بازدید 2540

ییلدیریم: شورای اروپا سرش به کار خودش باشد!

نخست وزیر ترکیه در واکنش به درخواست شورای اروپا درخصوص تعویق انتخابات زودهنگام ملی این کشور اظهار کرد، این شورای باید "به فکر کارهای خودش باشد ".
کد خبر: ۷۹۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 25 April 2018

نخست وزیر ترکیه در واکنش به درخواست شورای اروپا درخصوص تعویق انتخابات زودهنگام ملی این کشور اظهار کرد، این شورای باید "به فکر کارهای خودش باشد ".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در نشستی خبری در مادرید اسپانیا گفت: مجمع پارلمانی شورای اروپا باید به فکر کارهای خودش باشد. ترکیه برگزارکننده این انتخابات است، نه آن‌ها.

کمیته نظارتی مجمع پارلمانی شورای اروپا از ترکیه درخواست کرده که انتخابات زودهنگام 24 ژوئیه را به تعویق باندازد و گفته است که این کشور باید به ارزش‌های بنیادی شورای اروپا پایبند بماند.

پارلمان ترکیه طی روزهای گذشته لایحه‌ای را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در روز 24 ژوئن به تصویب رساند.

ییلدیریم طی سخنان خود همچنین مجمع پارلمانی شورای اروپا را برای دعوت از صالح مسلم، یکی از رهبران سابق حزب اتحاد دموکراتیک کردها و پ.ک.ک متهم کرد.

او در این خصوص گفت: آوردن یک "تروریست" به این جا و اینکه به او اجازه دهید سخنرانی کند، نه به صلح کمک می‌کند و نه به ارزش‌های اروپا.

ییلدیریم در این کنفرانس خبری که پس از ششمین نشست بین دولتی ترکیه و اسپانیا برگزار شد، درخصوص روابط آنکارا و مادرید نیز گفت، شرکا طی دیدارهای خود به بررسی تقویت سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین مبارزه با تروریسم و مهاجرت‌های غیرقانونی پرداختند.

وی افزود، تجارت متعادل میان دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دو طرف پتانسیل تجارت‌های بیشتر را دارند.

نخست وزیر ترکیه اذعان کرد، دو کشور درخصوص مواجهه با تروریسم تجربیات مشابهی دارند و بر اهمیت همکاری دوجانبه برای مبارزه با این مساله تاکید کرد.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا هم در این خصوص گفت، اروپا باید برای مبارزه با تروریسم با ترکیه همکاری کند.

نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد: باید علیه تهدیدهای مشترک در حوزه دفاعی همکاری کنیم تا مدیترانه به منطقه صلح تبدیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان