بازدید 3078

پاسخ انصارالله به ادعاهای سفیر عربستان درباره توقیف نفت‌کش‌ها

به دنبال ادعای سفیر عربستان در یمن مبنی بر توقیف ۱۹ نفت‌کش عربستان توسط نیروهای انصارالله سازمان بنادر دریای سرخ در یمن این ادعاها را رد کرد.
کد خبر: ۷۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 23 April 2018

به دنبال ادعای سفیر عربستان در یمن مبنی بر توقیف ۱۹ نفت‌کش عربستان توسط نیروهای انصارالله سازمان بنادر دریای سرخ در یمن این ادعاها را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک عربی، سازمان بنادر دریای سرخ در یمن که زیر نظر انصارالله اداره می‌شود در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نفت‌کش‌ها در بندر الحدیده در انتظار رسیدن نوبتشان برای عبور هستند و توقیف نشده‌اند. نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ژوئن ۲۰۱۷ بندر "رأس عیسی" را بسته و همین امر باعث ازدحام نفت‌کش‌ها در بندر الحدیده شده است.

در این بیانیه آمده که  نیروهای ائتلاف عربی با توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی و انتقال آن به بنادر تحت کنترل خود به دنبال گرسنگی ملت یمن هستند.

سازمان مذکور اعلام کرد، ائتلاف عربی بحران ازدحام نفت‌کش‌ها در بندر الحدیده را ایجاد کرده و نیروهای ائتلاف با اینکه می‌دانند این بندر چقدر ظرفیت دارد از ابتدای آوریل جاری مجوز ورود نفت‌کش‌ها به این بندر را صادر می‌کنند که این امر باعث شده تا به منظور کاهش ازدحام‌ کشتی‌ها و علی رغم وجود بنادر اختصاصی برای پهلوگیری نفت‌کش‌ها، دو نفت کش در بندر مخصوص کشتی‌های تجاری پهلو بگیرند.

این سازمان افزود: از مارس گذشته تاکنون هیچ کشتی وارد بندر "الصلیف" نشده و از نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون نیز هیچ کشتی حامل مواد غذایی و دارو وارد بندر الحدیده نشده است که این امر بیانگر محاصره بنادر این سازمان از سوی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی است.

سازمان بنادر دریای سرخ در یمن که بنادر الحدیده، الصلیف و "المخا" را اداره می‌کند بار دیگر تأکید کرد که این سازمان به قوانین بین‌المللی پایبند است. کشتی‌ها تنها با داشتن مجوز از دفتر حفاظت و بازرسی سازمان ملل (UNVIM) می‌توانند وارد این بندر شوند و توسط نیروهای ائتلاف به دقت بازرسی می‌شوند.

محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن روز شنبه مدعی شده بود، حوثی‌ها (انصارالله) بیش از ۱۹ نفت‌کش را توقیف کرده‌اند.

وی لیستی از کشتی‌های توقیف شده در منطقه رمی المخطاف منتشر کرد و مدعی شد، بیش از ۲۶ روز است که این کشتی‌ها توقیف شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر