بازدید 12319
قاضی پور در گفت وگو با «تابناک»؛

پیشنهاد دادیم ماشین‌های میلیاردی برای وزرای میلیاردی بسازند/ افزایش جهانی قیمت آلومینیوم و مس، عامل افزایش قیمت خودرو

مگر زمانی که قیمت این فلزات سقوط کرد، خودروسازی ها حاضر به کاهش قیمت شدند که امروز این موضوع را بهانه قرار داده اند و یا آن زمان که برجام منعقد شد و شرایط اقتصادی کشور روزهای آرامی داشت، خودروسازی ها کاهش قیمت دادند که امروز بخواهند قیمت های خود را بالا ببرند؟ خودروسازهای ما یاد گرفته اند، جیب مردم را خالی کنند و از هر بهانه ای در این راه کوتاه نمی آیند. ما در مجلس اجازه این کار را نخواهیم داد، ولی متأسفانه دولت مدافع آنهاست و فشارهای مجلس را با لابی هایی که دارند، بی اثر می کنند.
کد خبر: ۸۰۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 25 May 2018

پیشنهاد دادیم ماشین‌های میلیاردی نیز برای وزرای میلیاردی بسازند/ احتکار خودرو، عامل افزایش قیمت‌هاحدود یک هفته پیش، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها مدعی شد: خودروسازان خودروهایی را که در آذر ماه سال گذشته با دلار سه هزار و 200 تومانی تولید کردند، پیش فروش نکرده و نقدی نیز نفروخته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو، به ترتیب حدود 60 هزار و 30 هزار خودرو احتکار کرده‌اند، افزود: خودروهای داخلی میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند که این گران فروشی، نارضایتی‌های اجتماعی در پی ‌داشته است.

وی همچنین از سازمان تعزیرات، بازرسی و سازمان حمایت از مصرف کننده خواسته بود، به موضوع احتکار خودرو ورود کنند تا خودروسازان نتوانند خودروهای خود را با قیمت دلار روز به مردم بفروشند.

خلاصه آنکه با بالا گرفتن بحث احتکار خودرو توسط خودروسازی ها، اتحادیه نمایشگاهداران نیز وارد ماجرا شد و با تأیید ضمنی این خبر گفت: از بیستم فروردین ماه که شرکت‌های بزرگ خودروسازی، اقدام به توقف یا کاهش عرضه به بازار کردند، تفاوت قیمت کارخانه و بازار به اوج خود رسید. اکنون تفاوت قیمت کارخانه و بازار در خودروهای زیر 40 میلیون تومان به 6 میلیون و این رقم در خودروهای بالای 50 میلیون به 10 میلیون تومان رسیده و خودروهای بالای 100 میلیون تومان، اختلاف 35 میلیونی را تجربه کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، افزایش قیمت خودرو در بازار، باعث شد تا بار دیگر مجلس به موضوع ورود کند و با بالا رفتن فشارها از سوی نمایندگان مجلس، مسئولان خودروسازی مجبور به حضور در مجلس و گزارش دهی به اعضای کمیسیون صنایع مجلس شوند.

در همین خصوص نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: جلسه کمیسیون صنایع و معادن با حضور خودروسازان، واردکنندگان و قطعه‌سازان به نتیجه نهایی نرسید و نمایندگان عضو کمیسیون، هیچ گونه تأییدیه مبنی بر افزایش قیمت خودرو صادر نکردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروسازان، قطعه‌سازان و واردکنندگان به همراه معاون صنعت، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز گذشته حضور داشتند و بحث‌های زیادی نیز شد، گفت: امیدواریم بتوانیم خودرو ارزان قیمت برای قشرهای ضعیف جامعه تولید کنیم؛ بنابراین، پیشنهاد دادیم تولید ماشین‌های میلیاردی نیز برای وزرای میلیاردی داشته باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: تولیدکنندگان خودرو، دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت جهانی فلزاتی نظیر آلومینیوم و مس و همچنین اعمال تحریم ها،و نوسانات ارزی عنوان کردند و بر این باورند دلالان در این میان باعث افزایش بیشتر قیمت می شوند.

قاضی پور ادامه گفت: مگر زمانی که قیمت این فلزات سقوط کرد، خودروسازی ها حاضر به کاهش قیمت شدند که امروز این موضوع را بهانه قرار داده اند و یا آن زمان که برجام منعقد شد و شرایط اقتصادی کشور روزهای آرامی داشت،خودروسازی ها کاهش قیمت دادند که امروز بخواهند قیمت های خود را بالا ببرند؟

خودروسازهای ما یاد گرفته اند، جیب مردم را خالی کنند و از هر بهانه ای در این راه، کوتاه نمی آیند. ما در مجلس اجازه این کار را نخواهیم داد، ولی متأسفانه دولت مدافع آنهاست و فشارهای مجلس را با لابی هایی که دارند، بی اثر می کنند.

همچنین محمدرضا منصوری در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش 24 درصدی قیمت خودروهای داخلی گفت: در این نشست، بحث احتکار خودروها از سوی برخی نمایندگان مطرح شد که خودروسازان این موضوع را تکذیب کرده و می گویند، قطعه سازان قطعه کم ارائه می دهند و همین سبب پایین آمدن تیراژ تولید شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد، دو نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بازدیدی از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای آنها داشته باشند و گزارشی در این باره به کمیسیون ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خودروسازان می گویند، فروش خودروها به دلیل اختلاف قیمت با شورای رقابت، کاهش یافته، گفت: این توجیه صحیحی نیست و ادامه داد: اگر قرار است، قیمت خودروها افزایش یابد، نهایتا می تواند 5 درصد افزایش داشته باشد، چون 20 درصد قطعات خودروها وارداتی بوده و 80 درصد داخلی؛ بنابراین، افزایش دلار تأثیری بر خودروهای داخلی ندارد.

کنترل بازار و افزایش قیمت از طریق فروش قطره چکانی سیاست نخ نمایی است که سالهاست از سوی خودروسازی های وطنی اعمال می شود و با وجود آنکه انتقادات زیادی به موضوع افزایش قیمت ها از سوی مردم و برخی نمایندگان آنها در مجلس می شود، در نهایت این مخصوص نشین ها هستند که با کمک لابی های قدرتمند خود در سطوح بالای مدیریت دولتی، موفق به بالا بردن قیمت ها می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵۱
نمی دونم نیت و قصد و غرض این نماینده چی بوده
اما شاخص دلار و طلا در یک سال اخیر 67% رشد کرده است و کماکان این رشد ادامه دارد اگر چه در برخی مقاطع کم شده اما کماکان رشدش ادامه دارد و این به معنی کم شدن ارزش ریال است.
حالا انتظار داریم به جنس سال قبل فقط 10% اضافه کنیم ؟
تا انتهای سال شاید یکی دو خودرو زیر قیمت 50 میلیون بماند مطمئن باشید خودرو در این سال چند بار افزایش قیمت تجربه خواهد کرد تا قیمتش خودش را بالانس کند
مانند تجربه سال 91 و 92 که با سه برابر شدن دلار پراید هم قیمتش را از 7 میلیون به 20 میلیون رساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
چقدر قیمت ها بالا بده به نظرت بالانس میشه و عطش امثال شما میخوابه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
یعنی فهم این مورد برای شما اینقدر سخت است؟ طبق قرارداد پیش فروش از شما مبالغی از ماه ها و ماه ها قبل دریافت میکنند تا در تاربخ معینی خودرو را به درصدی کمتر از قیمت روز تحویل بدن... اونوقت در موعد مقرر تحویل نمیدن! چندماه دیگه معطل میکنن قیمت روز میره بالا لعد تحویل میدن... حساب این چندماه معطلی به عهده کی هست؟ حرف درست را از هر کسی بشنویم باز درست است
مورخ ایرانی
| - |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
اگر قیمت تمام اقلام افزایش یابد ما حرفی نداریم.
چرا گندم را کمتر از یک درصد گران کردند و از کشاورز میخرند؟!! ولی خودرو را باید بیش از 20 درصد گران کنند؟؟؟
مسئله این است برادر... کمی فکر کنید اول.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
من یه تحلیل گر اقتصادی هستم که سرمایه خاصی ندارم همان اندک سرمایه ام از پول نقد به سکه و تتمه آن را به ماشین(داخلی) تبدیل کردم تا از افت ارزش ریال در امان بماند آن نمرات منفی هم مربوط به عزیزانی است که از افزایش ارز زیان دید ه اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
برادر بزرگوار این بیت و تو اشعار بعدی حتما بنویس که در این مملکت رجال بسیار چاق است
متاسفانه اگر مردم کمپین نخریدن خوردو را بیاندازند آنان را به خیانت به کشور متهم میکنند . درصورتی که این حق مردم است که خودرو خوب سوار شد . ایا میدانید که در همین افغانستان جنگ زده و یا عراق
میتوان با خودرو های بسیار با کیفیت رازیر صد میلیون خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
باید دستگاههای قضایی و. نظارتی بی مماشات با خودروسازان برخورد کنند
و الا بعد از پایان نهضت نخریدن باز همان آش و همان کاسه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
با کاهش ارزش ریال دیگه برداشتن تعرفه های بالای 100 درصدی از روی ماشینهای وارداتی هم نمیتونه باعث بشه مردم بتونن سوار اتوموبیل مناسب بشن، چون فقط زورشون به مردم میرسه و کارمند و کارگر باید اضافه حقوق 12 درصدی و دروغها در مورد عدم افت ارزش دلار 50 درصدی رو بپذیرند
فریبرز
| France |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
این شعر استاد ملک الشعرای بهار طولانی است ولی خواندن قسمتی از آن خالی از لطف نمی باشد:
چه ذلت‌ها کشید این ملت زار
دریغ از راه دور و رنج بسیار

ترقی اندرین کشور محال است
که در این مملکت قحط‌الرجال است

خرابی‌ از جنوب و از شمال است
بر این مخلوق آزادی وبال است

بباید پرده بگرفتن ز اسرار
که گردد شرح بدبختی پدیدار
مقصر فقط مردمند که میخرن..اصلانباید بخرند
مقصر فقط مردمند که میخرن..اصلانباید بخرند
افزایش مس و آلومینیوم چه ربطی به پراید و سمند پژو و ... داره ماشین های تولید داخل از ورقه فولاد ساخته میشن نه آلومینیوم و مس بهانه گیری خنده دار...
حداقل یه چیزی بگین که بهش بخوره
تو ایران فقط سود مهم است
کیفیت کالا و صد البته انصاف = صفر
مردم نباید خودرو بخرند تا حساب کار دست خودروسازان بیاد
اما متاسفانه ولع و حرص خرید در مردم ما هیچ وقت پایین نمیاد
یک کلمه بگویید خودروسازان مختلسند خودتان را راحت کنید...
درباره قاضی پور سخن گفتن درباب ادب نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
مگه نظر دادن اجباری شده؟! جل الخالق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
کارهای همین آقا باعث شد مردم شورش کنن
من احساس بدی نسبت به این آقا و نظراتش دارم
الان هر خونه ای 3 تا ماشین داره. خوب یک 5 سال مردم هیچ خودرویی از خودروساز داخلی نخرن همچی درست میشه. مردم ما خیلی عجیبن. هر چی که گروه بشه بیشتر برای خرید اون هجوم میبرن و صف میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
اون مردم کشور آلمان و ژاپن و ِِِ هست که شعوراقتصادی دارند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
شعورمردم آلمان وژاپن روخوب اومدی.احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
این که خانواده‌ها چند ماشین دارن به خاطر ناکارامد بودن سیستم حمل و نقل عمومیه،‌نه مشکل فرهنگی
من کاری به رانت و انحصاری در این صنعت ندارم ولی یک چیزی شما اقایان یا نمیخواهید بگویید و یا یادتون میرود این است که این صنعت هم مانند بقیه صنایع تابع شرایط تورم است و نمی شود انتظار داشت که تورم بالا باشد ولی افزایش نداشت؟
شما تورمتون را درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
حرف شما درسته اصلا بنظرم ایران خودرو و سایپا ماشین های تولیدی شون رو 500 میلیون قیمت گذاری کنند ، اختیار دارند! ولی من مصرف کننده هم باید اختیار داشته باشم از این خودرو ساز خرید نکنم. این چه بازاریست که فقط فروشندگان در آن تصمیم میگیرن . اقتصاد بیمار یعنی این. . تا کی 90 درصد از جامعه بخاطر اشتغال کمتر از 10 درصد زجر بکشه. مگه ما فقط صنعت کهنه خودرو رو داریم
این صحبت ها هم نخ نما شده و مردم میدانند باید از جیب خودشان هزینه های تصمیمات ناکارامدی اقایان را بدهند
تابناک لطفا منتشر کن
ایران خودرو هنوز دعوتنامه های تندر ۹۰ تحویل اردیبهشت مشتری های خودش رو صادر نکرده و ما بیش از یک ماه هست که داریم پیگیری میکنیم و هیچ جوابی نمی گیریم ولی اون طور که پیداست با وجود اینکه ما تحویل اردیبهشت هستیم ایران خودرو دعوتنامه ها رو صادر نکرده تا بتونه افزایش قیمت غیر قانونی رو به ما تحمیل کنه لطفا برامون پیگیری کنید شاید شما تونستین کاری کنید
دارید میگید قیمت جهانی مس و آلومینیوم! قیمت جاهنیش اگر افزایش پیدا کرده کافیه یه سر به نمایندگی های جهانی و واقعی برنده های خودرو تو جهان بندازیم و میبینیم تو دوسال گذشته هیچ افزایش قیمتی خودروهاشن نداشتن
جالبه افزایش قیمتامون از جهانم جلوتره ولی تو کیفیت فرسنگ ها عقب مونده ایم!!
کاش افزایش کیفیتمونم از جهان مثل افزایش قیمتون پیشی میگرفت
فقط و فقط باید جیب مردم خالی بشه
فروشگاه های اتکا در آستانه ورشکستگی

بدنبال اعلام سال 1397 بعنوان سال حمایت از تولید داخلی , فروش هرگونه محصولات وارداتی حتی خارجی مونتاژ داخل در فروشگاه های دولتی ممنوع اعلام شده بگونه ای که نه تنها لوازم خانگی یخچال فریزر و تلوزیون و اجاق پخت و پز و ماشین لباسشویی با برندهای مشهور خارجی مانند ال جی و سامسونگ و دوو و اسنوا در این فروشکاه ها یافت نمی‌شود حتی فروش چای احمد و دو غزال و ... ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرده , از جمله فروشگاه های در آستانه ورشکستگی , فروشگاه اتکا وابسته به نیروهای مسلح می باشد همچنین فروشگاه های رفاه و شهروند نیز به سبب نایاب شدن کالای خارجی از مشتری تهی شده و در شرف ورشکستگی قرار دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
ورشکسته بشه بهتر از اینکه تولید کنند بدبخت بشه فقط به فکر خودتی نمیگی 12 میلیون بیکار چطوری سر کار برند فقط خودم بخورم بخوابم زندگی کنم بقیه به درک
اقای قاضی پور اگر واقعا شما و نمایندگان دلسوز مردم هستید (که نیستید) بیایید برای یک بار جلوی خودروسازان بایستید نه اینکه حالا حرفی زده باشید دوما شما نمایندگان هم ماشینهای ارزان قیمتی سوار نمی شوید که به وزرا متلک می اندازید. اگر بنا به حرف باشد که همه مردم هم بهتر از شما و نمایندگان فهمیده اند اگر عمل کردید بیایید اظهار نظر بفرمایید
میدونید قیمت خودروی سمند در نمایشگاههای اروپایی و توسط کارشناسان فقط ۵۰۰ دلار قمیت گذاری گردیده ؟!!!!
اون کسی که قرار هست جلو این ها بگیره خودش سهام دار و ذینفع در خودروسازی هست!!
ایران خودرو از اواخر آذر ماه ۹۶ پیش فروش و خرید نقدی محصولاتش را متوقف کرد تا با انبار کردن خودروهایش آنها را به نرخ روز و بسیار بالاتر به فروش برسونه و به این طریق سود بسیار بالای خودشو تثبیت کنه
دررابطه باپرداختیهای ناعادلانه بین وزرا ومقامات با بازنشستکان وکارمندان چه اقدامی کردید 80درصد اعتراضات بحق بازنشستگان وکارگران وکارمندان به پرداختیهای تبعیض آمیز است که فاصله طبقاتی را بی سابقه نموده اقلیتی در نازونعمت بسر میبرند ومدعی رونق اقتصادی هستند واکثریت زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خرد شده
کلا سیاست دولت این است که چیزی که قرار است از دست مردم بخرد را مفت میخرد (مانند گندم و شیر و ...) و چیزی که قرار است به مردم بدهند را بیش از ارزش واقعی آن میدهند.
یک سمند در یکی از نمایشگاههای ماشین لندن توسط یک ایرانی به نمایش گذاشته شد و از یک کارشناس قیمت گذاری خودرو خواسته شد روی این ماشین قیمت بگذارند. با اینکه سمند صفر کیلومتر بود پس از بررسی اجمالی موتور و قطعات گفت حداکثر 500 پوند می ارزد. یعنی سمند در بازارهای جهانی حداکثر 3 و نیم میلیون ارزش دارد.
جالب است که خودرو سازان وقتی سمند 35 میلیونی به مردم میدهند میگویند از جیب میدهیم و ضرر میکنیم!!!
آخر و عاقبت این فساد به جای خوبی نمیرود... ما مردم هم تا حدی صبر میکنیم.
ای کاش درخصوص پرداختی چند برابربه وزرادرمقابل بازنشستگانی که پس از30 سال خدمت صادقانه بخاطر کفاف نبودن هزینه های سرسام آورزندگی با حقوق دریافتی نیز اقدام میشد ملت انقلاب نکردند که رییس جمهوروزرا با دریافتیهای چند برابر بازنشستگان دررفاه کامل باشند وبازنشستگان برای معیشت زندگی شرمنده خانواده هایشان شوند
دشمن اصلی ملت خودروسازان هستند بعد بقیه
بزرگترین اشتباه این بود که پس از انقلاب حضرات تمام کارخانه های بزرگ که برند جهانی بودند را بدون دلیل مصادره کردند و بعضی را تکه تکه کروند و فروختند به نزدیکان خود و بعضی را تعطیل و ورشکسته و بقیه را با ناکار امدی مدیران در حالت درجا نگه داشته و با انحصاری کردن نرخ های نجومی کالاهای بی کیفیت شان و بدلیل حمایت از تولید داخل به مردم فروختند
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
این فقط یک نمونه کوچک ازکارهای نابخردانه بودکه انجام شده
قیمت جهانی مس اتفاقا چندین ماهه که نزولیه
دشمن بزرگ اصلی ملت ایران بیعدالتی وتبعیض است نمایندگان محترمک مجلس در خصوص پراداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با وزرا ومقامات اقدام عاجل بعمل آورند تا دیرنشده
تازمانی که در شرکت های خودرو سازی ایران خودرو بیش 40 هزار نفر و سایپا بیش از 35 هزار نفر در هم می لولند و در نهایت ییا خودروهای 3 دهه قبل را سرهم می کنند و یا خودرهای فول سی کی دی را مونتاژ می کنند ، افزایش مستمر قیمت ادامه دارد. برای پرداخت حقوق و مزایای بسیار جذاب و غیر قابل دریافت در سایر شرکت ها این انبوه پرسنلی که بیش از 50% شان نباشند آب از آب تکان نمی خورد ، من و توی مصرف کننده باید هزینه کنیم . حقوق یک کارشناس در شرکت های ساپکو بین 40 تا 70 میلیون ریال در ماه است روساء و مدیران جای خود.در ایران خودرو از این هم بیشتر است . تنها راه مدیریت هزینه ، ارتقاء بهره وری و تجدید سازمان و منابع است که نه مدیران ارشد و میانی فعلی تمایل به انجام ان دارند و نه فضای سیاسی کشور این جازه را می دهد. پس افزایش قیمت برای جبران این هزینه ها تنها راه است . با هیاهو هم این وضعیت درست نمی شود . فقط باید خوذرو سازی خصوصی واقعی شود.
تا وقتی که بخشی از درآمد خودروسازی به حساب برخی مراکز واریز میشه هیچ کسی نمیتونه با خودروسازها در بیفته
من فکر می کنم با این نفرتی که از خودروسازان بوجود اومده ملت سایپا و ایران خودرو رو با خاک یکسان کنند با اینکه سرمایه های ملی هستند
دولت اگر در این مواقع از مصرف کننده حمایت بکنه واز خارج خودرو وارد کنه تولید کننده ها روشون کم میشه مثل بقیه اجناس که وارد میشه
نه برادرم تا انحصار نو بحث تولید از جمله خودرو داخل کشور باشه وضع همینه هر روز از کیفیت کاسته و به قیمت افزوده می شود و هیچ کس کاری نمیتونه بکنه کمپین و غیرو عملا بی مورد هست وقتیرقابت در هر زمینه ای ازاد باشه خود به خود هم کیفیت بالا می ره هم قیمت متناسب میشه
سلام من تو خودرو سازی هستم تعدادی از مدیران بی‌عرضه توی این صنعت هستند و خوب دارن با رانتی که داشتن و پست گرفتن میخورن گرونی فقط بخاطر جیب بدون انتهای این مدیراس و خودرو سازی تبدیل شده به بنگاه فروش خودروهایی چینی. مثلا برای یه برلیانس شاید تو دوره گارانتی 3 بار هم تلسکوپی با قیمت بالا عوض میشه و این بخاطر قرارداد همین مدیراس
چطوري هم قيمت خودرو داخلي بالا ميره هم ارزش داراييهاي منقول و غير منقولشون مطالق با نرخ روز ارز ارزيابي ميشه ولي سهام اين كارخانجات نصف ميشه و سود ساليانه انها ميشه يك تومن.سايپا سهمش پارسال ١٤٠ تومن بود الان شده ٨٠ تومن.اگر مديرانش نالايقند بندازنشون بيرون اگر هم تو مجمع ميان گزارش ميدن كه خوب كار كردن و پاداشهاي چند صد ميليوني ميگيرن چرا موقع تقسيم سود سهامداران ميگن زيان كرديم!!!!!سايپا اعلام زيان ٢٥توماني براي هر سهم كرده!!!!براي زيان كارخانه به مديراش پاداش ميدن؟؟؟!!!اينا به چه كسايي وصلند كه انقدر پر قدرت به گرده مردم فشار ميارن.يا الله خودت بداد مظلومان برس.مسءولين خودرو سازي ها از خدا و خشمش هيچ ترسي نداريد؟
سهم مردم از این همه کلاه های رنگ و وارنگی که با ظاهری قانونی هم بر سرشان گذاشته میشود حمایت بی چون و چرا از تولید داخلیست تا بیشتر و بهتر چاپیده شوند.
به قول عارف قزوینی :
خوابند وکیلان و خرابند وزیران
یارب بستان داد فقیران ز امیران
دولت چپ و راستشو گم کرده دست خیانتکاران هم بازتر شده. کسانی موجبات گرونی را فراهم میاورند ادرس را اشتباه میروند . فکر نکنند برجامی در کار خواهد بود. این آتشی است که دودش چشم اونا هم خواهد رفت. بله! این آتش است برجام نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان