بازدید 24575

اثبات تعرض غیرقانونی یک وزیر به اراضی کشاورزی و چند پرسش مهم

ماجرای ساخت بیش از صد ویلای غیر قانونی در زمین های کشاورزی روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ـ که چندی پیش، دستور برخورد قضایی با آن صادر شد ـ اکنون که نام یکی از مقامات ارشد اجرایی کشور نیز در لیست مالکین آن اراضی قرار داشته، به موضوعی مهم تر برای افکار عمومی تبدیل شده است؛ رخدادی عجیب و باورنکردنی که ابهامات فراوانی در ذهن هر شهروند ایرانی ایجاد می کند.
کد خبر: ۷۹۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 15 May 2018

اثبات تعرض غیرقانونی یک وزیر به اراضی کشاورزی و چند سئوال مهمماجرای ساخت بیش از صد ویلای غیر قانونی در زمین های کشاورزی روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ـ که چندی پیش، دستور برخورد قضایی با آن صادر شد ـ اکنون که نام یکی از مقامات ارشد اجرایی کشور نیز در لیست مالکین آن اراضی قرار داشته، به موضوعی مهم تر برای افکار عمومی تبدیل شده است؛ رخدادی عجیب و باورنکردنی که ابهامات فراوانی در ذهن هر شهروند ایرانی ایجاد می کند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از صدور دستور مقامات قضایی، مبنی بر تخریب بیش از صد ویلا در اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ که هفته گذشته رسانه ای شد، این دستور به دلیل اختصاص یکی از ویلاهای غیرقانونی به مقامات ارشد اجرایی کشور، با جنجال و حاشیه های فراوانی رو به رو شد؛ حاشیه هایی که همچنان ادامه دارد و باور آن برای شهروندان سخت و ناراحت کننده است.

آنچنان که در رسانه ها آمده، با اقدام قاطع قوه قضاییه در آزادسازی اراضی کشاورزی در هفته های گذشته، بیش از صد ویلا در شهرستان ساوجبلاغ تخریب شد؛ ویلاهایی که برخی رسانه مدعی شده اند یکی از این ویلاها به وزیر کنونی کشور تعلق دارد و مقامات قضایی مثل حیدر جعفری دادستان ساوجبلاغ نیز غیر مستقیم این مسأله را تأیید کرده اند.

ویلای غیرمجازی که از آن سخن به میان است، دو روز پیش در روستای فشند ساوجبلاغ به دستور دادستانی ساوجبلاغ تخریب شد.

نکته قابل تأمل در مورد این ویلا آن است که قبلاً با اجرای حکم تخریب، تلاش های فراوانی از سوی استاندار البرز و فرماندار ساوجبلاغ برای جلوگیری از تخریب ویلای غیرمجاز صورت گرفته بود، اما همه این تلاش ها بی‌نتیجه ماند.

براساس این گزارش معاون دادستان ساوجبلاغ تأکید کرده بود: تخریب بیش از 100 ویلای غیرمجاز به منظور آزادسازی اراضی کشاورزی صورت گرفت و طبق قانون هیچ تبعیضی میان مالکین قائل نمی‌شویم.

صرف نظر از اینکه ویلای غیر مجاز مورد اشاره متعلق به کدام یک از مقامات ارشد اجرایی کشور باشد، این رخداد ابهام و سؤال های فراوانی را در ذهن هر شهروند ایرانی پیش می آورد که پاسخ به آنها صرفاً با تخریب یک ویلا میسر نخواهد شد.

ابهام نخست اینکه ویلای مذکور منتسب به وزیری اعلام شده است که یکی از رسالت های مهم مجموعه تحت امر او رسیدگی به مسائل روستاها، توزیع عدالت جغرافیایی، حمایت از کشاورزان و کشاورزی و برخورد با تخلف هایی است که در حوزه جغرافیایی کشور شکل گرفته است.

ابهام دیگر آنکه صرف نظر از اشکالات متوجه شخص وزیر، این مسأله، وجود تبعیض و اشکالات فراوان در اجرای قانون را از سوی مسئولان نظارتی کشور به صورت مشخص آشکار می کند. مگر نه این است که همه مقامات ارشد اجرایی کشور قبل از تصدی هر سمت حقوقی موظف هستند اموال و دارایی های خود را صادقانه و بدون کوچک ترین چشم پوشی به مسئولان نظارتی کشور اعلام کنند؟ با پذیرش این اصل قانونی باید پرسید به چه دلیل در همه این سال ها از کنار ویلای مذکور و مشکلات قانونی که در رابطه با ساخت و بهره برداری از آن وجود داشت، چشم پوشی شده است؟

اینکه در خبرها آمده استاندار البرز و نیز فرماندار ساوجبلاغ در روزهای گذشته تلاش فراوانی برای لغو دستور قضایی و جلوگیری از تخریب ویلا صورت داده اند، مسأله غم انگیز دیگری است که نشان می دهد در کشور ما تبعیض و میل به اعمال سلیقه ای قانون در میان مسئولان اجرایی محلی و ملی کشور تا چه میزان بالاست.

اشکال جدی دیگر به این مسأله آن است که قبل از رسانه ای شدن نام دقیق مالک ویلا، مسئولان علاقه ای نداشتند نام مالک اصلی رسانه ای شود. آنها گویا این حقیقت را قبول ندارند که ایجاد ابهام در جامعه در مورد مسأله ای به این مهمی و مرتبط کردن آن به همه وزرا موضوعی چه بسا بدتر و ناراحت کننده تر باشد. چرا که مردم از مسئولان انتظار دارند به اشکالات درونی خود نیز همانند برخوردی که با اشکالات بیرونی دارند ورود کرده و تفاوتی میان شهروندان در این باره قائل نشوند.

از همه این گذشته، سئوال و ابهام جدی تر آن است که آیا با تخریب ویلای مذکور همه اشکالات این شکلی مرتبط با مدیران ارشد اجرایی کشور بر طرف شده است و دیگر هیچ کدام از وزرا و یا معاونین ایشان مسأله ای به این شکل ندارند؟ آیا دیگر وزیر یا مسئولی وجود ندارد که به این شکل به اراضی کشاورزی و غیر قابل سکونت ورود کرده و برای خود منطقه تفریحی ساخته باشد؟

نکته پایانی اینکه آیا شخص وزیری که خود قائل به رعایت قانون و عدم تعرض به حریم اراضی کشاورزی نیست و چه بسا در فرایند مدیریتی خود تخلفات دیگری نیز داشته که از چشم مقامات قضایی به دور مانده است، شایستگی تکیه زدن به جایگاه مهم و اثرگذاری چون وزارت دارد یا خیر؟

پاسخ به این پرسش و ابهام ها را باید به ذهن و وجدان مسئولانی واگذار کرد که می توانند از کنارشان عبور کنند و در بستر زمان همچون مسأله کنونی با رخدادهای مشابهی رو به رو شوند که چه بسا از کنترل و مدیریت آنها خارج است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۰
نمایدگان مجلس ایشون رو به مجلس دعوت کنند و از ایشون توضیح بخوان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
اول ببینیم نمایندگان جزو کسانی که اونجا ویلا خریدند نیستند بعد ازشون بخواهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
توشهر ما یه آقایی که خودش ریئس شورای شهر بود بغل زمینی که پدرخانم من با پول بازنشستگیش خریده بود ویه هفتاد متر خونه ساخته بود وزمین خشک رو توش باغ ودرخا کاشته بود حکم به تخریب گرفتن ولی خونه اقای ریس که ویلای 200متریه وهر شب توش جشن برگزار میشه نگاه چپ هم بهش نمی کنن هیچ جاده دسترسی به ویلا چون خاکی بود یه هفته ای اسفالتش کردن.جالبه که اونجا پره از این ویلاهای 200 متر و700متری بقول معرف کله گنده ها ی شهر.بعد میان خونه چهار عادم عادی رو خراب میکنن
حلاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
شما را به خدا
این فاجعه در همه مناطق خوش آب و هوای کشور در حال اتفاق افتادن است.
در جنگل های بکر شممال
در جنگل های زاگرس
در گردنه حیران
در پارکهای ملی
چرا هیچ کس جلویاین تجاوزات به اراضی ملی را نمیگیرد؟
این کار نیاز به عزم جدی مسئولان قوه قضاییه دارد.
اگر در كشور ديگري بود وغيرت وجود داشت حداقل وزيرب كنارميشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
خوب الان وزیر یه اخر هفته بخواد هوایی عوض کنه کجا بره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
بنده خدا مگه فکر کردی آقای وزیرفقط همین یه ویلا رو داره عیبه زشته
بر كناري ويا استعفا
اخراج از كابينه ومحاكمه علني
وقتي ميگن فساد سيستماتيك شده
چطور میشه در زمین کشاورزی ساخت و ساز کرد؟ چطور پروانه ساختمان یا سند به صاحب خانه میدهند؟
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
اگر میخواهید یاد بگیرید باید از وزیر مربوطه بپرسید چون ما هم مثل شما هستیم واگر غیر از این بود اینجا نبودیم الان تو ویلامون در ساوجبلاغ لب جوی نشسته بودیم وگذر عمر را مشاهده می نمودیم
هر چه بگندد نمکش می زنند. نمک های این کشور خیلی وقته گندیده
هر چند که طبق رویه تابناک امیدی به چاپ اظهار نظرات متفاوت از خودش نمیرود، اما
آقای وزیر محترم به جناح راست تعلق دارند . بنابراین اظهارات دادستان نوعی دعوای درون گروهی است. از طرف دیگر چرا تابناک حالا که ساختمان تخریب شده ، صحبت از مقام اجرایی آنهم بدون ذکر تعلقات جناحی میگوید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
یعنی هنوز نفهمیدی که چپ و. راست همدست هستند؟
پس کی می خواهی به این درجه از درک برسی
هر دم از این باغ بری میرسد
رئيس جمهور كه هيچ نماينده ها هم هيچ خدا به فرياد اين ملت برسه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
متاسفانه خدا هم این ملت رو فراموش کرده.
تابناك جان اين درد بزرگي است در ايران كه حتي مسئولين ارشد مملكتي هم صداقت در گفتار ورفتار ندارند راهنمارا به چپ ميزنند وراست مي پيچند يا راست ميزنند به چپ مي پيچند ولي همگي انتظار ار مردم جامعه داريم قانونمند باشند وبه همه قوانين احترام بگذارند ظاهرا" قوانين در ايران براي طبقات پايين جامعه است وطبقات ثروتمندان ، امرا ؛سرداران ،دولت مردان و.... را شامل نمي شود
نمك هم گنديده
اشکال جدی دیگر به این مسئله آن است که قبل از رسانه ای شدن نام دقیق مالک ویلا، مسئولان علاقه ای نداشتند نام مالک اصلی رسانه ای شود. آنها گویا این حقیقت را قبول ندارند که ایجاد ابهام در جامعه در مورد مسئله ای به این مهمی و مرتبط کردن آن به همه وزرا موضوعی چه بسا بدتر و ناراحت کننده تر باشد.!!!!!
خبر بود یا گزارش؟ گزارشی با ابهامات بسیار که باید به روش شرلوک هولمز ته و توی آن را درآورد. اگر نمی توانیم شفاف بیان کنیم چه لزومی به انتشار آن درتابناک وجود دارد؟
وزيركشور و رانت زمين ویلا اعمال نظر بايد فاتحه را خوند
طوری نگید که انگار این اتفاقات خیلی غیرمعموله. جوری که شما اظهار شگفتی میکنید این احساس به وجود میاد که ما در نروژ زندگی میکنیم و یک مدیر بی مسئولیت به طرز حیرت انگیز و غیرقابل قبولی یک قانون رو زیر پا گذاشته و مالیات دهندگان قانونمند ایرانی از این فاجعه قرن آزرده خاطر و عصبانی شدن. کمتر روزی هست که همین فرماندار ساوجبلاغ و سایر مسئولین، جلسه و همایش برگزار نکنن و درباره بحران آب سخنرانی نکنن که ای وای، ای فریاد، وامصیبتا، ای دریغا برآب، و دائما دم از اجرای قانون و برنامه های خودشون برای مقابله با بحران آب نزنن. ویلاهای غیرمجاز و زمین های کشاورزی تبدیل شده به ویلا، دمار از روزگار آب زیرزمینی ساوجبلاغ درآورده و ساخت و ساز غیرمجاز درحریم و بستر رودخانه ها کاملا رواج داره. بحران آب درواقع بحران بی نظمی، بی انضباطی، بی پولی، قوانین ضعیف، سیاسی کاری و مهم تر از همه رعایت نکردن قواعد بازی در نهادهای اجرایی و قضایی کشوره، به طوری که امید کمی برای اصلاح قوانین، شفاف سازی واقعی و اجرای بی کم و کاست و دقیق قوانین از سوی مسئولین وجود داره، مسئولینی که همزمان با داشتن مسئولیت برای اصلاح این وضعیت از این وضعیت کاملا بهره مند هستن.
سر نخ داستان مربوط به دعوای آخوندی و رحمانی فضلی است در قضیه نظام مهندسی
ای اقا وزیر این همه زحمت میکشن برای اسایش مردم یه ویلا نداشته باشن استراحتی کنن
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
مردم دور از جون بخیل شدند وچشم ندارند وزیران سرمایه دار ببینند فکر میکنند همه باید مثل شهیدان رجایی وباهنر باشند که مردم دوستشان داشتند ودرقلب ملت جای داشتند وخواهند داشت امثال آنان دیگر وجود ندارد وباید با چراغ دنبال این نوغ انسانهای والا بگردیم روحشان شادوخوشا به حالشان که رفتند واین خفت وخاری را ندیدندکه تشنگان قدرت وشیفتگان زر و زور چه به روز مردم آورده اند که مردان شده اند زورگیر وقاچاقچی وزنان شده اند
انتشار این اخبار وقتی نامی از متهمین آورده نمیشود چه سودی دارد.
قوه قضاییه چه کار دارد میکند.
در این کشور قانون و مجازات فقط برای مردم عادی و بدبخت هست.
قطع کردن دست یک انسان بیچاره که به خاطر نداری چند گوسفند دزیده بود با جرم های بالا تناقص دارد.
امیدی به بهبود شرایط این کشور ندارم تا زمانی که پست ها و مناسب بر اساس روابط قومی، فامیلی و رانتی تقسیم شده اند و نه بر اساس شایستگی و تخصص.
هرچه بگندد نمکش می زندد-- وای به وقتی که بگندد نمک

البت مردم سالهاست به این حقیقت رسیده اند که هرکه بیشتر داد ملت و کشور را میزند . جیبهایش بزرگتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
موافقم اما باید استثناء هم قایل شد . رهبری که از همه بیشتر نگران ملت است و تقریبا در تمام صحبت های خودشان از مردم صحبت میکنند از این قضیه مبرا هستند.
خيلي متن ضعيفي است
ادم ياد سوالات اقاي ميرسليم در مناظره هاي انتخاباتي مي افته
كه هيچكس هم جواب سوالاتش را نمي داد
این فقط یکی از هزاران است. خدا به داد ما برسه و بس
اونایی که سنشون میرسه به یاد دارند "برادری ، برابری ، حکومت عدل علی " یکی ازشعارهای پایه مردم در تظاهرات ها بود الحمدالله روز به روز به اهدافمون نزدیک تر میشیم !!!!
در هر کجای دنیا بود طرف استعفا می داد.
کجای کارید فساد به انحا مختلف کشور را فرا گرفته بعضی از انواع فساد به راحتی قابل کشف نیست ولی بشدت وجود دارد من زمانی که در یکی از ادارات کار می کردم متوجه شدم که چند نفر از کارکنان تعداد روزهای ماموریتشان از تعداد روز های سال بیشتر شده مثلا در یک سال که ۳۶۵ روز است آن آقا ۴۰۰ روز ماموریت رفته بود خدا می داند در این دستگاهها چه خبر است و تنها راه کوچک سازی است این همه دستگاههای عریض و طویل معلوم است که در آن چه فساد گسترده ای ایجاد می شود
ويلاي بقيه وزرا كجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
من میدونم ویلای وزیر بهداشت کجاست ولی نمیگم
به قول مشهدی های مهربون
مودونوم ولی نموگوم
دولتی که اعضایش غرق در دنیا شده اند....
تابناک جان ایا اطلاعاتتان تکمیله شاید بنده خدا بدون اطلاع از این موضوع قبلا خرید کرده
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
شاید چون بنده خدا بیسواده وبهش گفتند زمین کاربریش مسکونیه ودرختان وزمین کشاورزی رو بهش نشان ندادند واز کوچه پشتی بردنش سر زمین باید کارگر وبنا و.......رو گرفت وشلاق زد که تو زمین کشاورزی برایه یه آدم محترم ویلای 800 متری تو زمین یک هکتاری ساختند واقعا" کارگر وبنا هم کارگر وبناء قدیمی همش جاهای قانونی ویلا میساختند تو رو خدا دست بردارید از این حرفهای بی منطق وهی بنده خدا بنده خدا کردناتون
مشت نمونه خروار است
بنده خدا نماینده مردم ساوجبلاغ ای ویلاها را هدیه داده بود چرا با مسولین دلسوز اینکارها رامی کنن...
دم قوه قضاییه و دم دادستان این شهر گرم انصافا اگر همیشه این طوری برخورد بشه کسی جرات نمیکنه خلاف کنه
کجاش عجیبه؟عحیب وقتی بود که اینهارو یک شهروند عادی میساخت.
- فارغ از انگیزه های دادستان برای تخریب ویلای وزیر ، اینکار او را به فال نیک می گیریم.
- فرماندار ودیگران قانونا وعرفا حق ممانعت از اجرای حکم را ندارند و اگر اقدام به ممانعت صحت داشته باشد باید بگوییم کارشان نوعی چاپلوسی و تبعیض آمیز است.
- "اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی- برآورند غلامان درخت از بیخ" و به عبارتی "رطب خورده منع رطب چون کند؟"
برای من جای سوال بود که این همه خونه باغ که تمام ساحل بندر گناوه را نابود کردن و زمینهای کشاورزی را ازبین بردن و غیر مجاز هم ساخته شدن چرا برخوردی با اونها صورت نمیگیره .حالا علتش مشخص شد وقتی وزیر که در راس وزارتخانه ای است که چشم و گوش دولت و نظام برای برخورد با تخلفات احتمالی است خودش ویلای غیر مجاز میسازه خوب معلومه که بقیه باید 100طبقه غیرمجاز بسازن.
الان متاسفانه دربندرگناوه روستاهای مال خلیفه و مال قاید و قلعه حیدر که زمانی لیمو و سبزی اونها شهره خاص و عام بود کل زمینها و باغات نابود و ویلاسازی و ساحل خوری شده .در این بحران بیابی و بیبرقی بهشون اب و برق هم دادن .
مگر اینکه دادستان کل کشور به قضیه ورود کنه وگرنه مقامات محلی ذینفعند
هر جه بگندد نمکش میزنند وای...
آیا شما هم تابناک عزیز جرات نام بردن مستقیم از این وزیر را ندارید؟؟؟
میدونم که نظرم را انعکاس نمیدید ولی میگم شاید بعدا خبرها را بهتر انعکاس بدید
دولت دیگه در رانت و فساد و بی کفایتی داره رکورد میزنه. نمونش فریدون و مهدی جهانگیری و فرزندان وزرا مثل زنگنه و ظریف و دختر مظلوم وزیر و...
"حاشیه هایی که همچنان ادامه دارد و باور آن برای شهروندان سخت و ناراحت کننده است"
نه داداش، سخت نیست، این یکی در مقابل بقیه چیزا اصلا به حساب نمیاد.
طبق قوانین جاری باید این مسئول بدلیل تصرف اراضی و تخریب منابع طبیعی منفصل شود و به دادگاه معرفی گردد .
کجاست اراده لازم؟ منتظریم
خوابند وکیلان و خرابند وزیران
بردند به سرقت همه سیم و زر ایران
ما را نگذارند به یک خانه ویران
یارب بستان داد فقیران زامیران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
یا رب برسان اسلحه تا داد بستانیم زامیران
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
هزاران هزاز لایک احسنت مختصر ومفیدi
هر جای دنیا بود وزیر مربوطه استعفا میداد... یا حتی خودکشی میکرد.... ولی ظاهرا در کشور ما ایشان گردنشان افراشته تر هم میشود بعد از این ماجرا....!
وای از آن روزی که نمک بگنده استاندار کرج چرا در برابر اجرای قانون مقاومت میکرد شاید وظیفه آنها مقابله با قانون هست
بعنوان یک ایرانی ازاینهمه بیعدالتی .وویرانی افسرده وناامید هستم کی به پایان خواهد رسید
هرچه بگندد نمکش میزنن
وای به روزی که بگندد نمک


تو کره جنوبی دوست رییس جمهور میاد از رانت استفاده میکنه رییس جمهورش برکنار میشه
ایران تو روز روشن فساد اون هم از سوی مقامات کشوری انجام میشه و
هیچکس هم عین خیالش نیست.
ما مردم هم این چنین موضوعات دیگه تبدیل به امری عادی و روز مره شده
از ماست که برماست. وقتی یک کاندیدای ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی رئیس جمهور منصوب را متهم به دروغ گویی میکند و معاون اول او قاچاق لباس از ایتالیا توسط دختر یک وزیر را کسب و کار شرافتمندانه معرفی میکند و دوباره چنین فردی منتخب میشود, این دست اتفاقات کاه در انبار هم حساب نمیشوند

بنده پیشنهادی دارم که اگر تابناک کمک به ترویج و رسانه ای شدن آن بکند, با روشنگری آن توسط افکار عمومی و امید به تصویب آن در مجلس بعنوان قانون, بتوان از هدر رفت بیت المال در بسیاری از دستگاه های حکومتی پیشگیری کرد

منتظر استقبال شما برای طرح پیشنهاد هستم
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
دوست عزیز جو گیر نشو الان افشا ء کننده املاک وفیشهای نجومی کجا هستند؟ فیلمبردار گشت ارشاد ودانشگاه آزاد کجا هستند؟ جواب =آنها زندانند ومتخلفین آزاد وسر کار وزندگی خویش هستند
واقعاٌ جای تاسف است
وقتی در همین ساوجبلاغ به جانبازی که مشکل تنفسی دارد مجوز ساخت ویلا و استفاده از هوای آنجا را نمی دهند چگونه به مسئولین چنین مجوزی را می دهند؟ضمناً به نظر بنده بلافاصله استاندار و فرماندار محل باید از کار برکنار شوند...چقدر باید در این مملکت اسلامی شاهد تبعیضات متعدد باشیم...مسئولینی که براحتی و با رابطه مدرک گرفتند،خود و فرزندانشان در خارج درس خوانده و مدرک گرفتند،زمین و ویلای غیر قانونی گرفتند و ساختند،شرکت های رانتی تاسیس و وام های کلان گرفتند،مسئولیت های فامیلی گرفتند،حقوقهای نجومی گرفتند،تابعیت دوگانه اخذ کردند و...
وای به عاقبت این مملکت.در هر جای دنیا بود این وزیر فوری استعفا می داد و دادگاه فوری او را محاکمه می کرد. اما اینجا الان جناب وزیر طلبکار هم می شود.
وقتی وزیزی که خود باید حامی اراضی ومنابع طبعی کشورش باشد و در وقت برخورد قانونی با او دنبال بارتی بازی میکردد وای بحال مردم ایران
ایکاش در صداقت گفتار و عمل تردیدی در ذهن خواننده ایجاد نمیشد . ایکاش می گفتید این مقام اجرایی منتسب به کدام جناح است .
وقتی یکصد ویلا ساخته میشد کجا بودید ؟ چرا با غفلت به مملکت صدمه میزنید.باید از ابتدا مانع می شدید.زیان وارده به مردم عادی که در اثر غفلت شما بروز کرده است را چه کسی جبران میکند؟
آقا مگه مسئولین به غیر از منافع مادی دلیل دیگه ای برای قبول مسئولیت دارن ؟!؟!؟ این افتضاح و فساد در تمام دستگاهها هست ، تازه اینکه دولت هست و مدام تحت نظر ناظرین !!! وای به حال نهادهایی که به هیچ جا جواب پس نمیدن ... ببین اونها چکار میکنن !!!
البته در ذهن مردم هیچ ابهامی نیست ، چون فساد نهادینه و سیستماتیک وجود داره ... ضمنا استثنائاتی هم هست ، مثلا شکی در پاکدستی کسی مثل اقای مطهری وجود نداره . اگه ایشون مشکلی داشت با توجه به انتقادات تند از نهادها ، تا الان صدبار گرفتار شده بود !!!!
به زعم آقایان فرستنده خبر دشمنان را شاد کرده وخوراک رسانه ایی به آنها رسانده ومانند افشا کننده فیش واملاک نجومی وفیلمبردار گشت ارشاد و دانشگاه آزاد و.........باید دستگیر ومحاکمه شود تا دیگر کسی جرات نداشته باشد تا بگوید مسولین بالای چشمشان ابرو است چون دشمن شاد میشود
وا اسفا.....
با سلام , واقعا اگر اسم 5 مرد در ایران گرفته شود حقیقتا یکی همین دادستان ساوجبلاغ است , احسنت و مرحبا بر چنین دادستانی , درود خداوند بر مادری که چنین فرزندی را شیر داده است , ای کاش چنین دادستانی در سرخس می داشتیم که جلوی تخریب صدها هزار مراتع و منابع طبیعی را که توسط یک عده خائن و از همه مهمتر توسط نهادهای به اصطلاح ارزشی تخریب شده و می شوند می گرفت
دولت گل و بلبل اینه دیگه . وزیر قاچاقچق . حقوق بگیر نجومی و ذخیره آنچنانی . جاسوس در بالاترین رده و مهمترین کمیسیون . فرزندان دو تابعیتی و حالا هم فعالیت های غیر قانونی وزیر دیگر . از دولتی که برادر رئیس جمهور و معاونش آنچنان وضعصتی دارند که همه می دانند . غیر از این میشود توقع داشت ؟؟؟؟ براشان کف بزنید و جیغ و هورا بکشید .
علی ( ع ) جان کجایی که برای بیت المال با برادرت اون رفتار رو داشتی ؟؟ این آقایان هم ادعا می کنند شیعیه شما هستند . چقدر مظلومید آقا ؟!!!
اسمش را هم می نوشتید
ببخشی تابناک اینجا ایرانه !!!! با تخلفاتی ........نکنه ابن مقاله را در مورد سوییس نوشتی؟؟؟؟.
رخدادی عجیب و باورنکردنی که ابهامات فراوانی در ذهن هر شهروند ایرانی ایجاد می کند.
کجای این خبر عجیب و باور نکردنی است صب تا شب داریم از این خبرا میشنویم عجیب و باور نکردنی بی غیرتی ما مردم ایران است که نشیته ایم و نظاره گر غارتیم
از مردمی که با ساده لوحی وعده های تدبیر و امید را باور میکنند بهتر از اینها هم می شود استفاده کرد...
نمردیم و معنی تدبیر و امید رو فهمیدیم.....
از اقتصاد مقاومتی فقط مقاومتش به مردم رسیده و اقتصادش گیر امثال وزیران پاکدست تدبیر و امیدی افتاده....
دم دادستان کرج گرم
گر زباغ ملت ملک بخورد سیبی ،به ریشه جمله برکند ،رعیت درختان باغ را
ویلا را وزیر بدون اطلاع از مجوز آن خریداری کرده و شخصا نساخته است.ضمنا ایشان اعتراضی هم به این حکم نداشتند. تلاش فرماندار واستاندار هم برای خودشیرینی پیش ایشان بوده است. داستان همین هست سوء استفاده ممنوع
اینا رو ما خودمون میدونیم. و بدانید صبر ملت حد و اندازه دارد.
این مسایل فقط واسه ملت لازم الاجرا ست
چقدر تبعیض ودروغ وبی عدالتی تو این مملکت عادی شده مسولین کاری دیگه ای تو این مملکت انجام میدن؟
البته از یه منظر دیگه هم میشه به این مساله نگاه کرد
اینکه ویلای وزیر هم اگه غیرقانونی باشه خراب میشه
این یعنی عدالت
عدالتی که حتی وزیر با بکارگیری زیرمجموعه هاش نتونسته جلوش رو بگیره
و عدالت اجرا شده
که این نوع برخوردها مردم رو نسبت به سیستم دلگرم تر میکنه
البته این که باید استعفا بده هم در جای خودش نظر درستیه
یکی از بزرگترین آسیب زنندگان به زمینهای کشاورزی و از بین بردن طبیعت ، احمدی نژاد هست که گفت هر کسی حق دارد خارج از شهرها تا دو هزار متر برای خودش باغچه داشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
از وزیر روحانی انتظار نمیره که باغچه درست کنه
یک سوال چطور هتلی در کنار رودخانه جاجرود احداث شد خراب نشده اون که مستقیم اب شرب رو خراب میکنه اون وقت این ویلا مشکل داشته؟
تمامی کامنت ها خوانده شد و من فکر می کنم اول باید وزیر و وزرای ارتباطات باید برکنار بشه تا مردم بیشتر از این از فیلتر شکن استفاده نکنند . نصف کامنت ها با پرچم امریکا و .... است. در حالی که هر روز مرگ بر امریکا می گوییم.
از ویلاهای غیر قانونی ساخته شده در گردنه جیران چه خبر ؟ در این مملکت هیچ کار غیر قانونی بدون چراغ سبز و همکاری صاحبان قدرت صورت نمی گیرد . و این خلافها در تمام نهادهارسوخ کرده و . در دورانی که اصلاح طلبها دولت را اداره کنند بدلیل زیر ذره بین بودن انها توسط قوه قضاییه فساد کمتر است . بدون نظارت مردم و مطبوعات ازاد در تمام دنیا فساد قابل ریشه کن نمی شود . قدرت بدون پاسخگویی فساد می اورد و
علاوه بر وزیرمظلوم ؛ استاندار البرز و فرماندار مظلوم س نیز در این موضوع علنا تخلف کرده و با وزیر مظلوم همراهی کرده اندو باید برکنار شوند.
افراد دیگری هم که در حد معاون وزیر بویژه در ایمیدرو هستند که در ان ناحیه تصرف عدوانی دارند واخیرا از طریق روابطشان با امور اراضی وزارت کشاورزی در صدد حل موضوع هستند همه اسامی محفوظ است
اگه قرار به استعفايابرکناري باشه ديگه کسي نميمونه نکنه ميخواين ازچين واردکنين البته فکربدي نيست
انرژی هسته ای حق مسلم ماست .............................................................................................
احسنت به گزارش شما
اگر این دست گزارشات گفته شود خود به خود موجب پیشگیری از تخلفات و جرائم بعدی می شود
از مقام قضایی هم به دلیل برخورد یکسان باید تشکر کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر