بازدید 5196

کمپین «#مهرمام» چیست؟

سلسله اقدامات خیریه و انسان دوستانه‌ای که از ده سال پیش شروع شده، حالا در قالب کمپینی بزرگ قرار است وسعت یافته و برکاتش فزونی بیابد. کمپینی که حالا آغاز به کار کرده و امید دارد با همراهی مردم، اتفاقی بزرگ و فراموش ناشدنی را برای فردای کشور رقم بزند.
کد خبر: ۸۰۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 25 May 2018
سلسله اقدامات خیریه و انسان دوستانه‌ای که از ده سال پیش توسط بنیاد علوی شروع شده بود، حالا در قالب کمپینی بزرگ قرار است وسعت بیابد و برکاتش فزونی بیابد. کمپینی که حالا آغاز به کار کرده و امید دارد با همراهی مردم، اتفاقی بزرگ و فراموش ناشدنی را برای فردای کشور رقم بزند.

به گزارش «تابناک»، همزمان با فرارسیدن موسم ضیافت خدا، رمضان المبارک، کمپینی پا به دایره وجود نهاد که هدفی بزرگ را دنبال می‌کند. کمپینی برای مراقبت از مادران و آینده سازان کشور. مراقبت از مادران کم بضاعت و محرومی که در سایه بارداری، شیره جانشان را به فرزندانشان می‌دهند، اما این بذل جان هم برای خودشان و هم برای کودکشان کافی نیست.

#مهرمام (MehreMam) کمپینی است که توسط بنیاد علوی و در حمایت از مادران باردار و شیرده‌ای که دچارسوءتغذیه هستند و در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از کاهش ذخایر بدن زنان باردار از ریزمغذی‌ها، آموزش تغذیه مناسب و حمایت تغذی‌های از این مادران شکل گرفته تا در نهایت تضمین‌گر سلامت مادر و فرزند باشد.

#مهرمام با شناسایی مادران باردار و شیرده نیازمند، به تامین و توزیع سبد غذایی استاندارد برای بهبود وضعیت تغذیه این مادران می‌پردازد؛ با تامین بسته‌های حمایتی غذایی برای بهبود تغذیه زنان باردار، کاهش عوارض بارداری، بهبود روند افزایش وزن مطلوب در دوران بارداری و جلوگیری از تولد نوزادان با وزن کمتر از ٢ هزار و ٥٠٠ گرم.

البته توزیع بسته‌های غذایی حمایت از مادران باردار بی‌بضاعت در کشورمان اتفاق جدیدی نیست و قریب به ده سال سابقه دارد. اتفاقی نیک که در گام‌های ابتدایی خود در یک دهه پیش‌تر، با توزیع ۲ هزار بسته در ماه و در ۵ استان به صورت پایلوت آغاز شد و حالا به بیش از ۷۸ هزار بسته در ماه رسیده که در ۲۷ استان کشور به مادران باردار و شیرده محروم اعطا می‌شود.
 
کمپین «#مهرمام» چیست؟

پویشی که حالا امید می‌رود با شکل گیری کمپین مهرمام و در سایه همراهی همیشگی مردم، ابعادش باز هم وسیع‌تر شود و چتر حمایتی بزرگی بگستراند که همه مادران باردار بی بضاعت و کودکانشان را در بربگیرد. حمایتی که اهداف پرشماری را دنبال می‌کند؛

○ بهبود روند وزن‌گیری مطلوب در دوران بارداری
○ کاهش شیوع سوءتغذیه در مادران باردار و شیرده
○ ارتقاء آگاهی‌های تغذی‌های مادران باردار و شیرده
○ افزایش دریافت انرژی و مواد مغذی در مادران باردار و شیرده
○ پیشگیری از اختلال رشد نوزادان و کودکان پس از تولد
○ کاهش شیوع کم‌خونی در مادران باردار و شیرده
○ افزایش درصد تغذیه با شیر مادر

کمپینی که قرار است ادامه دهنده راهی باشد که بنیاد علوی از ده سال پیش تا به امروز، با هدف حمایت از مادران باردار بی بضاعت طی کرده است. راهی که امید می‌رود با همراهی مردم و عزم عمومی به غایتی منتج شود که در آن هیچ مادری با بارداری و هیچ کودکی در سر اثر سوتغذیه مادرش در دوران جنینی، آسیب نبیند.

دورنمایی که رقم نخواهد خورد مگر با همراهی ما و شما. همراهی مردمی که بار‌ها ثابت کرده‌اند در کار خیر اهل استخاره نیستند و می‌کوشند به وسع خود، دست گیر همنوعانشان باشند.  

 
به کمپین مهرمام بپیوندید و از دیگر اقدامات خیریه بنیاد علوی مطلع شوید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار