بازدید 2983

تست‌های کنکور 10 سال پیش تاکنون را مرور کنید

کد خبر: ۷۹۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 23 April 2018

زمان زیادی تا آغاز کنکور کارشناسی ارشد سال 97 باقی‌ نمانده است و چگونه سپری کردن این روزها و دقایق پایانی، تاثیر مستقیمی بر موفقیت داوطلبان خواهد داشت.

به گزارش آنا، کمتر از 3 روز تا شروع کارشناسی ارشد باقیمانده است، داوطلبان این روزها را پراسترس و پردغدغه می‌دانند و عده زیادی می‌گویند که نمی‌دانیم باید در این روزها چه کنیم. درس‌ها را مرور کنیم یا سراغ درس‌های که نخوانده‌ایم برویم، تست بزنیم یا نکات که خودمان یادداشت کرده‌ایم را بخوانیم. در این روزها باید کمتر درس خوانده شود یا اینکه همچنان بکوب درس بخوانیم. آیا می‌توان داروهای آرامبخش مصرف کرد، در خواب و فعالیت‌های روزانه داوطلبان اثری ندارد؟

در این زمینه دکتر میرسعید جعفری استاد روانشناسی دانشگاه رفاه به مرور و تست‌زنی تاکید کرد و گفت: آنچه مهم است، سرعت بالا در تست‌زنی است،‌ داوطلبان باید در هفته آخر تست‌های 10 سال آخر کنکور ارشد را مرور چشمی داشته باشد، بعد از آن سوالات تالیفی را که در اختیار دارند را مرور کنند،‌ بعد به مرور نکاتی بپردازند که خودشان نکته‌برداری کردند چراکه این کار باعث یادگیری تقویت می‌شود.

میزان درس خواندن در هفته آخر بستگی به توانایی هر یک از داوطلبان دارد

وی ادامه داد: تاکید ما حفظ شادابی و توان داوطلبان است، ممکن است فردی 10 ساعت مطالعه داشته باشد و فردی هم 8 ساعت مطالعه و در این فرصت هم بتواند شاداب باشد به همین دلیل ما زمانی برای مطالعه در نظر نمی‌گیریم چراکه هر یک از داوطلبان می‌توانند براساس توانایی فردی خود باید درس بخوانند. با این حال داوطلبان باید بدانند که کم‌خوابی اثر مستقیم بر چگونگی شرکت در آزمون دارد، برخی از داوطلبان صبح آزمون دارند و برخی هم بعدازظهر. داوطلبان باید به ساعت بیولوژیکی بدنشان توجه کنند و این راستا حتما برنامه‌ریزی کنند که قبل از آزمون خواب کافی داشته باشند.

داشتن آرامش و تاثیر مستقیم بر نتیجه آزمون

استاد روانشناسی دانشگاه رفاه ادامه داد: افکار و احساساتی که داوطلبان در زمان درس‌خواندن با آن مواجه بودند تاثیر مستقیم بر راندمان افراد دارد و مساله بسیار مهمی است، باید داوطلبان برای آرامش تمرین کنند چراکه اگر نتوانند آرامش خود را حفظ کنند تاثیر زیادی روی نتیجه آزمون خواهد داشت. داوطلبانی داشتیم که به دلیل نداشتن تمرکز و آرامش سوالات را جابه‌جا پاسخ دادند یا دیر به جلسه آزمون رسیدند و این موضوع بر نتیجه آزمون اثر بد گذاشت.

اجتناب از پاسخ به سوالات به صورت درهم

جعفری گفت: فرقی نمی‌کند که پاسخ به سوالات درسی را زودتر یا دیرتر شروع کنیم، بهتر است با همان نظم مندرج در دفترچه سوالات پیش بروند، هر چه بلدند باید پاسخ دهند، برخی از درس زبان هراس دارند و می‌گویند می‌خواهیم آخر از همه به سوالات این درس پاسخ دهیم. اگر زبان آخر زده شود مگر چیزی تغییر می‌کند؟ مثلا زبان مجموعه روانشناسی، زبان تخصصی است اینکه داوطلبان چقدر از این سوالات را می‌توانند پاسخ دهند بستگی به توانشان دارد. داوطلبی بررسی می‌کند و می‌بیند که 10 سوال را می‌تواند پاسخ دهد،‌اینگونه دیگر تکلیف معلوم است. اگر درس‌های به ترتیب انتخاب نشود ممکن است که در پاسخ‌نامه اشتباه وارد شود و زحمات داوطلب با یک بی دقتی از بین می‌رود.

اختصاص روز آخر به فعالیت‌های نشاط‌‌ آور

وی بیان کرد: داوطلبان برای روز آخر همچنان مطالعه و تست‌زنی را ادامه دهد و سرعت را به نهایت برسانند،‌ انتهای روز آخر کاری را کنند که باعث نشاطشان شود،‌دید و بازدید، ورزش، رفتن به اماکن مذهبی، دور شدن از استرس‌های روزمره توصیه می‌شود.

مصرف دارو ممنوع

استاد روانشناسی دانشگاه رفاه درباره مصرف دارو برای کاهش استرس گفت: مصرف دارو بدون مشورت با پزشک اصلا توصیه نمی‌شود، مثلا اصلا دارویی نظیر ریتالین که برای تمرکز است نباید خودسرانه استفاده شود،‌مصرف دارو باید با مشورت روانشناس و پزشک باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر