بازدید 12258
۶

افشاگری «گاردین» از تلاش ترامپ برای بی‌آبرو کردن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

هنوز مشخص نیست، آیا این عملیات سیاه، تنها بخشی از یک طرح کلی‌تر ترتیب داده شده توسط ترامپ و نتانیاهو برای توافق هسته‌ای بوده یا یک عملیات کاملاً مستقل در نوع خود. بن رودز و کلین کال، هر دو در خصوص این عملیات و جاسوسی اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته اند، از انجام چنین کاری بی‌خبر بوده‌اند.
کد خبر: ۷۹۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 06 May 2018

در حالی‌ که دولت ترامپ زمان چندانی تا دوازده ماه جاری یعنی ماه می و موعد تصمیم‌گیری نهایی برای ماندن یا خروج از برجام در پیش ندارد، سرعت تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها پیرامون این اتفاق نیز افزایش پیدا کرده و دامنه آن‌ها نیز گسترش یافته است. در آخرین این تحولات گزارش شده که دولت ترامپ با استخدام یک تیم جاسوسی خصوصی اسرائیلی، در پی به دست آوردن هرگونه اطلاعاتی بوده که منجر به محکومیت و اعلام‌ جرم علیه تیم مذاکره‌کننده توافق در دولت اوباما شود.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه «گاردین» در مطلبی آورده است که دولت ترامپ با استخدام یک تیم متخصص از آژانسی جاسوسی و اسرائیلی در پی یافتن اطلاعاتی قابل ارائه برای محکومیت و اعلام‌جرم علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اوباما بوده است.

 

افشاگری «گاردین» از تلاش ترامپ برای بی‌آبرو کردن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اوباما

این نشریه در خصوص جزئیات این اقدام بیان کرده که سال گذشته تیم ترامپ با استخدام این آژانس جاسوسی در پی آن بوده که علیه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما در امور ارتباطات استراتژیک، معاون اول اوباما «جو بایدن» و «کالین کال» مشاور امنیت ملی اوباما در امور ارتباطات استراتژیک، اقدام به یافتن اطلاعاتی کند که موهن و مایه رسوایی آن‌ها در خصوص توافق هسته‌ای با ایران باشد.

گاردین به نقل از یک منبع آگاه ـ که در جریان این بازرسی و تحقیق و تفحص قرار داشته ـ بیان کرده که این اقدام با هدف تخریب و بی‌حیثیت کردن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اوباما بوده است تا به ‌این ‌ترتیب، شرایط برای خروج آمریکا از این توافق ساده‌تر و سهل‌تر باشد.

بر اساس اسنادی که گاردین به آن‌ها اشاره کرده، این تیم جاسوسی مأمور آن شده بودند که به شکلی گسترده در زندگی شخصی و حرفه‌ای بن رودز و کالین کال تحقیق و تفحص و جاسوسی کنند و در پی آن باشند، اطلاعاتی در این خصوص به دست آوردند که آیا این دو نفر از قبل توافق هسته‌ای به لحاظ شخصی منتفع شده‌اند یا خیر؟!

گفته می‌شود، این رخداد پس از دیدار دونالد ترامپ از تل آویو در سال گذشته رقم خورده است. این نشریه اشاره کرده که دقیقاً مشخص نیست، این تیم جاسوسی اسرائیلی تا کجا و تا چه حد، موفق به تجسس در زندگی شخصی و حرفه‌ای این دو شده و چه اطلاعاتی در این خصوص به دست آورده‌اند. حتی بیان شده که طرحی کلی برای تخریب و حمله به این افراد در صورت به دست آوردن اطلاعات کافی از سوی تیم ترامپ طراحی شده بود.

به این تیم جاسوسی همچنین دستور داده شده بود تا با ایرانی- آمریکایی‌های مشغول در سطوح بالای اداری و سیاسی در آمریکا و نیز با خبرنگاران حامی توافق هسته‌ای از جمله در نشریات و خبرگزاری‌های نیویورک‌تایمز، ام اس ان بی سی، آتلانتیک، هاآرتص و ووکس که مرتبط با بن رودز و کالین کال در ارتباط بوده‌اند، تحقیق و تجسس و مشخص شود، آیا آن‌ها در این زمینه از پروتکل‌ها و قوانین عرفی تخطی کرده‌اند یا خیر.

افشاگری «گاردین» از تلاش ترامپ برای بی‌آبرو کردن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اوباما

هنوز مشخص نیست، آیا این عملیات سیاه تنها بخشی از یک طرح کلی‌تر ترتیب داده شده توسط ترامپ و نتانیاهو برای توافق هسته‌ای بوده یا یک عملیات کاملاً مستقل در نوع خود. بن رودز و کلین کال هر دو در خصوص این عملیات و جاسوسی اظهار بی‌اطلاعی و بیان کرده‌اند که از انجام چنین اقدامی علیه خود بی‌خبر بوده‌اند.

رودز در این خصوص گفته: اطلاعی از این امر نداشتم، ولی متأسفانه اصلاً متعجب نیستم! به نظرم تجسس سیاه و کثیف در زندگی حرفه‌ای افراد و بر روی مسئولیت‌هایی که آن‌ها در مقام خود بر عهده داشته‌اند، آن هم از سوی مقامات کاخ سفید اقدامی کاملاً استبدادی است.

 

کاخ سفید در مورد این مسئله هیچ اظهارنظری نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
نفرت انگيز
ترامپ درجنگ اقتصادی با ایران پیروز شده است

ایران به ۱۰سال پیش بازگشته است. دلار به ۶۵۰۰ تومان رسیده و ایرانی‌ها طی ۳ماه ۹تن طلا خریده‌اند تا دارایی‌هایشان ازبین نرود و این فاجعه است
این مردک دروغ میگویئ 7000 میلیارد خرج نکرده اند هر چه هم کرده اند اشتغال زایی نظامی برای خودشان بوده است پولش را که از ایران جنس نخریده اند رونق اقتصاد خودشان بوده و الان ادعا دارند که ان هم را از جیب اعراب در اورند تکرار میکنم تمام این بازی ها و تقسیم کار با اروپا برای این است و قبلا هم بوده زیرا اساسا بر جام خیلی مبهم منعقد شد تا عملا مرحله به مرحله با رصد کردن اوضاع با کمترین هزینه بهترین ضربه ها را به ایران بزنند حالا هم میخواهند با فریب با دست خودمان بر جام را بی اعتبار کنند تا دستشان برای مراحل اتی باز شود مگر میشود ما موشک نداشته باشیم تا دفاع بازدارنده نداشته باشیم و مانند عراق با بازی مان بگیرند مگر میشود منطقه را صاف کنند تا بیایند کنار مرز مثل اب خوردن با هزینه کم کل کشور را دچار جنگ های داخلی کنند خالی کردن عراق و سوریه این میشود فقط باید نوع بازی را به ما تحمیل نکنند انها با استفاده از ازادی داخلی خیلی راحت داخل را رصد میکنند بزرگترین مشکا انها این است که ایران رژیم ندارد عملا مردم حامیت را از درون خودشان میدانند و انها ابدا رک خوبی از این موضوع ندارند تصور نمیکنم امریکا بر جام را پاره کند در ظاهر دستش باز میشود اما در عمل اهرم هایش از بین رفته و در این اوضاعباید به همه باج بدهد تا ایران را تحریم کند همه این اهرم را خواهند داشت تا از این حربه تحریم در مواضع مختلف از امریکا سوئ استفاده کنند الان اوباما این را معکوس کرد ترامپ نان بر جام را میخورد که عربستان باتصور خریدن امریکا دار این طور مثل جاش میدود اسرائیل هم از اوباما وحشت داشت اگر عصبی نشوید کار هسته ای بکنید در چند لایه تا فقط فن اوری را به حد اعلا برسانید موشک دقیق سریه ارزان و ند منظوره که میلومتر نمیخواهد مانند الهان نمیخواههد که ان را رسانه ای کنید نمایش دهید در مورد خاوریانه ابر حماقت امریکا بود که اسیر اسرائیل شدهاست خودمان هم خوب میدانیم که اسرائیل ریشه عداوت هاست کاری کرده تا روسیه بتواند زنده شود و چین براحتی در دنیا بازی کند پاشنه اشیل امیکا این است که شما خوب درکی از ان ندارید اگر بخواهد ایران را با نابودی در کنترل خود در اورد اگر ایران مقاومت کند هزینه ای ان به قیمت حتی شکست قطعی خود در جهان تمام میشود لذا دارد پله پله کاری میکند نظام داخلی از درون بپاشد و این سیب دست نخورده به دامان خودش بیفتد رمز ما این است عاقلانه مقاومت کرده و بجنگیم تا عملا مجبور به مصالحه شود نه روی کاغذ که بی ارزش است ایران بالقوه هسته ای که خاورمیانه را با ثبات نگه میدارد و به واسطه قدرت بازدارنده کسی نمیتواند به مرز هایشنزدیک شود کمتر از این یعنی نابودی ایران و این یعنی امریکا هم میتواند فرصت کند با راحتی مشکلات خود را با دیگران براحتی حل و فصل کند فریب شلوغ بازی ترامپ را نخورید با ارامش میتوانید امریکا را در خاوریانه اش دفن کنید
خیلی درست به نظر میاد.
مطالب خوبي داريد
درصورت تمايل به تبادل لينک پيام دهيد
راه حل حل مشكلات اين است كه عده ای از مردم و مدیران باید تنبلی و راحت طلبی را کنار گذاشته و واقعا کار کنند این که میانگین کار ما از دنیا پایین تر و مصرف ما چند برابر است دلیل اصلی این مشکلات است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی