بازدید 2524

درخواست رهبر کره جنوبی برای توقف نزاع‌های سیاسی در آستانه نشست دو کره

رییس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) توقف نزاع‌های سیاسی داخلی، دست‌کم تا نشست روز جمعه با کیم جونگ اون را خواستار شد.
کد خبر: ۷۹۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 23 April 2018

رییس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) توقف نزاع‌های سیاسی داخلی، دست‌کم تا نشست روز جمعه با کیم جونگ اون را خواستار شد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در نشستی با حضور معاونان ارشدش اظهار کرد: اکنون تنها چهار روز با نشست میان دو کره فاصله داریم. ما در تقاطعی برای خلع سلاح هسته‌ای بدون اقدامات نظامی و از طریق راهکار مسالمت‌آمیز و صلح دائم قرار داریم. تمام جهان به ما چشم دوخته و امیدوار است که این نشست با موفقیت همراه باشد. از جامعه سیاسی نیز درخواست می‌کنم که دست‌کم طی این نشست نزاع‌های سیاسی میان خود را متوقف کنند.

بنا است که رییس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند. این دیدار سومین نشست میان دو کره خواهد بود که دیدار بی‌سابقه دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در ماه مه یا اوایل ژوئیه را به دنبال خواهد داشت.

مون جائه این با اشاره به موانع زیادی که در آستانه این نشست وجود دارد، پشتیبانی دوحزبی و حمایت یک‌پارچه از نشست‌های پیش‌رو را خواستار شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد، تصمیم کره شمالی برای توقف آزماش‌های موشکی و هسته‌ای‌اش می‌تواند نشانگر پیروزی‌آن‌ها باشد.

رییس جمهور کره جنوبی در این نشست اظهار کرد: توقف آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی تصمیمی مهم برای خلع سلاح کامل هسته‌ای از شبه‌جزیره کره است. این چراغ سبزی است که احتمال موفقیت نشست‌های دو کره و نشست کره شمالی با آمریکا را افزایش می‌دهد. عمیقا همکاری دوحزبی برای ایجاد شبه‌جزیره‌ای فارق از نگرانی بر سر جنگ و تسلیحات هسته‌ای را خواستارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل