بازدید 3216
رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور:

شن‌های روان در کشور تثبیت می‌شوند

رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور گفت: در سال گذشته اختصاص 312 میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت شن‌های روان از سوی مجلس به تصویب رسید که بیش از 210 میلیارد تومان جذب‌شده است.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 26 April 2018

رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور گفت: در سال گذشته اختصاص 312 میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت شن‌های روان از سوی مجلس به تصویب رسید که بیش از 210 میلیارد تومان جذب‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، خلیل آقایی امشب در نشست بررسی مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته اختصاص 312 میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت شن‌های روان از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بیش از 210 میلیارد تومان جذب‌شده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار تثبیت شن‌های روان استان‌هایی جذب بیشتر داشتند که اعتبارات استانی برای حوزه حمل‌ونقل و ارزش‌افزوده همیاری کردند.

رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور ادامه داد: امروزه منابع طبیعی بستر توسعه و حیات در هر کشوری است و حفظ تاغزارها و تثبیت شن‌های روان نقش مهمی در استمرار حیات مردم و توسعه فعالیت‌های تجاری دارد.

آقایی بیان کرد: دولت به‌تنهایی توانایی حفاظت و حراست از تاغزارهای سطح کشور را ندارد بلکه نیازمند مشارکت و فعالیت‌های انجمن‌های مردم‌نهاد است.

وی تصریح کرد: امسال مجوز استخدام 544 نفر برای سازمان منابع طبیعی کشور اخذ شده که از این تعداد 35 نفر سهم استان خراسان رضوی است.

رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور گفت: همچنین مجوز اختصاص حدود 100 میلیارد تومان اعتبار از شورای اقتصاد کشور صادر شد که از طریق وزارت دفاع ماشین آلات و تجهیزات یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور تأمین شود.

آقایی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی واگذاری پارک‌های جنگلی در قالب طرح مدیریت به شهرداری‌ها است تا با حفظ فضای سبز مردم از این پارک‌ها بهره‌مند شوند، افزود: اجازه ساخت‌وساز در محل پارک‌های جنگلی سطح کشور به بهره‌برداران و بخش خصوصی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: پارک‌های جنگلی باید در مناطق دارای پوشش گیاهی و مستعد باید ایجاد شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور بیان کرد: در 15 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان خوزستان مالچپاشی شده که طی تاریخ نظام جمهوری اسلامی اقدامی بی‌سابقه است.

آقایی بیان کرد: استان خوزستان با مشارکت مسئولان استانی از ریزگردها نجات می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار