بازدید 4577

روسیه: به سوریه اس ۳۰۰ نداده‌ایم

کد خبر: ۷۹۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 25 April 2018

یک مقام نظامی روسیه برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که مسکو سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ را به سوریه تحویل داده است را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، یک منبع نظامی در سوریه تصریح کرد، نیروهای مسلح سوریه مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی مختلفی از جمله پدافند هوایی «اس-۲۰۰» شوروی و سامانه‌های پیشرفته روسی مانند «بانتسیر» است و همه این‌ها کارآمدی‌شان را در جریان مقابله با حمله موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در چهاردهم آوریل به سوریه، ثابت کردند.

این منبع با رد گزارش‌های برخی رسانه‌ها که مدعی شده‌اند روسیه از چند ماه پیش سامانه اس۳۰۰ را در اختیار سوریه قرار داد، تأکید کرد که سوریه هنوز این سامانه را تحویل نگرفته است.

پیش‌تر، وزیر خارجه روسیه گفته بود تجاوز نظامی اخیر سه کشور غربی به سوریه باعث شده‌ است که هر گونه «معذوریت اخلاقی» در راه تحویل سامانه موشکی ضدهوایی اس-۳۰۰ به سوریه از میان برداشته شود.

سامانه ضدهوایی اس-۳۰۰ قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد و قابلیت رهگیری چندین هدف را به صورت همزمان دارد.

تحلیلگران نظامی می‌گویند، سامانه موشکی زمین‌به‌هوای اس-۳۰۰ می‌تواند توان روسیه برای کنترل حریم هوایی سوریه را بهبود بخشیده و به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلوگیری از تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه مسکو به کار بیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل