بازدید 13823

وانت‌های لاکچری را بشناسیم!‌

کد خبر: ۷۹۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 14 May 2018

«وانت» خودرویی است که اگرچه اسم آن را کمتر از قبل می‌شنویم اما بیشتر از گذشته انواع و اقسامش را در گوشه و کنار شهر می‌بینیم؛ وانت‌هایی که حالا به عناوینی مانند کاپرا، هایلوکس و ... شناخته می‌شوند وطرفداران خاص خودشان را دارند. برای این دسته از خریداران، وانت خودرویی مکمل یا دم دستی نیست؛ آن‌ها با ماشین خود زندگی می‌کنند، سفر می‌روند و میلیون‌ها تومان خرجش می‌کنند.خرید وانت صفربرای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. چرا که می‌خواهند صفر تا صد ماشین دست خودشان باشد. ماشین‌باز‌هایی که به خودرویشان وانت نمی‌گویند؛ منوچهر، تایگر و تورج اسم‌هایی است که از زبان آن‌ها خطاب به خودرویشان می‌شنویم.

هایلوکس

تویوتا هایلوکس، شاید پرطرفدارترین وانت میان آفرودرها و طبیعت‌گردان باشد. تویوتا سال 1968 میلادی تصمیم گرفت هایلوکس را به خانواده پرجمعیت خود اضافه کند؛ فرزند به حقی که در نهایت باعث سربلندی اعضای خانواده‌اش شد و تا به امروز بیش از 18 هزار هایلوکس به فروش رفته است. ظرفیت بارکشی این خودرو 3200 کیلوگرم معرفی شده که در نوع خود بسیار استثنایی است. هایلوکس‌ها از همان اول با طراحی دو کابین، نشان دادند آمده‌اند تا پذیرای افراد زیادی درون خود باشند و خودشان را یک خودروی شهری نشان دهند. اگر می‌خواهید از قیمت هایلوکس باخبر شوید یا قصد خرید وانت صفر در این مدل را دارید، سری به سایت دیوار بزنید تا چشم‌هایتان از تنوع قیمت این ماشین گرد شود. به عنوان مثال در این سایت هایلوکس 2016 با کارکردی بسیار کم و در حد نو، به قیمت 315 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین هایلوکس 2014 که به گفته فروشنده آن کارکرد بسیار کمی دارد، 220 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در مقابل اگر به دنبال هایلوکس ارزان‌تری می‌گردید، یک هایلوکس سال 1386 در سایت دیوار 96 میلیون تومان آگهی شده است. فراموش نکنید این خودرو مخصوص طبیعت‌گردی است، پس حسابی باید خرجش کنید و مصرف سوخت بالایش دغدغه‌تان نباشد.

پیکاپ

دعوا میان ماشین بازها گاهی فراتر از نوع خودرویشان می‌رود. آن‌ها حتی میان کمپانی‌ها هم فرق می‌گذارند؛ مثلا هایلوکس که متعلق به شرکت تویوتا است و پیکاپ که مهر نیسان به آن خورده است. نیسان پیکاپ شاید بیشتر از رقیب لاکچری خود یعنی هایلوکس، شبیه به یک وانت باشد؛ یک وانت شاسی بلند. کابین‌های این خودرو راحت و جادار است گرچه لوازم به کار رفته در آن مانند داشبورد یا محل کلیدها کمی چشم را می‌زنند و چندان ظریف نیستند. حداکثر سرعت پیکاپ 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده، این در حالی است که رقیب بی‌همتای این وانت، هایلوکس، چیزی حدود 180 کیلومتر بر ساعت می‌راند. این‌ها همه فرق پیکاپ و هایلوکس نیست بلکه قیمت بسیار کمتر آن هوادارانش را به سمت خرید وانت صفردر مدل پیکاپ ترغیب می‌کند. مثلا در سایت دیوار پیکاپ تک کابین در حد نو به قیمت 110 میلیون تومان به حراج گذاسته شده است. همچنین یک نیسان پیکاپ صفر دو کابین در این سایت 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر به دنبال وانتی کمتر از 60 میلیون تومان و در عین حال در حد صفر هستید، می‌توانید با 55 میلیون تومان پیکاپ دو کابین با 85 هزار کارکرد خریداری کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی