بازدید 10926

هیأت رئیسه نمی تواند درخواست هشتاد نماینده را بی پاسخ بگذارد/ هیأت نظارت بر رفتار نماینده ها باید موضوع عبارت جنجالی را بررسی کند

جنجال عبارت معروف در مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد؛ هرچند روز گذشته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از تذکر نماینده اصلاح طلب مجلس سعی کرد تا موضوع را قدری تقلیل دهد، برخی نمایندگان همچنان خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.
کد خبر: ۷۹۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 23 April 2018

هیأت رئیسه نمی تواند درخواست هشتاد نماینده را بی پاسخ بگذارد/ هیأت نظارت بر رفتار نماینده ها باید موضوع سلیمی را بررسی کندجنجال جمله معروف در مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد؛ هرچند روز گذشته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تذکر نماینده اصلاح طلب مجلس، سعی کرد تا موضوع را قدری تقلیل دهد، برخی نمایندگان همچنان خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای گذشته، حدود هشتاد نماینده مجلس از جمله خود سلیمی به هیأت رئیسه مجلس نامه نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع و برخورد با نماینده خاطی شدند. با این حال، پس از سخنان روز گذشته پزشکیان در صحن علنی، قدری اوضاع تغییر کرد، به گونه ای که سلیمی در نامه ای ـ که از سوی دفتر وی منتشر شده بود ـ خواستار عذرخواهی از خود شده بود.

با وجود این، گویا در روزهای آینده، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود خواهد کرد، به طوری که محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا هیأت نظارت موضوع صوت منتشر شده از مجلس حاوی این عبارت «دختر خوشگله را به ما هم نشان بده» بررسی می‌کند، گفت: در صورتی که شکایتی به هیأت نظارت شده باشد، بررسی می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا هیأت نظارت در صورت عدم شکایت رأسا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند، گفت:‌ تاکنون چنین رویه‌ای نبوده که هیأت نظارت خود وارد بررسی موضوعی شود.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره نامه هشتاد نماینده به هیأت رئیسه برای بررسی این موضوع، گفت: جلسات هیأت نظارت، صبح سه‌شنبه‌هاست که این هفته اعلام شده به دلیل به حد نصاب نرسیدن، جلسه برگزار نمی‌شود. مجلس هفته آینده نیز تعطیل است.

جمالی درباره اینکه گفته می‌شود، این صوت منتسب به آقای سلیمی، عضو هیأت نظارت است و در این صورت هیأت نظارت چطور این موضوع را بررسی خواهد کرد، گفت: طبق قانون، اگر از هر یک از اعضای هیأت نظارت شکایتی شود، در زمان بررسی آن فرد نباید در جلسه به عنوان عضو حاضر شود؛ البته اگر هیأت نظارت از آن عضو برای توضیحات دعوت کند، می‌تواند به عنوان شخصیتی حقیقی شرکت نماید، ولی در نهایت حق رأی ندارد.

همچنین علیرضا رحیمی در خصوص این شکایت در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: این نامه به هیأت رئیسه داده شده و باید از طریق هیأت رئیسه این موضوع پیگیری شود.

این نماینده مجلس در خصوص پیگیری این موضوع نیز اظهار داشت: جو عمومی مجلس این است که شأن نمایندگی باید در هر حالتی حفظ شود و فضایی که در افکار عمومی وجود دارد واقع بینانه و آن گونه که انتظار مردم است پیگیری شود. علاوه بر این، نامه ای که نماینده ها با حدود هشتاد امضا می نویسند، حتما باید توسط هیات رئیسه ترتیب اثر داده شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، باید در این مورد وارد شده و این موضوع را جدی بررسی کند. البته از آنجا که خود سلیمی هم درخواست پیگیری داده بود و همچنین خود وی عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان است، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ بنابراین باید این هیأت هر چه زودتر آن موضوع را بررسی کند.

این نماینده در ادامه گفت: البته هیأت نظارت بر رفتار نماینده ها آیین نامه دارد و اگر موضوعی در ارتباط با یکی از اعضای این هیأت باشد، نمی تواند در رأی گیری و در آن جلسه شرکت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این فیلم را چند بار بازبینی کرده است، افزود: متأسفانه برخی همکاران ما تحت تأثیر فضای صحن صحبت هایی می کنند و با فرافکنی سعی دارند تا فضای عمومی جامعه را از بحث منحرف کنند.

این نماینده درباره روایت پزشکیان در مجلس در خصوص مسأله فقهی که توسط وی مطرح شده بود نیز گفت: واقعیت این است که صوت بدون تقطیع و هر آنچه از طریق رادیو پخش از طریق فضای مجازی نیز منتشر شده و نشان می دهد که نه صداگذاری صورت گرفته و نه کسی صوت را قطع کرده است؛ البته در جایی ممکن است صدا شدت و ضعف داشته باشد، ولی این جمله گفته شده است.

وی گفت: به هر حال، هیأت رئیسه باید به این موضوع ورود کند و به خواسته هشتاد نماینده که این درخواست را امضا کرده اند، جواب دهد و هرچه زودتر نتیجه آن را به افکار عمومی اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
این همه پول میگیریدکه بروضعیت کشور نظارت کنید نه این که این جنکهای زرگری را علم کنید..
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
درود بر تابناک مردمی

یه سوال دارم







اگه من بخوام رای خودمو پس بگیرم باید به کجا مراجعه نمایم؟آیا من فقط حق رای دادن دارم حق پس گرفتن رای مو ندارم؟ا





ضمنا افرادی که موقعه انتخابات با احساسات این مردم شریف بازی میکنن و قول وعده های آن چنانی میدهند و الان به گفته های خودشون عمل نمیکنند.چه مرجعی باید پاسخگو باشد؟
جمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
نمایندگان اصلاح طلب چرا در استیضاحها خصوصا استیضاح آخوندی به مردم پشت کردند؟
این سیاسی کاریها وسیله سرگرمی و انتقامجویی شده
ما مردم هم همین درخواست را داریم .
وپشیمان از رایی که دادیم ..
ای کاش این نمایندگان نامه ای هم برای رفع رکود بی کاری گرانی ، عدم مدیریت صحیح دولت در بازار ارز ، و غیره و غیره
می نوشتند
اگر با این نماینده برخورد شدید نشود.دیگر در انتخابات مجلس رای نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
اگر با اون خبرنگار هتاک به امام رضا ع برخورد نشود چی
دیگر خبر نمیخوانی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
ما كه ديگه راي نميديم چون موقع راي عزيز هستيم بعدش نه
آقای پزشکیان مردم را چی فرض کردن؟
شأن مجلس ایجاب می کند خود نمایندگان بر شناسایی و برخورد با گوینده جمله ی جنجالی و نماینده صاحب موبایل که چنین تصاویری را داشته است تأکید کنند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
دقیفا به نکته خوبی اشاره کردی نفر دوم کی هست که این عکسارو داره
با این نماینده بر خورد هم نمیشه تازه در دور بعدی همین مردم بازم بهشون رای میدن
از رسیدگی به مشکلات مردم در مجلس خبری نیست.
چرا برای اون خبرنگار هتاک به امام رضا خبر کار نمیکنی ای تابناک
منافق
واقعا اینقدر بیکار هستن که روی یک جمله یک هفته کلید کردن.یکی اشتباهی کرد تو بوق کرنا کردن داره.
مردم ارمنستان ساعتی پیش به استقلال رسیدند و جشن و پایکوبی مشغولند بهرحال سرکیان با 15سال قلدری کنار رفت دمکراسی یعنی هویت بخشی از طرف مردم هست . قدرت تا زمانی که مردم قبول دارند
قصه خواستگاری از یک دختر بعد دختر زشت را قالب کردن و داماد فهمیدن..... که نماینده داشته ضرب المثل می گفته ....وای من ای کیوی پاینی دارم ولی برای ساختن همچین قصه ای سریعتر از اطاق فکر ... عمل می کردم .
فقط به این چیزا حساسید؟؟؟؟
از نظر نمایندگان اصول گرای مجلس موضوع کن لم یکن تلقی می شود اما از نظر سایر موضوع باید پیگیری شود و اینشون صراحتا باید از جامعه شریف ایران به دو دلیل عذر خواهی کند 1 مجلس جای لوده گویی نیست2 به شعور مردم بایستی احترام گذاشت شرایط نمایندگی مردم را نداشتید چرا شرکت کردید
گوشهاي ما هم درازه! اون توجيهي که پزشکيان گفتن رو کي باور مي کنه اخه. واضح داره ميگه اون دختر خوشگلا رو نشون بده نه اينکه نشون بدن يا هرچي تابلوئه ديگه .توجيه نمي کردي سنگينتر بود
معلوم نیست در مجلس چیکار میکنن ؟؟ من که عمرا رای بدم .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی