بازدید 4689

صف‌آرایی موافقان و مخالفان در مرز دو کره

کد خبر: ۷۹۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 27 April 2018

همزمان با آغاز اجلاس سران دو کره در منطقه غیر نظامی 'پانمونجوم' در مرز دو کره، موافقان و مخالفان اهل کره جنوبی این اجلاس در نوار مرزی، علیه یکدیگر صف آرایی کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که موافقان این اجلاس با تکان دادن پرچم های دو کره و کف زدن های ممتد، ورود سران دو کشور به این منطقه را همراهی کردند در نقطه دیگر مرز و کمی آن سو تر، مخالفان این اجلاس نیز با در دست داشتن نوشته ها و پلاکارهایی مخالفت خود را با برگزاری این اجلاس ابراز داشتند.

مخالفان این اجلاس که پرچم های کره جنوبی و آمریکا را در دست دارند از طریق بلندگو خواهان خروج 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی از محل اجلاس و ترک آن هستند.

مخالفان می گویند کره شمالی با بمب هسته ای کره جنوبی و همچنین جهان را تهدید می کند.

پیشتر و در زمان برگزاری المپیک زمستانی پیونگ چانگ نیز صدها نفر از مردم خشمگین کره جنوبی هنگام ورود کشتی حامل 120 هنرمند کره شمالی به موکو Mukho، بندری واقع در ساحل شرقی کره جنوبی، در اعتراض به حضور اتباع کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان برخی عکس‌های 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی را که روی صورت او علامت ضربدر کشیده شده بود، در دست داشتند و برخی دیگر آدمک او را لگد کردند آنها همچنین پرچم کره شمالی و بنر وحدت را آتش زدند.

مخالفان اجلاس سران امروز نیز تصاویری از رییس جمهور پیشین کره جنوبی که مخالف مذاکره دو کره بود در دست داشتند.

اجلاس سران دو کره صبح امروز به وقت محلی با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح آغاز شد.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد رییس جمهور کره جنوبی با لباس رسمی اما رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرده اند.

رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد «اون» از «این» خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت ولی بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.

ورود «اون» به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.

تمام لحظات این مراسم از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط رهبر کره شمالی، به صورت زنده پخش شد.

خبرنگاران تا پشت سالن مذاکره اجازه فیلمبرداری و عکاسی داشتند.

قرار است گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار در منطقه منحصر شود.

«اون»در این سفر 9 همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله بودند.

رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی کردند.

«سونگ مونگ یو» وزیر وحدت کره جنوبی، «کانک کیونگ وا» وزیر خارجه، «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش، «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع و «چونگ یویی یونگ» مشاور امنیت ملی هم از اعضای هیات «این» بودند.

همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر