بازدید 9905

سر دواندن دبیران بازنشسته، دستور کار جدید مسئولان آموزش و پرورش

دبیرانی که در سال گذشته از مقام معلمی بازنشسته شدند و به سی سال خدمت خود در آموزش و پرورش کشور پایان دادند، اکنون اسیر مشکلات جدیدی شده اند که مسئولان وزارتخانه نیز چندان توجهی به آن نمی‌کنند؛ آموزگارانی که کارشان به برگزاری تجمع و اعتراض هم کشید، ولی خبری از احقاق حقشان نشد.
کد خبر: ۸۰۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 19 June 2018
سر دواندن دبیران بازنشسته، دستور کار جدید مسئولان آموزش و پرورشدبیرانی که در سال گذشته از مقام معلمی بازنشسته شدند و به سی سال خدمت خود در آموزش و پرورش کشور پایان دادند، اکنون اسیر مشکلات جدیدی شده اند که مسئولان وزارتخانه نیز چندان توجهی به آن نمی‌کنند؛ آموزگارانی که کارشان به برگزاری تجمع و اعتراض هم کشید، ولی خبری از احقاق حقشان نشد.

به گزارش «تابناک»؛ روز دوشنبه تعداد زیادی از دبیران بازنشسته کشور که در سال ۱۳۹۶ از شغل خود بازنشسته شدند، به آنچه عدم پرداخت معوقات خود از سوی مسئولان آموزش و پرورش عنوان شد، اعتراض و تلاش کردند صدای خود را به گوش مسئولان امر برساند.

بازنشستگان که مقابل ساختمان اصلی وزارت آموزش پرورش تجمع کرده بودند، در تجمع اعتراضی خود شعارنوشته‌هایی در دست داشتند که آن‌ها را بالا گرفته بودند و به وسیله این شعار نوشته‌ها تلاش می‌کردند، دغدغه‌های اصلی خود را به گوش مسئولان و مردم برسانند؛ شعار نوشته‌هایی که در آن مسئله عدم پرداخت پاداش پایان خدمت پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه و کاهش ارزش این پاداش در پی گذر زمان مورد تأ کید قرار گرفته بود.

البته همه اعتراض فرهنگیان بازنشسته عدم پرداخت معوقات مربوط به پاداش نبود و برخی نیز مسأله بلاتکلیفی مرخصی‌های ذخیره سال‌های گذشته و حقوق نیرو‌های حق التدریسی را در اعتراض‌های خود بیان می‌کردند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته که مشمول شرایط کنونی است و در تجمع روز دوشنبه نیز حاضر بود، در همین رابطه به «تابناک» گفت: در سال ۹۶ آموزش و پرورش استان خوزستان بازنشست شدم و بر اساس قانون باید به بنده نزدیک به ۸۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت پرداخت می‌شد.

وی افزود: ابتدا قرار بود این پاداش در روز معلم به حساب من واریز شود، اما این اتفاق نیفتاد و پس از آن رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده پرداخت پاداش خدمت‌ها را در روز‌های آتی مطرح کرد که البته با گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز سال ۹۷ این پول هنوز پرداخت نشده و آن طور که گفته‌های ضد و نقیض مسئولان نشان می‌دهد، قرار هم نیست به این زودی‌ها پرداخت شود.

این بازنشسته فرهنگی با تأکید بر مسأله تورم و کاهش ارزش پول در گذر زمان اضافه کرد: اگر این ۸۰ میلیون تومان در ابتدای سال ۹۷ به بنده پرداخت می‌شد، شرایط کنونی که تورم باعث گرانی بسیاری از اقلام شده است، متفاوت بود و قطعاً پرداخت این معوقه در ماه یا سال‌های آینده با شرایط کنونی به شدت متفاوت بود.

بررسی‌های بیشتر در مورد مشکل پیش آمده برای بازنشستگان سال ۹۶ آموزش و پرورش، نشان می‌دهد، جمعیت کل این افراد در سراسر کشور چیزی حدود ۴ هزار تن است؛ چهار هزار نفری که با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان متوجه شد که پاداش آن‌ها در مقایسه با ریخت و پاش‌های دیگر چندان زیاد نیست.

به رغم آنکه حجم پول مورد نیاز برای پرداخت آموزش و پرورش‌های بازنشسته مبلغ قابل توجهی نیست، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در همین رابطه به رسانه‌ها گفت: برخی وزارتخانه‌ها پاداش پایان خدمت کارکنان شان معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود و این در حالی است که پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت آموزش و پرورش حدود ۶۰ میلیون تومان است که این مقدار ناچیز هم با تأخیر پرداخت می‌شود. باید مسئولان وزارت آموزش و پرورش تلاش کنند، این معوقات هرچه زودتر به بازنشستگان پرداخت شود.

در همین رابطه علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: از محل یک درصد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پیش‌بینی شده است، اما باید این اعتبار که درآمد هزینه‌ای است از یک درصد شرکت‌ها گرفته و به آموزش و پرورش داده شود تا ما بتوانیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم.

الهیار ترکمن اضافه کرد: بنده قبلا یک مصاحبه کرده بودم و چون مصاحبه را کامل پخش نکردند شائبه ایجاد شد که گفته‌ام قطعاً تا هفته معلم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود، در حالی که من قبل از عید هم گفتم این اعتبار بسته به پرداخت یک درصد شرکت‌هاست.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که پاداش پایان خدمت فرهنگیان کامل پرداخت شود و ما نمی‌خواهیم که این اعتبار را تکه تکه پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان با در نظر گرفتن مرخصی ذخیره ۳۸۰۰ میلیارد تومان است که یک مقدار سنگین و بزرگ است و برای تأمین آن در حال پیگیری هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا در سال گذشته پاداش پایان خدمت فرهنگیان به طور کامل پرداخت شد و آیا یک درصد شرکت‌ها در سال گذشته تحقق یافت»، بیان کرد: در سال گذشته باید این اعتبار از محل یک درصد شرکت‌ها پرداخت می‌شد که تحقق پیدا نکرد و ما منبع محل تأمین اعتبار را تغییر دادیم و از محل حقوق و عوارض گمرکی توانستیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کامل پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را پرداخت کنیم.

 

این اتفاق که هم اینک برای نزدیک به ۴ هزار فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش رخ داده است، در سال‌های گذشته نیز تکرار شده بود و همیشه پرداخت پاداش خدمت آن‌ها به یکی از مشکلات بزرگ آموزش و پرورش تبدیل می‌شود؛ نهادی عریض و طویل که بزرگترین مجموعه دولتی کشور را به خود اختصاص داده و سالانه میلیارد‌ها تومان در بخش‌های مختلف آن هزینه می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۱
من که در بخش خصوصی کار میکنم و بیمه هم پرداخت میکنم،چرا پاداش بازنشستگی ندارم؟
منم ایرانی هستم،اهل همین خاکم،چرا پول ماهارو بین خود دولتی ها تقسیم میکنن؟
این یک نوع فساد هست
البته تمام پرسنل حوزه ستادي بلافاصله پاداش خود را دريافت مي كنند
به یزدان اگر ما خرد داشتیم ...
با سلام
ممنون از اینکه این تجمع را بازتاب دادید.
خواهشاً بازتاب امروز 29 / 03 / 97 بازنشستگان سال 96 در مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری را هم انعکاس دهید.
بازنشستگانی که با مشکلات فراوان از سراسر کشور خود را به تهران رسانده اند حداقل انتظاری که دارند مسئولین حرفهای آنها را بشنوند و رسیدگی کنند.
متاسفانه تا این لحظه حتی آقایان در جمع این عزیزان حاضر نشده اند جی بسی تاسف است.
میگن پاداش خدمت بالای یک ملیاردی ها را که داده اند و دوباره به کارهم دعوت شده اند.
مشکل در ژن است
درستش چهل هزار بازنشسته است نه چهارهزار.
روحانی با بی ارزش کردن ریال حقوق فرهنگیان را 60 درصد کاهش داد و یارانه شان راهم قطع کرد و به پزشکان داد
این پیرزن و پیرمردایی که در حال اعتراض درجلوی بانک یا آموزش پرورش رو میبنم ، به حالشون افسوس میخورم.اینها جوانهای دوران انقلاب هستن که انقلاب کردن....
شما پیران با اعتراض به دنیا آمدید و با اعتراض هم از این دنیا میرین و ما جوانان هم با جنگ به دنیا آمدیم و با جنگ هم .....
متاسفانه اعمال این سیاست از زمان روی کار آمدن آقای روحانی عمومیت یافته و منحصر به معلمان نیست. حتی شرکتهایی هم که درآمد/هزینه هستند مانند شرکت هواپیمایی آسمان نیز همین رویه را دارند. دست اقای روحانی درد نکند با این کلید چرخاندنش.
باز خدا پدرشان را بیامرزه که راجع به مطالبات بازنشسته های آموزش و پرورش حرف میزنم و وعده های میدهند. مسولان وزارت بهداشت که اکثرا پزشک هستند حتی به روی خودشان نمی آورند که به خیل عظیمی از بازنشسته ها بدهکارند. دریغ از حتی یک مصاحبه و خبررسانی. آفرین به مسولان بانکها و وزارت نیرو و برخی نهادها که در همان ماه اول مطالبات بازنشسته ها رو پرداخت می کنن.دمشان گرم.
من توصیه میکنم که فرهنگیان به قکر مادیات نباشند .به معنویات فکر کنند ... همه باید به فکر آبروی نظام باشند
کسی برای فرهنگی تره هم خرد نمیکنه ، سفره واسه دلالان سیاسی و اقتصادی و پزشکان و نورچشمی هایی است که از امکانات دولتی استفاده میکنند و ول کن هم نیستتد
ببندند در این خراب شده رو. ایران آموزش و پرورش میخواد چیکار؟ مدیر 500000تا یک میلیون یا حتی بالاتر از هر دانش آموزی میگیره بعد ماژیک نمی گیره و به معلم میگه پول نداریم!!!! دولت از هر فرصتی در آمد زایی برا خودش می‌کنه بعد میگه ندارم.
دردی داره بیداد می‌کنه!
اختلاس داره فریاد می‌کشه!
بی عدالتی داره بیداد می کنه!
اگه تو خیابون پولت رو بزنن و خودت هم بکوبند پول نداشته باشی شکایت هم نمی تونی بکنی!
مسئولین فقط پول می‌خوان ولاغیر.
تموم ادارات تبدیل به گداخونه هایی شدن پر از گداهای گردن کلفت.
آقای نوبخت وقتی میخواد حق مردم بدهد جان می دهد.
دیگه واقعا وقتشه این رژیم عوض شه
میخواهیم عدالت را در سراسر دنیا پیاده کنیم اما در داخل میان کارمندان دولت دروزارت خانه های مختلف تبعیض از زمین تا آسمان است.حال بگذریم از تعدادی بسیار زیاداز بیکاران که ا ز این فاصله ی تبعیضی هم محروم اند.
این هم مزد کسانی که نمی توانند از حق و حقوق خودشان دفاع کنند چه زمانی که شاغل بودند چه زمانی که بازنشسته شدند !!
الان هم که بعضی مسولین در تلاش هستند که همه را سرکار بگذارند شما نمی گذارید
چه آشی چه کشکی پاداش چی؟؟؟؟؟؟؟
وضع آموزش و پرورش در دوره همین بازنشستگان عزیز و طلبکار به گند کشیده شد
معلمان عزیز اصلا نه حال درس دادن دارن نه حال درس پرسیدن نه تعهدی نه احساس مسئولیتی حالا پاداش هم میخوان اون هم یکجا و بی بهونه
وجدان هم خوب چیزیه
توجه کنید: "نهادی عریض و طویل که بزرگترین مجموعه دولتی کشور را به خود اختصاص داده و سالانه میلیارد‌ها تومان در بخش‌های مختلف آن هزینه می‌شود".
واقعا اگه دولت این همه برای آموزش و پرورش هزینه میکنه پس این کمک های نقدی اجباری که از مردم میگیرن چیه؟
سلام ، چرا همین دولت ، قبل از انتخابات 96 بلافصله همه پاداش پایان خدمت را یکجا پرداخت کرد؟؟؟ آیا این شیادی نیست؟
وزرا اقای روحانی فقط پست ها را اشغال می کنند و هیچ عملکرد مفیدی که ندارند بلکه مشکلات آن وزارت خانه و مجموعه ذی ربط شان را به گل می نشانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر