارانه که پولش را میده نداره شما چطوری این امار عجیب را دارید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
اسپانیا را میبریم تا فینال میریم میزنیم تو دهن دنیا اگرم باختیم طبق معمول میندازیم گردن دشمن و فراماسونری و صهیونیزم بین الملل مرگ بر اسپانیا مرگ بر فیفا مرگ بر امریکا
ایران برنده این بازیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
خخخخخخخخخخخخخخخخ . آره دیدیم چجوری بردش خخخخخ
بعله.ملت ما را خودمان تحریم کرده اند نه کسی دیگری
یادش بخیر
گل به خودی پیکه مقابل میلان!!!
پیکه جان!!!!!
ما را هزار امید است و همه ی آن هزار تویی!!!!!
نامیدمان نگردان.
مردم جو گیر و احساسی. با یه اتفاق و برد شانسی از مراکش چه انتظارات بی جایی دارن. امشب اسپانیای مدعی جام با کلکسیونی از بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا، 4-5 تا گل به ایران میزنه.
فکر کنم در منطقه ما فقط ایران و عربستان هست که از تجمع مردم وحشت دارند. این چه دولت و حکومت مردمی ست که وحشت از مردم برای دیدن فوتبال مانع تجنع انها در ا ازادی‌شده است.
بازی داره شروع میشه. به نظر من ایران 2 یک می بره. البته خیلی خیلی خیلی سخته. خدا به دادمون برسه
اینهمه مسئله را تبلیغاتی و سیاسی کرده اید، "بدون تدارک و در اوج تحریم ها و آزارهای بین المللی که حتی فوتبال ایران را هم مستثنی نکرده است، می تواند خود را از بند محدودیت ها رها کند" یعنی اگر باختیم، تحریم ها به شدت اثر کرده و فوتبال ما را هم به شکست کشانده است!!!! این فوتبال به دلایل بسیار، و به ویژه مسائل حاشیه ای و ساختاری امکان رشد بسیار محدودی دارد و موفقیت آن تنها در برابر تیم های آسیایی است و تا چند سال دیگر حریف همانها هم نخواهد شد. پس بهتر است آن را به سیاست و ملی گرایی ما پیوند نزنید، چون معدود موفقیت های این تیم در عرصه بین المللی مقدمه شکست های خردکننده تری خواهد بود و رویاهای بزرگان درباره موفقیت این تیم و دلخوشی کوتاه مدت ملی از بابت آن و خوراک تبلیغاتی فراهم کردن، هرگز تعبیر نخواهد شد. پس از مسابقات اگر می توانید هزینه این اردوکشی را اعلام کنید و سپس خواهان قضاوت مردم شوید.
ای کاش تخصص و تبحر بعضی وزرای ایران مانند کارلوس کی روش تحسین بر انگیز بود
همین دوتا بازی برای انسجام تیم کافی است مابایستی باهمین نفرات ومیل به حمله پرتقال راببریم اصلا نبایستی توپی به رونالدوبرسد مگر کره شمالی ایتالیارونبرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل