بازدید 16018
پیمانه اقتصادی؛

از «کاهش بهای سکه به زیر دو میلیون تومان» تا «دلاری که از نگاه سیف در پستوها معامله می‌شود»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پنجمین سبزپوشی نماگر بورس تهران در فضای ضد برجامی ترامپ، تازه ترین پیش بینی از میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018، واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایران، کسب اطمینان از پایبندی ایران به برجام در روز سه شنبه، توقف موقت خرید قراضه در ترکیه، ادامه کم‌نوسانی «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت و واردات 145 تن چادر به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۷۹۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 14 May 2018

از «کاهش قیمت سکه به زیر دو میلیون تومان» تا «دلاری که از نگاه سیف در پستوها معامله می‌شود»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛این پیمانه تیتر‌هایی همچون پنجمین سبزپوشی نماگر بورس تهران در فضای ضد برجامی ترامپ، تازه ترین پیش بینی از میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018، واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایران، کسب اطمینان از پایبندی ایران به برجام در روز سه شنبه، توقف موقت خرید قراضه در ترکیه، ادامه کم‌نوسانی «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت و واردات 145 تن چادر به کشور را در بر دارد.

پنجمین سبزپوشی نماگر بورس تهران در فضای ضد برجامی ترامپ

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه بیستم اردیبهشت ماه 97 با افزایش 274 واحدی معادل 0.29 درصد به رقم 94 هزار و 165 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، همانند چهار روز کاری گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود.

بنابراین، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 86 واحدی معادل 0.29 درصد به رقم 29 هزار و 541 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 196 معادل 1.18 درصد، عدد 16 هزار و 774 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 145 واحدی معادل 1.18 درصد به رقم 12 هزار و 411 واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.42 درصد همراه شد و 417 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 100 هزار و 260 واحد رسید. نیز شاخص بازار اول با 156 واحد افزایش معادل 0.23 درصد به رقم 66 هزار و 994 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 792 واحد افزایش معادل 0.40 درصد همراه بود و عدد 199 هزار و 978 واحد را به نمایش گذاشت.

از «کاهش قیمت سکه به زیر دو میلیون تومان» تا «دلاری که از نگاه سیف در پستوها معامله می‌شود»

کاهش بهای سکه به زیر دو میلیون تومان

در پایان معاملات روز یکشنبه، نرخ انواع سکه در بازار آزاد تهران، با کاهش قیمت مواجه شد؛ بنابراین، هر سکه تمام طرح قدیم بر خلاف روز شنبه، با افت همراه شد. به طوری که این سکه با کاهش 44 هزار تومان نسبت به روز قبل، به قیمت نقدی 1,940,000 تومان رسید. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در پایان فعالیت بازار امروز، 1,979,000 تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 79 هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت 20 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم فروش 990 هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز 580 هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 15 هزار تومان ارزان تر فروخته شد. همچنین هر سکه یک گرمی نیز در پایان معاملات امروز، با 15 هزار تومان کاهش قیمت به رقم 360 هزار تومان رسید.

تازه ترین پیش بینی از میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018

بر اساس گزارش مؤسسه جی اف ام اس، نااطمینانی و نگرانی موجود در بازارهای بین المللی می تواند مهمترین عامل رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر کالاهای راهبردی در سال 2018 میلادی باشد. بر اساس این گزارش، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1360 دلار خواهد رسید و این پتانسیل وجود دارد که قیمت طلا تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 1500 دلار در هر اونس برسد.

تشدید تنش های سیاسی می تواند روند صعودی قیمت طلا را طی ماه های آینده تشدید کند. این مؤسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده که قیمت طلا امسال به کمتر از 1270 دلار نخواهد رسید. نگرانی های زیادی نسبت به سیاست های ترامپ در خاورمیانه وجود دارد. نگرانی ها نسبت به اوضاع خاورمیانه و مذاکرات برگزیت می تواند تقاضای طلا را به شدت افزایش دهد. پیش بینی می شود تقاضای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری طلا نیز طی ماه های آینده با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایران

بر اساس گزارش های منتشره، وزیر اقتصاد هند ضمن اظهار نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفته که هنوز برای پیش بینی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر روی واردات نفت کشورش از ایران بسیار زود است. به نقل از رویترز، در این رابطه دارمندرا پرادان وزیر اقتصاد هند طی سفری که به امارات داشته با رویکردی محتاطانه اذعان کرده است که '' این شکل از تنش ژئوپلیتیک بر روی کشورهای تولید کننده و مصرف کننده (نفت خام) تاثیر می گذارد. ما باید با واقعیت هایی که در نتیجه ی شرایط ژئوپلیتیک فعلی به وجود آمده خود را وفق دهیم''. جزئیات بیشتر

کسب اطمینان از پایبندی ایران به برجام در روز سه شنبه!

بر اساس گزارش های منتشره، هیکو ماس وزیر امور خارجه ی آلمان در روز یکشنبه اذعان کرده که آلمان قصد دارد پس از اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران تمام تلاش خود را برای کمک به شرکت های تجاری موجود در کشور خود برای ادامه دادن ارتباطات اقتصادی با ایران کمک کند اما در عین حال حفاظت کردن از این شرکت ها در برابر آثار سو ادامه ی ارتباطات با ایران (در نتیجه ی تحریم های تبعی آمریکا) کار بسیار سختی است. به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه ی آلمان در ادامه افزوده است که از دیدگاه وی راه حل واحد و یکسانی برای محافظت کردن از شرکت های معامله کننده با ایران وجود ندارد. تا کنون آلمان، فرانسه و بریتانیا اعلام کرده اند که نسبت به توافق هسته ای با ایران متعهد می مانند. همچنین قرار است که در روز سه شنبه ی هفته ی جاری وزیران امور خارجه ی سه کشور نامبرده با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ی ایران در بروکسل بلژیک برای گفتگو در رابطه با آینده ی برجام دیدار نمایند. این در حالی است که وزیر امور خارجه ی آلمان یکی از اهداف این نشست را کسب اطمینان از پایبندی ایران با مفاد توافق هسته ای دانسته است!

توقف موقت خرید قراضه در ترکیه

قیمت قراضه در بازار واردات ترکیه در ثبات نسبی است؛ هرچند در روزهای گذشته مذاکراتی صورت گرفت ولی معامله ای نهایی نشد. قیمت پیشنهادی قراصه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ امریکا ۳۵۷ دلار هر تن سی اف آر است و اغلب خریداران ترک فعلا ترجیح می دهند معامله نکنند. آنها منتظرند عرضه کننده ها فعال تر شوند. قراضه سنگین ۲۰-۸۰ دریای بالتیک نیز ۳۶۰ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. در هر حال، انتظار می رود تا پایان ماه جاری میلادی ترک ها ۲۰ تا ۲۵ محموله قراضه وارداتی خریداری کنند.

ادامه کم‌نوسانی «تسه»ها در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 3/ 0 درصدی به قیمت 65 هزار و 962 تومان معامله شدند. همچنان شاهد روند کم‌نوسان اوراق تسهیلات مسکن هستیم. با اینکه پیشتر اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی با نماد «تملی» برای خارج کردن وام مسکن از بانک مسکن بود، اما در این نمادها معامله‌ای صورت نگرفته است. با وجود امکان فروش اوراق «تملی» بدون وقفه زمانی (در مقابل وقفه زمانی 4 ماهه برای «تسه»ها) اما پایین‌تر بودن سقف وام مسکن بانک ملی در کنار کاهش تقاضای وام مسکن به دلیل پایین بودن قدرت خرید متقاضیان و جهش اخیر قیمت مسکن (از آذر و رشد 5/ 29 درصدی در فروردین نسبت به فروردین سال گذشته) باعث کمتر بودن جذابیت این اوراق است. همچنان نزدیک شدن به تابستان و رشد آرام تقاضای مسکن می‌تواند افزایش تدریجی قیمت اوراق تسهیلات مسکن را به دنبال داشته باشد.

قیمت خاصی مدنظر اوپک نیست

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)،  اعلام کرد: تولیدکنندگان نفت عضو اوپک یک قیمت خاص نفت را هدف قرار نداده‌اند. وی همچنین درباره سطح سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی اظهار نگرانی کرد. قیمت شاخص نفت خام برنت اکنون حدود ۷۷ دلار برای هر بشکه است.

قیمت سنگ آهن بالا رفت

رونق بازارهای فیوچرز و نقدی فولاد چین، با توجه به اعلام برنامه جدید کاهش تولید در شهر هاندن هبی، موجب شد سنگ آهن وارداتی نیز در چین بالا برود. آخرین قیمت سنگ آن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۵۰ سنت رشد داشت و ۶۷.۴ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد در حالی که قیمت قرارداد سپتامبر در بورس دالیان چین نیز ۲ دلار رشد داشت. قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای ۹.۴ دلار و بیلت در بازار داخلی کمتر از ۵ دلار در یک روز بالا رفت و جو بازار این ماده اولیه را نیز مثبت کرد. آلودگی بالای هوا در شهر هاندن استان هبی موجب شد، دولت محلی تصمیم بگیرد تولید را کاهش دهد تا پایان آگوست ۱.۵۱ میلیون تن در سال از ظرفیت تولید آهن و ۳۰۰ هزار تن در سال از تجهیزات فولادسازی این استان باید تعطیل شود. تقاضای محصولات فولادی هنوز بی ثبات است و موجودی بازارها رو به کاهش می باشد از این روی، هر برنامه کاهش تولیدی که در برخی بخش ها مشاهده شده می تواند موجب شود در بازار کمبود چشمگیر شود.

نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت

نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان برای هر خودروی سواری بیش از 22 درصد افزایش یافت. به گزارش ایرنا، در تابلوی نصب شده در محل عوارضی همدان و محدوده غرق آباد (دخان) از شامگاه شنبه برای عبور هر خودروی سواری نرخ 55 هزار ریال حق عوارض درج شده در حالی که پیش از این برای سواری ها نرخ عوارضی 45 هزار ریال بود. در نرخ جدید همچنین وانت و مینی بوس باید 85 هزار ریال، کامیونت 100 هزار ریال، اتوبوس و کامیون دو محور 170 هزار ریال، کامیون سه محور 200 هزار ریال و تریلر هم 250 هزار حق عوارض بپردازند. تردد خودروهای سنگین کامیون و تریلر از جاده قدیم ساوه به همدان که مسیری خطرساز و 2 طرفه است برای فرار از پرداخت عوارض آزادراهی بود که با افزایش نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان بر حجم تردد وسایل نقلیه سنگین از محور قدیم ساوه به همدان افزوده می شود. نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه روز یکشنبه در این خصوص در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این افزایش قیمت غیرقانونی است و باید به حالت قبل برگردد، چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کرده اند که امسال عوارض آزادراه ها گران نشود. محمد رضا منصوری گفت تاکید کرد: انتظار است که دستگاه قضایی با توجه به اینکه مجوز افزایش قیمت آزادراه ها امسال وجود ندارد به عنوان مدعی العموم مسئله را پیگیری کند. مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان ساوه نیز در این زمینه گفت: افزایش قیمت عوارضی آزادراه ساوه به همدان مبتنی بر مصوبه شورای پول و اعتبار و با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی است. 

واردات 145 تن چادر به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۴۵ تن چادر از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم چادر به کشور، ۳۹۶ هزار و ۵۳۵ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۹۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است، چادر از ۶ کشور استرالیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلغارستان، تایوان و چین وارد ایران شده است. به نقل از میزان، در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده چادر به ایران چین بوده است که با فروش بیش از ۱۴۱ تنی محصول درآمد ۳۷۴ هزار و ۶۷۳ دلاری را نصیب خود کرده است.

دلاری که از نگاه سیف در پستوها معامله می‌شود

ولی الله سیف در حاشیه جلسه ارزی در مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری ارتباط با بانک‌های مرکزی اروپایی و ارتباط با بانک‌های بزرگ اروپایی برای بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از بحث‌های اساسی است که دنبال می‌کنیم. رئیس کل بانک مرکزی افزود: در رابطه با صادرات با وجود وقفه یک هفته‌ای به دلیل عدم آشنایی صادرکنندگان و راه‌اندازی سامانه نیما، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز ناشی از صادرات به سامانه نیما عرضه شده که حاکی از ان است که این مدل کارایی خود را نشان داده و ایرادی ندارد. سیف ادامه داد: در رابطه با نیازهای متفرقه‌ای که وجود دارد ۳۳ مورد شناسایی شده و کمیته فعالی در بانک مرکزی با حضور دستگاه‌های دیگر تشکیل شده و هر نوع نیازی که به عنوان نیاز واقعی و منطقی شناسایی شود تامین ارز خواهد شد. وی با بیان اینکه تعادل لازم را در منابع و مصارف ارزی کشور داریم و از این جهت جای نگرانی نیست، گفت: صحبت‌هایی درباره دلار ۶ هزار و ۸۰۰ و ۷ هزار تومانی شنیده می‌شود؛ اما حجم بسیار کوچکی است که در پستوها مبادله می‌شود. رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: قرار نیست ارز کشور را برای قاچاق و تامین نیازهای انتقال سرمایه تخصیص دهیم، چون ارز کشور سرمایه ملی و متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است و باید به نیازهای واقعی و منطقی تخصیص یابد. سیف خاطرنشان کرد: دلار ۴۲۰۰ تومانی را به همه نیازهای واقعی تخصیص می‌دهیم که تا این لحظه بخشی از این نیازها شناسایی شده و بخشی در شرف شناسایی است که در آینده اضافه می‌شود. وی افزود: ظرف یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بر همین مبنا به مسافران، بیماران و دانشجویان ارز فروخته شد و در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و برای هر کدام فرآیند و ساز و کار مناسب ابلاغ و عملیاتی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
آقاي سيف هر موقع حرفي زده خلافش اتفاق افتاده! ، حداقل يکي بهش بگه آقا شما اظهار نظر نکنيد!!!
مگر ملت زندانی شما هستند؟کسی که مالش را از راه درست به دست آورده و مالیاتش را هم داده در همه جای دنیا مجاز است مالش را هر جا خواست ببرد .این چه حرف کودکانه ای است؟دوتابعیتیها هم حق خروج ارز ندارند؟ و 4200 تومان را 7000 تومان می فروشند و بعد هم می گویند حق ما است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
دقیقا ایران را تبدیل کردند به یک زندان بزرگ تا چند وقت دیگه میگن جای پول موقع برداشت از حساب بهتون جنس میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
زبان زوره دیگه
آقای سیف شما که می گویید ارز کشور برای ۸۰ میلیون ایرانی است. و نباید ان خرج خروج سرمایه کرد . چطور به دانشجویان ارز ۴۲۰۰ می دهید که بیشتر همین دانشجویان پس اتمام تحصیل به کشور باز نمی گردند . ولی شما کسانی که دارایی و پول خود را بقصد مهاجرت و کار می خواهند دلار کنند باید ارز ۷۰۰۰ تومانی خرید کنند . مگر تفاوتی در هر دو اینها وجود دارد . مگر اینکه تمام دانشجویان قصد تحصیل می کنند فقط بخاطر مهاجرت که البته نزدیک به ۹۰ درصد همین دانشجویان هم آقازاده هستند . پس ارز کشور را به همه ملت اختصاص دهید و از صف بندی مردم و رانت جلوگیری کنید . همه حق دارند دلار را با یک نرخ خریداری کنند چه ۴۲۰۰باشد و یا ۷۰۰۰ تومان .
پاسخ ها
حامد
| Finland |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
خیلی از آقازاده ها هم جزو همینها هستند.پس باید دلار رانتی داده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
به نظر من اگه ارز با این قیمت ندن به دانشجویان اینا در بازار سیاه هم شده ارز خودشون تهیه میکنند و این میشه یکی از عو.امل مهم افزایش قیمت دلار
آقای سیف تکلیف ما که درحال مهاحرت هستیم و بعد ۲۰ سال جون کندن میخواهیم اموال خودمونو بفروشیم و ارز بخریم چی‌میشه؟! کجای دنیا اینجوریه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
شما درس عبرتی خواهید بود برای دیگران که زیاد جون نکنن. در اولین فرصت برن.
حجم قابل توجهي از ارز كشور براي واردات كالاها و محصولاتي كه مشابه آن در كشور توليد ميشود مصرف ميشود . با توجه به آنكه امسال سال حمايت از كالاي ساخت داخل ميباشد ، چه سازمان يا مجموعه اي موظف به نظارت و كنترل و جلوگيري از واردات اين همه كالاهاي متنوع خارجي از كفش و پوشاك و لوازم خانگي گرفته تا مواد غذائي و ميوه و ماشينهاي متنوع لوكس خارجي و .........!
آيا دم خروس به اين بزرگي ورود روزانه انواع و اقسام اجناس خارجي را باور كنيم يا ركود و تعطيلي و بيكاري صدها هزار كارگر و توليد كننده داخلي كه بخاطر خروج و مصرف بي رويه ارز صرف واردات محصولات مشابه داخل ميشود!!!!
البته من معتقدم براي ورود بسياري از كالاها مافياهاي خاصي وجود دارد (مانند مافياي خودرو و ...... ) و تا زماني كه يك سازمام مسقل بسيار قوي تشكيل نشود نميتوان جلوي اين همه واردات بي رويه را گرفت.
آقای سیف اگر دلار 4200 تومانی را بدون محدودیت توزیع کنی در پستو ها معامله نمی شود.
این اقای سیف با بی ارزش کردن پول منو بد بخت کرد ارزش اندک اندوخته منو که توبانک
برای خرید خانه پس انداز کرده بودم از بین برد
فکری به حال بازار کامپیوتر هم کنید. کامپیوتر کالای لوکس نیست. کامپیوتر نیاز هر کسب و کاری هست. ببینید چه بر سر قیمت کامپیوتر و قطعات جانبی اون امده. تا رشد دو برابری قیمت پیش رفته. تولید داخلی هم نداریم. لطفا کمک کنید.
سیف عامل بدبختی میلیونها ایرانی
شما چشماتونو باز کردین دانشجویان خارج کشور رو دیدید اونا برا خوشگذرانی نرفتن برا تحصیل رفتن همه هم اقازاده نیستن شما که اینجا خوشی زیر دلت زده میخوای مهاجرت کنی برو اونور خوش گذرانی با جیب خودت برو نه با جیب ملت پولو اینجا در اوردی میخوای بری حالشو اونجا ببری همون دلار۷۰۰۰ هزار تومن هم برات حیفه
آقای سیف شما باعث شدید که مردم به ناچار ارزموردنیازشان را درپستوهامعامله کنندومسوولیت هرنوع ضرر وزیان مردم ازبابت تقلبی بودن احتمالی این ارزها بعهده شماست
به خدا اسیر گرفتار شده ایم . دختر و داماد من در کانادا زندگی میکنند دخترم آنجا درس میخواند آپارتمان مسکونی خودشان را در ایران اجاره داده اند ماهیانه اجاره تبدیل میکردند و آنجا کمک خرج زندیگشان بود . حالا از سقوط ارزش ریال و کمتر از نصف شدن آن که بگذریم . الان به لطف آقابان کلا همان جندرغاز را هم دیگر نمیتوانند دریافت کنند و مانده اندو واقعا دست دولت با تدبیرش در هر چه سخت تر کردن زندگی ایرانیان درد نکند.
به خدا اسیر گرفتار شده ایم . دختر و داماد من در کانادا زندگی میکنند دخترم آنجا درس میخواند آپارتمان مسکونی خودشان را در ایران اجاره داده اند ماهیانه اجاره تبدیل میکردند و آنجا کمک خرج زندیگشان بود . حالا از سقوط ارزش ریال و کمتر از نصف شدن آن که بگذریم . الان به لطف آقابان کلا همان جندرغاز را هم دیگر نمیتوانند دریافت کنند و مانده اندو واقعا دست دولت با تدبیرش در هر چه سخت تر کردن زندگی ایرانیان درد نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
بجه شما با بقیه مردم ایران مگر چه فرقی دارد میخواست نره کانادا زندگی کند مثل همه همین جا عادی زندگی کند وقتی دنبال امکانات و پاسپورت خارجی با کلاس میروی باید هزینه اش را هم بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
ناشناس 12.49
طبق فرمایش شما کسی حق زندگی و برنامه ریزی برای عمرش را ندارد . فقط همه باید دورهم در ایران باشیم و شریک بدبختی همدیگر باشیم تا یه وقت کسی ناراحت نشود
آقای سیف به کدوم دانشجو ارز دادید؟ به آقا زاده ها؟
داداشم برای یه کار علمی 250 یورو میخاستم منتقل کنم هیچ کس انجام نمیداد به کلیه بانکهای شعب ارزی رفت.
متاسفم براتون
آقای سیف ،اگر در فروش ارز به مسافرین خارج از کشور که اغلب برای رسیدگی به تحصیل فرزندانشان است حداقل به میزانی که مسافر میتواند ارز همراه داشته باشد عمل کنید کمتر عملیات پستویی وجد خواهد داشت. در مورد ارز دانشجویی نیز در سال های پیش آنقدر سنگ اندازی کردید که با توجه به تفاوت سیصد ، چهار صد تومانی که آنموقع داشت عطایش را به لقایش بخشیدم و با تعهد دادن دست و پای فرزندم را نبستم. ضمنا اگر در کنترل ارز و تک نرخی شدن آن اینهمه اهمال نمیشد دلالان پستویی اینهمه ارز نداشتند و این آقازادگان ارز را به این نرخ نرسانده لودند.
پاسخ ها
کارشناس علوم اقتصادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
با سلام واقعا سهل انگاری بانک مرکزی ارزش پول داخلی را نابود کرد
امکان هر گونه برنامه ریزی حتی کوتاه مدت برای ۲ تا ۳ روز اینده را هم از مردم گرفته اند. اصلا نمیشود تصمیم گرفت. فقط کسانی که دلار دارند برنده اند.
جناب آقاي دكتر سيف
فرض كنيد يك ايراني يا خارجي با مقداري دلار وارد كشور شده و احتياج به ريال دارد. كجا مي تواند ارز خود رو بفروشد؟ و حتما انتظار داريد با قيمت ٤٢٠٠ بفروشد؟ پس به قول شما بايد برود در پستو و ٦٥٠٠ بفروشد. شما صرافيها رو بستيد و پستو را باز كرديد
وظیفه یه دولت چیه واقعا؟؟
ایجاد اشتغال
حفظ ارزش پول ملی
جلوگیری از فساد و قاچاق
مبارزه با فساد
ایجاد آرامش در جامعه
افزایش سطح سلامت


واقعا تا حالا مسولی برای این موضوعات تلاش کرده! دارن چیکار میکنن؟؟!!!
اقاي سيف امتحانش را داده وکارامد نيست .
واقعا سکه یکخورده از 2 میلیون تومن کمتر شد ؟!!! انصافا دست مریزاد به دولت روحانی شاهکاره اداره اقتصادشون . ماهه تورم تکرقمیشون . در طول تاریخ بشر لنگه ندارن از درایت و کاردانی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
مگه در درایت اینا شک هم داشتی؟
آقای سیف شما اشتباه در حق پشتوانه پول کشور عزیزمان ایران کردید.و باعث شکست پولمان در مقابل پول های کشور های بیگانه شدید.
من اصالتاً از جانب خودم و نيابتاً از جانب ملت ايران رسماً و صميمانه از مسئولين تشكر ميكنم كه بالاخره قيمت سكه رو زير دوميليون آوردند.
واقعا از تدبيرشون انگشت حيرت به دندان گزيدم.
خيلي خيلي ممنون .
دلاری نمونده تا به 4200 بفروشند .
با سلام
در تارخ 23 1 98 روز پنج شنبه جهت ارز مساقرتی به بانک ملی مر اجعه کردم ولی چچون ققط مادل 500 یورو ریال به همراه داشتم 500 یورو توانستم بگیرم چونکه روز شنبه تعطیل رسمی بود به 500 یورو رضایث دادم و بعد بر گشت حال که هفته اینده به سفر دوم بای شرکت در نمایشگاه سفر کنم بانک ملی می گوید مابقی 500 یورو دیگر تعلق نمگردد و از بازار ازاد بخرید
بخشنامه تعلق یکبار ارز در سال بر اساس مرد ذکر شده باید با تبصره تصحیح و تنفیذ گردد تا حقی را که بانک مرکزی تهد کده از کسی ضایع نشود و یخشنامه یکبار در سال با تبصره ثصحیح شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر