بازدید 3526

افزایش سود اوراق قرضه، سهام آسیایی را به دردسر انداخت

با بالا رفتن نگران‌کننده سود اوراق قرضه آمریکا به سوی رکوردهایی که در گذشته باعث ایجاد نوسانات شدیدی در بازار شده بود، سهام آسیایی افت کرد.
کد خبر: ۷۹۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 23 April 2018

با بالا رفتن نگران‌کننده سود اوراق قرضه آمریکا به سوی رکوردهایی که در گذشته باعث ایجاد نوسانات شدیدی در بازار شده بود، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی‌که سرمایه‌گذاران با گروهی از داده‌های درآمدهای بزرگترین شرکت‌های جهان روبرو هستند، با بالا رفتن نگران‌کننده سود اوراق قرضه آمریکا به سوی رکوردهایی که در گذشته باعث ایجاد نوسانات شدیدی در بازار شده است، سهام آسیایی افت کرد.

همچنین تاجران بی‌صبرانه منتظر اعلام نتایج تولید جهان در ماه آوریل هستند تا ببینند که آیا افت اقتصادی ربع اول فازی گذرا به علت آب‌وهوای بد یا تعطیلات سال نوی چینی بوده است یا خیر. اولین داده‌ها از سوی ژاپن منتشر شد که بسیار قدرتمند بود و نشان داد شاخص مدیران تولید این کشور، در ماه آوریل، با بالا رفتن تولید و تقاضای داخلی به ۵۳.۳ رسیده است.

در جبهه ژئوپولیتیک هم دونالد ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد برای حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی، راه درازی در پیش است. این هشدار یک روز پس از این داده شد که کره‌شمالی اعلام کرده بود آزمایشات هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد.

در بازار سهام، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۴ درصد افت کرد، کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. نیکی ژاپن هم درحالی‌که با هشدارهایی در مورد افت تدریجی تقاضا برای تلفن همراه، سهام تکنولوژی افت کرده‌اند، ۰.۳ درصد پایین‌تر بسته شد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ امروز بر خلاف جهت بازار حرکت کرد و ۰.۱ درصد رشد کرد.

روز جمعه بالا رفتن سود اوراق قرضه به سهام وال‌استریت فشار زیادی وارد کرد اما در نهایت شاخص‌ها موفق شدند که هفته خود را با رشدی اندک به پایان برسانند.

این هفته بیش از ۱۸۰ شرکت بزرگ وال‌استریت، قرار است درآمدهای خود را گزارش کنند که در این میان شرکت‌هایی مثل آمازون، آلفابت، فیس‌بوک، مایکروسافت، بوئینگ و شورون هم وجود دارند. اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته خود را در بالاترین رکورد خود از ۲۰۱۴ تا کنون به پایان رساندند و به سطح ۲.۹۶۶ درصد رسیدند و سطح بسیار بسیار مهم ۳ درصد را به چالش کشیدند.

آخرین باری که سود اوراق به این رقم نزدیک شد در سال ۲۰۱۳ بود که باعث از بین بردن ریسک‌پذیری و سقوط بازار سهام شد. در بازار ارز نرخ دلار تغییر چندانی نکرد و در ۱۰۷.۷۷ ین در برابر هر دلار ثابت بود.

شاخص دلار با اندکی افزایش خود را به ۹۰.۳۶۹ واحد رساند. این شاخص در هفته گذشته تا ۸۹.۲۲۹ واحد هم افت کرده بود. یورو با اندکی افت به نرخ برابری ۱.۲۲۷۶ دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان