بازدید 15691
یک خبر تکراری، اما به روز؛

تجمع مال باختگان مؤسسات مالی اعتباری همراه با شعار «هیهات منا الذله»!

مال باختگانی که پیشتر نیز بار‌ها و بار‌ها تجمع برگزار کرده و کوشیده‌اند به این وسیله گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان یافته و به کمک آن به سپرده‌هایشان دسترسی پیدا کنند، بار دیگر تجمع کردند؛ تجمعی با شعاری خاص که حکایت از به ستوه آمدن ایشان دارد.
کد خبر: ۷۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 30 April 2018
مال باختگانی که پیشتر نیز بار‌ها و بار‌ها تجمع برگزار کرده و کوشیده‌اند به این وسیله گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان یافته و به کمک آن به سپرده‌هایشان دسترسی پیدا کنند، بار دیگر تجمع کردند.

به گزارش «تابناک»؛ با رقم خوردن اتفاقات وسیع، اما پراکنده در دی ماه سال گذشته، بسیاری از تحلیل‌گران، تجمع‌های پرشمار مال باختگان مؤسسات مالی اعتباری و بی توجهی مسئولان به آن‌ها را پیش‌درآمد اعتراضات فراگیر می‌خواندند؛ نکته‌ای که هرچند بسیاری بر آن اذعان داشتند، خیلی زود فراموش شد.

این را می‌شود از تکرار تجمعات اعتراضی دریافت که آخرین نمونه از آن امروز صبح در تهران آغاز شد و برای چند ساعت ادامه یافت. تجمع مال باختگان مؤسسه مالی و اعتباری ولیعصر (عج) و شرکت تعاونی توسعه کشاورزی البرز مقابل یکی از ساختمان‌های وزارت جهاد کشاورزی در یکی از معابر شلوغ و پرتردد در مرکز تهران.

تجمعی تکراری که هر بار توجه بسیاری از رهگذران و خودرو‌های عبوری از خیابان ولیعصر (عج) را به خود جلب می‌کند و این پرسش را به وجود می‌آورد که چگونه ممکن است مؤسسه‌ای مالی شکل بگیرد، سرمایه شهروندان را بگیرد و بعد به مشکلات فراوان دچار شود و هیچ به هیچ؟ مگر نه اینکه این مؤسسات از نهاد‌هایی مانند بانک مرکزی مجوز می‌گیرند و نهاد‌های نظارتی در خصوص مشکلات آن‌ها مسئولند؟

 

پرسشی بزرگ که بسیاری از مال باختگان هم بر آن تأکید دارند، چون نمی‌توانند بپذیرند پولشان را نزد نهادی گذارده‌اند که همه مجوز‌های قانونی را داشته، اما وقتی به مشکلی برخورد کرده، بناگاه «مؤسسه غیرمجاز» معرفی شده و سپرده گذارانش با همه مشکلات به امان خدا سپرده می‌شوند. انگار نه انگار که دایر کردن یک مغازه بی دریافت مجوز‌های قانونی ممکن نیست، اما موسساتی که غیرقانونی معرفی می‌شوند، شعبات پرشماری در سراسر کشور دارند.

موضوعی که بر اساس آن، بسیاری از شرکت کنندگان در تجمع‌های اعتراضی معتقدند نباید «مال باخته» لقب گیرند، چون در مؤسسات قانونی سپرده گذاری کرده اند، نه اینکه ریسک کرده و مالشان را به افراد غیر سپرده باشند که احتمال باختنش در میان باشد. درست مثل آن‌هایی که در بانک‌ها سپرده دارند.

نکته‌ای قابل تأمل که ظاهرا مسئولان برایش توضیح و پاسخی ندارند. درست مثل اعتراضات این افراد که پاسخی نمی‌یابد و رسیدگی نمی‌شود. افرادی که برای بازگشت سرمایه‌هایشان راه‌های قانونی را به روی خود بسته می‌بینند و مجبورند با اعتراض و برگزاری تجمع در خیابان، حق و حقوق خود را طلب کنند. تجمع‌هایی که ظاهرا تأثیر خاصی هم ندارند.

وضعیتی که موجب شده معترضان به نهایت استیصال برسند و ترجیح دهند به جای در دست گرفتن بنر‌های اعتراضی، شعار سر دهند؛ شعار‌هایی مانند «هیهات من الذله» که امروز مال باختگان دو مؤسسه مالی اعتباری وابسته به وزارت کشاورزی سر دادند، بلکه مسئولان را وادار به واکنش کرده و مشکلشان را چاره کنند.

 
تعداد بازدید : 765
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۵
اینجا ایرانه، به اینجور مسایل رسیدگی نمیشه برادر!
بابا ول کنید شلوغکاری را پول اضافه داشتین گذاشتین سودش را بگیرید حالااچراباامنیت ملی بازی میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
ناشناس جان مال مردم را یکسری موسسات مالی واعتباری بالا بکشند شما میگوید ولش کن خودت هم اگر مالت را بالا می کشیدند همین حرف را میزدی حق مردم را باید داد ونباید مدیون کسی شد خدا خودش گفته است که ممکن است که ازحق خودش بگذرد اما ازحق مردم نمیگذرد البته اگر شما معتقد به روز قیامت ودین به دیگران باشی اگر درخصوص خودت بود انوقت هیچ وقت نمیگفتی شلوغ کار ی است خود این حرف شما یک نوع فساد وبی عدلتی ا ست که میگوبد ولش کند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
بابا تابلو که فامیل خاوری و سیف هستی
دولت و بانک مرکزی در راس آن باید پاسخگو باشد.

انصافا کمی هم چاشنی طمع در مالباختگان بوده است ولی به هر حال اعتبار بانک مرکزی تقریبا از بین رفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
چه ربطی به طمع دارد..موضوع دزدی اموال مردم است..کسی در معامله ای قانونی شرکت کرده که عاملیت کارگزار از سوی دولت تایید شده و بانک مرکزی هم ان را تایید کرده..حالا که پولها را دزدیده اند..مردم شده اند طمعکار.....
نود درصدمردم ایران مالباخته اند
پاسخ ها
اسی کوچولو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
یا شایدم جانباخته. مردگان متحرکیم ما
پوشش خبری این تجمعات از طرف صدا و سیما جالب است.

خبر اول مربوط به تجمعات تکراری معترضان فلسطینی و بحرینی و تونسی و ...

اگر وقت اضافه آمد خبر آخر مربوط به تجمعات مالباختگان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
یعنی شعور در حد کدو تنبل! اونی که زیر موشک و گاز اشک آور دارن شهید می دن اسمش می شه تجمعات تکراری!! خاک بر اون منطقت.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
اگه پخش کنه که دکتر روحانی عزیز ناراحت میشه تیکه میندازه به صدا و سیما
دریافت سود از بانکهای ربوی و رونق دادن به اونها حرام شرعی است. روزی هم میرسد مثل امروز که دارایی این افراد از دستشان برود. امیدوارم دولت از حق مردم بی بضاعت برای تضمین این سپرده ها استفاده نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
عزیزم مطلب درباره بانک نیست برخی موسسات هست .زمانی که سپرده گذاران سود بیشتر و غیرمتعارف جی گرفتن فنر اینجا رو هم بکنن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
آقا محمدرضا ظاهراً فراموش کرده اید که این کشور عنوان اسلامی را یدک می کشد و مردم با خیال راحت از اینکه ربایی در کشور نیست سپرده گذاری کردند.ضمناً پول این مردم را بانک مرکزی برده وگرنه حاضر می شد در یک برنامه زنده تلویزیونی با حصور سپرده گذاران و سرمایه گذاران این موسسات شرکت می کرد و جواب می داد و رئیس جمهور هم در مجلس حاضر و به سوالات نمایندگان پاسخ می داد
بیت تالمال و سایر مردم نمی توانند تاوان زیاده طلبی و سادگی سپرده گذار و در عین حال رفتار غیر قانونی یک موسسه اعتباری که مجوز فعالیت از وزرات تعاون کرده را بپردازد. درست است نظام بانکی دچار مشکل است و به راحتی تسهیلات لازم را به نیازمندان تسهیلات نمی دهند که باعث شده تا به سمت تعاونی های اعتبار بروند اما این دلیل نمی شود که مردم با رفتارهای ساده خود راه سوء استفاده را برای این تعاونی های کلاهبردار باز کنند. لذا کی و کجا اینقدر مطمئن است که این تعاونی ها مجوز داشته اند آن هم مجوز فعالیت در خارج از سازمان صاحب تعاونی و آن هم شعب متعدد غیر مجاز. پس ما مردم با رشوه دادن ها با ساده انگاشتن ها باارتی بازی ها و با سفارش پدیری ها راه سوء استفاده را برای کلاهبرداران باز می کنیم. حال آیا دیگران باید تاوان این موضوع را پرداخت کنند . وقتی یک تعاونی روستایی جذب سپرده می کند مقصر مردم و صاحبان این تعاونی هستند یا بانک مرکزی . همه چیز را نباید به ناظر و نظارت سپرد بلکه خودمان هم آستینی بالا بزنیم و مانع سوء استففاده دیگران از خودمان شویم. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
چرند نگو. کاسپین مجوز ار بانک مرکزی داشتهو در سایت بانک مرکزی هم اسمش تحت عنوان موسسه مجاز آمده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
جناب ناشناس اولاً آیا وزارت تعاون متعلق به این دولت نیست و مجوزهای آن خارج از هیئت دولت گرفته شده است؟ثانیاً برخی از اینها از خود بانک مرکزی محور داشتند ثالثاً جگونه است که برخی از این موسسات که در بازپرداخت سپرده ها مشکل داشتند و مجوز بانک مرکزی هم نداشتند تعطیل نشدند؟چون زور بانک به عقبه آنها نرسید. رابعاً خیالت راحت باشد این دولت علاوه بر اینکه پولی از جیب خود به این سپرده گذاران نمی دهد بلکه برعکس پولها و سرمایه های این موسسات را بلوکه و از آنها سود می برد و پرداخت پول از جیب ملت دروغی بیش نیست تا مردم را از همراهی و همدلی با سپرده گذاران دور کند
سیف باید روزی پاسخگوی اعمال خود باشد. فعلاً که در حال تشویق شدن است!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
جناب خاوری از کانادا چه خبر؟؟..پیام نامحسوس میزاری کلک...
اقاى سيف مگر نگفتى كه ديگر موسسه غير مجاز در كشور نداريم پس چى شد؟ مجلس بايد ترا استيضاح نمايد
اینها همه دشمن و آمریکائی و فتنه گر و عوامل خارجی و ......هستند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
چرا تاکسی وفردی بخاطر حقش اعتراض میکند بلافاصله یک عده معلول حال بلافاصله برچسب وتهمت وافترا وانگ میزند وفرد وافرادی را که نسبت به حقشان معترض بوده اند فتنه گر و یا دشمن و یا امریکائی ویا عوامل خارجی و... معرفی میکند درحالیکه شاید بعضی ازمعترضین واقعا برحق باشند
تابناک جان تا الان چند بار در این زمینه پیغام داده ام ولی آنرا نزدید.
چرا بانک مرکزی بصورت شفاف با حضور سپرده گذاران و سرمایه گذاران این موسسات در تلویزیون جلسه نمی گذارد؟
چرا اگر این موسسات ورشکسته هستند به سپرده گذاران زیر ۱۰۰ میلیون هم اصل پول و هم ۱۵%سود پرداخت کرد و سپرده گذاران بالای ۱۰۰ میلیون را رها کرد؟
منابعی که این موسسات داشتند کجا رفتند ؟چرا بر طبق گزارش مجلس مثلاً موسسه آرمان ۶۰۰۰ میلیارد به بانک مرکزی صورت اموال داده اما بانک می گوید ۲۷۰۰ میلیارد؟
چرا موسسه ملل سال قبل حدود ۴۰۰ میلیارد از اموال آرمان را در خراسان به مزایده گذاشت ولی هیچکدام را نفروخت به این بهانه که مشتری نداشتند؟خوب همینها را به سپرده گذاران بدهید.
حداقل از آرمان خبر دارم که هتل،هواپیما و ساختمانهای زیادی داشت و میلیاردها تومان در بانک ملت داشت. سود این منابع الآن به جیب چه کسی می رود؟
اگر بانک مرکزی صادق است مشخصات دقیق صاحبان موسسات را بدهد تا مردم بروند دادگاه شکایت کنند
ملت طمع کار..حقتونه..
عاقبت ربا و سود تضمین شده همین میشه.
مراجع تقلید و مسئولین هم خودشون رو به خواب زدن. خدا ازشون نگذره کسانی که بیمه و بانک رو با هزار توجیه و فلسفه بافی خواستن اسلامی کنن.
عین کسی که به دنبال ذبح اسلامی خوک باشه.
خدای متعال همه ما رو به راه راست هدایت کنه و عاقبت ما رو به خیر کنه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی