بازدید 9296

اظهارنظر رییس بریتیش پترولیوم در مورد صادرات نفت ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، باب دادلی مدیر عامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در نشست اقتصادی سن پترزبورگ روسیه اذعان کرده است که با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران، صادرات نفت توسط این کشور می تواند با کاهشی ۱ میلیون بشکه ای به نصف مقدار فعلی صادرات این محصول کاهش یابد.
کد خبر: ۸۰۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 25 May 2018

اظهارنظر رییس بریتیش پترولیوم در مورد صادرات نفت ایرانبر اساس گزارش های منتشر شده، باب دادلی مدیر عامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در نشست اقتصادی سن پترزبورگ روسیه اذعان کرده است که با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران، صادرات نفت توسط این کشور می تواند با کاهشی ۱ میلیون بشکه ای به نصف مقدار فعلی صادرات این محصول کاهش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، مدیر عامل شرکت بریتیش پترولیوم در ادامه افزوده است ''به نظر می رسد که تاثیر خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران...کاهش روزانه ی ۳۰۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون بشکه ای فروش نفت این کشور خواهد بود''. لازم به ذکر است که صادرات نفت ایران در ماه اپریل سال جاری میلادی با ثبت رکوردی جدید به ۲.۶۱۷ بشکه در روز رسید. این در حالی است که این کشور در ماه مارچ روزانه ۱.۹۴ میلیون بشکه نفت صادر کرده بود. 

اظهارنظر رییس بریتیش پترولیوم در مورد صادرات نفت ایران

افزون بر این، باب دادلی مدیر عامل بریتیش پترولیوم نسبت به این موضوع که چه کشورهایی میزان واردات نفت خود از ایران را کاهش خواهند داد اظهار نظر نکرده است. بنابر آمارهای منتشر شده، خریداران سنتی نفت ایران کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن هستند که تنها در ماه اپریل سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد از مجموع تولید روزانه ی نفت ایران را خریداری کرده اند. در همین  ماه، چین و هند به تنهایی نسبت به واردات روزانه ۱.۴ میلیون بشکه از مجموع تولید نفت ایران اقدام کرده اند. 

همچنین، باید خاطر نشان گردد که نگرانی ها در خصوص صادرات نفت ایران به عنوان پنجمین تولید کننده ی بزرگ نفت دنیا (و سومین تولید کننده ی بزرگ اوپک) قیمت نفت خام را در ماه جاری به بالاترین حد خود از نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رساند. در این خصوص، در هفته ی جاری قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب به بشکه ای ۸۰ و ۷۲ دلار رسید. در پایان باید خاطر نشان گردد که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پیش از این اذعان کرده بود که در صورت نجات پیدا کردن برجام توسط طرفین اروپایی این توافق میزان فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی تاثیر نخواهد پذیرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر