بازدید 4019

دستان شما راهی برای تشخیص بیماری‌هایتان است

کد خبر: ۷۹۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 06 May 2018

طبق مطالعات انجام شده با نگاه کردن به دستان‌تان می‌توانید 6 نوع بیماری را تشخیص دهید.

به گزارش فارس، گاهی اوقات شما می‌توانید تنها با نگاه کردن به دستانتان سرنخ‌هایی از بیماری‌ها را پیدا کنید.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، کف دست، بافت پوست، ناخن‌ها، غدد عرق و رنگدانه‌ها به پیش‌بینی بیماری و کمبودهای بدن کمک می‌کند. در اینجا با نشانه‌هایی از بیماری‌هایی که می‌توان با مشاهده دست به آن پی برد، آشنا می‌شویم.

1-عملکرد تیروئید

انگشتان متورم و دستان سرد می‌تواند نشانه‌هایی از «هیپو تیروئیدی (کم‌کاری تیروئید)» باشد. همچنین «هیپرتیروئیدیسم (پرکاری تیروئید)» منجر به قرمزی و خشکی پوست دست شما می‌شود.

2- سطوح تغذیه ای

آیا تا به حال ناخن‌های شما به طور مداوم شکسته است؟ ناخن‌های ضعیف از کمبود زینک، ویتامین A، ویتامین C و یا بیوتین خبر می‌دهد . علاوه بر آن این نوع ناخن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از هیپوکلسمی (کلسیم کم) باشد.

همچنین شیارهای موجود بر روی ناخن ناشی از کمبود پروتئین است.

3-علائم هیپرهیدروز (تعرق بیش از حد)

مطمئنا بسیاری از ما تجربه عرق کردن کف دست را داشته‌ایم که به هنگام ورزش یا اضطراب افزایش می‌یابد که اینها می‌تواند علائم بیماری هیپرهیدروز باشد.

4 -علائم پارکینسون

لرزش دست در زمان استراحت نشانه‌ بیماری پارکینسون است. این لرزش در افراد مختلف متفاوت است که ناشی از استرس و مصرف کافئین می‌باشد.

5-سطح اکسیژن

کم‌خونی بیماری است که موجب کاهش سطح گلبول‌های قرمز خون و در نتیجه کاهش توانایی سلول برای حمل اکسیژن به بافت‌ها می‌شود. زردی پوست و لایه لایه شدن ناخن علائم کم خونی به حساب می‌آید.

6-اگزما

نشانه‌هایی از جمله تاول، ترک‌های دردناک بر روی پوست، خشکی، پوسته پوسته شدن، احساس سوزش و خونریزی پوست خبر از اگزما می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم