بازدید 17065
۹

تحصن دانشجویان صنعتی شاهرود در برابر دفتر رئیس دانشگاه

دانشگاه صنعتی شاهرود که چندی است در پی اعتراضات پر دامنه دانشجویان با حاشیه های فراوانی رو به رو شده است، امروز نیز شاهد برگزاری اعتراض و تحصن دانشجویی است؛ اعتراضاتی که دلیل اصلی آن کیفیت نامطلوب غذا اعلام می شود، اما برخی مشکلات رفاهی دیگر را نیز شامل می شود.
کد خبر: ۷۹۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 24 April 2018

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود برای چندمین بار تحصن کردند!دانشگاه صنعتی شاهرود که چندی است در پی اعتراضات پر دامنه دانشجویان با حاشیه های فراوانی رو به رو شده است، امروز نیز شاهد برگزاری اعتراض و تحصن دانشجویی است؛ اعتراضاتی که دلیل اصلی آن کیفیت نامطلوب غذا اعلام می شود، اما برخی مشکلات رفاهی دیگر را نیز شامل می شود.

به گزارش «تابناک»، پس از اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود که روز شنبه و در پی توزیع ناهار با کیفیت پایین آغاز شد، معاون امور دانشجویی این دانشگاه با رد دلیل اعتراض دانشجویان این مسئله را مربوط به تفاوت در ذائقه دانشجویان دانست؛ گفته هایی که خشم دانشجویان را بر افروخت و زمینه شکل گیری اعتراضات گسترده تر را فراهم کرد.

پس از اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود ظهر شنبه با به صف کردن ظرف غذای خود در محوطه سلف دانشگاه از خوردن غذای ارائه شده به دلیل آنچه که کیفیت پایین غذا عنوان شد امتناع کردند، رمضان رمضانی، معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در رابطه با اعتراض دانشجویان این دانشگاه نسبت به غذای سلف دانشگاه که منجر به تجمع دانشجویان در مقابل اتاق رییس دانشگاه نیز شد، گفت: در جلسه ای که با دانشجویان گذاشته شد، به این مشکل رسیدگی  و درخواست آنها مطرح شد.

رمضانی با بیان اینکه بین دانشجویان اختلاف  ذائقه وجود دارد و این موضوع امری بدیهی است، افزود: ۲۰ دانشجو از مجموعه ۲۰۰۰ هزار دانشجو روز گذشته اعتراض کردند که حق طبیعی آن‌ها بود و  این بحث‌ها در دانشگاه پذیرفته شده است.
 
وی  در رابطه با شکایت دانشجویان از غذای روز شنبه، گفت: تفاوت ذائقه دانشجویان عامل تجمع روز گذشته بود،  این مشکل در یک خانواده هم وجود دارد که همه فرزندان یک نوع غذا را دوست ندارند و بین ذائقه آنها تفاوت وجود دارد.  
 
گفته معاون دانشجویی دانشگاه که مشکل پیش آمده را محدود به نزدیک 20 دانشجو از مجموع 2 هزار دانشجویی که ظهر روز شنبه ناهار گرفته بودند، در حالی مطرح شد که تصاویر منتشر شده در مورد جمعیت افراد معترض روز شنبه بسیار بیشتر از این صحبت ها بود.
 
جدا از موضوع تصاویر روز شنبه، اکنون و تنها 2 روز پس از موضع گیری عجیب معاون دانشگاه صنعتی شاهرود، از این دانشگاه خبر می رسد که جمع زیادی از دانشجویان با ورود به ساختمان مرکزی دانشگاه و دفتر ریاست با محوریت مسئله غذا دست به اعتراض دوباره زده اند.
 
تجمع امروز دانشجویان دانشگاه از ظهر امروز آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. خبرهای بیشتر در مورد این تجمع دانشجویی حکایت از آن دارد که علی رغم گذشت نزدیک به 3 ساعت از تجمع، هیچکدام از مسئولان و مدیران ارشد واکنشی به این مسئله نداشته اند.
 
 
یکی از دانشجویان دانشگاه در مورد چرایی این تجمع به خبرنگار «تابناک»، گفت: اعتراض روز شنبه آتش زیر خاکستر دانشجویان را شعله ور کرد. غذای روز شنبه بوی تعفن می داد و اینکه مسئولان حرف دانشجویان را قبول نمی کنند و به اعتراضات ترتیب اثر نمی دهند، ناراحت کننده است.
 
وی افزود: در جلسه ای که با مسئولان داشتیم، آنها تحت هیچ شرایط زیر بار حرف دانشجویان نرفتند و این اتفاق سبب شد که ما به دنبال شکل دهی به یک تجمع گسترده تر بودیم.
 
این دانشجوی معترض افزود: سیاست مدیران به گونه ای شده است که دانشجویان را به جان دانشجو انداخته اند و در حال حاضر با اینکه از ساعت 12 در ساختمان مرکزی و رو به روی دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده اند، رئیس دانشگاه حاضر به حضور در بین دانشجویان نیست.
 
این دانشجو افزود: به دانشجویان اولتیماتوم داده شده است که اگر تا نیم ساعت دیگر ساختمان مرکزی را ترک نکنیم ما را در این ساختمان زندانی خواهند کرد، اما ما تا حضور رئیس دانشگاه در بین تجمع کنندگان و شنیدن صدای اعتراض دانشجویان عقب نشینی نخواهیم کرد.
 
وی در پایان گفت: تبعیض میان تشکل های دانشجویی، عدم پیگیری برای ارتقای کیفیت غذای دانشجویی، عدم توجه به دغدغه های دانشجویان و تلاش برای مهره گیری از دانشجویان و رفتار اطلاعاتی در این حوزه از جمله موضوعاتی است که اکنون محور اعتراض دانشجویان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
سوسول ها حیا کنین برین کنار .... مامانی منتظره با هم برین دریاکنار
دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود باید از پردیس کشاورزی کرج یاد بگیرند که بجای ماهی موش در بشقاب غذا دیدند و اینطور اعتراض نکردند
غذای سلف خیلی بد شده ربطی ب ذائقه نداره ،قیمه روز شنبه بو مطفوع میداد
هیچکی غذاشو نخورد
فقط دارن توهین میکنن ب دانشجو، رئیس دانشگاه از اعمال زیر دستاش بی خبره
هرکاری ک دلشون بخواد میکنن بعدشم دانشجو اعتراض میکنه تهدید ب ستاره دار کردن میکنن
شکایت به "وزیع ناهار با کیفیت پایین"!!! فکر کردم به کدوم قسمت کیفیت پایین آموزشی شکایت کردن!! به اینترنت با سرعت پایین! امکانات آموزشی ضعیف! به نداشتن دسترسی به خیلی سایتهای خوب آموزشی و پایگاههای مجلات علمی... چهارتا دانشجوی لیسانس باز جمع شدن و تنها چیزی که به ذهنشون رسیده همین غذای سلف سرویسه!
کوفت بخورید مگه طلبکار دولت و ملتید؟ قدری هم به فکر مردم بیچاره و فلاکت زده و آوارگان یمن هم باشید کجا رفته شرم و حیاء؟ بخاطر یک وعده غذا تحصن می کنید؟ شرمتان باد
پیمانکار تهیهٔ‌غذا که مبلغ یک سوم غذای آزاد میگیرد ،و از آنهم باید خیلیها را ساپورت کند ،آیا انتظار بیشتری از کیفیت غذای این چنینی میشود داشت ؟،،،
واقعا" اعتراض بی معنی بود، 20 تا اعتراض از 2000 هزار (2 میلیون) نفر، واقعا" که!
باشه
سریعا محل را ترک کنید وگرنه همگی ستاره دار خوشگل خواهید شد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر