بازدید 2894
سوژه

چهار استقلالی مصدوم تیم ملی در تاریخ جام جهانی

کد خبر: ۸۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 20 June 2018

آسیب‌دیدگی در روز‌های منتهی به جام جهانی یا در خلال برگزاری تورنمنت امری بدیهی تلقی می‌شود، چون فشار تمرینات و بازی‌ها آنقدر بالاست که مصدوم شدن نفرات امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش تابناک ورزشی، نکته جالب توجه در رابطه با بازیکنان ایرانی، سابقه طولانی بازیکنان استقلالی در مصدوم شدن پیش از جام جهانی یا در خلال آن است! اتفاقی که کاملاً مسبوق به سابقه بوده و روزبه چشمی چهارمین آبی‌پوشی بود که گرفتار آن شده است.

Image result for ‫روزبه چشمی‬‎

عادلخانی و حسرت آرژانتین
رضا عادلخانی یکی از امید‌های استقلال برای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود که البته در سال منتهی به آن رویداد عضو تیم شهباز بود. این هافبک تکنیکی در فاصله کمی مانده به آغاز جام جهانی مصدوم شد و همین مسئله نقش بسیار مهمی در نرفتنش به این مسابقات ایفا کرد. البته حسن روشن نیز در آن مقطع مصدوم بود، ولی با تلاش پزشکان به بازی‌ها رسید و اتفاقاً مقابل پرو گلزنی هم کرد.
حسرت جباری
مجتبی جباری در تاریخ بازیگری‌اش ۲ جام جهانی را از دست داده که بدون شک حسرت اولی را می‌خورد. تیم ملی ایران چند روز قبل از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، اردوی تدارکاتی خود را در سوئیس برپا کرد و مجتبی همانجا مصدوم شد تا در اوج آمادگی نه تنها جام جهانی را از دست بدهد بلکه ۶ ماه هم دور از میادین باشد. جباری به جام جهانی ۲۰۱۴ هم نرفت، اما این غیبت ربطی به آسیب‌دیدگی نداشت و این بازیکن خودش تصمیم به کناره‌گیری از تیم ملی گرفت.
دست شکسته هاشم
اگر قرار باشد در عرصه ملی بازیکنان بدشانس را انتخاب کنیم، قطعاً هاشم بیک‌زاده یکی از افراد صدرنشین جدول فوق محسوب می‌شود. بیک‌زاده چند روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ در اتریش به شدت مصدوم شد تا در حالی که جزو نفرات فیکس کارلوس کی روش به حساب می‌آمد، از حضور در این تورنمنت محروم شود. این اتفاق چند ماه بعد در آستانه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ نیز رخ داد و بیک‌زاده در خود استرالیا مصدوم شد تا آن تورنمنت را هم از کف بدهد. نکته جالب توجه این که در هر دو مرتبه‌ای که بیک‌زاده مصدوم شد، محمدرضا خانزاده جای او را در تیم ملی گرفت و به جمع ملی‌پوشان اضافه شد!
پایان کار چشمی
… و بالاخره روزبه چشمی؛ هافبک جنگنده استقلال که در تیم ملی به عنوان مدافع وارد زمین می‌شد، مقابل مراکش یکی از بهترین نفرات ایران بود، ولی کاخ آرزوهایش خیلی زود ویران شد تا جام جهانی برایش تمام شده و حکم کابوس را پیدا کند. حالا روزبه به چهارمین استقلالی تاریخ تبدیل شده که به واسطه مصدومیت قبل یا در خلال جام جهانی، این مسابقات برایش تمام می‌شود، اتفاقی که امیدواریم دیگر برای هیچ کدام از ملی‌پوشان کشورمان رخ ندهد، چون واقعاً بسیار تلخ و گزنده تلقی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل