بازدید 33187
پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» عنوان کرد؛

جزئیاتی از « پلن B» کشورهای عربی و آمریکا برای برخورد با ایران

خروج آمریکا از برجام، وضعیت جدیدی را در محیط امنیتی خاورمیانه به وجود آورده است؛ وضعیتی که ممکن است فشارهای بسیاری از سوی آمریکا و متحدان منطقه ای خود علیه ایران به وجود آورد. در همین زمینه، پایگاه آمریکایی بلومبرگ از « پلن B» دولت های عربی در برابر ایران پرده برداشته است.
کد خبر: ۸۰۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 23 May 2018

خروج آمریکا از برجام، وضعیت جدیدی را در محیط امنیتی خاورمیانه به وجود آورده است؛ وضعیتی که ممکن است فشارهای بسیاری از سوی آمریکا و متحدان منطقه ای خود علیه ایران به وجود آورد.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، دولت های عربی به رهبری عربستان و امارات نیز به نظر می رسد، مترصد این بودند که آمریکا از برجام خارج شود تا بلکه بتوانند اقدامات جدیدی را علیه ایران آغاز کنند.

به همین جهت بود که بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام، امارات متحده عربی نیز ضمن همراهی با آمریکا، تحریم هایی علیه برخی شرکت ها و اشخاص ایرانی اعمال کرد.

اما به نظر می رسد این پایان ماجرا نیست و دولت های عربی طرح های مدون و جامعی را برای مقابله با ایران در نظر دارند.

در همین زمینه، پایگاه آمریکایی بلومبرگ از «پلن B» دولت های عربی در برابر ایران پرده برداشته و نوشته است: خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با واکنش منفی بین المللی مواجه شد، اما سه متحد آمریکا در خاورمیانه ـ اسرائیل، عربستان سعودی، و امارات متحده عربی ـ به گرمی از این اقدام استقبال کردند.

اسرائیل همواره مدعی بوده که این توافق برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای کافی نبوده و کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس هم می‌گویند، برجام پوششی بوده است برای تشدید برنامه‌های ایران در راستای بی ثبات کردن جهان عرب. زمانی که از یک «طرح جایگزین» برای سد نفوذ ایران مطرح می‌شود، آن‌ها ایده‌های فراوانی دارند.

عربستان سعودی و امارات هرگز با این استدلال باراک اوباما که همکاری و رفع تحریم‌ها موجب تعدیل سیاست‌های انقلابی، مداخلات منطقه‌ای و حمایت از افراط گرایان فرقه‌ای توسط ایران می‌شود موافق نبودند.

بنابراین، آن‌ها از حملات لفظی ترامپ و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران استقبال کرده و می‌خواهند ایالات متحده هرگونه تلاش اروپایی‌ها برای پیدا کردن راهی که شرکت هایشان بتوانند با نهاد‌های ایرانی تجارت کنند را مسدود کنند.

جزئیاتی از « پلن B» کشورهای عربی و آمریکا برای برخورد با ایران

البته گسترش قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تا اندازه زیادی پیش از امضای توافق هسته‌ای شکل گرفته بود و تحریم‌های جامع بین المللی نتوانسته بودند، حمایت ایران از گروه‌های مورد نظرش در کشور‌هایی همچون عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن را متوقف کنند.

از این روی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس انتظار ندارند، تحریم‌ها به تنهایی بتوانند کاری بکنند. آن‌ها امیدوارند با شکست داعش در عراق و سوریه، واشنگتن یک راهبرد منطقه‌ای هماهنگ تر برای محدود کردن قدرت ایران را رهبری کند.

آن‌ها همچنین خواهان اقدامات نظامی محدود و متمرکز برای پس گرفتن دستاورد‌هایی هستند که ایران از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ کسب کرده است.

در واقع آن‌ها چنین رویکردی را در قبال حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن در پیش گرفته اند و امیدوارند در مواجهه با رفتار‌های ایران در آب‌های خلیج فارس هم نقش داشته باشند.

این کشور‌ها همچنین به دنبال آنند که واشنگتن هدایت مقابله با ایران را در عراق بر عهده بگیرد، اما عربستان سعودی در این زمینه هم نشان داده است که می‌خواهد نقشی دیپلماتیک، سیاسی و مالی ایفا کند.

شاید راهبردی‌ترین صحنه در تمام نبرد‌ها سوریه باشد؛ جایی که خیلی از کشور‌های خلیج فارس دور است. این کشور‌ها امیدوارند اسرائیل خط قرمزهایش در مقابل ایران را جدی بگیرد و زندگی را برای شبه نظامیان حزب الله در سوریه، حتی احتمالا در خود لبنان دشوار کند.

آن‌ها به ایالات متحده تأکید خواهند کرد که نگذارد ایران از مزیت های فروپاشی داعش در غرب عراق و شرق سوریه برای ایجاد یک مسیر امن نظامی از ایران تا لبنان و مدیترانه استفاده کند. اگر چنین تحول راهبردی امن و منسجم باشد، ظهور ایران به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای را تضمین خواهد کرد.

کشور‌های حاشیه خلیج فارس همچنین از واشنگتن می‌خواهند ترکیه و روسیه را متقاعد کند که منافعشان در سوریه از طریق یک ایران قدرتمند و تهاجمی تأمین نمی‌شود. در غیر این صورت روسیه می‌تواند به مانع بزرگی برای کاهش نفوذ ایران در سوریه و فرستادن حزب الله به لبنان تبدیل شود.

در نهایت، در حالی که این کشور‌ها خواهان یک جنگ تمام عیار با ایران نیستند، نشانه‌هایی از تشویق به شورش اقوام ایرانی، همچون بلوچ ها، عرب ها، و کرد‌ها توسط کشور‌های عربی و آمریکا وجود دارد.

هدف تغییر نظام ایران نیست و یک دلیل آن این است که در حال حاضر این احتمال جدی نیست. در عوض، آنچه آن‌ها می‌خواهند یک کمپینِ سد نفوذ پایدار برای اعمال فشار به ایران جهت تغییر رفتار و جاه طلبی هایش و محدود کردن توانایی اش در بی ثبات کردن همسایگان و افزایش نفوذ این کشور است.

این یک مسأله بزرگ است و احتمالا بزرگ‌تر از چیزی است که بسیاری از رهبران عرب درک کرده اند. دهه‌ها پس از رهبری آمریکا در منطقه، این کشور‌ها به آن عادت کرده و از نظم منطقه‌ای آمریکا محور سود برده اند؛ اما اکنون و به ویژه پس از عراق و افغانستان، آمریکایی‌ها از طیف‌های مختلف، پیشاپیش از یک جنگ دیگر در خاورمیانه خسته اند. شعار «نخست آمریکا»‌ی ترامپ اشتیاق چندانی برای مداخلات این چنینی در سیاست خارجی را که مورد نظر متحدان عربش است، برنمی انگیزد.

کشور‌های عرب خواهان تکرار ماجراجویی‌های سال ۲۰۰۳ در عراق نیستند که مورد حمایتشان هم نبود. آنچه آن‌ها می‌خواهند تلاشی در چند جبهه است تا با خنثی کردن گروه‌های مورد حمایت ایران، پشتیبانی از دشمنان و شورشی‌ها و مسدود کردن اقتصاد این کشور نفوذش را محدود کنند. آن‌ها بر این باورند که تنها واشنگتن می‌تواند چنین کاری کند. این ایده به ویژه بر تضعیف سپاه پاسداران و موکلانش در سراسر منطقه متمرکز است.

سد نفوذ ایران زمان خواهد برد، نیازمند صرف تلاش و نیروی نظامی است و بدون دردسر نخواهد بود. اما نیازی نیست و نباید همچون جنگ دیوانه واری باشد که سال ۲۰۰۳ برای تغییر چهره عراق و افغانستان آغاز شد. در عوض، همان طور که روسیه در سوریه نشان داد و حتی در خاورمیانه هم این ممکن است، باید اهداف محدود را با ابزار‌های محدود تضمین کرد، به ویژه اگر متحدان با هم کار کنند. این چیزی است که عربستان سعودی و امارات در «طرح جایگزینشان» برای برجام در نظر دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۶۵
تاوقتی سیتم ریل راه نندازدی و شمال به جنوب شرق به غرب متصل نکنید همین اب همین اش اخه چقد این دولت ساده است که این متوجه نشد که باید ما دست های برتر بیشتری پیدا کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هااااااا؟
قلی
| Germany |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جان...؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ما که نفهمیدم شما چی گفتید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
سیتم ریل؟
ما خوبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جز ما دیگه کیا خوبن ضعیفه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ما قطعا خوبیم...


شما رو نمیدونم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ما خوب نیستیم بلکه ما عالی هستیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هرکی بامانیست بده
دشمنان اصلی ما همین عربهای خلیج فارس هستند ونه امریکا واسراییل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هیچ کس دشمن ما نیست ، ما فقط دشمن سازی میکنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اسرائیل و آمریکا دشمن نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟
ماااااااااااا اررررررره خیلی خوبیم
ولی حقیقت این است که این نفوذ منطقه ای، کم یا زیاد، به بهای نارضایتی فزاینده داخلی و مشکلات بیشماری برای مردم به دست آمده است، در حقیقت جبهه ای قوی شکل گرفته است که خطوط تدارکات رسانی اش در حال فروپاشی است!!!
اونا فقط دنبال فشار هستن و هیچوقت جنگ رو شروع نمیکنن چون واقعا از ایران میترسن و اگه نمیترسیدن که این همه دنبال تحریم و فشار روی ایران نبودن و متاسفانه مدیران نالایق ایرانی که کم هم نیستن بیشترین ضربه رو به ایران زدن وگرنه الان نباید از تحریم ها میترسیدیم وبلکه با اقتصاد قدرتمند و بازوی نظامی قوی ای که داریم جلوی هر فشاری می ایستادیم الانم اگه واقعا قرار باشه فشار بیش از حد باشه من ترجیح میدم وارد جنگ بشم تا ذره ذره منو بکشن مخصوصا وارد جنگ با عربستان و امارات که جنگیدن باهاشون همان و نابود شدنشان همان!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
توهم زدی! اونا اتفاقا با حساب و کتاب کار میکنند
ببینید چه اشتباهی کردیم که اعراب و اسراییل را به هم نزدیک کردیم ؟
چرا باید عملکرد ما در منطقه طوری باشد که ما بجای اسراییل دشمن کشورهای عربی اسلامی شده ایم ه ؟
حتما اشتباهی کردیم ؟
هر کسی منکر باشد یا نادان است و یا خود را به کوچه علی چپ میزند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
دمت گرم . روابط بد با همسایه ها بیشتر از روابط بد با آمریکا به ما ضربه خواهد زد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اعراب و اسرائیل از قبل هم با همدیگر نزدیک بودند منتها بصورت مخفیانه، الان به خاطر احساس خطری که می کنند این رابطه علنی شده است، ضمنا جمله آخر شما انسان را به یاد حرفهای جرج بوش می اندازد که می گفت کشورها یا با ما هستند یا بر علیه ما!
محید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جمله انتهایی خیلی جالبی داشتی. توصیه میکنم به پزشک مراجعه کنی
آمريكا حدود ٣٣ تريليون دلار بدهي بالا آورده و هر روز هم داره رو اين بدهي كلي بهره مياد و بيشتر ميشه ، كسي هم نميدونه كه اين بدهي رو امريكا چگونه ميخوات پرداخت كنه ، يكي از گزينه هاي پرداخت اين بدهي ممكنه جيب سران عربي باشه و راه انداختن جنگ و فروش صلاح ، خلاصه اينكه مردم خاورميانه بايد تاوان اشتباهات اينارو بدن و هميشه در جنگ و بدبختي بمونن ، خدا كمكمون كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
البته کل بدهی امریکا 825 میلیارد دلاره ولی بازم موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
بدهی بالای آمریکا نشان از قدرشه نه ضعفش .. اقتصاد و صنعت آمریکا به قدری قویه که آمریکا میتونه اوراق قرضه
و دلار رو براحتی چاپ کنه و به کشورهای دیگه بده و در ازای دادن کاغذ ، کالا و خدمات و مواد خام بگیره .. ژاپن هم یکی از بدهکارترین کشورهای دنیاست که اون هم بخاطر اعتبار علمی و صنعتیشه که میتونه کاغذ بده و کالا و‌ موادخام و خدمات وارد کنه
پس زیاد به حرفهای کارشناسان نخبه رسانه میلی توجه نکن
کاشکی مسوولان درک میکردند که دود همه این آتش ها به چشم مردم ایران میرود.
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

برای اینجانب عجیب است که چطور خداوند متعال به اینان بی نهایت قدرت و پول و ثروت اعطا مینمایند چاه های نفت

میلیارد دلاری و قدرت بلا منازع .......

آیا پادشاه عربستان سعودی روزه میگیرند .........آیا در راه خدا انفاق میکنند ؟

آیا آقای ترامپ روزه میگیرد .............؟ و اما ما در کشور خودمان چرا اینقدر گرفتاری و مشکلات عدیده داریم ؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
واقعا سوال مهمیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
البلاء للولاء
این تفکر مربوط به کسانی است که تمام هستی را در جهان مادی خلاصه کرده اند.
از یاد نبریم که تمام انبیاء و امامان در سخت ترین شرایط زندگی کرده و با انواع تهدیدها، تحریمها، قتلها و ... مواجه بوده اند.
کشورهای دنیا مخالف طرح ضد بشری ترامپ هستند به غیر از سه کشور نخاله تروریست پرور اسراییل و ال سعود و امارات که پشت یک قلدر پنهان شده اند و پول می دهند تا ترامپ برای دلخوشی انان کاری انجام دهد ای کاش می شد در کشورهای اینها گروههای شورشی راه انداخت تا از درد دلپیچه بمیرند داعش باید وارد عربستان و امارات و اسراییل شود اگر دنبال پول و ثروت می گردد در افغانستان که پولی نیست به غیر از فقر و اعتیاد بهترین مکان برای داعش عربستان و امارات است که سران انها بخاطر ثروت زیاد بد مستی می کنند نفوذ ایرن انجام شده است زمانی که سلاطین ال سعود و امارات با دلار قمار می کردند نفوذ بردلها را چگونه سد خواهی کرد عشق را مرزی نیست بیخال سد شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
داعش سازی و القاعده سازی و طالبان سازی نیاز به پول و مدیریت داره که ما هیچکدومو نداریم
متاسفانه اکثریت ملت از وضعیت فعلی ناراضی هستند برجام هیچگونه تاثیری دروضعیت اسفناک اقتصادی ملت نداشت وبی توجهی دولت روحانی به معیشت ملت آنان را نسبت به آینده مایوس وناامید کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
فقط دولت؟
میشه بگین دوست و متحد ما چه کشور هایی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
کشورهای ویران سوریه و عراق (اونام از این به بعد نیستند) و روسیه حقه باز و چین منفعت طلب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
سوریه جنگ زده، عراق جنگ زده، یمن در حال مرگ از گرسنگی، ، قبلا جیبوتی هم بود که خودش را نجات داد!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخ
دشمنی عربستان باایران تمامی نداردمانند ابولهب وابوجهل در جهالت مطلق بسر میبرند. تا چندی که کشورهای عربی به ویژه عربستان وامارات پول باد آورده نفتی را در اختیار دارند تا میتوانند در سطح جامعه جهانی در هر زمینه به ایران ضربه میزنند این یک واقعیت است .ایران هیچ گزینه در برابردلارهای عربستان ندارد . این دلارها حتی دوستان ایران را هم بر علیه ایران تجریک میکند چه برسد به دشمنان. حاکم آلسعود نیز هیچ موقع با ایران سازش نکرده ونمی کند مگر اینکه حکام وهابی یهودی عربستان سرنگون شود وحاکم دیگر سرکار بیاید. واما ایران وبه ویژه کشور یمن تنها گزینه ای که دارند باید باتمام توان به هرطرق مختلف تا میتواند شریان نفت عربستان را از کار بیندازند. ونه گذارند عربستان نفت تولید کند. در این موقع هست که دیگر رشوه دهی تمام میشود . ونزدیکترین دوستانش یعنی سران ونمایندگان حریص آمریکا دیگر محل سگ به آلسعود نمیگذارند. چون گاو شیر دهشان خشکیده میشود
درحالیکه هنوز تحریمهای جدید آمریکا وضع نشده متاسفانه اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان بخاطر عدم توجه دولت روحانی بخاطر کفاف نبودن حقوق دریافتی باهزینه های سرسام آورزندگی زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خرد شده وای به حال اجرای تحریمهای آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
قبل روحانی گلستان بود؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ادرس غلط نده روحانی. روحانی هر دولتی میاد وضع بدتر میشه
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
میشه بگی کدوم دولت پول ما بی ارزش نشده تا حالا؟
وضع همین بوده و داره بدتر میشه
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ایران دارای سه قوه میباشد
قوه مجریه
قوه قضاییه
قوه مقننه
دست بردارید همه دنیا زشت و پلیدند فقط ما خوبیم چقدر بدبختیم که مقتدی صدر گفته ما با ایران مشکلی نداریم خوشحال شدیم وتوی پوستمون نمی گنجیم
اگر8سال درمقابل دولت عراق ودنیا ایستادیم بخاطر همدلی مسیولین با ملت بود مدیران شایسته زمان جنگ زندگی ساده وشرافتمندانه را برای کارکمندان وبازنشستگان فراهم نموده بودند متاسفانه دولت روحانی با عدم توجه به وضعیت وخیم اقتصادی اقشارآسیب پذیر وکارمندان ظلم وجفای بزرگی در حق آنان بعمل آورد لذااکثریت ملت ازعملکرد روحانی ناراحت هستند ودلشان با دولت وی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
خجالت بکش دیوار کوتاه تر دولت نیست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
روحانی هم عوض بشه وضع بهتر نمیشه
کدوم دولت ارزش پول ملی پپایین نیومد
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
از همون زمان پول ملی شروع به سقوط کرده و با تغییر دولت هم ادامه پیدا کرده
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
قبل روحانی گل و بلبل بود ؟این مشکلات در عملکرد بد روحانی شکی نیست
تابناک تایید کن بی انصافیه ادرس غلط میده
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
یعنی همه کاسه کوزه ها رو سر روحانی میشکنی؟ کمی هم از دوران احمدی نژاد بگو
در اینجا این ضرب المثل مصداق دارد که می گوید مار در آستین پرورش می دادیم. وقتی ثروت کشور به خصوص از سوی شرکتهای دولتی سرازیر امارات شود و انها را چاق و فربه کند و وقتی بی حساب وکتاب پول زایرین محترم هرساله سرازیر عربستان شود تا صرف توپ وتانک و گلوله بر سر یمنی های بیگناه و دشمنی با ایران شود از ماست که بر ماست. سیاست گذاری های اشتباه سالهای گذشته نتیجه اش می شود این.
تنها راه حل عبور از بحران ها و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت فقط با اتحاد و انسجام داخلی حول خواست اکثریت مردم و تکیه کامل به مردم است و پیش شرط آن هم موارد زیر است :

ریشه کن کردن مفسدان و رانتخواران و انحصارگران ،

تایید صلاحیت های سلیقه ای شورای نگهبان ،

گسترش احزاب مردمی و پیاده سازی سیستم حزبی بر مبنای مردم ،

جمع کردن جنگ های جناحی ،

اصلاح سیستم اداری و ریشه کن کرردن بوروکراسی اداری با استفاده از آی تی

مشارکت دادن مردم در اقتصاد و گسترش اقتصاد خصوصی واقعی و نه خصولتی ،

دادن آزادی به رسانه ها ،

ریشه کن شدن برخوردهای سلیقه ای با مردم ،

لغو قوانینی که با خواست و منافع اکثریت مردم مغایر است و مردم به این قوانین احترامی نمی گذارند و فقط باعث پاشیده شدن بذر کینه در قلب مردم و عادت دادن مردم به قانون گریزی شده است مانند ماهواره و فیلترینگ شبکه های اجتماعی و گشت ارشاد ،

و و و ...

آیا مسوولین حاضرند برای حفظ کشور و ملت و نظام از خودگذشتگی کنند ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
تلگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر ، در حالیکه هزاران خانواده از طریق آن و در اصل بخاطر بی عرضگی مسوولین و کوتاهی آنها در توسعه زیرساخت ها ، ارتزاق می کردند ، مسدود میشود با این توجیه که کانال هایی مانند آمدنیوز با حداکثر یک و میلیون عضو در تلگرام فعال هستند .. یعنی بخاطر یک و نیم میلیون نفر ، بیش از ۴۰ میلیون نفر را از حقوق طبیعی
!!! شان محروم می کنند

به نظر نمی رسید چنین مسوولینی دنبال وحدت و انسجام ملی و احترام به حقوق و خواست اکثریت مردم باشند
سالهاست که با چنین تحلیل های خوش باورانه، سر خود را مثل کبک در برف فرو برده و حاضر نیستیم حقایق را قبول کنیم. چقدر ساده لوح هستند آنانی که گمان می کنند که کاخ سفید و هم پیمانان منطقه ای او، سیاست های خارجی خود را بر اساس دیدگاه ها و حدس های ما تنظیم می کنند در حالیکه ماجرای کره شمالی عکس آن را ثابت می کند.
در جدی بودن بحران کنونی، همین بس که یادآوری شود که ترامپ بدون استثنا، به هر وعده ای ( درست یا غلط ) که داده است عمل کرده است و بنابراین نباید جهت مقابله با واشنگتن، دل به اینگونه مقالات و پیش بینی ها خوش کنیم.
تجربه ثابت کرده است که کارآمدترین و بهترین راه مبارزه با زیاده خواهی قدرت های استکباری، انسجام و وحدت ملی می باشد که متاسفانه با برخی سیاست های داخلی که از طرف مسئولین نظام اعمال میشود، این مهم به حداقل میزان خود کاهش یافته است.
باور کنیم که اثر همدلی و حل مشکلات و مطالبات مردمی، بسیار بیشتر از ساخت موشک و تسلیحات جنگی می باشد.
قدرت منطقه ای به قدرت اقتصادی بودن هستش نه به قدرت نظامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
خوب ما هم همین رو میگیم ولی کو گوش شنوا داداشی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هر دو باهم اقتصادی ونظامی
اگر چه بنده هم مخالف حضور نظامی ایران در سوریه و عراق بعد از سقوط داعش هستم اما عربستان و امارات هم وکیل مدافع عراق و سوریه نیستند و این دولتهای عراق و سوریه هستنذ که باید اظهار نظر کنند نه آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ما تازه اومدیم سوریه ، کجا بریم؟؟ الان تازه وقت چیدن میوه های خدمات ایران به مردم منطقه هست. همین الان اکثر صادراتمون به همین کشور های عراق و سوریه هست، با قیمت خوبی هم میفروشیم و کار تجاری می کنیم. حضور در سوریه و عراق نوعی دور زدن تحریم های اقتصادیه
بهترین راه مبارزه با کشورهای متخاصم عرب خلیج فارس مبارزه اقتصادی با امارت است که مغز متفکر انهاست به این ترتیب که ابتدا الویت های مواد وارداتی را مشخص نموده،سپس باتشکیل چند شرکت سهامی مردمی وسپردن اداره انها به نخبگان اقتصادی جوان که کار واردات وصادرات را ادره وسود حاصل نیز به سهامدداران برسدیا به عبارتی تعاونیهای اقتصادی .
امارات را ما ایرانیها با تجارت امارات کردیم خوب گذشته ولی ایا الان هم باید جلوی این کشور ریز کوتاه امد اونها با ایران دشمن هستند این کشور نوچه امریکا در منطقه است دارد با پول ایران را به هم میریزد .چرا ..کوتاهی بسه
اگر دوستان تاریخ را مطالعه کنند دشمنی عرب ویهود بر علیه ایران سابقه طولانی دارد . هرزمان که ما ایرانیها بینمان تفرقه و دودستگی افتاد انها نهایت استفاده را کردند . برای من عجیب است بیشتر کامنتهای منفی گذاشته شده از دو گروه حکایت دارد یک گروه متاسفانه بیشتر دولت روحانی را هدف قرارمیدهند ومقصر نشانمیدهند عربها ویهود را خوشحال میکنند .گروه دوم افرادی که اتحاد ملی را زیر سوال میبرند.پس دوستان ایرانی هرچند در نظرات اختلافی دارید امروزبیشتر از هر زمانی برای اتحاد بین خود تلاش کنید
اول دل مردم خودتونو شاد کنید و ازادی و رفاه به مردم خودتون بدید به ما چه یمن و عراق و سوریه چی میشه. جوان ها الان بیکارند و بی پول. فساد و دزدی و قیمت های نجومی بیداد میکنه. منتشر که کلا نمی کنید از 10 تا چیز که مینویسیم یکیش منتشر میشه. سانسوراتون هم هوشمنده
اشتباه می کند عربستان و امارات و بقیه !
در حال حاضر از مسئولین درخواست می کنم که دقت کنند به نقشه های اینهادر همسایگی ما. با تجهیز زمان بندی شده بسیار سنگین برادران ما در یمن، میشه که وضعیت عربستان رو به حهنم تبدیل کنه و اون موقع هست که دیگه پولی نداره و بدون پول، آمریکا به اینا نگاه هم نمی کنه. این هم برای قیمت نفت عالیه، و هم کم شدن عرضه نقت و ضرر دیدن اونا به نفع ما میشه تا دولت های منطقی و مردمی بیان و همسایگاه بهتری برای ما باشند. در حال حاضر برخی کشور های همسایه باعث ضرر و زیان اقتصادی برای ما هستند
اونا سواد اینکارو دارن
ما نداریم
زمان ثابت میکند
نفوذ داشته باشیم ولی اول داخل کشور و راضی کنید و رفاهیاتشو فراهم کنین بعد تا ماه نفوذ داشته بلشه ایران ماهم پشتشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی