بازدید 13826
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۹ خردادماه؛

علی کریمی رابین‌هود جامعه ماست؟ /دولت از دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی تعهد بگیرد/تقدم با سیاست است یا با اقتصاد؟ /فرهنگ سازی قبل از فیلترینگ

هشدار رئیس‌جمهوری، تله برای روحانی، اقتصاد؛ آزاد یا کنترلی؟، نمایندگان از ربیعی چه می‌خواهند؟، مافیای واردات غیر قانونی ۶۵۰۰ خودرو کیست؟ بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران، تاکسی مرموز روسـی در خیابان‌های ایران!، سیاست نازیستی ترامپ، زمزمه‌های عقب‌نشینی بانک مرکزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعبیر پینوکیو برای ترامپ از سوی رسانه آمریکایی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۰۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 19 June 2018

هشدار رئیس‌جمهوری، تله برای روحانی، اقتصاد؛ آزاد یا کنترلی؟، نمایندگان از ربیعی چه می‌خواهند؟، مافیای واردات غیر قانونی ۶۵۰۰ خودرو کیست؟ بازداشت وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران، تاکسی مرموز روسـی در خیابان‌های ایران!، سیاست نازیستی ترامپ، زمزمه‌های عقب‌نشینی بانک مرکزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعبیر پینوکیو برای ترامپ از سوی رسانه آمریکایی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.


به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه در حالی چاپ و منتشر شد که هشدار رئیس جمهور درباره برخورد قاطع مالیاتی با سودجویان اقتصادی و ماجرای هک سایت کمرگ یا فساد اقتصادی از مهمترین عناوین صفحات نخست آن‌ها به شمار می‌رود. در حقیقت جلسه روز گذشته هیأت دولت و تصمیمات جدید کابینه برای مبارزه با نابسامانی بازار ارز و طلا با عناوین متنوع در روزنامه‌های امروز منعکس شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

دولت از دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی تعهد بگیرد
مهدی تقوی استاد دانشگاه طی یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: کنترل قیمت ارز به شیوه بانک مرکزی یکی از کار‌های مثبتی بود که دولت انجام داد؛ هر چند انجام این امر قبل از تحت فشار قرار گرفتن دولت در مسأله ارزی ضروری بود، تصمیم برای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توانست تا حدودی به وضعیت نابسامان این بخش کمک کند. زمانی که یک کشور با مشکلات ارزی روبه‌رو می‌شود، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهد، مدیریت ارز‌های مورد تقاضاست. با سیاستی که دولت در پیش گرفته است ارز مصوب شده به تمام گروه‌های متقاضی ارز داده نمی‌شود و بنا به نوع فعالیت و نیاز‌های مالی ارزی تحقق ارز صورت می‌گیرد.
عناوین اخبار روزنامه ایران در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد :
یکی از گروه‌هایی که در لیست ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستند کالا‌های اساسی است. واردکنندگان و تولید‌کنندگانی که محصولات آن‌ها در زمره کالا‌های اولویت اول است با فرآیند تعریف شده دریافت ارز می‌توانند نیاز‌های ارزی خود را بدون مشکل و معطلی تأمین کنند. بدین جهت این افراد موظف هستند کالا‌های عرضه شده در بازار را با سود معقول و ارزی که دریافت کردند به فروش برسانند. در غیر این صورت تخلف کرده‌اند و دولت باید با آن‌ها برخورد کند.
بهترین راهکار برای رسیدن به چنین امری گرفتن تعهد از واردکنندگان کالا‌هایی است که سهمیه ارزی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دارند. هنگام تخصیص ارز، بانک مرکزی باید از تمام واردکنندگان تعهد بگیرد که مبنای قیمت‌گذاری کالا با سود ۱۰ الی ۱۵ درصد و با ارزی که دریافت کردند باشد.


اگر تولید‌کننده‌ای این امر را رعایت نکند در حق مردم و حتی دولت اجحاف کرده است. چرا که دولت منابع ارزی خود را در اختیار تولیدکننده و وارد‌کننده قرار می‌دهد و توقع دارد که قیمت‌گذاری‌ها با ارز آزاد نباشد. مردم نیز از دولت توقع ثبات قیمت‌ها را دارند و هر گونه نوسان به مردم صدمه می‌زند. از این‌رو برای جلوگیری از آسیب‌پذیری مردم، بانک مرکزی و نهاد‌های نظارتی باید وضعیت بازار و کارنامه کاری تولیدکنندگان و واردکنندگان را بررسی کنند.


اگر شبهه‌ای در فعالیت تولید‌کنندگان و واردکنندگان کالا‌های اساسی دیده شد، پرداخت ارز سهمیه‌ای اشتباه است، چرا که این افراد عاملی برای برهم زدن بازار هستند و مردم دیگر نمی‌توانند به دولت اعتماد کنند، زیرا تصور می‌کنند دولت در پرداخت ارز سهل‌انگاری می‌کند و افزایش قیمت‌ها خواسته دولت است. در صورتی که دولت برای ثبات قیمت‌ها و کاهش نوسان بازار، پرداخت ارز با قیمت مناسب را در اولویت کاری خود قرار داده است و نمی‌خواهد از آن عدول کند.
همانگونه که رئیس جمهوری در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالا‌های مورد نیاز مردم عنوان کرده است مردم مطمئن باشند که تولید یا تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه و حل هرگونه مشکل بخش‌های تولیدی در این عرصه، اولویت دولت است و پذیرفتنی نیست که افرادی از دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و با سودجویی در بازار با قیمت بالا و اجحاف به مردم بفروشند.
این گفته نشان می‌دهد که دولت و مردم از فعالیت برخی سودجویان به ستوه آمده‌اند و دولت می‌خواهد تمام قد جلوی این افراد را بگیرد. بر این اساس ضرورت دارد که نهاد‌های نظارتی به صورت واقعی و همه‌جانبه بازار را کنترل کنند. باید پذیرفت که دولت با بازو‌های نظارتی خود می‌تواند مشکلات به وجود آمده را حل کند و این امر مستلزم آن است که بازرسان رصد دقیق بازار را شروع کنند.
به هر ترتیب برخی از واردکنندگان می‌خواهند در وضعیت موجود بیشترین بهره را ببرند. بدین جهت راهکار‌های عنوان شده کمک می‌کند تا این افراد نتوانند به سودجویی خود ادامه دهند. متأسفانه این روز‌ها قیمت کالا‌ها از هیچ قانون و فرآیند درستی تبعیت نمی‌کند. اکنون کشور به آرامش اقتصادی نیاز دارد و این امر زمانی محقق می‌شود که واسطه‌ها و سودجویان از چرخه خرید و فروش کالا حذف شوند.

علی کریمی رابین‌هود جامعه ماست؟
سیامک رحمانی روزنامه‌نگار طی یادداشتی که در شماره امروز شهروند چاپ شده است نوشت: مدتی که از حضور کریمی در میادین فوتبال گذشت، چهره اجتماعی او پررنگ‌تر شد. ابراز نظرهایش و انتقادهایش همچنان برای هوادارانش که فقط هم پرسپولیسی‌ها نبودند، جذابیت داشت. مقبولیت‌اش نزد چهره‌های فرهنگی- اجتماعی هم باعث می‌شد هر حرکت و رفتارش سریع بازتاب پیدا کند و تأیید و تکثیر شود. کریمی داشت تبدیل می‌شد به مصلح اجتماعی. کسی که در مورد مشکلات مردم بی‌تفاوت نبود و از هزینه‌دادن ابایی نداشت، اما اظهارنظر‌های او همیشه در اوج نبود. پست‌های گهگاهی‌اش در فضای مجازی و لحن گاه عامیانه و گاه سخیف‌اش نشان می‌داد که بیشتر به غریزه سرکش‌اش متکی است تا مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان. کریمی منکر این واقعیت نیست که نمی‌تواند خوب از کلمات استفاده کند. برای همین همه انرژی و جذابیت حرف‌هایش از شورش نهفته‌شان می‌آمد. استقبالی که از درافتادن با قدرت می‌کرد، اما بی‌سیاستی می‌توانست کار دستش بدهد. اتفاقی که در تقابل او با فدراسیون فوتبال شاهد بودیم. این‌که برای ادعاهایش سند و مدرک کافی نداشت. این‌که برای برنده‌شدن مقابل محمدرضا ساکت نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال نمی‌توانست حراف خوبی باشد. او در محکمه‌ای که در برنامه نود تشکیل شد و به انتقاد از سیاست‌های فدراسیون و فساد حاکم بر آن پرداخت بازنده نبود، اما همه هزینه را از وجهه‌اش پرداخت کرد. این‌که مردم دوستش داشتند و قبولش داشتند.
عناوین اخبار روزنامه شهروند در روز دوشنبه ۲۸ خرداد : شورش جادوگر علیه دلالان؛مقابله با «معروف سالاری»! ؛حذف پست ریاست‌جمهوری به نظام صدمه می‌زند؛ربات نجاتبخش برای کودکان فلج مغزی؛خانه‌ای که بوی خون می‌دهد؛تاکسی مرموز روسـی در خیابان‌های ایران!؛آهوها و آدم‌ها در محاصره شعله‌های سوزان ؛سکه‌هایتان را اوراق کنید ؛فریاد اعتراض در ایرانشهر ؛لمس نکن، دست نده، حرف نزن! ؛با طوفان و رعدوبرق چگونه برخورد کنیم ؛مرگ نهنگ خلبان آتش جنگ با پلاستیک را شعله‌ور کرد ؛پارادوکس آقا تختی در تهران پر ترافیک ۹۷ ؛گلش مثلا تمیز بود تماشاگراش عالی بودن پرتقال دان زا دان دادن ؛ علی کریمی رابین‌هود جامعه ماست؟؛قاچ قاچِ خندوانه برای جام‌جهانی ؛تندیسم تقدیم به کودکان کرمانشاه؛پدرم هم مقابل یوگسلاوی بازی نکرد؛ ورزش؛ الگويي براي زندگي؛
درگیری فرساینده او با کی‌روش را هم نباید موفقیت‌بار توصیف کرد. او حتی میلیون‌ها نفر را با خود و علیه کی‌روش همراه کرده باشد، در آستانه جام‌جهانی کمکی به تیم‌ملی نکرده است. اگر هواداران احساساتی فوتبال متوجه نباشند، خودش باید فهمیده باشد که گلاویزشدن با سرمربی تیم‌ملی قبل از تورنمتی مثل جام‌جهانی تا چه اندازه از تدبیر به‌دور است.


کریمی که قبل از این هم بار‌ها در حمایت از فعالان مدنی و در حمایت از توسعه اجتماعی- سیاسی اظهارنظر کرده و عده‌ای را علیه خود شورانده و حتی در حساس‌ترین روز‌ها کنار معترضان قرار گرفته، حالا، بار دیگر با راه‌انداختن کمپین می‌خواهد به جنگ گرانی کمرشکن برود. کمپین «من- نمی‌خرم» که او بانی‌اش شده، قرار است شهروندان را تشویق به نخریدن اجناسی کند که گران شده‌اند و واکنشی باشد به افزایش وحشتناک قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، فارغ از این‌که گرانی شامل بسیاری از کالاهاست و تنها شامل خودروی طلا نمی‌شود و عملا ممکن است تحریم مایحتاج خوراکی و روزانه ممکن نباشد، امروز واکنش‌ها به اکت کریمی را می‌توان به دودسته تقسیم کرد. آن‌ها که ستایش‌اش می‌کنند و می‌گویند بالاخره کسی بود که درد مردم را بفهمد و این‌طوری شاید وضع تکانی بخورد و کسانی که می‌گویند او این‌بار به جدول زده، یخ‌اش نمی‌گیرد و کمپین بی‌فایده‌اش باز هم کمی دیگر از اعتبار او را هزینه خواهد کرد.


هرچه باشد، سؤال این است که کریمی تا کجا می‌خواهد جلو برود و در نقش رابین‌هود به طرح دغدغه‌هایش بپردازد. این فعالیت‌ها سرانجام طومار جادوگر را در هم خواهد پیچید یا قرار است او نقش پررنگ‌تری در ساحت جامعه ایفا کند؟ سوالاتی که بعید است خود علی هم پاسخی برایشان داشته باشد.

فرهنگ سازی قبل از فیلترینگ
داوود زارعیان کارشناس ارتباطات طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت: توسعه تکنولوژی، ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در تلفن همراه با خدمات ارزش افزوده بسیار زیادی در سطح دنیا راه اندازی شده است. شاید پس از پیامک که در دهه ۹۰ خیلی مورد استقبال مردم قرار داشت، شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین سرویس‌هایی هستند که مورد استقبال کاربران در تمام جهان قرار گرفته‌اند. از مزیت‌های این سرویس‌ها می‌توان به شخصی بودن، مالتی‌مدیا بودن و تحقق مساله هر فرد یک خبرنگار اشاره کرد. این سرویس‌ها این امکان را برای کاربران فراهم کرد که به ساده‌ترین روش عکس، فیلم و متن ارسال کرده و متقابلا دریافت کنند. این امکان موجب شد تا برای کاربران شبکه‌های مختلف اطلاع رسانی آموزشی اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود. این شبکه‌های اجتماعی موجب شد تا بخش زیادی از مردم طریق این شبکه‌ها فعالیت‌های اقتصادی خود را سامان دهند. از این رو تحول در عرصه ارتباطات تلفن همراه موجب شده برخی از شبکه‌های اجتماعی که قابلیت‌های بالاتری داشتند و خلأ حضور پیام‌رسان‌ها را در کشور‌های دیگر احساس کردند با حضور و عرضه خود به کاربران به سرعت محبوبیت برسند. در حال حاضر ایران یکی از کشور‌های مواجه با این مساله ایران است، چون از آنجایی که درکشورمان پیام‌رسان داخلی فعال نداشتیم؛ چند پیام‌رسان خارجی مورد استقبال مردم قرار گرفت. بدین نحو که ابتدا مردم به سمت پیام‌رسان وی‌چت رفتند، اما با فیلتر شدن این پیام‌رسان مردم وایبر را جایگزین کردند.

پس از فعل و انفعالاتی که در این میان صورت گرفت نهایتا این شبکه اجتماعی تلگرام بود که به‌واسطه امنیت و دسترسی آسان کاربران به عنوان مهم‌ترین پیام‌رسان جامعه مطرح شد. دسترسی آسان و امنیت بالای این پیام‌رسان موجب شد تا مردم خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به این شبکه اجتماعی عادت کنند و در مدت کوتاهی طبق آمار‌های موجود بیش از ۴۰ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی شدند و حتی از فضای تبلیغاتی آن نیز استفاده اقتصادی کردند. گرچه باید خیلی پیش از این به فکر مقابله با احصاء پیام‌رسان‌های خارجی و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی می‌افتادیم، اما اکنون نیز همه محاسبات فنی، اقتصادی و فرهنگی در مقابله با تلگرام دیده نشده است. از طرف دیگر فیلترینگ تلگرام به جای ساماندهی فضای مجازی منجر به آشفتگی شبکه‌های اجتماعی شده است. از این جهت باید قبل از فیلتر تلگرام چند شبکه اجتماعی در حد این پیام‌رسان و مورد اعتماد مردم ایجاد می‌شد و اقدام به فرهنگ سازی می‌کردیم و پس از آن به فیلترینگ پیام‌رسان محبوب جامعه اقدام می‌کردیم. گرچه تلگرام نیز قطعا بی‌نقص نیست و از بعد داخلی، فرهنگی و بین‌المللی نواقصی دارد، اما به هر حال این پیام‌رسان شبکه مورد استفاده و علاقه ایرانی‌ها بود. موید این سخن نیز عضویت اقشار مختلف جامعه در این شبکه اجتماعی است. باید تلاش کنیم تا بخش‌های قابل استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که قابل استفاده است، به راحتی در اختیار مردم قرار دهیم و در سوی دیگر بخش‌هایی را که مضررات و معایبی دارد و در تضاد با فرهنگ ایرانی است، حذف کنیم. درخصوص رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر نیز باید این موضوع مطرح شود که آیا از نظر فنی و نرم‌افزاری این امکان وجود دارد که بخش‌های مضر و ضد اخلاقی آن‌ها حذف شود و ابزار فراهم هست یا خیر؛ اگر این ابزار فراهم باشد، قسمت‌های مضر می‌تواند حذف شده و بقیه آن در اختیار مردم قرار گیرد.

تقدم با سیاست است یا با اقتصاد؟
جعفر خیرخواهان در یادداشتی که در شماره امروز اعتماد منتشر شده است نوشت: در این باره که هر چه جلوتر می‌رویم وزن سیاست انحصارطلبانه و از نوع حامی‌‍‌پروری و به اصطلاح رفاقتی بر اقتصاد رقابتی و فرصت‌های آزاد و برابر سنگینی می‌کند، شکی نیست. وضعیت به گونه‌ای است که منافع عمومی و رفاه بلندمدت اجتماعی در لابه‌لای وعده‌های عوام فریبانه زیانبار و فساد‌های مالی گم شده است.
علی کریمی رابین‌هود جامعه ماست؟ /دولت از دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی تعهد بگیرد/تقدم با سیاست است یا با اقتصاد؟ /فرهنگ سازی قبل از فیلترینگ

نتیجه اینکه عرصه سیاسی نیازمند پالایش عاجل و بازسازی اساسی سازوکار‌های انگیزشی و شفافیت اطلاعاتی است. در عین حال توجه داریم که به مشکلات اقتصادی کشور باید به شکل مشکل اقتصاد سیاسی نگاه کرد یعنی ارتباط دوطرفه‌ای بین عرصه سیاسی و حوزه اقتصادی وجود دارد. در واقع راه‌حل‌های اقتصادی در خلأ مطرح نمی‌شوند چرا که قرار است در بستر و محیط خاصی اجرا شوند. پس نمی‌توان این دو را منفک از هم دید؛ و البته اگر بخواهیم بدانیم کدامیک مهم‌تر است باید گفت: سیاست مهم‌تر از اقتصاد است. چون موفقیت هر سیاست اقتصادی منوط به هماهنگی و همراهی ذینفعان (صاحبان قدرت و صاحبان منافع خاص) است. اقتصاددانی که بدون توجه به منافع و خواسته‌های سیاستمداران بخواهد پیشنهاد سیاستی بدهد راه به جایی نخواهد برد. اجرای هر راه‌حل سیاستی در یک فرآیند زمانی محقق می‌شود و انتظار می‌رود برندگان از این سیاست بتوانند بازندگان را مجاب یا بر مخالفت آن‌ها غلبه کنند. پس سیاستگذاری اقتصادی یک نوع بازی راهبردی است و در تعامل و رفت و برگشت بین بازیگران می‌توان انتظار داشت به نتیجه مطلوب برسیم. ادعای اصلی من اینست که نمی‌توان انتظار داشت سیاست اصلا «ساز مخالف» نزند و نعل به نعل مطابق خواسته و نقشه سیاستگذار اقتصادی پیش برود. بعید است در همه جای دنیا نیز سیاست واقعا جاده بازکن برای اقتصاد باشد. سیاست میدان منافع متنوع و متضاد گروه‌ها و جناح‌های گوناگون است. این هنر و مهارت سیاستگذار اقتصادی است که با توجه به امکانات و با کمترین هزینه بتواند این منافع متضاد را آشتی داده و نقطه تراضی‌کننده‌ای پیدا کند به نحوی که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۷
أرز ٤٢٠٠تومان بخودي خود تعهد آور است مگه دولت به وارد كننده بخشيده كه هر كاري بخواهد بكند بايد با سود معقول كه سازمان حمايت كننده براي مصرف جامعه نرخ گذارى كند واو را رها نكنند وچناچه تخلف كَرد به قوه قضاييه إرجاع دهد اگر كنترل نشود دودش به چشم مصرف كننده ميره. پول باد أورده به جيب وارد كننده حتماً بايد نظا رت شود تا سوء استفاده نشود
وقتی دریافت کننده های دلار 4200 تومانی با فروش بخشی یا همه آن در بازار آزاد بدون زحمت و در زمان کوتاه می توانند سود بیشتری از واردات ببرند مشکل می توان آنها را کنترل کرد.مخصوصا اگر حاوی ژن خوب باشند.
اقای کریمی ادرس را اشتباهی رفته ..همه مردم خودرو بخر نیستند که انرا تحریم کنند .چون بودجه خرید خودرو را ندارند ..اما .....ایشان مسکن که جزو نیاز اولیه ادمهاست از قلم انداخته انگا رخودشان هم بساز بفروش و برج دار هستند که نیازی برای تحریم نخرین خانه نمی بینند
قیمت ارز باید طوری باشد که تمام اقشار مردم به طور برابر به آن دسترسی داشته باشند . مثلا نباید فرقی بین دانشجو و کسی که قصد سفر به خارج کشور داره باشه . و اگر قرار امتیازی داده شود باید از آنها تعهد گرفته شود که پس اتمام تحصیل به کشور باز گردند و یا سه برابر مبلغ پرداختی بصورت نرخ روز محاسبه گردد . البته یک سری کالای اساسی و دارویی دولت با ارز یارانه می تواند وارد کند ولی بقیه کالاها باید به قیمت واقعی عرضه شود .
تقدم از بدو پیدایش بشر با اقتصاد بوده است و بس! تمام سیاست های جهانی عقلانی و منطقی در راستای منافع کوتاه مدت و بلندمدت اقتصادی کشورها هستند، چراکه اقتصاد یعنی بقا!!!
تو این یک ماه اکثر سلبریتی ها الان خودشون روسیه هستند، اگر راست میگن ماشین ها و طلاهای خودشون رو هم بفروشند، بدون ماشین بمونند بعد نسخه نخرید بپیچونند،
کریمی و سایر سلبریتی ها بخاطر اینکه دولت منتخبشان به صد در صد خواسته های نامشروعشان پاسخ نداده الان دارن نقش مخالف رو بازی می کنن وگرنه این جماعت درد ما مستضعفان رو نمی فهمن.
احسنت علي كريمي نظارت بر قيمت ها بر عهده شما باشد جواب ميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
ارز 4200 بدون نظارت باعث هجوم برای واردات و سودجویی گسترده شده
از جیب مردم به کام ژن خوبهای واردکننده
و دیوان محاسبات کجاست؟
الان مشکلت چیه؟!! آخه چرا صدای یکی هم که درمیاد بجای اینکه حمایتش کنیم فقط بلدیم بشینیم قاطی کنیم؟!! الان مشکل اقتصادی مملکت چه ربطی به کی روش و بقیه مسائلی که عنوان کردی داره؟!! صدای ما که شنیده نمیشه، بزار صدای یکی که شنیده میشه حرف بزنه. بزار بفهمن هممون چقدر ناراحتیم. به خدا خسته شدیم هممون.
من موفقم کمپین ها نخریدن و نخوردن و نپوشیدن اجناس گران هستم
اما آیا یه بی-ام-و باز مثل کریمی میتونه درک کنه گرونی و فقر رو؟
فقط نشستن و ژست مردمی گرفتن کافی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
حرف نزنی نمیکن لالی
علی کریمی وقتی میتونست مثل رابین هود جامعه باشه که در مورد تمام فسادها صحبت کنه نه اینکه به یک سری بتازه و به یک سری سکوت کنه اعتراض گلچین شده شاید بعضی رو تهییج کنه ولی مطمئنا نه به معترض مشروعیت میده نه مقبولیت
علی کریمی رابین هود نیست بلکه وجدان بیداری دارد که برخی فاقد آن هستند٬در ضمن وقتی گرانی و مصائب معیشت هموطن شو میبینه سکوت نمیکنه و با صدای رسا حمایت می کنه از مردم ستم دیده....
عشق است علي كريمي جادوگر يا نخريدن ببينم افت ارزش پولي بر ميگرده چرا مشكل رو چپه نشون ميديد يا حبابه يا دلال
همه چيز را ول كرديد تا كار به اىنجا بكشيد يكي يكي مصاحبه كرديد و گفتيد حباب است اما حرفهاى شما حباب بود حالا هم مى خواهيد درستش كنيد اما خرابتر مي كنيد مي خواهيد ارز بعضي ها را حذف كنيد
اشكال ندارد حذف كنيد اما كسي بخواهد از كجا ارز تهيه كند از كدام بازار بازار قاچاق ؟ انها كه ارز مى گيرند دنبال فروش گرانتر ان به كساني هستند كه نياز دارند چرا نمى فهميد يا مي فهميد خود را به نفهمي مي زنيد اىن تك نرخي كردن ارز شما اولين كبريت شعله ور شدن اتش گرانيها بود اىا نمى دانستيد دولتهاى قبل سرمشق نبودند منافع مردم از بین رفت وگرنه ثروتمندان كه ثروتمند تر شدند
اگر جادوگر علم سیاست داشت میگفتم عوامفریبی میکند اما او ساده و بی ریاست درد مردم را درک میکند اما راه مقابله شهروند قانونمدار را نمیداند امیدوارم از مشاوران دلسوز نه فرصت طلب برای رسیدن به اهدافش کمک بگیرد.
مسئله این نیست که چه کسی این پیشنهاد عالی را مطرح کند . یک امر بسیار طبیعی و عقلانی است . مثلا وقتی هیچ مقام و نهاد و ارگانی حریف این خودروسازهای داخلی نمیشود , چه پیشنهادی از این بهتر که دست کم انهایی که قصد تعویض خودرو دارند حداقل چند ماهی و حتی یک سال دست نگه دارند .
تحلیلتون درباره کریمی خیلی آبکی بود. فقط خواستید بکوبینش
من با اینکه اصلا اهل ورزش و فوتبال نیستم ولی علی کریمی رو به خاطر مردمی بودنش و دغدغه مند بودنش دوست دارم.درسته زیاد آدم با سیاستی نیست ولی باید از طرف مردم حمایت بشه و افرادی که میتونن بهش مشاوره بدن کمکش کنن تا بتونه با سیاست بهتری جلو بره
علی کریمی محبوب تر از همه ی اصلاح طلبان و .......

تنها مرد ورزش ایران که به مردم کشورش فکر میکنه
من با اینکه اهل ورزش و فوتبال نیستم ولی علی کریمی رو به خاطر مردمی بودنش و دغدغه مند بودنش دوست دارم.درسته زیاد با سیاست نیست ولی باید افرادی که میتونن بهش مشاوره بدن بهش کمک کنن تا سیاست بهتری واسه کاراش داشته باشه
رابین هود جان لطف کنن...ماشین های چنصد میلیونی بفروشن

خانه چند میلیاردی خودشون مزایده بزارن

بدن مردم بدبخت بیچاره
سیامک رحمانی اتفاقاً علی کریمی حرف درست و منطقی و بجایی زده و ما همه مردم دردمند ایران از ایشون طرفداری میکنیم ...
نو حتما شما پسر شجاعی!
اینکه سزای گرانفروشی نخریدنه درست و هیچ حرفی توش نیست ولی اینکه کسایی میان کمپین نخریدن راه میندازن که خودشون صفر تا صد زندگیشون درجه یک و وارداتیه این مورد اشکاله.
ببینید وقتی کسی مثل پیامبر اسلام میاد به بچه توصیه کنه که خرما زیاد نخوره ، خودش اصلا نمیخوره که کلامش تو ذهن بچه تاثیر داشته باشه. یا وقتی گاندی برای استقلال کشورش حرکتی رو شروع میکنه خودش هم دست به کار میشه و میره تو گود ولی کسایی که غرق در زرق و برق دنیا هستن چه انتظاری دارن مردم حرفشونو بخونن؟البته خود آقای کریمی از کف جامعه بلند شده و گذشته ایشون مثل اکثریت مردم جامعه هست ولی بعد از ستاره شدن تو فوتبال طبیعتا استحاله پیدا کرده.
مطلب مهم اینه که گرونی در همه سطوح کالا و خدمات هست و اینکه یه عده دلال با ارز و طلا و خودرو ،زندگی مردم رو بیش از پیش دستخوش سختی میکنن شاید بشه در برابر طلا و خودرو مقاومت کرد ولی آیا در برابر مواد غذایی ،پوشاک ،حمل و نقل ،خدمات درمان و دارو ومسکن و سایر ضروریات روزمره زندگی میشه کاری کرد؟پس وظیفه کنترلی و نظارتی دولت و مراجع نظارتی چی میشه؟
منظورت از سوال تا کی قرار کریمی این حرفا رو بزنه چیه؟
هر سلبریتی با وجدانی باید خودشو در برابر جامعش مسئول بدونه
بهتره بپرسی اونایی که مثل زالو فقط بفکر منافعشون هستند و هیچوقت هیچ هزینه ای نمیکنند تا کی قراره ساکت بمونند
من که نه از علی کریمی انتطار دارم نه میخوام مثل سیاستمدارا عمل کنه و بلد باشه
همینی که هستی عالیه جادوگر
باید ایجاد کمپین را را تمرین کنیم ممکنه به نوع کمپین انتقاد وارد باشه ولی به کلیت کار نمی شود ایراد گرفت وقتی افرادی که ادعای فهمیدن دارند و همه چی دان هستند و راجع به همه چی اظهار نظر می کنند وبه نوعی خود را روشنفکر می دانند جرات ایجاد کمپین را ندارند و فقط حرف می زنند پس باید به شجاعت آقای کریمی باریکلا گفت و راه را تصحیح کرد و نه نفی باید متحد شویم تا به نتیجه برسیم آقای علی کریمی ثابت کرده در این دوران همیشه دلش با اکثریت مردم بوده و انسانی مردمیست نه دولتی و یا ژن برتر
یکی از مشکلات اصلی در کشور وجود دلالها و واسطه ها می باشد که معمولا با لابی گری اکثر پیش فروشها را صاحب می شوند و خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد فقط یک راه برای مهار آنها وجود دارد: خودرو باید با شرط تملک حداقل 5 ساله به خریدار واگذار شود و خریدار متعهد شود در طی این دوره حق فروش و یا صلح خودرو را نداشته باشد در این صورت خودرو را مصرف کننده خریداری می کند و نه دلال.
منبع
من یک استقلالی دوآتشه وکهنه کارم ولی همیشه مردان روزگار رادوست میدارم فوتبال یک ورزش ورقابت وتخلیه هیجان است مردم جوانمردان وعیاران تاریخ از پوریای ولی تاغلامرضا تختی و حجازی و جادوگر عزیز را با توجه به مردمی بودن ونان به نرخ روز نخوردنشان دوست دارند علی کریمی درقالب هیچ رنگی نمیگنجد مثل مرحوم حجازی همه اورادوست دارند خوب اویک جوان باتمایلات شدید مردمی است با پول ومقام خریدنی نیست اوسمبل عشق ومحبوبیت است زنده باشی گل باغیرتم
ما در جامعه رابین هود نداریم .
فرهنگ سازی قبل از فیلترینگ یعنی من فیلتر می کنم ولی شما فیلترشکن نصب نکن .
واقعیت اینه که فقط یک سلبریتی هست که به دنبال توجه و شهرت هست.
حتی اگر دوست نداشته باشیم.
اگر واقعا درد مردم داشته باشند راه حل های خیلی ساده ای وجود داره که انجام بدهند و درد عده ی قلیلی از مردم را رفع کنند تا باورشان کنیم.
اول برو داستان رابين هود رو بخون بعد تيتر بزن و مطلب بنويس
رابين هود حق مردم رو از ثروتمند و ظالم ميگرفت و ميداد به خود مردم؛ اين چه شباهني با کار علي کريمي داره. بعدشم تو مطلبو بگير چکار داري کيه و چکارس. مردم نبايد اسير دزد و دلال بشن. اينکه ديگه فرقي نميکنه کي گفته
چرا از فاجعه ی غیر قابل کنترل عادی سازی ورورد تراریخته ها چیزی نمیگویید،
کار کریمی در این خصوص درسته. من با جان و دل از این تصمیم دفاع می کنیم.
کریمی رابین هود نیست . رابین هود شخصیت دیگه ای داشت . اما آدم صادق و خوبیه . بین مردم محبوبیت داره . طرفدار و حرف شنو قابل توجهی داره و از این پتانسیل داره در جهت رفع مشکلات اجتماعی استفاده می کنه .
شما چرا ناراحتی ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان