بازدید 16879
مشغله‌های ساختگی را کنار بگذارید؛

مدیران می‌فهمند، مردم می‌دانند، اما چرا وضعیت بهتر نه؛ بدتر می‌شود؟!

مشغله های مختلفی که این روزها با نام هایی نظیر همایش، جلسات، سفرها، بازدیدها، حضور در کمیسیون های مجلس و بخش های مختلف خصوصی و ... بر عهده وزیران و مدیران عالی گذاشته می شود، باعث شده این افراد که در حقیقت مسئول اجرای برنامه های پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم هستند، بخش عمده ای از وقت خود را صرف این امور کرده و تمرکز لازم برای اجرای برنامه های بهبود اوضاع و شرایط را از دست بدهند. بهتر است، هرچه زودتر فکری برای این وضعیت کرد.
کد خبر: ۷۹۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 01 May 2018

شاید یکی از مهمترین پرسش های پیش روی مردم این باشد که چرا همه کارها به خوبی در کشور ما پیش نمی رود، یا چرا گاهی تجربیات شکست خورده گذشته باز هم تکرار و مشکلی برای مدتی رفع می شود و باز دوباره مشکلی مشابه آن یا همان مشکلی که مدتی رفع شده بود، بار دیگر به درد مردم و جامعه تبدیل شده است؟

به گزارش «تابناک»؛ برای پاسخ به این پرسش ممکن است مردم، کارشناسان و افراد پاسخ های متفاوتی بدهند. برخی آن را به تغییر مدیریت ها ربط می دهند، بعضی ها آن را به دلیل نداشتن سواد و علم لازم از سوی برخی مدیران مرتبط می دانند و عده ای هم شاید دلایل دیگری نظیر اینکه مدیران مشغله های گوناگونی دارند و شاید دغدغه های شخصی و مشاغل چندگانه شان باعث پیشرفت کار می شود و ... بدانند.

اما عده ای از تحلیلگران هم گرفتن بیش از حد وقت مدیران و وزیران را باعث پیشرفت نامناسب کارها و امور می دانند. با توجه به اینکه سطح اطلاعات، دانش و دانسته های مردم کشورمان به دلیل افزایش میزان تحصیلات دانشگاهی و امکانات علمی و فناوری نسبت به گذشته یک جهش خوبی را شاهد است و حتما هر چه از سال های اولیه انقلاب فاصله گرفته ایم هم دانش، هم سواد و هم دانسته ها و تجربیات مسئولان و متقابلا مردم کشورمان افزایش یافته است.

مدیران می‌فهمند، مردم می‌دانند، اما چرا وضعیت بهتر نه؛ بدتر می‌شود؟!

با نگاهی به میزان دانش و تحصیلات مردم و مسئولان از گذشته تا کنون، می بینیم سطح دانش آنها نسبت به گذشته بهتر و بهتر شده و اکنون در بهترین شرایط خود قرار گرفته است؛ این موضوع را می توان در برخورد با مسئولان بخش های مختلف و مردم البته با لحاظ اندکی خطا متوجه شد.

اما پرسش این است که چرا با وجود افزایش این سطح تجربیات، دانش و تحصیلات، شاهدیم که به جای کاسته شدن از مشکلات، هر روز مشکلات بیشتری به ویژه در حوزه های اقتصادی و بخش های مربوط به اقتصاد خانواده ها و معیشت مردم ایجاد می شود، به صورتی که هم داد مردم درمی آید و هم داد بخشی از مسئولان!

ایراد کار کجاست؛ یعنی باید جلوی استفاده از رانت ها را گرفت، یا مقابل اختلاس ها ایستاد تا این وضعیت بهبود یابد یا اینکه باید بر وضعیت پرداخت مالیات به ویژه توسط قشرهای پردرآمد مانند پزشکان و افراد خاصی که از پرداخت مالیات حذر می کنند و یا بر مسأله قاچاق نظارت جدی کرد که مشکلات اقتصادی برطرف شود؟ واقعیت این است که هرچند نظارت جدی برای محقق شدن این امور به رفع مشکلات می انجامد، همه راهکار ممکن نیست.

عوامل و موضوعات بیشتری هم در این امر دخیل است. درد اینجاست که مسئولان عالی رتبه می فهمند و متوجه مشکلات هستند و حتی راهکارها را هم بیان می کنند، وزیران و مدیران عالی هم مشکلات را می دانند و هم راهکارهایی برای آنها دارند که جسته و گریخته آن را فقط مطرح می کنند و البته هم مردم می فهمند و متوجه می شوند و آنها هم حتی راهکارهایی برای رفع مشکلات البته به صورت عامیانه تر بیان می کنند؛ اما چرا همچنان مشکلات پابرجاست و حتی گاهی افزایش هم می یابد؟

واقعیت این است که اگر خبرنگار باشید، شاید بتوانید بهتر دلیل و چرایی این پیش نرفتن کارها را متوجه بشوید، چون در بسیاری از مواقع که شما برای یافتن علت و چرایی یک اتفاق به دنبال یک مسئول برای پاسخگویی هستید، نمی توانید آنها را پیدا کنید، چون آنها درست یا غلط همواره در جلسات مختلفی حضور دارند و شما از این بابت نمی توانید آنها را بیابید و دلیل مشکلات را از آنها جویا شوید.

بهتر است وزیر، مدیر و مسئولان مربوطه یک بار در مورد جلساتشان توضیح بدهند که در روز، هفته و ماه چه تعداد جلسه شرکت می کنند و چه میزان از وقت خود را در جلسات می گذرانند؟ یک بار در مورد اینکه موضوع جلسات چیست و چقدر خروجی مثبت برای بهبود کار وزارتخانه، اداره کل و مجموعه تحت نظر آنها داشته اند، توضیح بدهند و بگویند از ناحیه برگزاری این جلسات چقدر کار به نفع مردم و جامعه انجام شده است؟

به نظر می رسد، یکی از عوامل و دلایل جدی که باعث می شود امور به نحو مطلوبی پیش نرود و در نتیجه مشکلات مرتفع نشود، همین جلسات زیاد، طولانی مدت و احتمالا عمدتا بی حاصل و بی نتیجه است که متأسفانه هر روز هم بر حجم و تعداد آن افزود می شود؛ یعنی یک وزیر، مدیر، معاون و مدیر کل همواره باید در جلسه بزرگداشت روز فلان، بهمان همایش، جلسات مختلف درون سازمانی و برون سازمانی، جلسات کمیسیون های مختلف مجلس و ... حضور پیدا کند و بر همین اساس هم بخش عمده ای از وقت خود برای اجرای برنامه ها و اهداف مورد نظر در جهت رفع مشکلات مردم را از دست خواهد داد.

پیشنهاد می کنیم که وزیران، مدیران عالی و افرادی که در راه رفع مشکلات کشور و جامعه ذی مدخل هستند، یک مدیر کاربلد و توانمند را به عنوان قائم مقام خود برگزینند و اختیارات لازم را به او بدهند تا مجری برنامه های آنان در جهت رفع مشکلات باشند و بتوانند گزارش کار مشخصی از پیشرفت کارها و رفع مشکلات به مردم ارائه کنند. در این صورت خودشان هم با خیال راحت می توانند علاوه بر نظارت بر کار این فرد به جلسات، همایش ها و برنامه های مختلف خود برسند.

یا برعکس خودشان مسئول انجام کار، اجرای برنامه ها و رفع مشکلات باشند و متقابلا نماینده تام الاختیاری از سوی خود برگزیده و او را جهت حضور در برنامه ها، همایش ها و جلسات مختلف معرفی کنند. به این شکل تمام وقت و تمرکز وزیران و مدیران عالی بر اجرای برنامه ها و رفع مشکلات گذاشته خواهد شد و البته می توانند گزارش های مختلف درباره جلسات و همایش های مختلف را دریافت کنند.

مشغله های مختلفی که این روزها با نام هایی نظیر همایش، جلسات، سفرها، بازدیدها، حضور در کمیسیون های مجلس و بخش های مختلف خصوصی و ... بر عهده وزیران و مدیران عالی گذاشته می شود، باعث شده این افراد که در حقیقت مسئول اجرای برنامه های پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم هستند، بخش عمده ای از وقت خود را صرف این امور کرده و تمرکز لازم برای اجرای برنامه های بهبود اوضاع و شرایط را از دست بدهند. بهتر است، هرچه زودتر فکری برای این وضعیت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸۰
مسولان محترم بابت هر کدام از این جلسات حق جلسه و ... میگیرند. خدا می داند فقط هزینه مستقیم هر کدام از این تصمیمات اگر نگوییم غیر کارشناسی حداقل غیر موثر و در موارد زیادی مخرب برای مردم چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
چون بامردم صادق نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
بابا پزشک ها دارن ۲۰۰ میلیون کارانه میگیرن. کی میخواد ترمزشونو بکشه ؟ بودجه سوئد هم کفاف پرداختی پزشکان ایرانی رو نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
در این مملکت یکنفر بیست وسه سال است که مدیر یک سازمان است.... تو خود حدیث مفصل بخوان..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
مردم در هیچ‌دولتی حتی اواخر احمدی نژاد اینقدر شاکی و ناامید نبودند واقعا چه کرده اند این مدعیان بلدم بلدم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
مدیرانی که غالبا در امکانات لوکس برای خود و خانواده غرق شدند بهتر از این نمی شونداصلا مدیر جنوب شهر نشین و در میان مدم مثل اورانیوم شده کم یاب؟
آقا من یه خواهشی دارم!
یکی به من بگه چطور میشه در خواست پناهندگی به کره شمالی داد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
به کره جنوبی سفر کن واز اونجا مرز را. عبور کن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
با تَکرار کردنتان اینجا رو تبدیل به کره شمالی کردین. نمیخواد شما بری.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
به 17:49
حالا نه اینکه اصولگراها خیلی خوبن! مدیرت شما رو هم دیدیم. 700 میلیارد دلار در 8 سال دود شد رفت هوا
این یکی از بهترین تیترهایی بوده که من در سالهایاخیر در رسانه ها دیده ام
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
راستش باید می نوشتند مدیران نمی دانند
شایدم قحطی مدیر
والا اگر کسی واقعا مدیر باشد و بداند و بفهمد که کاری می کند
عزیز من ساختار مشکل داره ، وقتی رسما خودی و غیر خودی میاد وسط ، ساختار بشدت امنیتی میشه که فقط یه عده محدود میتونن مدیریت کنن که عمدتا سیاسی و بی ربط به حوزه مربوطه هستن و در نتیجه ناتوان از پیشبرد امور !!!
دیگه اینکه وقتی نهادهای استصوابی قدرتمند و بیرون از کنترل دائم برای منافع شخصی با قوه مجریه درگیر هستن ، خب معلومه قسمت عمده وقت درگیر حاشیه میشه !!
شما ببین این مملکت دو ماه درگیر شده برای فیلتر شدن یا نشدن یک پیام رسان !!! یا اینکه چند هفته درگیری پلیس با یک دختر میشه صدر موضوعات !!!! و البته این وسط رانت خوارها و دزدها فرصت مناسبی پیدا میکنن واسه دزدیها و اختلاسها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
چطور قبلی ها تو همین فضا اونهمه کار کردند؟
مگر یک زمانی تو همین کشور ما در اوج عقب ماندگی ناشی از جنگ نبودیم؟
ام هر یک به نوبه خود تلاشهای بسیاری نمودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
کسی رئیس جمهور رو مجبور به حضور در فلان اجلاس آبکی نکرده. ایشون بهتره بره تو جلسه هیئت دولت وزیرشان رو مجبور به تلاش بیشتر بکنه
همه چیز واضح است. اگرکسی که جایی ، منصبی و قدرتی را لیاقتش نیست ترک کند همه چیز درست می شود. ما همه ایرانی هااینطوری هستیم. واین یک پروسه است بزودی هم درست نمی شود و باید فرهنگ سازی شود. من این موضوع را همه حا دیده ام از دانشگاهی و غیر دانشگاهی گرفته تا پایین ترین افراد جامعه. همه درمورد همه چی نظر می دهند هیچ کدام هم برای اداره کشور بدرد نمی خورد . مملکت چند صدایی هستش. شما دقت کنید همه درباره سیاست نظر میدهند. فقط مجلات روزنامه ها سایت ها پر شده ترامپ این گفت ، فلانی اون را گفت بچسب به کار خودت بفکر اول خانواده مملکت خودت باش . به خدا داریم به تباهی میریم.اگر کسی این موضوع را اول از خانواده خودش شروع کنه. شما این نمایند ها ی مجلس را نگاه کن. برای یک موضوع ملی رای گیری میشه نه نظر موافق میده ونه نظر مخالف.... من که از حق خودم نمی گذرم 40 سال عمرمان تلف شد و اصلا نمی دانیم به آیندگان چی بگیم.و ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
اگه قرار به عمل کردن به این شعار بود که آقای روحانی بناید برای سال 96 دوباره کاندید میشد
تابناک یا خودتو زدی کوچه علی چپ یا با کلا بی اطلاع هستی کسانی که اختلاس میکنند ویا از رانت استفاده میکنند ویا مدیران نا کار امدی هستن از محموعه خود همین مدیران ودست اندر کار هستن وگرنه به من کارگر کسی از این خط ها نشان نمیدهد
مدیران پیرن وخسته.انگیزه ندارن.تخصص ندارن‌.علم کافی ندارن.نخبه ها فراری شدن.فساد سیستماتیکه وهر کسی بخواد پاک باشه در سیستم جا نداره وکنار میزارن.یک عده بیخاصیت و متوهم به ژن خوب بودن با رانت پدرهاشون که مثلا معاون اول بوده نمره از معلمهاشون(که طبیعتا چشم امید به حل گرفتاریشون توسط اون مسئول دولتی داشتن)گرفتن وبقول خودشون همیشه شاگرد اول بودن وحالا که قراره یک پیرمرد بره وجا باز کنه فورا میشن جایگزین جوان وخلاصه چرخه باطل ادامه پیدا میکنه.
وقتی مبنای گزینش ادارات دانستن چند آداب مستحب و..... است نه تخصص روزگار بر همین منوال است و بودن و نبودن جلسه فرقی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
دینداراش که دستشون کج میشه
اگر بی اعتقاداش بیان آش رو با جاش می برن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
مهدوی کیا را بارین متخصص............................همه چی
واقعا زدي به خال تابناك جون.بيشتر اين جلسات واقعا بي فايده ست و اصلا خروجي ندارد
اگه منظورت ازگذاشتن این مقاله اینه که سطح سواد ودرک مسئولین ذیربط هماهنگ بامردم افزایش پیداکرده را بگی باید بگم اشتباه شما همینجاست ، نه تنها بالاتر نیست بلکه کمتره وفاصله زیادی گرفته وهمین موضوع باعث فاصله گرفتن و عجز درحل مشکلات شده . چیزی هم نیست که به راحتی جبران بشه چون اساساً بادنیای جدید وتکنولوژی روز آشنایی ندارند و قبول هم ندارن . حتی مقابل آن موضع هم میگیرن . مثل: گیج شدن درمقابل دنیای مجازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
آشنایی دارند ولی با منافعشان هم سو نیست
بزرگترین مشکل کشورمان اینست که افراد انتخابی مجبورند که به دستورات افراد انتصابی تن در دهند.برای همین است که قانون به درستی نمیتواند اجرا شود و وقتی قانون درست اجرا نشود
چون مدیران و دانشگاهیانی که می فهمند سهمی در تصمیم گیری های کلان ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
لابد شما تکرارکنندگان می فهمید.
نه مدیران میفهمند نه مردم
مدیران با این جلسات گندشو در آوردن همش در حال قرض دادن نان به همدیگه هستند !! ملت هم کوچکترین اهمیتی ندارد براشون
مشکل اساسی این کشور همین مدیران و مسئولین هستند. مجلس، دولت، شورا ها، وزارت خانه ها، سازمان های دولتی و سازمان های فرهنگی، وزارت بهداشت و دانشگاه ها مشکل اساسی این کشور هستند چون طی 40 سال گذشته هر سال 90 درصد بودجه کشور را به صورت حقوق های نامتعارف حیف و میل کردند. فقط کافی زندگی یکی از مسئولین، مدیران یا پزشکان را قبل از مسئولیت و بعد از آن مقایسه نمایید.
چرا شیخ نشین ها ، سویس، فرانسه، ترکیه، آلمان، نروژ، سوئد و ..... این مشکلات را ندارند.
باید قبول کنیم که تحریم ها عامل بخش کوچکی شاید 10 درصد مشکلات کشور باشند.
با این مسئولین و مدیران و سیستم اداری کشور مشکلات کشور تا 1000 سال دیگه هم حل نخواهد شد.
تنها راه چاره برای خلاصی از مشکلات کشور استفاده از نیروهای متخصص و مدیران خارجی برای اداره کشور هست . همین کاری که امارات متحده عربی و بسیاری از شیخ نشین ها انجام دادند و موفق هم بودند.
به دلیل اینکه اکثرا مسئولان، نه تخصص اون کار رو دارند و نه تعهد.
باقی مسئولان که تخصیص دارند، تعهد کار برای پیشرفت کشور، آسایش مردم و آینده بچه های مردم رو ندارند.
عزیزان بزرکوار دولت جلوی ضرر را هرجا بگیری منفعت است جلوی متضرر شدن ملت با افت قدرت خرید وافت پول ملی بگیرید
یک کلام! بی مسئولیتی در تمام سطوح جامعه از رفتگر تا وزیر
آدمها سر جاشون چیده شوند..اوکی مشود ..باور کنید کسانی که در همه چیز دخالت می کنند...یک روز و خیلی زود دیر خواهد شد و هیچ چیز باقی نمی ماند..حتی شما..از روی دلسوزی بخوانید صاحبان پست و مقام..
هر روزم میگن تمهیدات لازم واسه فلان مسله اندیشیده شد و راهکارها پیش بینی شد اخرشم که همه میدونیم!
در کشور سازمانها و مراکز قانون گذاری های متعدد وجود دارد و قوانین نصف ونیمه وضع شده هم به طور کامل اجرا نمیشود و هر روز قانون عوض میشه اینجاست که این همه مشکل برای مردم و سایر ارگانها بوجود میاد باید نهاد های قانون گذاری و نهاد های اجرا کننده قانون و..نظام مند بشن
تابناک آخه چه توقع هایی داری شما؟
مگه کاره دیگه ای هم بلدن ؟
به نظر من وقتی رئیس من در ساعت اداری وقتی به این بانک و اون بانک زنگ میژنه وام پیدا کنه و به فکر بساز و بخر باشه تمرکزش داره از کار دور میشه
با این وضعیت حکومت داری، باید در درازمدت در انتظار طوفان سهمگینی بود که همه چیز را نابود کرده و در هم شکند و در این میان تنها کشتی عقلانیت متکی بر معنویت واقعی به ساحل نجات خواهد رسید.
اگه برگردیم به دوران جنگ حتی چندین سال بعد چنگ ونگاهی به مدیران اون زمان بندازیم میبینیم که مدیران اون زمان از قشر زحمتکش ودرد دیده جامعه بودن اما الان مدیران ومسعولان اکثرا مرفه وژن خوب وتاجرن و میلیاردر ونجومی بگیر شعار ایت الله بهشتی این بود ما تشنگان خدمتیم نه تشنگان قدرت بعد ار افراد اینچنینی که رفتن ودیگه تاریخ امثال تنها رو نخواهد دید هر کی جاشون اومد تشنه پول و ثروت وقدرته
يک سوال:
مگه هدف از نامگذاری امسال که حمايت از کالای ايرانی هست اين نيست که پول کشور خرج کارگر ايرانی شود و پولی از کشور خارج نشود؟
چرا برخی از مسئولين و ....به انواع و اقسام روش های جامعه المصطفايي و رقم آخر حساب مشتريان بانک صادرات و ... دارن هزاران هزار برابر ارز خروجی از کشور به واسطه واردات و ...، ارز از کشور خارج می کنند و خرج ديگر ملتها می کنند؟ از مقام مسئول محترم عاجزانه خواهشمند است دستور دهند اين شاه راه های خروج ارز از کشور را ببندند. به خدا ايران گلستان خواهد شد.
با يک قاشق ماست هم می شود يک پارچ آب خودمان را دوغ کنيم، اما با همان يک قاشق ماست محاله دريايي (آسيا و افريقا) را دوغاب کنيم. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
به اقای روحانی بگید دست مریزاد که کارگرهای چینی رو نجات دادید با این واردات بی رویه.
اینکه خیلی از مدیران ما نالایقند بحثی نیست. ولی شما الان بهترین مدیران دنیا رو هم بیاری بعد بگی سرمایه خارجی بیار ولی با همه کشورها درگیر باشی، بگی از توان داخلی استفاده کن ولی رانت وحشتناک فقط به یک عده خاص بدی و هزاران مشکل دیگه، خوب وضعیت بازم همین میشه.
درکشور ما مدیریت چند وجهیست گروهی از مدیران مستقیما توسط رهبری انتخاب میشوند گروهی دیگر از کانال شورای نگهبان وتایید ملت میگذرند ودرجمع یک وزیر بایستی نظر رهبری نظر رئیس دولت نظر مجلس ونظر مراجع وائمه جمعه را و مردم را رعایت کند هرکدام از این شخصیتهای حقوقی و حقیقی برای پیگیری کارهای ارجاعی سازو کار خودرا دارند مثلا مجلس مرتب دم از سوال از رئیس جمهورو وزرا میزند مراجع وائمه جمعه هم نوقعاتی دارند قوه قضائیه ساز و کار خودرادارد اینها سرجمع باعث موازی کاریهای بسیار وهدررفت منابع کشور میشود در نتیجه این سمینارها واتلاف وقتها و برآورده کردن خواسته های متعدد وبعضا ناهماهنگ بیش از نیمی از توان مدیریت وبودجه کشور را ازبین میبرد مقاله بسیار خوبی بود مابایستی قوانین خودرا اصلاح کنیم چابک سازی قوانین باعث تحرک دولت ومدیریت کشوری میشود الان چندین سال است که در سادات محله رودهن یک سالن ورزشی احداث ومسقف شده وهنوز افتتاح نشده ودرحال تخریب است از این نمونه چند ده هزار در سطح کشور داریم خوب همین کارهایی که بودجه صرفشان شده وناتمام مانده اند یعنی آتش زدن به پول وسرمایه ملت من چند وجهی بودن مدیریت کشور وتعاطی ناتوانیها به یکدیگر وخلاصه مشکل را از قانون میدانم چرا در آمریکا و اروپا اینقدر طرح و پروژه نیمه کاره و رها شده نیست چرا چندین سال است بودجه عمرانی ما در حد صفر میباشد خوب معلومه بودجه عمرانی وقتی به سمت صفر حرکت میکند وجمعیت به سمت 100 میلیون بیکاری وحشتناک رخ مینماید
فقط مسئولین همه پیر هستن و نمیخوان منصب رو ترک کنن و هیچکدوم نمیخوان جاه و مقام را ترک کنن . و فقط تنها چیزی که بلدند مرگ بر امریکا و اسرائیل و مبارزه با بدحجابی است و دیگر چیز خاصی بلد نیستن.
متاسفانه اکثراکارهای بزرگ بدست افرادکوچک داده شده ومرتب شاهدیم که روساازملاقات بامردم هراس دارند واکثراوقت ملاقات نمیدهندبه بهانه های تکراری جلسه دارند وغیره اینهاهمان آدمهای نه چندان بزرگی هستندکه پستی بزرگ گرفته اند دراطاقشان رامیبندندبروی مراجعه کننده ولی آدمهای بزرگ کمتربه بازی گرفته میشوند.راه حل اینست که بجای رفیق بازی که نتیجتاخرابی بارمیآورداشخاص واردومردم دوست وپاک که زیادندجایشانرابگیرندالبته امیدیست سخت ممکن.
متاسفانه وقتی که گرفتن مدرک مثل آب خوردن شده و یارو دانشجوی دکترای وخودش دانشجوی فوق لیسانس داره و.. نتیجه همینه و همه دکتر هستن واعتماد به بنفس هم که مادر زادی دارندوپراز برنامه و توانمندی ، حالا اگه مدرکشونو بررسی کنی میبنی که در ضمن تحصیل صداها مسئولیت سیاسی - اقتصادی و... در کشور برعهده داشتند.یادم میاد که بنده در سال 64-69 دانشگاه شیراز لیسانس فیزیک میگرفتم .آنجا یک دکتر ثبوتی بود که دانشجوهای فوق لیسانس میبایست از ساعت 8 صبح لغایت 7 غروب در دانشکده وکتابخانه بودند.حالا شما مقایسه کن آن بنده خدا فوق لیسانس میگیره و این مدیران نابغه هم فوق لیسانس میگیرند.
ضمن تشکر از تابناک جهت منعکس نمودن مشکلات و مسائل اساسی مردم. خواهشمندیم برای اثر بخشی و انشالله عمل هر طوری که صلاح می دانند این کامنت ها و نظرات مردم جمع آوری و به مسئولین ذیربط رسانده شود.البته منظورم نه این خبر بلکه کل مطالب کارشناسی که جهت پیشبرد کشور و آرامش و آسایش مردم ذکر می شود می باشد.
باسلام مدیر ثروتمند هیچوقت .نمیفهمند. باورکنید
کشور، مردم و نظام سیاسی اسیر گفتمان های منسوخ شده

در قرن بیستم بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم ایدئولوژی سوسیالیستی در حوزه سیاسی و اجتماعی از گفتمان های غالب این دوره تاریخی بود و به عنوان گفتمان تغییر و راه حلی عملی برای تحقق ایده آل های عدالتخواهانه و استقلال طلبانه مورد پذیرش گروه های تحول خواه و انقلابی کشورهای مختلف از آمریکای لاتین، آفریقا، خاور میانه تا شرق آسیا قرار داشت. عمده انقلاب ها، شورشهای مسلحانه، کودتاهای نظامی حتی نهضت های اصلاحی یا در قالب ایدئولوژی سوسیالیستی یا متاثر از ایده های آرمانی این گفتمان سامان می یافت. از ویژگی های اصلی و وجوه سلبی این گفتمان ضدیت با جهان غرب به عنوان نظام سرمایه داری بخصوص دشمنی با کشور امریکا به عنوان سردمدار نظام امپریالیسم و حامی حکام کشورهای جهان سوم بود.

در منطقه خاورمیانه با ظهور صهیونیسم و تشکیل دولت اسرائیل، گفتمان ناسیونالسیم عربی و ناصریسم در کنار ایدئولوژی سوسیالیسم به عنوان گفتمان تغییر در این منطقه مشروعیت پیدا کردد. در این گفتمان نیز علاوه بر اسرائیل، کشورهای غربی و بخصوص امریکا به عنوان حامیان دولیت اسرائیل مورد خشم انقلابیون و تحول خواهان کشورهای این منطقه قرار داشتند. عمده کودتاهای نظامی این دوره در کشورهای عربی دارای گرایش های دوگانه ناسیونالیستی و سوسیالیستی بودند.

اندیشه های انقلابی در ایران در دوره پهلوی بخصوص دهه 40 و 50 (بعد از شکست نهضت ملی و گفتمان ملی گرایی) نیز متاثر از این دو گفتمان بود و با ظهور افرادی همچون دکتر شریعتی نسخه (ورژن) اسلامی این دو گفتمان تئوریزه و به عنوان راه حلی برای تحقق آرمانهای های عدالتخواهانه مورد استقبال جوانان قرار گرفت. حتی پس از پیروزی انقلاب سیطره این گفتمان به حدی بود که دانشجویان مسلمان برای اینکه در ضدیت با امریکا از دوستان چپ خود عقب نمانند دست به اشغال سفارتخانه آن کشور زدند.

با شکست نظام های مارکسیستی گفتمان چپ به عنوان گفتمان تغییر به بن بست تاریخی خود رسید و عمده حرکت های اصلاحی و انقلابی در دو دهه گذشته در چارچوب گفتمان لیبرالیستی یعنی تحقق دموکراسی­ و دستیابی به اقتصاد آزاد سامان یافته است. امروزه دو مرکز اصلی گفتمان چپ یعنی کشورهای روسیه و چین تضاد های ایدئولوژیکی و سیاسی خود با جهان غرب را به حداقل رسانده و علاوه بر روابط اقتصادی دارای سیاسی نسبتا وسیعی هستند. در خاورمیانه هم با اغاز گفت و گوهای صلح بین اعراب و اسرائیل و پذیرش اصل دو ملت - دو دولت از سوی دولت های عربی و فلسطینی ها عملا اصول پایه ای گفتمان ناسونالیسم عربی دچار سستی شده و با سقوط صدام ها و قذافی ها دوره قهرمان بازی های ناسیونالیستی در جهان عرب به پایان رسیده است.
آیا بهتر نیست مسئولیت شکست دولت مستکبر امریکا را به مردم امریکا و وظیفه اصلی تحقق کشور فلسطین را به مردم فلسطین واگذار و منافع ملی کشور، مردم و نظام سیاسی ایران را اولویت قائل شویم؟ و تدبیری اخاذ نماییم که منابع و فرصت های تاریخی توسعه کشور بیش از این از دست نرود؟ از آن گذشته اگر نظام های امپریالیستی و صهیونیستی بر پایه های ظلم بنیان شده اند که بر اساس منطق قرآنی روزی اجل آنها فرا خواهد رسید و از درون متزلزل و به دست خودشان نابود خواهد شد.
من سابقه کار در هر دو بخش خصوصی و دولتی رو دارم ، فقط همین قدر بگم به عنوان یک نمونه در بخش دولتی طی سه سال 100 میلون تومان هزینه طراحی و نگهداری یک سایت بی خاصیت بی بازدید کننده شده بود.
آدم هایی هم که تو این ماجرا نقش داشتند ذی نفع نبودند یا سودی نمی بردند فقط سوء مدیریت داشتند...
این نمونه های سوء مدیریتی رو کنار هم بچینیم میشه وضعیت امروز مملکت.
شاید این ضرب المثل معروف آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی بهترین توصیف بهره وری در سیستم دولتی باشه...
اگر وضع یک عده بدتر میشود در عوض وضع مدیران و بعضی مسولین بالاروز به روز بهتر می شود
مهم این است که وضع یک عده توپ شود چه کسی بهتر از مدیران و بعضی از مسولین
تصمیمات کشور کیفی نیستند فقط دهن پر کن هستند مثل همین شعارهای تو خالی...
حکایت آن بیماری است که خار در دستش فرو رفته بود و می نالید که چرا به هر جای بدنم دست می زنم درد می کند ،
از کسانی انتظار بهبود اوضاع دارید که خود مسبب آن هستند
گفتن مشکلات لزوما معنی اینکه میخواهند حلش کنند یا می توانند حلش کنند نیست چراکه این آب گل آلود برای بعضی مدیران فرصت مناسبی برای ماهیگیری است .
ضمنا دو صد من حرف چو نیم کردار نیست
دو ساعت راجب مشکلات حرف زدن خیلی راحت تر از دنبال حلش رفتن هست ،کسی که بخواهد مشکل را حل کند بجای لطف کردن وقت با حرف دنبال عمل میرود البته که سخته خسته می شوند
روسا اکثرا با پارتی و سطح معلونات پایین از دانشگاههای آزاد و پیام نور هستند
باور کنید بسیاری از مدیران نه بدلیل لیاقت بلکه بدلایل باندی برسر کارهستند ای دسته از مدیران بسیار بیسواد و بی اطلاع هستند نه منافع ملی را می‌فهمند نه منافع مردم را شما ببیند چهار تا مدیر برای چهل میلیون نفر حاضر در تلگرام تصمیم می گیرند بدون اینکه حساب هزینه فایده آنرا کرده باشند آیا اینها چیزی از مدیریت می دانند
چند روز پیش به ما گفتند که یه جلسه داریم با یکی از مدیرهای ارشد
وقتی در محل حاضر شدیم فهمیدیم این یه نقشه بوده و جلسه واقعی بین افراد دبگه بوده و نقش ما این بوده که ساختمون رو پر کنیم که مدیر بالارده موقع عبور ما رو ببینه و فکر کنه میزبان خیلی کار درسته بوده تا بودجه بیشتری اختصاص بده
فکر نمی کنید این بحث ها دیگه حوصله همه را سر برده -چندین سال هست که شما به عنوان رسانه این بحث ها را مطرح می کنید -حاکمان در تریبون ها مشکلات را مطرح میکنن و هیچ اتفاقی نمیفته اگر برای سرگرمی و اینکه هرکس اظهار نظری کنه روش بدی نیست اما فراموش نکنید مشکلاتی که روزی چاله ای کوچک بیش نبود به چاههای عمیقی تبدیل شده
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است. تحریریه محترم تابناک باسلام واقعا جمع خوبی هستید از جنس مردم ودلسوزی میکنید من شخصا مقالات و کامنتهای تابناک را میخوانم بعضی از مقالات بسیار مفیدند ولی از حق نگذریم کامنتها ی افراد آگاه ودلسوز مقالات را جلا میدهند شما به همان شرطی که گذاشتید عمل کنید دراسلام غیبت مدیران از سر دلسوزی وارائه راه کار اشکال ندارد این که غیبت نیست مدیری ناتوان است یا دنبال بیزنس خود یا شیفته قدرت حالا هرپست ومقامی دارد اگر ایراد قوانین ومدیریت کشور گفته نشود به این روز می افتیم عزیزانم
براي توسعه كشوري الزاما بايد
١- ساختار قدرت و ٢- توزيع ثروت بصورت شفاف تعريف و تدوين شود. اين دو مولفه با رعايت شاسته سالاري ميتواند هر كشور عقب افتاده اي را در كمترين زمان به كشوري توسعه يافته تبديل كند
کشور را باید مردم اداره کنند، خرد جمعی هست که کار میکند، وقتی مسئولان ما میگن ما خودمون از کل مردم بیشتر میفهمیم و کل وظایف و منافع را در حلقه محدود خود تقسیم میکنند چطور انتظار پیشرفت دارید؟
حالا که درکشور ما همه مسئولین انتصابی علیه مسئولین انتخابی هستند ومتاسفانه قدرتشان هم بیشترازمسئولین انتخابی ورای مردم است ودرقبال مشکلات مردم هم این مسئولین انتصابی پاسخگونیستند و ازسربغض به مردم میگویند این نتیجه رای خودتان است . پس محض رضای خدا همه جامعه راعلنی دراختیارمدیران انتصابی قراردهید ورای تعطیل . تاحداقل خودشا ن پاسخگوباشند ونیازی به بلاگردان نباشد.
تابناک جان تو هم میخوای صورت مسأله را پاک کنی، ادم های غیر متخصص و ناتوان مشکلشان تعدد جلسات نیست، این ادم های چسبیده و سفارشی باید بروند وآیا واقعا این کشور توان تولید اجناس و به طور مثال خودرو با کیفیت ندارد؟؟؟
منافع
جلسه جلسه جلسه. مدیران ب مدام در جلسات بیهوده به سر می برن و بدون کمترین سواد و تخصصی تعداد مدیران داره از تعداد شاغلین بیشتر میشه و کم کم جمعیت کشور تقسیم میشه به دو طبقه: طبقه مدیران بی لیاقت و پولدار، طبقه مردم بیکار و بی پول.
مشکل این کشور موروثی شدن پستهاست ،استخدام های خودی به طور چراغ خاموش است که از سالها پیش نهاینه شده هر جناحی می آید ایل و تبارش را استخدام می کند افراد مستقل و آزاده و بدون پارتی کنار می مانند
مدير ثروتمند و باسواد و اهل كتاب و سينما و تاتر و اهل قلم خيلي مي فهمد اگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من مشکل اصلی در اینجاست که امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور ما به صورت عادی اداره نمیشود، بلکه همه چیز بر اساس مصلحت دید و روابط پنهانی پیش میرود. در کشوری که قانون اساسی آن که باید مورد تایید همه مقامات و مسئولین باشد به درستی رعایت نمیشود، در کشوری که برخی مسئولین به خود حق میدهند که در اموری که اصولا در حوزه کاری ایشان نیست دخالت کرده و تاثیرگذار باشند،‌ در کشوری که تعهد جای تخصص را گرفته است، در کشوری که شهروندان به خودی و غیرخودی تقسیم میشوند، اصولا نمیتوان انتظار پیشرفت داشت. مثلا ما در همین سالهای پس از برجام، شاهد حجم عجیبی از تهمت و سرزنش و توهین به دولت برخاسته از رای مردم و وزیر امور خارجه آن بودیم. یا دیدیم که با شخصی که هشت سال رئیس دولت اصلاحات بوده و یکی از محبوبترین چهره های سیاسی بعد از انقلاب است، چطور رفتار میشود. یا شاهدیم که کنسرتهای موسیقی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یعنی تنها مرجع مسئول در این زمینه دارای مجوز است، تنها بنا به صلاح دید برخی افراد لغو میشود. خودمانیم،‌ آیا در یک کشور نیمه پیشرفته اروپایی یا آسیایی میتوان چنین صحنه هایی را مشاهده کرد؟!!! خوب این مسلم است که در چنین شرایطی کشور هرگز پیشرفت نخواهد کرد.
شما دنبال دلیل میگردید، ولی خودتون نظرات را سانسور میکنید، اتفاقا ریشه مشکلات مملکت همینه، نظراتی را منتشر میکنید که دوست دارید یا براتون مشکلی ایجاد نمیکنه، خب وقتی آزادی بیان نباشه مردم نتونن نظرات خودشون را بگن واضح هست که مشکلات مملکت حل نمیشود. واقعا جای تاسف داره هنوز تو مملکت ما مسئولان فکر میکنن با سانسور کردن مشکلات کشور حل میشه.
خدایا به داد ما برس
ناکارامدی مدیران دو علت می تواند داشته باشد .
یا از همون اول برای درست کردن اوضاع نیامده اند و هدفشان فقط کسب قدرت و استفاده از رانت های پستشان بود و یا به دستور و خواست افرادی آمده اند که با ناکارامدی خود باعث تضعیف شوند .
تابناك مثل هميشه پزشك ستيزي. من متخصص داخلي هستم و تو يكي از نقاط مرزي كار ميكنم الان دقيقا ١٢ ماهه من كارانه نگرفتم به جرات ميگم اون تعداد پزشكان كه كارانه ١٠٠ ميليوني ميگيرن يه عده محدودا و خود من كارانه أم ٥/٥ ميليون شده كه يكساله نگرفتم.شما به من بگو ايا طلا فروشا يا وكيلها يا ساير افراد تو جامعه ما به جز كارمنداي دولت ماليات ميدن كه باز ميگي پزشكا!!!! اين رويه بد رو ادامه نديدن من الان تو ٣٥ سالگي هيچي از خودم ندارم و بازم ميگي پزشكا!!!! انصاف چيز خوبيه
اینجا هرکسی انتقاد کرده دشمن شده.چه داخلی چه خارجی .جالبتر اینکه این مدیریت موروثی به علت نداشتن خلاقیت رفتارهای اشتباه گذشتگانشان را دوباره انجام میدهند.
یکی از مشکلات مدیریت کشور ما نوع نگاه انهاست.مسئولین ما درتمام طول این سالها فقط به فکر تسکین بودن نه درمان.رفتار انها دقیقا گذراندن زمان وانتقال مشکلات به نفر بعدی بوده .شما با دقت به مسئولین ما نگاه کنید بشکلی کار میکنند که قراره 3 ماه دیگه بروند.
مشکل از بی فرهنگیه. وقتی این تو فکر مردم جا افتاد که هرکاری میخوای در طی سال بکن ولی سالی یکبار با شرکت در مراسم مذهبی و دادن خرج گنهاهت بخشیده میشه. آخرش میشه این. هیچکس وظیفشو درست انجام نمیده. کارمند از وقتش میدزده، مدیر هم از همه جا
احتمالا" خط قرمزی که مرز خودی را از غیر خودی جدا میکنه باید پهنای باند کمتری داشته باشه ؛ چون تعداد نسبتا" زیادی از افراد جامعه که تمایلی به گرایشات سیاسی ندارن روی این نوار (خط پهن) قرمز قرار دارن که از دید هر تشکلی خودی به حساب نمیان . از نظر خود این افراد هم ، چون گرایش سیاسی ندارن ؛ فکر میکنن غیر خودی نیستن.نتیجه اینکه اینا که تعدادشون کم هم نیست یا نخودی هستن یا بیخودی..............( : ) : و منتظر معجزه ای !!!
خدا اجدادت رو بیامرزه تابناک؛ که در این زمانه حرف دل مردم بی پناه ایران رو میزنی
اگر یک روز تمام مسئولین و مدیران را بفرستند خانه. فکر می کنید کارها بدتر از این خواهد چرخید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست