بازدید 3987

هشدار پوتین نسبت به وقوع بحران مالی جهانی

بر اساس گزارش های منتشر شده، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست اقتصادی سن پترزبورگ اذعان کرده است که اقتصاد جهانی با خطر سیاست های محافظه کارانه اقتصادی رو به رو است و این سیاست ها ممکن است به یک بحران اقتصادی ویرانگر در سطح جهان تبدیل شود. به گفته ی وی، ملت ها باید به طور مشترک راهی را برای جلوگیری از این خطر پیدا کرده و مشخص کنند که یک اقتصاد چگونه باید به فعالیت بپردازد.
کد خبر: ۸۰۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 26 May 2018

هشدار پوتین نسبت به وقوع بحران مالی جهانیبر اساس گزارش های منتشر شده، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست اقتصادی سن پترزبورگ اذعان کرده است که اقتصاد جهانی با خطر سیاست های محافظه کارانه اقتصادی رو به رو است و این سیاست ها ممکن است به یک بحران اقتصادی ویرانگر در سطح جهان تبدیل شود. به گفته ی وی، ملت ها باید به طور مشترک راهی را برای جلوگیری از این خطر پیدا کرده و مشخص کنند که یک اقتصاد چگونه باید به فعالیت بپردازد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در این رابطه پوتین از روند جاری در حال شکل گیری در دنیا در خصوص اتخاذ سیاست های یک جانبه ی انحصاری برای به دست آوردن منافع اقتصادی (حداکثری) انتقاد کرده است.

به گفته ی رییس جمهور روسیه، '' نظام همکاری های چندجانبه که چندین سال طول کشید تا ایجاد شود دیگر امکان رشد پیدا کردن ندارد. نظام همکاری های چندجانبه در حال نقض شدن به شکلی بسیار ناپخته است. در واقع، در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که نقض قوانین خود به یک قاعده ی جدید تبدیل شده است''.

هشدار پوتین نسبت به وقوع بحران مالی جهانی

وی در ادامه افزوده است که علاوه بر شکل های سنتی سیاست های محافظه کارانه مانند اعمال تعرفه های تجاری، تعیین استاندارد های تکنیکی و پرداخت یارانه، برخی کشورها به طور روز افزون در حال انجام اقداماتی جدید مانند تحریم های یکجانبه هستند که به موجب آن ها فضای رقابتی بین این کشورها تضعیف می شود. به گفته ی پوتین، در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که حتی کشورهایی که هیچ گاه فکر نمی کردند به دلایل سیاسی هدف اینگونه اقدامات قرار گیرند الان متوجه شده اند که اشتباه فکر می کرده اند. در واقع، امکان اعمال تحریم به شکل غیرقابل کنترل و خودسرانه کشورهای تحریم کننده را وسوسه به اعمال بیشتر و بی قاعده ی آن می کند.

علاوه بر آن، رییس جمهور روسیه از این صحبت ها نتیجه گیری کرده است که ''عدم توجه به هنجارهای اقتصادی موجود و از بین رفتن اعتماد می تواند منجر به غیرقابل پیش بینی شدن شرایط اقتصادی و ایجاد آشفتگی در تغییرات عظیمی که در حال وقوع است شود. این عوامل به خودی خود ممکن است به یک بحران ساختاری در جهان منتهی گردد''.

وی به عنوان راه حل پیشنهاد داده است که باید از تجارت آزاد دفاع شده، قواعد جهانی ای وضع شود که مورد قبول تمام کشورهای جهان قرار گیرد، و به جای جنگ های اقتصادی جهان به سوی یک صلح اقتصادی جامع حرکت کند. از دیدگاه پوتین این اقدامات موجب خواهد شد که اقتصاد های دنیا بتوانند با تلاطمی که در نتیجه ی تغییرات عمده در تکنولوژی دیجیتالی به وجود می آید رو به رو شوند.

این سخنان رییس جمهور روسیه در حالی مطرح شده است که سیاست های اقتصادی ملی گرایانه ی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این برداشت را در اذهان به وجود آورده که این کشور در حال ضرر دیدن از اقدامات تجاری غیرمنصفانه سایر کشورها است و این موجب شده است که وی اخیرا چین، اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را نسبت به اعمال محدودیت های تجاری تهدید کند و در عوض به دنبال یک وضعیت برابر در روابط خود با کشورهای مزبور باشد. همچنین، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، میزان اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورهای مختلف مانند روسیه، ایران و کره ی شمالی رو به افزایش گذاشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار