بازدید 9548
۵

جزئیات کاهش اقساط وام ۱۶۰ میلیونی مسکن

کد خبر: ۷۹۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 25 April 2018

با کاهش سود تسهیلات مسکن صندوق پس‌انداز یکم از ۹.۵ به ۸ درصد در مناطق شهری و از ۸ به ۶ درصد در بافت‌های فرسوده طبق مصوبه شورای پول و اعتبار میزان اقساط ماهانه تسهیلات ۱۶۰ میلیونی خانه اولی‌ها به ترتیب حدود ۱۳۰ هزار و ۱۷۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، شورای پول و اعتبار روز گذشته با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم در چارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری برای استفاده خانه اولی‌‌ها در بافت‌های فرسوده از 8 به 6 درصد و برای سایر مناطق شهری از 9.5 به 8 درصد موافقت کرد.

در حال حاضر خانه اولی‌ها برای دریافت تسهیلات 160 میلیون تومانی مسکن (در تهران) بایستی 80 میلیون تومان را به مدت یکسال در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند. در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت سقف وام مذکور120 میلیون تومان و در سایر شهرها 80 میلیون تومان است.

اقساط وام مذکور برای زوج های جوان (خانه اولی ها) در تهران با بازپرداخت 12 ساله ماهانه یک میلیون و 866 هزار تومان است. در مراکز استان ها اقساط 12 ساله وام مسکن صندوق پس انداز یکم ویژه زوجین با نرخ سود 9.5 درصدی یک میلیون و 399 هزار تومان و در سایر شهرها نیز اقساط ماهانه حدود 700 هزار تومان است.

متقاضیان وام مسکن صندوق یکم در تهران پس از 12 سال بابت وام 160 میلیون تومانی حدود 110 میلیون تومان سود پرداخت می کنند، به عبارت دیگر با نرخ سود 9.5 درصد حدود 270 میلیون تومان (با قسط ماهانه 1.8 میلیون تومانی) پرداخت خواهند کرد. این در حالی است که با کاهش سود وام مسکن خانه اولی ها به 8 درصد (برای سایر مناطق شهری ) با فرض بازپرداخت 12 ساله ساده سود تسهیلات به 90 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

میزان اقساط ماهانه وام 160 میلیون تومانی با سود 8 درصد یک میلیون و 730 هزار تومان بوده که حدود 130 هزار تومان از وام با نرخ سود 9.5 درصد کمتر است.

از سوی دیگر مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود وام صندوق پس‌انداز یکم برای استفاده خانه‌ اولی‌ها در بافت‌های فرسوده به 6 درصد کاهش یافته است. بر این اساس در تهران زوج‌های جوان 12 ماه پس از سپرده‌گذاری در حساب صندوق پس‌انداز یکم می توانند از وام 160 میلیون تومانی و اقساط ماهانه یک میلیون و 560 هزار تومانی آن استفاده کنند. مقایسه این رقم با اقساط وام با نرخ 8 درصد حاکی از کاهش حدود 170 هزار تومانی قسط ماهانه دارد.

کل سود این تسهیلات با نرخ 6 درصد با بازپرداخت 12 ساله به شیوه ساده 64 میلیون و 800 هزار تومان است که در مقایسه با وام 8 درصدی حدود حدود 26 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، چند روز قبل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دولت در بخش مسکن گفته بود:‌ «رییس جمهوری گفته دولت حاضر است 1000 میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده گذاری کند. بانک مسکن نیز وعده داده دو برابر سپرده دولت تسهیلات 2ساله ساخت را به سازنده در بخش فرسوده با نصف قیمت مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت کند. اقساط ماهانه این تسهیلات اگر 100 میلیون تومان باشد با سود 6درصد و در مدت 12 سال، کمتر از 900 هزار تومان خواهد شد.»

چنانچه زوج‌های جوان خانه اولی متقاضی دریافت 100 میلیون تومان وام در بافت فرسوده باشند ماهانه حدود 975 هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند که البته این مبلغ از رقم اعلام شده وزیر راه و شهرسازی 75800 تومان بیشتر است. میزان سود این وام با بازپرداخت 12 ساله ساده 40 میلیون و 522 هزار تومان خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
کاش یکی از مسئولین با این پول دنبال خونه می گشت تا متوجه می شد با دو برابر این هم نمیشه خونه خرید.
در رابطه با اقساط پرداختی این نکته رو باید گفت که محاسبات بالا با فرض این که قسط هر ماه ثابت باشه. میشه اقساط رو به صورت پلکانی سالانه یا غیره انتخاب کرد که قسط در ابتدا کمتر و بعد بیشتر میشه
مثلا برای وام 160 میلیونی قسط با بهره 9.5 درصد در تهران حدود 1.5 میلیون میشه
بهتر برای جزئیات بیشتر به سایت بانک مسکن مراجعه بشه که بخشی برای محاسبه اقساط به روش های مختلف داره

لینک محاسبه اقساط بانک مسکن
http://bank-maskan.ir/default-5470.aspx
سلام اين کاهش سود سامل اونايي هم که قبلا وام کرفتن ميشه ؟
تکلیف اونهایی که وام با سود 9.5 گرفته اند چی میشه؟
افزایش وام خرید = افزایش قیمت مسکن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر