بازدید 6123

شمار شهدای فلسطینی در روز نکبت به ۵۸تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای روز دوشنبه در مرزهای شرقی نوار غزه را 58 شهید اعلام کرد.
کد خبر: ۷۹۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 15 May 2018

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای روز دوشنبه در مرزهای شرقی نوار غزه را 58 شهید اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه 'فلسطین الیوم'، 'اشرف القدره'سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تاکنون دوهزار و 771 شهروند فلسطینی نیز توسط نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

رسانه های فلسطینی نیز از شهادت 'لیلی انور الغندور' نوزاد هشت ماهه براثر خفگی ناشی از گازهای سمی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همزمان با تیراندازی نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان، جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز با سه موشک، یکی پایگاه های مقاومت را در شمال نوار غزه هدف قراردادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز با دو موشک تجمع جوانان فلسطینی در نزدیکی مرزهای نوار غزه در شمال بیت حانون را هدف قرارداد و دو گلوله توپ نیز به سوی یک برج دیدبانی مقاومت در شرق جبالیا شلیک کرد که به شهادت چهار جوان و زخمی شدن 15 تن دیگر منجر شد.

روز دوشنبه ده ها هزار شهروند فلسطینی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات کردند.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه با توجه به افزایش شمار زخمی ها، از شهروندان خواست برای اهدای خون به بیمارستان ها مراجعه کنند.

این وزارتخانه از همتای مصری خود خواست، آمبولانس، کادر پزشکی و امدادی، تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه ارسال کند.

براساس اعلام رسانه های فلسطینی، این وزارتخانه اعزام جراحان متخصص قلب و عروق، شکستگی، بیهوشی و مراقبت های ویژه را از مصر به نوار غزه ضروری اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین از مصر خواست به دلیل نبود امکان مداوای بسیاری از زخمی ها و نیاز به اقدامات درمانی پیشرفته، اجازه انتقال مجروحان به بیمارستان های این کشور داده شود.

دولت آمریکا روز دوشنبه در اقدامی جنجالی و غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تاکید کردند.

اعضای هیات آمریکایی به سرپرستی «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، همراه با همسرش «جرد کوشنر» و «استیون منوشن» وزیر خزانه داری آمریکا صبح یکشنبه 23 اردیبهشت وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان