بازدید 6463

افزایش قیمت نفت با احتمال قریب الوقوع تحریم ایران

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۸.۳۸ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال غریب الوقوع اعمال تحریم اقتصادی علیه ایران توسط آمریکا، کاهش عرضه ی نفت توسط ونزوئلا و افزایش میزان تقاضا برای نفت در آسیا اشاره کرد.  
کد خبر: ۷۹۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 26 April 2018

افزایش قیمت نفت با احتمال قریب الوقوع تحریم ایرانروز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۸.۳۸ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال غریب الوقوع اعمال تحریم اقتصادی علیه ایران توسط آمریکا، کاهش عرضه ی نفت توسط ونزوئلا و افزایش میزان تقاضا برای نفت در آسیا اشاره کرد.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه با افزایشی ۴۲ سنتی (۰.۶ درصد) بشکه ای ۷۴.۴۲ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت افزایش (۰.۵ درصد) بشکه ای ۶۸.۳۸ دلار صورت گرفت. 

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش قیمت نفت در روز جاری به دلیل انتظارات موجود در بازار در خصوص اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ نفت اوپک اتفاق افتاده است. در این خصوص باید اشاره گردد که دیروز امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه اذعان کرده بود که انتظار دارد دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ منعقد شده بود خارج شود. قرار است که دونالد ترامپ روز ۱۲ می سال جاری در رابطه با خروج یا عدم خروج از برجام تصمیم گیری کند. در صورت اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران، احتمالا صادرات نفت توسط این کشور کاهش خواهد یافت. 

افزون بر این، از دلایل دیگر افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه کاهش عرضه ی نفت توسط ونزوئلا به عنوان بزرگترین تولید کننده ی نفت آمریکای لاتین عنوان شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده، به دلیل ناآرامی های سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا میزان تولید نفت توسط این کشور از ۲.۵ میلیون بشکه در روز در اواسط سال ۲۰۱۶ به ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. علاوه بر آن، افزایش میزان تقاضای نفت در شرق آسیا از عوامل افزایش دهنده ی قیمت نفت در روز جاری بوده است.

در پایان باید خاطر نشان گردد که بر اساس آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، موجودی نفت خام این کشور در هفته ی منتهی به ۲۰ اپریل ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافته و به مجموع ۴۲۹.۷۴ میلیون بشکه رسیده است. همچنین، میزان تولید نفت توسط آمریکا با افزایشی ۴۶،۰۰۰ بشکه ای به مجموع ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و این کشور را پس از روسیه به دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا تبدیل کرده است. با توجه با اطلاعات موجود، عربستان سعودی پس از آمریکا سومین تولید کننده ی بزرگ نفت در دنیا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان