بازدید 2689

ترامپ هنوز به دیدار با «اون» امیدوار است

کد خبر: ۸۰۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 26 May 2018

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که کشورش در حال مذاکرات سازنده درباره ازسرگیری نشست 12 ژوئن با رهبری کره شمالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پست توئیتری خود نوشت: ما در حال انجام مذاکرات بسیار سازنده درباره از سرگیری نشست 12 ژوئن با رهبری کره شمالی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد احتمالا در سنگاپور و در همان 12 ژوئن این مذاکرات برگزار می‌شود و اگر ضرورت داشته باشد یک روز دیگر آن را تمدید می‌کنیم.

این اظهارنظر از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از لغو نشست مذکور به دلیل "خصمانه" رفتار کردن پیونگ یانگ از سوی ترامپ مطرح شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری کره‌ جنوبی نیز در واکنش به توئیت ترامپ اعلام کرد: سئول به صورت محتاطانه خوش‌بین و امیدوار است که مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا همچنان پابرجا بماند. دولت سئول از نزدیک و بادقت تحولات را رصد می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا اذعان کرده بود که می‌خواهد مذاکرات را نجات دهد چون کره شمالی تمایل خود را برای انجام مذاکرات با آمریکا اعلام کرده است.

وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این واقعا اظهارنظر خوبی از سوی کره شمالی است. ما آنچه را که اتفاق می‌افتد نظاره‌گر هستیم و می‌دانیم که 12 ژوئن نشست برگزار می‌شود. دولت آمریکا در حال مذاکره با مقام‌های کره شمالی است.

کاتینا آدامز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به جزئیات مربوط به ارتباطات دیپلماتیک اشاره نکرد اما گفت: همانطور که رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌اش به کیم جونگ اون،‌ رهبری کره شمالی فرستاده مذاکره بین دو کشور تنها گفت‌وگویی است که مهم است. اگر کره شمالی بابت این مساله جدی باشد ما آنچه را که آنها در سطوح عالی‌رتبه کشور می‌گویند خواهیم شنید.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت: ترامپ به دنبال این نیست که نشست تنها یک شاهکار سیاسی باشد بلکه ترامپ به دنبال یک راه حل واقعی و بلندمدت است. اگر کره شمالی آماده باشد ما نیز آماده چنین مذاکراتی هستیم.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع‌ آمریکا نیز گفت: دیپلمات‌ها همچنان با مقام‌های کره شمالی در گفت‌وگو هستند.

متحدان آسیایی آمریکا شامل ژاپن، کره‌ جنوبی و چین نیز به پیونگ یانگ و واشنگتن تاکید کردند تا نشست 12 ژوئن را نجات دهند و در زمان مقرر برگزار کنند. به طوری که معاون رئیس‌جمهوری چین در نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ اعلام کرد که برقراری نشست 12 ژوئن در سنگاپور ضرورتی برای تضمین امنیت در شبه جزیره کره است.

همچنین شینزو آبه،‌ نخست وزیر ژاپن نیز در همین نشست لغو دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و ابراز تاسف کرد و گفت که اقداماتی برای برگزاری این نشست در سنگاپور باید صورت گیرد.

برخی از تحلیلگران نگران این مساله هستند که لغو نشست باعث از سرگیری اقدامات خصمانه شامل آزمایش‌های موشکی کوتاه‌برد یا حملات گسترده سایبری از سوی پیونگ یانگ و افزایش تحریم‌ها یا استقرار تجهیزات و نیروهای نظامی جدید از سوی واشنگتن در منطقه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار