بازدید 26528
شهاب الدین بیمقدار در گفت وگو با «تابناک»؛

راه مقابله با گرانی، پیوستن به کمپین نخریدن است/ مردم می خواهند ثروت خود را از کشور خارج کنند/دولت نام افرادی که دلار 4200تومان می گیرند، اعلام کند

البته بسیاری از کسانی هم که کالا دارند، انصاف ندارند. آنها کالاهایی را که با دلار 4200 تومان خریداری کرده اند با دلار 8000 تومان می فروشند و هنگامی که به فروشندگان می گوییم، این کار را نکنند، می گویند، باید کالا را دوباره تهیه کنم و جای آن بگذاریم و این می شود که می بینیم. این در حالی است که دولت برای تهیه مواد اولیه همه کارخانه ها و کالاهای اساسی دلار 3800 تومان و 4200 تومان می دهد
کد خبر: ۸۰۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 22 June 2018

راه مقابله باگرانی، پیوستن، به کمپین نخریدن است/ مردم به آینده امید ندارند و می خواهند ثروت خود را از کشور خارج کننددر روزهای گذشته، هشتگی در فضای مجازی از سوی برخی چهره‌های مشهور و مردم عادی با مضمون «نه به خرید» داغ شد؛ هرچند موج‌های اعتراضی این‌چنینی نویدگر «مطالبه‌گری اجتماعی» است، گویا دامنه اثرگذاری چنین کمپین‌هایی، بسته به ملاحظه «زمانی» و «ساختاری» است.

به گزارش «تابناک»؛ این بار هم مردم تصمیم خود را گرفته اند تا شاید آخرین راهکارشان نتیجه بدهد و حاکمیت و کسانی که نبض بازار در دست آنهاست، اندکی از مواضع خود عقب نشینی کنند؛ هر چند تجریه گذشته نشان می دهد در این گونه موارد، دولت به جای کمک به مردم، طرف صاحبان سرمایه را گرفته و با آفرهای خاصی، باعث شکست کمپین شده است!

اقتصادی ها و کارشناسان اقتصادی البته دلایل گرانی های اخیر را ناشی از مؤلفه های اقتصادی نمی دانند و اوضاع بازار را روانی ارزیابی می کنند. برخی نیز بی اعتمادی به سیستم و ناامید شدن از آینده کشور را دلیل این آشفتگی ها می دانند.

شهاب الدین بیمقدار در گفت وگو با «تابناک» می گوید: به نظر می رسد، گرانی ها ریشه اقتصادی نداشته باشد و ریشه روانی داشته باشند. ریشه روانی نیز به این مفهوم است که بسیاری از مردم، امید زندگی در ایران را از دست داده و تلاش می کنند، هر طور شده، ثروت خود را از ایران خارج کنند.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه اعتماد عمومی به حاکمیت از بین رفته و این افراد دیگر امیدوار به آینده کشور نیستند و زمانی هم که یکباره به بازار هجوم آوردند، برای همین بود. از سوی دیگر، مردم به شدت نگران آینده هستند. از آنجایی که ما ایرانی ها عادت داریم مقداری ذخیره بیشتر داشته باشیم و مانند کشورهای پیشرفته نیستیم که در زمان بحران خرید خود را کم کنیم، مردم به مراکز خرید هجوم می آوریم.

البته بسیاری از کسانی هم که کالا دارند، انصاف ندارند. آنها کالاهایی را که با دلار 4200 تومان خریداری کرده اند با دلار 8000 تومان می فروشند و هنگامی که به فروشندگان می گوییم، این کار را نکنند، می گویند، باید کالا را دوباره تهیه کنم و جای آن بگذاریم و این می شود که می بینیم. این در حالی است که دولت برای تهیه مواد اولیه همه کارخانه ها و کالاهای اساسی دلار 3800 تومان و 4200 تومان می دهد؛ از جمله تهیه کاغذ، خودروسازی ها، کارخانه های قطعه سازی و سایر موارد، اما ما می بینیم که این کالاها بیش از سایر موارد در بازار گران شده اند.

عضو کمیسیون شوراها گفت: برای کنترل این موضوع، دولت و قوه قضاییه باید با هماهنگی یکدیگر در جهت کنترل اوضاع وارد شوند، ولی می بینیم همه دست از کار کشیده و پرونده هایی هم که در این رابطه تشکیل شده است، دادرسی به آن سال های سال طول می کشد و طرف در این مدت با انتخاب وکلای خوب و یا رانت و آشنا بازی در نهایت خلاص می شود.

بی مقدار ادامه داد: ما از دولت می خواهیم نام کسانی که دلار 4200 تومان دریافت کرده اند، منتشر کند تا مردم بدانند چه کسی دلار دریافت کرده و این افراد دیگر حق ندارد موادی را که وارد کرده است، با ارز 8000 تومان بفروشند. باید مشخص شود کدام کالا با ارز آزاد وارد می شود و کدام کالا با ارز دولتی.

وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه فساد در دستگاه های دولتی بیداد می کند و گفتن فساد هم فساد می آورد؛ اما به هر حال رابطه ها و رانت وجود دارد. امسال واردات خودروهای گران قیمت که مطرح شده، یک فاجعه است. چگونه ممکن است، سایت وزارت صنعت هک شود و عده ای شش هزار خودرو را وارد کنند؟!

این منطقی نیست و قطعا در این موارد دخالت هایی هست که باعث شده این عده وارد سایت شوند. باید این افراد شناسایی و محاکمه شوند.

وی افزود: یک موضوع دیگر هم وجود دلالان و سودجوها در بازار است، که با استفاده از اوضاع آشفته بازار در فکر خالی کردن جیب مردم هستند و با تحریک بازار اجناس را بالا می برند.

وی در خصوص راه اندازی کمپین نخریدن کالا نیز گفت: به نظر من، راه مقابله با این کار ـ با توجه به اینکه دولت کاری نمی کند ـ نخریدن مردم است، اگر مردم کالا خریداری نکنند، سودجوها مجبور به عقب نشینی خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۹۰
چرا با وجود این همه نا بسامانی و اختلاس و بی بند و باری و فقرا و بیکاری و ازبین رفتن صنعت و. بعضی ها خود را به نفهمی می زنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
یعنی چی این شعارایی که دادی..حالا بیان خودشون را به بفهی بزنن بعدش چی ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
خسته ایم خسته کو فریادرسی
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
اون بعضی ها محدود هستند،اما همه تصمیمات اکثریت توسط آنها انجام میشود!!!این یعنیبدبختی و فلاکت روزبروز بیشتر میشود!
کل مطلب مفیدش این بود: دلار شده 8000 تومان
آقا من دلار ۴۲۰۰ می‌گیرم برای ثبت سفارش بانکی. البته دلار که نه، یورو و ین و یوان معادل دلار. با ثبت سفارش ولی به همون نرخ هم مواد میارم قطعه می‌کنم می‌دم سایپا و ایران خودرو. همه قطعه سازها همین کار رو می‌کنند. البته، سخته، کمه و طول می‌کشه و به هر جایی واریز نمی‌کنند و کلی از این چیزا
چرا به آشفته بازار آهن توجه نمی شود با این وضعیت کسی نمی تواند در سالجاری خانه بسازد و گرانی اجاره بها و مسکن چندین برابر شده بلافاصله بحرانهای اجتماعی را پدید می آورد دولت وارد موضوع آهن و گرانی آن شود و قیمتها را متعادل و پایین ببرد چرا کسی خود را مسئول مشکلات مردم نمی داند همه ی جناحهای سیاسی در این آشفته بازار مسئول هستند و باید جوابگوی مردم باشند مملکت مال یک جناح و یک جریان سیاسی نیست و همه باید حکیمانه و مصلحت اندیشانه وارد صحنه شده و به جای بزرگ نمایی مشکلات و مقصر جلوه دادن دیگران برای رفع مشکلات مردم اقدام عملی نمایند کنشها و واکنشهای جناحی و سیاسی را باید برای دوران آرامش گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
عزیرم دولت دیگه توانی نداره.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
دولت زورش نمیرسه .یعنی اصلا برنامه ای نداشته ونداره ونه خواهد داشت..هیچ برنامه مدون اقتصادی غیر از مذاکره با شل و چل از این جور چیزا..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
گر اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
راه مقابله باگرانی نخریدن نیست مگرمیشود گوشت نخریدمگرمیشودتآبدمستاجربودوخانه نخرید امروز نخری یکماه دیگربایدباچند درصدافزایش قیمت بخری راه مقابله باگرانی اینعفای مدیران نالایق هست و استقرارنظم وقانون وبخصوص مجازات شدیدمفسدان ودزدان بیت المال این باانداخت مسوولیت به گردن خریدارومصرف کننده نهایی وانتظار نخریدن توسط انهامشکل حل نمیشود شعارندهید عمل کنید کمرمردم ازگرانی های پی درپی خم شده بجای انکار وضعیت اسفباراقتصادی تادیرنشده بفکرحل واقعی ونه شعاری مشکل باشید!
نماینده گرانقدر در پاراگراف سوم که فرمودید دولت و قوه قضاییه ورود کنند خواهش می کنم توصیه نکنید دولت محترم در کاری اقتصادی ورود کند چون نتیجه ای ندارد
اگرخوب به اوضاع کشورنگاه کنید متوجه خواهیدشد که اموراداره کشورازدست خارج شده است
نه اینکه مردم برای خریدن خودرو به سایت ایران خودرو و سایپا هجوم نبردند؟ هر چیزی که گران بشه، مردم بیشتر می خرند!
فعلاهمه چیزتحت تاثیرجام جهانی موقتا به فراموشی رفته وکسی معترض نیست چرادلاراز۷۶۰۰ تومان هم بالاتررفته !!!!
مردم به جای پیوستن به کمپین نخریدن کالا و اینکه ثروت خودشون رو از ایران خارج کنند،بهتره به مجلس فشار بیارن تا طرح عدم کفایت سیاسی رو به جریان بندازه و ایران را از دست این دولت که امید را از دل ایرانیان خارج کرده راحت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
این دولت واون دولت نداره داداش.مشکلات ما مشکلات سیاسیه.یه قلدری هست به اسم امریکا که تولید علم میکنن مردمش و جهان رو بزورتحت سیطره خودش داره.حالا هرکی دوسداره هرچی درمورد نظرمن بنویسه برام اهمیتی نداره فقط یه مثال میزنم هنوزکه هنوزه مبادلات جهانی با پول اون کشور یعنی دلار انجام میشه.این یعنی قدرت.بعدشم برید درموردگنبدهای نمکی خلیج مکزیک مطالعه کنید که چطور نفت رو باکمترین هزینه نگهداری کردن که۶ماه شاهرگهای حیاتی کشورشون رو از نابودی نجات میده.ماهم مرتب فلرها رو میسوزونیم و کثافتش برای مردمه
آلتای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
داداش فکر کردی مجلس نشینان ما کفایت نمایندگی رو دارن اونا که بدتر فاقد کفایتند
.حرف های تکراری. هر نکته و راه حلی که گفته میشه مردم نسخه بهتر و کامل تر رو میدونن. کی باید اجرا کنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
درود بر این نظر... انگار نه انگار که مسئولند
فکرر میکنند پست گرفتند که فقط سخنرانی کنند دریغ از یک اقدام موثر عملی
پس اين دولت چه کار مي كنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
هیچی داره تاوان گنده کاریهای دولت نور چشمی قبلی را پس میدهد
نمایندگان و قوه قضاییه ثبت سارش خودرو را پیگیری کند همه چی معلوم میشه
ضربه ای که این دولت به روان و معیشت و اعتبار ایران وارد کرده کم سابقه است.رییس جمهور حتی برای نمایش هم که شده حاضر به تعویض و مجازان وزرای ناکارامدنیست.نرخ ارز هر روز ۱۰ درصد تغییر میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
حالا دولت قبلی بهتربود؟
یعنی ما ایرانی ها در عمل سکولار شدیم و دیگر در بین ما دین و اخلاق جاییگاهی ندارد خدایا ما را مسلمان بمیران
یک سوال داریم فقط
چرا هیچ کسی در دادگاه محکوم به برگشت دادن اموال نامشروع نمیشود
و اموال قبلی او به جرم خیانت به ملت مصادره نمیشود
و با کمال میل همه کسانی که میتوانند از کشور میروند و سرمایه شان را هم میبرند
اگر همین دلار 4200تومانی به تولید داخلی اختصاص یابد نیازی به واردات و رانت و غیره نخواهد بود متاسفانه گرانی و رانت و غیره از همین قوانین الکی بوجود می اید که دلار با سه نوع نرخ را در اختیار مردم که نه بلکه قشر خاص فرار میدهد همه دولت ها همیشه به جای تولید از مصرف کننده و واردات حمایت میکنند چون مصرف کنندگان در اکثریت اند و وارد کنندگان در راس قدرت
ایشون یا نمی تواند مؤلفه های اقتصادی ریشه ای را درک کند که چرا با ایشون مصاحبه می کنید
یا می داند و خلاف می گوید پس چرا با ایشون مصاحبه می کنید
این همه در کانال های تلگرامی اساتید با سواد اقتصادی بسیار دقیق ریشه های اقتصادی موضوع را تحلیل می کنند، آخه چرا رسانه ها به اونها مراجعه نمی کنند و فقط مطالب زرد منتشر می کنند؟
تا ماداميكه مردم مشتاق به ظلم به هم هستن كمپين جواب نميده ، هفته پيش بود ايران خودرو به محل كار نامه زده بود و يه تعداد سهميه براي خريد خودرو اختصاص داده بود نبودين ببينين كارمندا واسه سه چهار ميليون سود بيشتر چه ها كه نكردن اين در حاليست كه همگي خودرو دارند بخاطر اينه كه كمپين جواب نميده
خوب شما که درد را می دانید و دائما ازش حرف می زنید چرا اقدام نمی کنید.
توی کشور هیچ نظارتی نیست هرکه بهر قیمتی میخواهد میفروشد.فقط مسولین برسربرجام دعوا دارند درحالیکه وضع مملکت روز بروز بدتر می‌شود هرکس دلسوزه فکر برای اقتصاد کشور برداره چراکشوری که یک روزی جزکشورهای برخوردار بود اینقدر شاخص های زندگی پایین آمده....
کدوم کالا با دلار ۴۲۰۰ به مردم فروخته میشه؟ تو سایتهای معروف فروشگاهی داخلی همه چیز با دلار ۸۰۰۰ تومنی محاسبه شده. کافیه با آمازون مقایسه کنید.
شعارهای الکی برای جذب رای،شما خودت میدونی مشکلات از کجاهاست.توپ رو بندازید اونجایی که واقعا باید باشه
غذاراچه کنند
دلار ۴۲۰۰ تومانی یعنی خود فساد یعنی رانت یعنی ظهور دوباره بابک زنجانی.
سوریه قبل از جنگ با تروریسم لیره اش 20 تومان بوده و الان هم که جنگ کمی آرام شده لیره سوریه از 20 تومان زده بالا یعنی اگر جنگ در ایران اتفاق می افتاد باز هم نمی بایست ارزش پولمان این می شد
سوریه در بدترین حالت در جنگ لیره اش نسبت به تومان 8 تومان بود و نسبت به دلار یک یازدهم شده بود ولی الان نسبت به تومان ایران از قبل از جنگ هم بهتر است
صندوق ذخیره ارزی برای روز مبادا است ولی معلوم نیست روز مبادا کی است
آقاي بيمقدارشنيده ام كه انساني واقعگراهستيدمواظب گفتارهاي خودباشيدممكن است به مذاق بعضي ها سحنان شما خوش نيايد
راهکار شرکت هرچه با شکوهتر در راهپیمائی ها و انتخاباتاست
چطور نخرند ؟ مگر میشه ارزاق عمومی و خوراک و میوه و گوشت و لبنیات را نخرید ؟
ایشان ظاهرا از قیمت ارزاق اطلاع ندارند .
راه مبارزه با گرانی ایجاد ثبات برای سرمایه گذاری و تولید کالاست
مگر می‌شود در دیزی را باز گذاشت و از گربه تقاضا کرد که گوشت دیزی را نخورده و برای اینکار کل دیزی را بر نگرداند.
اصولا هرنوع خرید و فروشی در دنیای کنونی با خواستِ راستی و درستیِ «اخلاقی» و داشتن کرداری با رعایت شرع و عرف از افراد حقوقی و حقیقی (بانکها و موسسات مالی، اتحادیه های مختلف خصوصی...)از بن و ریشه اشتباه میباشد. این در نهاد و جوهر نظام های سرمایداری بوده و نمیتوان جلوی آنرا گرفت، زیرا اگر کسی اندیشمنیدیِ ادامه بقای خود را بعنوان یک بازرگان یا یک تولیدکننده و یا یک فروشنده بر اساس استفاده از امکانات متعارفی برای انباشت سرمایه انتخاب نکرده و در این راه حد اکثرممکنِ تلاش را نکند پس از چندی بدون چون و چرا از بین میرود.
تمام ورشکستگی ها در جهان کنونی اعم از ایران، اروپا و یا دیگر قاره ها همگی بعلت عدم بینش بوجود آمدن ناگهانی چنین امکاناتی میباشد که حتی گاهی بزرگترین بانکهای وال استریت را در مقابل بانکهایی که از چنین میان برهایی استفاده کرده‌اند بزانو در آورده و ورشکست کرده است.
در گذشته وضع بر منوال دیگری بود.
در جوامع ارباب رعیتی، نظام در گردش بر پایه درستی دهقان ها عمل میکرد، زیرا در غیر اینصورت نه تنها ارباب‌ها در خطر گرسنگی قرار میگرفتند، بلکه دهقان ها هم قادر بادامه نبودند و بحکم اجبار همان مناسبات ارباب رعیتی را میان خودا دوباره اجرا میکردند.
ایشان باید بدلیل صحبت درباره مشکلات ، بعلت تشویش اذهان عمومی ،تحت تعقیب ! قرار بگیرن . اینکار آب به آسیاب دشمن ریختنه . همه باید بگن ،همه چی عالیه و ما چقدر خوشحالیم
لطفاً اگر اعتقادی به دموکراسی دارید برای برکناری آقای روحانی امضا جمع کنید چون ایشان هیچ اعتقادی به وضع وخیم اقتصاد ندارند
وقتی راهکارهای غیراقتصادی برای اقتصاد توسط دولت انتخاب و اجرا میشود نتیجه همین است مشکلات و مشکلات
ایجاد اعتماد در ملت تزریق سخنرانی واعتقاد نیست اب ریخته شده قابل برداشت نیست تدبیری باید کرد
بنظر من همین الان باید شمارو از هرکاری که داری اخراج کنن با این راه حل خنده دار...مردم نخرن تا ارزون بشه...این الان راه حل شما به عنوان یه کارشناسه واقعا؟؟؟اینهمه درس و حساب و کتاب و ...که آخرش بگی مردم نخرن تا ارزون بشه؟بعدا خودتون برین بخرین و بهترین ماشین و هونه رو سوار بشین(مثل علی کریمی)
روش هوشمندانه ی است .کشور های دیگر هم همین روش را پیشه کردند.واقعا که عقل کل هستید
دولت به جای اینکه دلار نرخ مصوب دولتی را به مواد اولیه بدهد ،آنرا بصورت یارانه به جنس تمام شده ای که به مصرف کننده عرضه میشود بدهد تا جلوی چنین سوء استفاده هایی گرفته شود.ضمنا سیاست ارزی اشتباهی که بعنوان تک نرخی کردن ارز در پیش گرفته شده آنهم دیر هنگام باعث ایجاد بازار سیاه ارز با چنین نرخ های نجومی شده است.
وقتی به هر دلیل جلوی واردات را می گیریم بلافاصله تولید کننده داخلی سو استفاده می کند
بیچاره مردم که دارند نابود میشوند مجبورند کالای داخلی بی کیفیت به قیمت بالا بخرند
متاسفانه در کشور اراده ای برای برخورد قاطع با اختلاسگران 'و... وجود ندارد و عده ای خون ملت را می مکند. آیا کنترل اینکه چه کسی ارز دولتی گرفته و با چه قیمتی به ملت می فروشد کار سختی است ؟ جای تاسف و نا امیدی است که راهکار مبارزه با گران فروشی نخریدن باشد.
ملت ایران اتحاد داشته باشید و خرید را تحریم کنید با نخریدن میشه با چپاولگران مقابله کرد. من که جنس گران نمیخرم به خاطر خودم و هموطنم. پس شما هم نخرید.
مسولين آدم هاي کارامدی براي كشور ومردم نيستند
همین الان هم میلیاردها دلار از سرمایه مملکت خارج شده و در کشورهای حوزه خلیج فارس ومتحدان سیاسی ایران سرمایه گذاری شده...برای مثال فقط۲۰میلیارد یورو پول نقد در فرودگاه مسکو تحت محافظت یک شرکت امنیتی آلمانی از کلن به مسکو انتقال یافته(منبع نیویورک تایمز)و مالک آن هم یک شخص حقیقی تابع ایران هست...
بدی اقتصاد ما بواسطه ان است که مثلا نمایندگان و کارشناسان اقتصادی ما امثال ایشان هستند که الف و ب اقتصاد را هم نمی دانند برادر می خواهی قیمت ارز تثبیت شود جلوی افزایش نقدینگی را بگیر و برای تحقق این امر هم دست از پوپولیسم بردار در کشوری که انواع یارانه ناکارامد وجود دارد و سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد سطح دستمزدها بدون خلق ثروت اضافه می شود محال است بتوان نقدینگی تورم و نرخ ارز را تثبیت کرد
مثل اینکه یادتان رفته آقای نعمتزاده وزیرقبلی وزارت صنایع ومنافع فرمودندهرکس خودروی داخلی نخرد ضدانقلاب است.
۳۸۰.۰۰۰ هزار سکه را فقط ۵۰ نفر موفق بخریداری می کند از مردم عادی نیست.؟!
سایت گمرک یک کشور را حک می کنند و بیش از ۵۰۰۰ دستگاه ماشنیهای سواری لوکس غیر مجاز ورود ثبت سفارش میشه وارد میشه و جالب اینکه ترخیص هم میشه ، از این تعدا اتومبیل لوکس با چه تعرفه ای حقوق و عوارض اخذ شده خدا عالمه شاید هم اصلن معافیت هم داشتن.؟؟!!
حالا مردم عادی بخرند یا نخرند تاثیری نداره اگر هم بخواهند قادر نیستن یک فرد عادی در خرید پرایدش هم مانده .
ابن مقاله بوی نا امیدی وخالی کردن تو دل مردم را به همرا ه دارد در تمام مدت جنگ که برخی از شهرهای منطقه من خالی از سکنه شده بود ومن در ضمن گشت در شهر با دیدن تک وتوک همشهریها قوت قلب میگرفتم این انداز ه که این مقاله باعث نگرانی گردیده دچاره دلهره نشدم ایا نتیجه این مقاله تشویش اذهان عمومی نیست؟ایایک نماینده مجلس باید دست روی دست بگذارد تا این وضع پیش بیاید ؟
همیشه همینطور بوده، همیشه
تنها راه مبارزه با دلالان کثیف که با ایجاد بازار سیاه در حال جنگ اقتصادی با مردم بیچاره هستند اتحاد و مقابله به مثل مردم می باشد.ما مردم بایستی دقیقا مانند زمان جنگ متحد باشیم و با نخریدن کالاهایه غیرضروری چنان بلایی به سر دزدان بیاوریم که دیگر هوس دزدی از جیب مردم را نکنند.البته گفتنی است همه این مصیبت ها به خاطر ناکارامدی مدیرانی است که در جایگاه واقعی خود نیستند
به نظر من راه مبارزه مردم با گرانی ، تبدیل تمام پول به ارز ، طلا و سکه است و تحویل ریال به مسولانی که اونو بی ارزش کرده و هر روز از جیب مردم بیشتر خارجش می کنه . حتا خریدها رو هم باید با دلار انجام بدن و ریال را از چرخه خارج کنند.
برف سنگینی در حال باریدن بود، ناصرالدین شاه هوس درشکه سواری به سرش زد...

دستور داد اتاقک درشکه را برایش گرم و منقل و وافور شاهی را هم در آن مهیا سازند

آنگاه در حالی که دو سوگلی اش در دو طرف او نشسته بودند، در اتاقک گرم و نرم درشکه، دستور حرکت داد، کمی که از تماشای برف و بوران بیرون و احساس گرمای مطبوع داخل کابین سرخوش شد، هوس بذله گویی به سرش زد و برای آنکه سوگلی هایش را بخنداند

با صدای بلند به پیرمرد درشکه چی که از شدت سرما میلرزید، گفت: درشکه چی! به سرما بگو ناصرالدین شاه "تره هم واست خرد نمیکنه!" درشکه چی بیچاره سکوت کرد...

اندکی بعد ناصرالدین شاه دوباره سرخوشانه فریاد زد: درشکه چی! به سرما گفتی؟؟؟

درشکه چی که از سردی هوا نای حرف زدن نداشت، پاسخ داد: بله قربان گفتم!!!
خب چی گفت؟؟؟

گفت: با حضرت اجل همایونی کاری ندارم، اما پدر تو یکی رو درمیارم ...

#نتیجه:
این حکایت دقیقا حکایت كسانى است که برای تحریم ها تره هم خرد نمیکنند و مشغول رجزخوانی و خط و نشان کشیدن برای قدرت های جهان هم هستند و ملت زیر خط فقر، همان درشکه چی اند که باید تمام سختی های تحریم را تحمل کنند
بجای ریشه یابی معضل اقتصادی از کمپینهای دفاع می کنید که از روی احساسات می باشد . در شرایط کنونی تحریم ها خود یکی از موانع اصلی در مقابل تولید کنندگان داخلی است، شما هم با حمایت از کمپین نخریدن دقیقا همان کار تحریم ها را انجام میدهید و بجای حمایت همه جانبه از تولید داخلی مشکلاتی را برای تولید کننده ایجاد می کنید . اگر می خواهید معضل گرانی حل شود از نظرات کارشناسان اقتصادی و خبره در این زمینه استفاده کنید.
نخریدن چیه وقتی مدیران ناکارامد امورکشوری رو دست بگیرن این میشه نتیجش.مدیران نااگاه حذف کنید
خوشبحال خودم که کل داراییم گوشیمه دغدغه هیچی ندارم

اسوده کسی که خر ندارد از کاه و جوش خبر ندارد :)
کی باید این را بفهیم اقتصاد قوانین هرچند پیچیده ولی مخصوص به خود را داراست با هزاران پند و اندرز در خطبه های نماز جمعه و منابر و ایجاد کمپین هایی شبیه نخریدن از طرف هر مرجع و آدم محبوبی هم که باشد تاثیری بسیار ناچیز خواهد داشت وبیشتر فضا را برای افراد سود جو باز خواهد کرد
تا زماني که تحريم باشه اوضاع همينه سو مديريت هم وضعيت را وخيم كرده
مشکل اصلی نه نرخ دلار است و نه تحریم و... مشکل اصلی از بین رفتن اعتماد عمومی است. متاسفانه اگر ثروتمندترین دولت های دنیا با عظمیم ترین ذخایر ارزی هم وجود داشته باشد وقتی اعتماد عمومی از بین برود کار اگر نه غیر ممکن بلکه بسیار سخت است!!
راه مقابله با گرانی دوست من مردن است
همین
دوستانی که این همه به این بنده خدا و سواد اقتصادی اش گیر دادید... سرتون رو از زیر برف بیرون بیارید و بفهمید ( که نمیفهمید) که مشکل اصلی مملکت ما مردم هستیم، بی رحمی خودمون به خودمون... اقا اصلا این دلال جماعت پول دارن میرن ماشین میخرن، تا من و تو ازشون نخریم چه غلطی میخواد بکنه... بنده خدا اون ماشین رو میخره به تو کم عقل بفروشه که رفتی صف وایستادی.... دلال هم درامدش از جیب من و تو هست... این رو بفهم... اگه نخری اگه اتحاد واقعی داشته باشی شک نکن تاثیر میزاره... الان هم دلیل این که تاثیر نمیزاره این هست که اون دلال تو رو از مادرت بهتر میشناسه... پس پوز روشنفکری نگیر و حرف بیخود نزن....
سلام بر شما هموطن های عزیز از من مشنوید این اقا دارن به کسی گرا میدهد یعنی یه مطلبی به کسی بفهماند خو ب که بیانات این بزرگوار را رصد کنید میفرماید مردم درحال ببین میگه مردم در حال خارج کردن سرمایه های خود از ایران هستن تمیگه ریئس روسا نمیگه اقا زادها نمیگه رجال های سیاسی وغیره انگشت اتهام سمت مردم هست وبگمانم هنوز این مردم هستن که گوشت کیلوی شصت هزار تومان وبرنج هندی کیسه ای هشتاد هزار میخرن ولی باز صداشون در نمیاد واین رجال میگن اینجا همه چی ارومه تو به من دل بستی!!)؟؟؟
چه تحلیل بی‌مقدار!
اگربه دنبال آخرت ورسیدن به بهشت موعودپیشنهادی هستیم واگربه دنبال صدورافکار انقلابی واسلام ناب می باشیم بایدنه تنها این وضعیت بلکه بسیاربدترازاین راهم تحمل کنیم ؛لیکن اگربه دنبال زفاه وآسایش مردم خود هستیم نظام وبه تبع آن دولت می بایست نسبت به دیدگاهها وروشهای حکومتی ونیز نسبت به ایدیولوژی خود در حکومتداری سریعاتجدیدنظرکند
امیدوارم مردم خودشان یک اقدامی بکنند....
بیمقدار جان قیمت رو عرضه تقاضا معلوم میکنه درسته دلالان هم روش تاثیر میزارن اما داداش وقتی مقدار تقاضا از عرضه بیشتر بشه قیمت بالا میره دلالان فقط تسریع و هیجانشو زیاد میکنن وقتش رسیده دولتیان مجلسیان یه کم سوادشون رو ببرن بالا مگر دولت نمیگوید دلار گران است خب بیاورد به هرکس تقاضای دلار داره دلار بده چرا نمیده خب چون دلار نداره و وقتی دلار نداره طبق اصول مبرهن اقتصاد دلار گران میشه و متعاقب اون همه کالاها میرن بالا
پاسخ ها
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
آلتای جان !
پول کالا نیست. معامله صرف پول امری نکوهیده است . در تمام کشور ها ، معامله با پول ملی آن کشور ها صورت می پذیرد . اضافه می کند که بازرگانی بین المللی ، ساز و کارهای مختص خود را دارد ...
جالبه بعضی ها به طرز خیلی موذیانه و البته ناشیانه ای سعی دارن روحانی رو مقصر وضع امروز جلوه بدن. آخه مردمو چی فرض کردین شما؟ دولتی که فقط چهل درصد اقتصاد دستشه چه جوابی داره بده ؟ کسانی باید پاسخگو باشن که شصت درصد اقتصاد رو دست گرفتن و همه چیو قبضه کردن..... حالا بیاین مرد باشین پنجاه درصد اون حقوق های نجومی رو به جبران کارهایی که کردین برگردونین خزانه
من كه ديگه كم آوردم
خدا اون روز رو نیاره که این مملکت منفجر بشه
وقتی میگید دولت حالم بد میشه .دولت خو فقط بلده روضه بخونه و سینه بزنه و سانسور کنه چکار به اقتصاد داره
پاسخ ها
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
اخوی !
وقتی پای منافع ملی مطرح است ، دولت تکلیف دارد که ورود کند .
همین سیاست های اخیر ترامپ برای اعمال تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات منحده را مد نظر داشته باشید که برای حمایت از تولید کنندگان داخل کشور خود آنها را اعمال کرده و موجبات شرمندگی باصطلاح مدافعان بازار آزاد را در پی داشته است ...!؟
این کمپین نخریدن یعنی اینکه قبل عید میخواستیم خونه یا ماشین بخریم دست نگهداریم نخریم شش ماه یا یک سال یا ده سال دیگه بخریم؟ یا اینکه اصلن نخریم و وقتی دیدیم همه صاحب ماشین و خونه شدن، بخریم؟ با همین حرفای مسخره باعث شدین یه عده آدمای سالم ولی زودباور این حرفا رو باور کنن و از نظر اقتصادی از هم سن و سالهاشون عقب بیوفتن و الان پیش خونواده و فامیلاشون از شرمندگی و حقارت نمی تونن سرشونو بلند کنن.
من یادم هست مهر ماه سال قبل که سایت ثبت سفارش خودرو مسدود بود در گزارشی در یکی از روزنامه مطرح شد که "با پرداخت مبلغ گزافی ثبت واردات خودرو امکان پذیر است".

جستجو کنین خبر پیدا میشه.
ثروتی مگه مونده از ایران خارج بشه یا نشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار