بازدید 9265
نمایندگان اقتصادی مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

نگاه سیاسی به اقتصاد، باعث افزایش بهای ارز شد/ بازار ارز کاملا تحت کنترل است!

از اوایل دی ماه سال گذشته بود که نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت، در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند، دلیل این افزایش ها، نزدیکی سفرهای نوروزی و یا زیارتی است و پس از اتمام این سفرها، قیمت فروکش خواهد کرد، اما بازار روند دیگری در پیش گرفت.
کد خبر: ۸۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 24 May 2018

نگاه سیاسی به اقتصاد، باعث افزایش بهای ارز شد/ بازار ارز کاملا تحت کنترل است!از اوایل دی ماه سال گذشته بود که نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت، در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند، دلیل این افزایش ها، نزدیکی سفرهای نوروزی و یا زیارتی است و پس از پایان این سفرها، قیمت فروکش خواهد کرد، بازار روند دیگری در پیش گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ این روند تا جایی پیش رفت که حتی در آغاز سال 97 از مرز 6000 تومان هم گذشت و حتی تا نزدیکی 8000 تومان نیز رسید و رکورد جدیدی بر جای گذاشت. پس از این اتفاق، دولت تصمیم بر تک‌نرخی ‌کردن دلار و فروش آن به نرخ 4200 تومان گرفت.

البته این موضوع از نگاه نمایندگان اقتصادی مجلس بررسی شده است. آنان دیدگاه های گوناگونی در این زمینه دارند؛ برخی نمایندگان نگاه سیاسی به اقتصاد را عامل این گرانی ها می دانند و برخی نیز خروج آمریکا را از برجام بی تأثیر ندانسته اند، ولی در این میان، برخی بر این باورند که روند تحت کنترل است و اتفاق خاصی رخ نداده است.

شهباز حسن نژاد در گفت وگو با تابناک در خصوص اوضاع بازار ارز بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیر اندیشیده شده قبل از خروج برجام توسط ریاست جمهوری امریکا، شاهدیم که تغییر چشمگیری در وضعیت بازار ارز صورت نگرفته و بازار تقریبا تحت کنترل است.

وی افزود: برای تمامی کسانی که نیازمند ارز هستند، تدابیر لازم از سوی دولت در نظر گرفته شده و بانک مرکزی ارز مورد نیاز را تأمین خواهد کرد، ولی به عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم که دولت باید هر چه زودتر لایحه ای به مجلس ارائه دهد تا دلار از معاملات ارزی کشور حذف شود.
ما هم اکنون پرواز مستقیم به آمریکا نداریم؛ بنابراین، می توانیم با کشورهایی که داد و ستند داریم و با ارز همان کشورها و یا یورو، ارز مورد نیاز را تأمین کنیم. از سوی دیگر، با توجه به اینکه ما یک بار تحریم های سنگین را تجربه کرده ایم، خیلی نباید به این مذاکرات دل بست.

وی ادامه داد: به نظر من، برجام مانند ظرف چینی شکسته ای است که می خواهند آن را بند بزنند؛ پس باید دنبال راهکارهای دیگری باشیم.

این نماینده در پاسخ به این که با توجه به موارد گفته شده، دلیل گرانی ارز در روزهای گذشته چیست، اظهار داشت: برخی نوسانات بعد از این قضایا طبیعی است؛ اما ما امیدواریم دلار به وضعیت گذشته خود بازگردد.

وی اما درباره افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته به خبرنگار تابناک گفت: متأسفانه ستاد اقتصادی دولت در تصمیمی که شامگاه 20 فروردین گرفت، همه زوایا را در نظر نگرفت و رفتار عجولانه‌ای از خود نشان داد. پیش از اجرای این تصمیم، در جلسه‌ای که مجلس با دولت داشت، ما نمایندگان زوایای مختلفی را با تیم اقتصادی بررسی کردیم، ولی گویا مسئولان اجرایی مصداق‌های ما را در نظر نگرفتند.
البته پس از این تصمیم، برخی نمایندگان فراکسیون امید، با وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی جلسه‌ای دو ساعته برگزار کردند که قرار شد، دولت در تصمیمات خود، نظریات مجلس و اتاق بازرگانی را هم اعمال کند.

آقای سیف در این جلسه توضیح دادند، برای تحقق وعده‌های دولت در حوزه ارزی، بانک مرکزی به زمان نیاز دارد. با اینکه دولت در اجرای برنامه‌های خود عجولانه رفتار کرد، امروز توانسته بازار را کنترل کند. حال سیستم پولی و ارزی کشور هم باید مطابق با سیاست جدید دولت تنظیم شود، تا تضادی در امور پیش نیاید.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع خروج آمریکا از برجام گفت: طبیعی است که روابط خارجی کشورها بر بازارهای اقتصادی اثر می‌گذارد. ایران و بازار ارز آن نیز از این امر مستثنا نیستند، به ویژه خروج آمریکا از برجام نقل و انتقال دارایی را دچار مشکل می‌کند. البته این مشکل پیش از این هم بوده و با این شرایط شدت می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: روابط بانک‌ها با یکدیگر، نقل‌وانتقال بین‌بانکی و میزان فروش نفت در نوسان قیمت ارز تعیین‌کننده است. امروز نیز به ‌نظر می‌رسد اتفاقات بازار ارز هدایت ‌شده است و کشورهایی نظیر آمریکا بر آن تأثیر دارند. همین امر کار بانک مرکزی را سخت‌تر می‌کند و مسئولان باید علاوه بر داخل، اتفاقات خارجی را هم کنترل کنند. حال نمی‌توان برای همیشه نرخ ارز را در محدوده 4200 تومان نگه داشت.

وی اظهار داشت: آقای سیف هم در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد، تا پایان سال 6 ‌درصد نوسان در نرخ ارز اتفاق می‌افتد. روز گذشته هم دلار با قیمت 4206 تومان عرضه شد. به دولت پیشنهاد می‌شود پس از بازگشت آرامش به بازار اجازه دهد، نمودار بازار، یعنی عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند، زیرا دستکاری بازار در بلندمدت پاسخگو نیست.
البته جدای از عوامل سیاسی و اجتماعی، التهاب بازار ارز، مسأله ای اقتصادی است و باید برای حل آن نسخه‌ای کاملا اقتصادی پیچید. پاسخ این مشکل در خود مسأله است. ما هم مسائلی را که از سوی دولتی‌ها مطرح می‌شود، قبول داریم، ولی دولت باید راهکار جدی ارائه دهد و آرامش را در بازار برقرار کند.

وی افزود: متأسفانه دولت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی دنبال نسخه‌های سیاسی می‌گردند. معمولا موضع‌گیری‌های سیاسی هم منافع حزبی و گروهی را دربرمی‌گیرد و این‌گونه است که بازار ارز به هم می‌ریزد. تمام این عوامل بر بازار ارز اثر دارند. به هر حال، این نابسامانی‌ها و تغییرات افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اعتماد عمومی را نسبت به تصمیم‌گیرندگان کمتر می‌کند؛ بنابراین، فرمول‌های اقتصادی باید از طرف نخبگان اقتصادی و افراد باسابقه ارائه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۵۹
کاملا تحت کنترل است. خخخخخخخخخ. جوک بامزه ای بود. ایول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
به واردکننده ارز4200 از جیب خانوادم ندید تا بیاد داخل گرون بفروشه والله من راضی نیستم
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
این واژه در واقع تخت و کنترل است،
یعنی روی تخت دراز میکشم و کنترل تلوزیون دستمه. . حالا فکر میکنم چطور حقوق دولتی چند ده میلیون تومن رو خرج کنم. اقتصاد و معیشت مردم؟ حالا بعدا یه فکر ی میکنم، اصلا تون همه مدت چطوری زنده موندن خوب بقیش رو هم همین کار کنن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
درست مثل نرخ تورم که روی ۸ درصدفریزشده کاملاتحت کنترل است !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
ماشالله روکه نیست !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
چیزی که دردولت روحانی به وفوریافت میشود رو است !!!
مهدی
| United States |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
تورم رو در یک ماه میشه به صفر رسوند و ارزش پول ایران رو پابت نگه داشت حتی در بدترین شرایط .راه حلش اینه اسکناس کاغذی جمع بشه و سکه طلا جای پول رو بگیره مثلا جای تراول 100 هزار تومنی سکه نیم گرمی طلا ضرب بشه حتی اگه سخت ترین تحریم ها هم اتفاق بیوفته محاله ارزش طلا افت محسوسی بکنه . طلا همیشه ارزشش رو حفظ میکنه . سال 1357 یک اونس طلا 35 دلار بود الان یک اونس طلا1300 دلار هست یعنی تو این چهل سال دلار 40 برابر ارزش خودش رو از دست داده.
دولت نمیخاد وگرنه ثابت نگه داشتن ارزش پول کار یک روز هست کافیه بانک مرکزی طلا رو پشتوانه ریال قرار بده
تمام اینها سناروی دولت و مجلس بوده است برای دو یا سه برابر کردن نرخ ارز! دفعه قبل در زمان محمود به بهانه تحریمها این اتفاق افتاد و حالا باز هم به بهانه برجام! کاملا مشخص است که دولت و مجلس دارند یک بازی راونی را پیش می برند تا مردم به ارز گران عادت کنند و به بهای ثبات تن به قیمت بالا بدهند! اما این یک افتضاح اقتصادی در مدیریت 40 ساله گذشته است. این گونه نظرات البته منتشر نخواهند شد اما دست کم رسانها ها باید بدانند که مردم بیش از دولت و مجلس می فهمند و در موقع مناسب اقدام مناسب خواهند کرد...
اتفاقا مشکلات اقتصادی کشور عمدتا سیاسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
سیاسی نیست! سیاست بازی است . تا حواس مردم پرت شود به برجام و نرخ دلار و چه چه. این وسط مسئولان اما آقازاده ها شان درست در همان امریکا به تحصیل و تجارت مشغولند
و خانواده به حمدالله همگی گرین کارت دارند. و مشکل فقط دوری پدر .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
زمانی می شد مشکلات را به سیاست بازی ها نسبت داد و البته این خودش جای شکر داشت، چون می شد امیدوار بود که در زمان اوج گیری مشکلات کمی از سیاست بازی هایش کم کنند، ولی امروز مشکلات ما خیلی جدی تر شده است که اگر فکری به حال ان نشود تا یکی دو سال دیگر باید حسرت کمبودها و گرانی های امروز را بخوریم. !!!اگر این سیاست همچنان ادامه یابد یکی دوسال دیگر در صحبت های خصوص پای سفره های خالی مان خواهیم گفت "یادش به خیر روزگاری بود که اینترنتی داشتیم و برقی و درباره گرانی قیمت دلار و مشکلات زندگی که قدرش را نمی دانستیم جُک می گفتیم و ادای آدمهای ناراحت را در می آوردیم"
کاملا تحت کنترل است یک مانیتور 300 دلاری به قیمت 4 میلیون و 100 هزار تومن به فروش میرسه.
بله بازار ارز تحت کنترل است ولی نه کنترل درست بلکه کنترل مافیا و اقا زاده ها.
عجب شانسی آوردیم که کاملا" تحت کنترل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
اره راست میگی منم خیلی نگران بودم . این خبرو شنیدم امشب راحت میگیرم میخوابم.
همینطور هی پول چاپ کنید و خرجتون رو از جیب ملت بدید و ارزش ریال رو کم کنید، بعد بندازید تقصیر دیگران...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
اقای سیف گفت تغصیر تلگرامه گرونی ارز
صف سفارتخانه ها و متقاضیان مهاجرت را ببینید . باید سیاستهای کلان تری تغییر کند تا صف تقاضا کم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
مگه نشنیدی ، گفت تخت کنترل هست .
اونایی که اونجا وایسادن صف فکر کردن نون واییه . الانم بهشون گفتم رفتن یه جا دیگه
لااقل چیزی بگویید که مردم باور کنند.

سیاست ما اغلب اشتباه بوده ولی تا چند نسل قرار است چوب این سیاستهای غلط را بخورند تا به اشتباه خودتان پی ببرید ؟

از ما که گذشت ولی از الان با این سیاستهای پر از اشتباهتان برای نسلهای آینده تصمیم گیری نکنید.
آینده را گروگان نگیرید.
آینده را از نسلهای بعدی نگیرید.
بگذارید هرطور که دلشان خواست زندگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
دروغ هر چه بزرگ‌تر باشد، باور کردن آن برای مردم ساده‌تر است
خود بانک مرکزی نمی خواهد که وضعیت ارز در بازار تحت هدایت قرار بگیرد..
.
.
چرا که

.
.
اینجانب طرح ملی به دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی تقدیم نموده ام که طبق آن وضعیت ارز سامان خواهد یافت...
.
.
برابر این طرح ملی یک سامانه بر بستر اینترنت طراحی و راه اندازی خواهد شد که کلیه خریداران و فروشندگان موظف به ثبت سریال نامبر ارزهای خود خواهند بود و به خریدار و فروشنده یک کارت هوشمند ارائه خواهد شد .
.
.
عدم ثبت سریال نامبر ارزها به منزله کالای قاچاق خواهد بود...
.
بدین ترتیب سرنوشت ارزها به سبب ثبت سریال نامبر هر لحظه قابل رصد خواهد بود...
.
چرا تخصیص دلار ۴۲۰۰ به وارد کننده خیانت است؟
چون تولید کننده با تورم دلار ۷هزاری تولیدمیکند و بعد دولت ارز حاصل از صادراتش را از او ۴۲۰۰ میخرد که یعنی ضرر دوسر !
اما وارد کننده با ارز ۴۲۰۰وارد میکند اما کالایش را در داخل کشور با قیمت تورمی ارز ۷هزاری میفروشد که یعنی سود دو سر!
به قیمت نابودی تولید و اشتغال داخلی!
این خیانت نیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
عجب کامنتی باید جهانگیری و سیف محاکمه بشن و تو هم وزیر اقتصاد بشی البته اگه مافیای قدرت و پول بذاره
افزایش نرخ ارز نشان دهنده وضعیت اقتصادی و تولید با قیمت رقابتی در کشور است که شرایط خوبی ندارد کنترل نرخ ارز به کمک پلیس ، کار اقتصادی نیست
فقط بلدين شعار بدهيد کجاش تحت کنترل است البته توسط دولتيها و شبه دولتيها آره-عمده ترين دارنده ارز دولت و نهادهاي خاصي هستند طي سنوات گذشته فقط هدف عده اي خالي کردن جيب ملت با کم ارزش کردن پول ملي است يعني دولتها با افزايش نرخ ارز و کاهش ارزش آن جيب ملت را خالي مي کنند و در اين ميان سودجويان و رانتخواران دلواپس از هر فرصتي سوء استفاده کرده و واردات کالاها و اجناس به قيمت ارز قبلي را به نرخ روز به مردم مي فروشند کسي هم نه احساس مسئوليتي مي کند و نه نظارتي هست فقط عده اي مشغول چپاول جيب ملتند با وصل به نظام و سوء استفاده از پستها و مناصب و به اسم عدالت.
آیا بازارهای دیگر نظیر بازار مسکن هم تحت کنترل است یا تحت تاثیر سوء مدیریت در بازار ارز است؟
چرا باید اجاره بهای خانه ظرف چند ماه حدود 2 برابر شود؟ آقای جهانگیری شما کجایید؟ لطفا پاسخگو باشید.
مردم یادتان هست آقای جهانگیری می گفت مردم یادتان هست .... بله ما یادمان هست و یادمان می ماند که شما با امید و آینده کشور چه کردید.
پایین نگه داشتن ارز تیغ دولبه است سودش پایین نگه داشتن تورم است و ضررش خروج سرمایه از کشور و ناتوانی تولید داخل در رقابت با کالاهای خارجی و به دنبال آن افزایش بیکاری
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
تورم را باید از ریشه و جلوگیری از چاپ پول کنترل کرد، نه با حراج منابع ملی و صرف اون برای پایین نگه داشتن قیمت ارز
پیمان
| Netherlands |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
چهار هزار و دویست الان پایینه به نظرت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
بله اون وقتیه که از تولید کننده حمایت بشه. یعنی سازمان های کنترل کننده اقتصاد و بازار به وظیفه خود شون عمل کنند. نه اینکه وزیر اقتصاد کارش صرفا وصول مالیات بشه و بانک مرکزی بی حساب و کتاب مجوز موسسات اعتباری صادر کنه.
وام اونم از نوع کلان رو بجای تولید کننده واقعی به یک دسته مشخص از اطرافیان و هم سفره گان تقدیم بکنن.
هیچ کشوری نمیتونه با دنیا بد باشه و اقتصادش خوب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
همه کشورها دشمن دارند ولو اقتصادی بسیار اما با قوی سازی داخلی با دیگران تعامل میکنند تا با ضعف و التماس
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
امریکا الآن چجوری با دنیا خوبه؟؟
دیدگاه شما ضعف بسیار اساسی داره.
قوی باش، دنیا رو بخور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
دنیا کیهست ؟
حتما۴ تا کشور که فکر میکنی کل دنیا هست
بااین دیدگاه هیچ وقت روبه جلو نمیروی و درجا میزنی
این چه تفسیری است دولت قصد دارد بدهیش را کم کند ایشان فقط ارزش پولش را حفظ کرده ما داریم تجربه کشور ونزوئلا را تجربه میکنیم .
در بعضی از تحلیل های اقتصادی ، اقتصاددانها میخوانیم افزایش ناباورانه نرخ ارز ، من که یک فرد عادی هستم نه مدرک اقتصادی دارم و نه مطالعه اقتصادی دارم از یکسال پیش وضعیت امروز نرخ ارز را پیش بینی کرده بودم آنهم با یک حساب دو دوتا میشه چهارتا
کره شمالی کارش را کرد
و بمب اتم در جیب دارد
الان میرود براحتی امتیاز گیری میکند
ما چی داریم تو دستمان الان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
کره جنوبی نه بمب دارد نه ارتش 3 میلیون نفری همه اون امتیازات رو دارد
از سال 1352 با افزایش قیمت نفت اقتصاد کشور از مسیر درست خارج شد که همچنان تا به امروز ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
از سال ۴۹
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
بله درسته . این طرز تفکر که با درامد نفت و هزینه کرد اون در بخش های مختلف ، اقتصاد کشور رو به شکوفایی برسونیم کاملا اشتباه هست.
عرضه وتقاضا برای کشور ما با اقتصاد دولتی امکانپذر نیست .مردمی که برای نان شب خود به هردری می زنند تهیه ارز برای خریدهای لوکس فقط یک خود زنی تمام عیار است
از نظر این دولت همه چیز تحت کنترل است. البته معلوم نیست در کنترل چه کسی ؟ دلار 3900 تومانی شده 8000 تومان و بازار با این قیمت در حال شکل گیری و افزایش قیمت است و انوقت دولت می گوید همه چیز تحت کنترل است.
برو بابا اینا چی
حرف درمانی تاثیر نداره
وقتي ميگن تحت كنترله ياد مادرم ميفتادم كه توبچه گي با دمپاي دنبالم ميكرد ميگفت صبر كن كاريت ندارم .كه البته خيلي هم كارم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
خوب در میرفتی تو دستشویی درم قفل میکردی
مگه قرار نبود برجامو اتیش بزنید .؟ ما منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
دنبال فندک هستن. اگر کسی داره لطف کنه.
این کلمه ارز تحت کنترل است! ما را به یاد سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام لعنتی انداخت!
زمانیکه تانک های آمریکایی در خیابانهای بغداد رژه می رفتند سعید الصحاف رفته بود زیر زمین به خبرنگاران می گفت بغداد امن و امان است واز آمریکایی ها هم هیچ خبری نیست.
من از آقای روحانی شنیدم که میگفت مادر زمانی که درمجلس بودیم فراکسیون عقلا را تشکیل دادیم ودولتش هم بعنوان تدبیر و امید ومحصول همان طایفه عقلاست خوب تااینجا قبول ولی یک سوال از همه نیازمندان ارز ارگانهای ملی آیا مابجز خریددارو وتکنولوژی پزشکی وتکنولوژی زیرساختهای صنعتی دیگر چه نیازی به ارز داریم هواپیما که به ما نمیفروشند وبرای حقوق شفر وتیام وبرانکو وکیروش وامثال اینها صد میلیون دلار کفایت میکند خوب بگید بااین ارز چه کردید نمیگید من میگم بجای واردات ابزار دقیق وزیرساختهای صنعتی هی دستگاه تراش وفرز ودیفرانسیل وگیربکس و قطعات مورد نیاز مونتاژ را وارد کردید یا وقت وبیوقت کنفرانس و همایش گذاشتید ومنزویان عالم را دعوت کردید وپز دادید که درفلان مراسم از چند ده کشورخارجی شرکت کردند ویا هرروز کارمندان پاکدستی را فرستادید تابا فروش ارز مورد نیاز دلالان فردوسی و ماشیهای چند صد میلیونی چاردرصدیها و تامین مسافرت خارجی ازما بهترون وژنهای خوب اقدام شود فرانسه توجیب کشور ما جا میشود ولی به ما مرغ صادر میکند هنوز برای خرید قطعه خودروی ملی مراجعه میکنیم فروشنده میگوید قطعه چینی چندتومان واصل فرانسوی اینقدر خدایا تو کاری بکن که این نفت فروشی تمام شود تامردم کارکنند ودرمقابل مالیات یقه مسولین رابگیرند ودولت ازعمق جان خودرامستخدم ملت بداند نه اینکه درمواقعی بگویند هرکس ازکاردولتی راضی نیست برود یعنی مابه نیروی کارنیازنداریم و نفت وگاز ومیعانات رو عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
تمام مشکلات کشور از زمانی شروع شد که نفت فروشی شروع شد و درمقابلش مجبوریم کالاهای خارجی را بخریم
زندگیمون و کشور مون و جوون هامون کششاورزیمون اقتصادمون و دینمون آخرتمون انسانیتمون در یک کلام دنیا و آخرتمون رو نابود کردید رفت . تو رو خدا دست از سرمون بردارین دیگه به آخر خط رسیدیم به آخر خط
سلام از شما بعید همچنین سرمقاله ای کجا تحت کنترل؟ زمانی باید این و بگید که دلم از کمتر از 4000 تومن نشه نزدیک 8000 تومن. وگرنه این حالت دوماهه برای ارز دیگه آدم کاربلد و با دانش نمیخواد بچه هم میمتونه اینجوری مدیریت کنه عزیزم
وقتی قیمت مسکن در سال ۵۰ درصد افزایش داشته چطور انتظار هست دلار ۳۵۰۰ عرضه بشود و در طول ۴ سال اول ریاست جمهوری قیمت ارز تقریبا ثابت بوده و حالا تورم این ۵ سال و افزایش قیمت مسکن و غیره باعث افزایش قیمت دلار به بالای ۶۰۰۰ تومان شد .
اگه دولت در گرونی ارز دست داشته باشه،شاید بشه گفت بابت اعتراض مردم جهت جلوگیری از گرون شدن سوخت جهت تامین مخارجش از مردم انتقام سختی گرفته
سلام. خواهش میکنم تا گرانی هایی که در بازار هست مردم وادار به اعتراض نکرده. یه کاری بکنید.
فقط حرف و حرف و وعده های توخالی!!!!! عمل را باید از ترامپ یانگی یاد گرفت .این مدیران عرضه مدیریت کردن یک مهد کودک را ندارند.هیچ برنامه ای جهت مهار مشکلات اقتصادی ندارند اصلا این مدیران نمیدونند که چگونه باید برنامه ریزی کنند !!! مسکن ،ارز،طلا،ارزاق عمومی و..... با سرعت نور و باور نکررنی افزایش میابند و مسئولین هپ در توهم خیال بافی و سخن گویی هستند خداوند رحم کند به همه .
تا این شمشیرهای کند خود را قلاف نکنید اوضاع همین است که هست بدتر هم میشود می گوئید نه شش ماه دیگر ارزوی امروز را می کنید
رانت اطلاعاتی باعث گران شدن ارز شد ،وهمانهایی که دودهه است صدها هزار میلیارد تومان از خزانهٔ‌کشور را غارت نموده اند ،وآنرا به دلار ،و یورو تبدیل کرده ،وبخشی را به خارج کشور منتقل نموده ،وبخشی را هم در قندقهای خود احتکار کرده اند ،اینها خیانتکاران متظاهری هستند که در مردم پنهان گشته خیانت میکنند ؟ خطر اینها صدها بار برای نظام بیشتر از امریکا ،واسراییل ،واعراب میباشد ؟ که آنها دشمنان آشکاری هستند ،واینها دشمنان دوست نمایی هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر