بازدید 34060
هزار و صد و نود و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

یک داعشی در سلول مشایی!/جزییات بازداشت عضو شورای شهر مشهد/لاریجانی: احمدی نژاد شأن ریاست‌جمهوری را پایین آورد/واکنش پدر یک قربانی کهریزک به بازداشت مرتضوی/روایت ترقی از شنود جلسات خصوصی خاتمی

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نامه خانه سینما برای حضور جعفر پناهی در جشنواره کن/ افراد مشهوری که در کنار مرتضوی در بند 241 زندان اوین هستند!/ درخواست عجيب سیف از مسافران!/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۹۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 23 April 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامه خانه سینما برای حضور جعفر پناهی در جشنواره کن
رئیس هیأت مدیره خانه سینما از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد که امکان حضور جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن فراهم شود. همایون اسعدیان، رئیس هیات مدیره خانه سینما، در بخشی از نامه‌اش خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته است: «اخیرا فیلم "سه رخ" ساخته جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره فیلم کن پذیرفته شده و رسم جشنواره‌ها بر این است که کارگردانان آثار، به هنگام نمایش فیلم‌هایشان در هر رویداد سینمایی حضور داشته باشند و عدم حضورشان به دلایل سیاسی و ممنوعیت‌های قضایی، تصویری نامطلوب از کشورشان ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب استدعا دارم به لحاظ مصالح ملی و ارائه تصویری واقعی از فضای فرهنگ ایران، مقرر فرمایید نسبت به صدور مجوز حضور ایشان در جشنواره مذکور مساعدتی مبذول شود.»/ایسنا

جزییات بازداشت "امیر شهلا " عضو شورای شهر مشهد
چند روز پیش خبر رسید که عضو شورای شهر مشهد بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده است. بنا بر اظهار نظر وکیل ایشان این عضو امیر شهلا بوده که با قرار 500 میلیونی در بازداشت بسر می برد.مهرداد قربانی سرابی وکیل دادگستری و وکیل امیر شهلا نماینده مردم مشهد در شورای این شهر در خصوص بازداشت مجدد موکلش به دیده بان ایران گفت: امیر شهلا جمعه ۳۱ فروردین ساعت 11 صبح در تهران به دفتر من آمدند تا وکلاتشان را برعهده بگیرم. ایشان در خصوص بازداشت نخست خود توضیح دادند که برای کاری به دفتر یکی از دوستانشان که کارگزار بورس است رفته بودند تا برای ایشان سهام بخرند.وی توضیح داد: طبق گفته های آقای شهلا، در آن دفتر دو نفر از خانم های همکار آن اقا بودند. آقای شهلا به محض ورود تصمیم به خروج از دفتر می‌گیرد که ناگهان در شکسته می شود و عده ای داخل شده و با چشم بند ایشان را خارج می کنند. پس از آن از آقای شهلا خواسته می شود که از حضور در شورای شهر مشهد انصراف دهد. من قبول نکردم.قربانی در ادامه به دیده بان ایران گفت: قرار بود تا در خصوص این پرونده من وضعیت آقای شهلا را پیگیری کنم که امروز خبر بازداشت مجدد ایشان با اتهام تحصیل مال نامشروع را شنیدم. البته برادر ایشان هم وکیل محسوب می شو د. و همکار من نیز است توضیح داد که ایشان بابت مشاوره به شرکتی حقوقی دریافت می‌کرده که این شده مصداق تحصیل مال نامشروع. مصداق ماده ۲ قانون اختلاس و ارتشاء سال ۱۳۶۷ این امر غیر قانونی نیست. البته من هنوز موفق به خواندن پرونده‌ها نشده‌ام. آقای شهلا ظاهرا قرار داد کاری با آن شرکت داشتند اگر قرارداد کاری وجود داشته باشد موضوع نسبت دادن مال نامشروع صحیح نیست. قراری که صادر شده است 500 میلیون تومان بوده و میزان مال نامشروع هم حدود 5 میلیون تومان است. هر چند قرار با میزان مال نامشروع تطابق ندارد ولی باید یادآور شوم که ما نیازمند مطالعه پرونده هستیم.

انتقاد کیهان از جشنواره فیلم فجر
کیهان در مطلبی با امضا "محمد دیندار" در انتقاد از جشنواره جهانی فیلم فجر نوشت: چرا در شرایط بد اقتصادی‌ و ارزی، بخشی از ارز مملکت‌‌ باید هزینه جشنواره جهانی فیلم‌فجر و میهمانان خارجی‌ و فیلم‌‌های فرنگی شود؟ اگر در این‌ جشنواره اولویت با تجلی فرهنگ بومی کشورمان‌ بود، باز می‌شد این‌ همه هزینه را توجیه کرد، اما اینکه کلی میهمان‌ خارجی با هزینه‌های گزاف به ایران دعوت می‌کنند تا فیلم خارجی به آنها نشان دهند، نوبر است! مگر وظیفه سازمان‌سینمایی، تبلیغ و ترویج‌فیلم‌های خارجی است؟ جالب است که قائم‌مقام جشنواره جهانی فیلم ‌فجر در مصاحبه اخیر خود گفته است: "سعی داریم‌تا با نمایش فیلم‌های خارجی در جشنواره، زمینه اکران فیلم‌‌‌های خارجی را در ایران فراهم کنیم.»

افراد مشهوری که در کنار مرتضوی در بند 241 زندان اوین هستند!

افراد مشهوری که در کنار مرتضوی در بند 241 زندان اوین هستند!پیش تر یکی از رسانه های رسمی کشور بند 241 اوین را اینگونه توصیف کرده بود: «همه اطاق‌های نگهداری متهمان 12 متری است و یک چشمه توالت در آن قرار دارد تا برای فرد بازداشت شده مشکلی به وجود نیاید.»به گزارش جماران، بند 241 اوین متعلق به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است که سعید مرتضوی شب گذشته را در آنجا سپری کرد.اما این بند علاوه بر سعید مرتضوی میزبان کدام یک از زندانیان معروف دیگر است؟بابک زنجانیبابک زنجانی متهم نفتی معروف که شاکی وی وزارت نفت است مدت هاست که در این بند به سر می برد. حکم اعدام زنجانی صادر شده است و او در صورت عدم پرداخت بدهی 12 هزار میلیارد تومانی اش باید منتظر اجرای حکمش باشد.نکته جالب توجه ان است که بخشی از اتهامات بابک زنجانی و بدهی هایش مربوط به تامین اجتماعی در زمان ریاست سعید مرتضوی است.اسفندیار رحیم مشاییاسفندیار مشایی، یار غار احمدی نژاد و از دیگر اعضای حلقه ی اولیه دولت نهم و دهم است که از قضا با مرتضوی نیز دارای آشنایی و همکاری قدیمی است.حمید بقاییحمید بقایی رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی برای تحمل حکم 15 ساله زندان خود وارد زندان اوین شده است و او نیز در بند 241 حضور دارد.

مرعشی انصراف داد
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با انتشار نامه ای از حضور در فهرست کاندیداهاى شهردارى تهران انصراف داد.

یک داعشی در سلول مشایی!/جزییات بازداشت عضو شورای شهر مشهد/لاریجانی: احمدی نژاد شأن ریاست‌جمهوری را پایین آورد/واکنش پدر یک قربانی کهریزک به بازداشت مرتضوی/روایت ترقی از شنود جلسات خصوصی خاتمی

انصراف بانک از حضور در فهرست کاندیداهای شهرداری تهران

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور در نامه ای به شورای شهر تهران نوشت: از آنجا که به دلیل قبول مسئولیتی دیگر در حال انجام وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشم، از پیشنهاد دهندگان تقاضا می کنم که با تمرکز بیشتر بر سایر افراد مورد نظر همچون همیشه با انتخاب فردی صالح، متخصص و متدین بهشت تهران را به بهشت بانی کارآمد واگذار نمایند.

واکنش سیدمحمدمهدی میرباقری به خبر انتصابش به امامت جمعه تهران

سیدمحمدمهدی میرباقری در واکنش به خبری مبنی بر انتصابش به امامت موقت جمعه تهران در پاسخ به این سوال «اعتمادآنلاین» که آیا تا به حال از ستاد نمازجمعه تهران یا شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صحبتی با شما هم نشده است، گفت: «من مطلع نیستم.»

محمدجواد لاریجانی: احمدی‌نژاد به یکی می‌گفت هلو به یکی می‌گفت زردآلو
محمدجواد لاریجانی گفت: احمدی‌نژاد نه تنها شأن ریاست‌جمهوری را در دولت قبل پایین آورد، بلکه شأن وزارت را نیز پایین آورد. به یکی می‌گفت هلو و به دیگری می‌گفت زرد‌آلو! یکی در سفر آفریقا و دیگری در مسیر رفتن به اداره عزل ‌می‌شد! اصلاً چیزهای عجیب و غریبی اتفاق افتاد، تنها نتیجه آن این بود که وزارت، یک شغل بی‌وزن می‌شد، گویی وزرا همه باید نوچه‌های رئیس‌جمهور باشند، در حالی که طبق قانون، وزرا خودشان یک مسئولیت قانونی هیئت دولتی دارند، یعنی اگر هیئت دولت چیزی را مصوب می‌کند، وزیر مستقلاً مسئولیت دارد.

روایت ترقی از شنود جلسات خصوصی خاتمی

اعتمادآنلاین نوشت: حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی تلویحا اعلام کرد که جلسات خصوصی رئیس دولت اصلاحات شنود می‌شود.او در مصاحبه‌ای ویدئویی در پاسخ به این سوال که «اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کنند که احمدی‌نژاد ساختارشکنی می‌‌کند اما محدودیت‌های آقای خاتمی بیشتر می‌شود. آیا این انتقاد را قبول دارید؟»، می‌گوید: «نه قبول ندارم. این طور نیست که آقای خاتمی حرف نزند. آقای خاتمی تصور نکند اگر در جلسات خصوصی حرفی می‌زند، کسی حرف‌های او را نمی‌فهمد یا نمی‌شنود! موضع‌گیری‌هایش و تمام مسائلی که بیان می‌‌کند همه به گوش نظام می‌رسد! هر برخوردی با ایشان صورت می‌گیرد متناسب با اعمال و رفتار خودش است و ربطی به احمدی‌نژاد ندارد. احمدی‌نژاد پرونده‌اش جداست، وصل کردن پرونده این دو به هم فرار به جلوست.»

درخواست عجيب سیف از مسافران
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تامین ارز مورد نیاز مسافران گفت: فعلا مبنای تامین ارز مسافران خارجی همان بخشنامه های بانک مرکزی است و مردم مدتی سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ولی الله سیف در حاشیه رونمایی از سامانه جامع نیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مردم تنها 5 هزار یورو اجازه خروج ارز از کشور را دارند و در کنار آن قادر به تامین هزار یورو بیشتر برای سفرهای خارجی خود نیستند، گفت: مردم می توانند سفر خود را اندکی به تاخیر اندازند و البته باید با شرایط جدید نیز خود را وفق دهند و صبر داشته باشند. رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که آیا سقف ارز مسافری افزایش خواهد یافت گفت: بانک مرکزی تعهدی در این رابطه ندارد که سهمیه را زیاد کند اما به هر حال یکی از ویژگی های سامانه نیما آن است که می تواند انعطاف پذیر بوده و متناسب با شرایط در آن تصمیم گیری شود اما به هر حال مدیریت منابع و مصارف باید صورت گیرد.

واکنش پدر یک قربانی کهریزک به بازداشت مرتضوی

آغاز اجرای حکم حبس دو ساله سعید مرتضوی با اتهام معاونت در قتل محسن روح‌الامینی شاید روز گذشته بیش از آنچه در افکار عمومی بازتاب یافت، ذهن خانواده‌های سه کشته نام آشنای فاجعه بازداشتگاه کهریزک یعنی محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی را به خود مشغول کرد.«ایران» در ادامه نوشت: نگاه آنها به اجرای این حکم چه بود و تا چه حد می‌توانست درد و داغ هشت ساله آنها را التیام بخشد؟ این پرسشی بود که نخست تلاش کردیم پاسخش را در گفت‌وگو با عبدالحسین روح‌الامینی دریابیم اما پس از تماس ناموفق با شماره او به سراغ پدر محمد کامرانی رفتیم؛ مردی که هیچ رابطه و آشنایی با عناصر قدرت نداشت، کاسب بازار بود اما پرونده قتل پسرش در کهریزک را با جدیت تمام پیگیری کرد. هرچند در نهایت نتوانست برای اتهام معاونت در قتل علیه سعید مرتضوی حکمی بگیرد و مرتضوی در پرونده شکایت آنها که مشابه پرونده روح‌الامینی بود، تبرئه شد.کامرانی روز گذشته یک بار دیگر با ابراز گلایه از احکام صادر شده گفت: «من از قوه قضائیه گلایه دارم. شکایت از مرتضوی را من شروع کردم. 16 ماه طول کشید تا من با دوندگی خودم و پیگیری‌های وکیل پرونده، اتهام معاونت در قتل را به دادگاه تفهیم کنم اما رأی تبرئه صادر شد. اما در پرونده آقای روح‌الامینی صدور حکم برای این اتهام ممکن شد. با این حال من به‌شخصه از این حکم راضی نیستم؛ نه از مدتش و نه از اینکه در دو پرونده مشابه دو حکم کاملا متفاوت صادر شد. اما امر را به خدا واگذار می‌کنم.»او در ادامه تأکید کرد: «این حکم و ماجراهای پیش‌آمده در اجرای آن نه‌تنها گوشه‌ای از درد ما را التیام و تسکین نداد بلکه ما را جریحه‌دار کرد.»

وکیل سیدامامی: هنوز گزارش دقیق پزشکی قانونی را ندیده‌ایم

وکیل‌مدافع سیدامامی در رابطه با انتشار مطلبی در خصوص پرونده موکلش در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.پیام درفشان اظهار کرد: در رابطه با معاینه جسد آقای سیدامامی، در خصوص وجود جای سوزن و تزریق پوستی به صورت کلی مطالبی به یکی از اهالی رسانه دادم که ظاهرا نه از روی قصد و غرض بلکه وی متوجه کلی بودن توضیح بنده در مورد گزارشات معاینه جسد نشده و بر همین اساس دچار سوء تفاهم شده و آن را به عنوان آثار روی جسد عنوان کرده‌ است.وی بیان کرد: وقتی در تمامی مصاحبه‌ها عنوان شده که ما هنوز گزارش دقیق و کامل پزشکی قانونی را ندیده‌ایم و اصرار بر ارائه آن از طرف مقامات مسئول داریم، پس بدیهی است در حال حاضر علم و اطلاعی در خصوص وجود یا عدم وجود جای سوزن و تزریق نداریم.درفشان تاکید کرد: توضیحات کلی و عدم دقت اینجانب موجب سوء برداشت همکار رسانه‌ای شده است./ایسنا

روایت آشنا از جلسه سران سه قوه

حسام الدین آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: اولین نشست مشترک سه قوه معانی عمیق و برکات فراوانی داشت.نمایندگان سه فراکسیون با صریحترین زبان ممکن دغدغه ها، مطالبات و ملاحظات خود را بیان کردند. پس از آن رئیس مجلس در سخنانی مفصل و بسیار دقیق معضلات کشور و کاستی های هر سه قوه را در تعامل با یکدیگر برشمرد سپس رئیس قوه قضائیه به پیشرفتهای قوه قضائیه در برقراری عدالت پرداخت و برای کمک به دولت در حل مشکلات کشور اعلام آمادگی کرد. در پایان رئیس جمهور با ارائه تحلیلی از شرایط جهانی،منطقه ای و ملی، به اختصار از سیاستهای دولت در مواجهه با تهدیدات و توطئه های اخیر دفاع کرد و به اشکالات و شبهات پاسخ گفت. و در نهایت صریحا از مجلس خواست در بررسی لوایح کلیدی و کارگشای دولت شتاب بیشتری داشته باشد. دیروز در چهره مسئولان عزم مشترک، همدلی و همراهی مشهود بود.دیدار دوستانه، بیان صمیمانه و مباحثه طلبگی موجب ایجاد درک مشترک از شرایط، مسائل و راه حل ها شد. دیروز پس از مدتی احساس کردم که بوی بهبود ز اوضاع جهان می آید

سفر مرتضوی به خطه سرسبزشمال یعنی اینکه او به ریش همه می خندد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:بدون شک یکی از دلایل تسریع در دستگیری سعید مرتضوی که از دید و منظر قوه قضائیه و ضابطینش گم شده بود، پیگیری و فشار همه‌جانبه مردم و کسانی بود که از بابت عملکرد این فرد متحمل خسارات مادی و معنوی غیرقابل جبرانی شده بودند.فضای مجازی همچون یک ناظر دلسوز به دنبال او بود و امروز که به‌رغم حمایت‌های محفلی خاص دستگیر شده است، امید آن می‌رود که این تحقیر درس عبرتی برای کسانی باشد که در احقاق حقوق مردم کوتاهی می‌نمایند.ماجرا از این جنبه نیز جالب است که نه‌تنها ذره‌ای ندامت و پشیمانی برای آنچه مرتضوی انجام داد در او دیده نمی‌شود، بلکه بعد از صدور حکم از سوی عدلیه نظام، خیلی خونسرد و راحت به روستاهای سرسبز و خوش آب و هوای شمال کشور می‌رود و به ریش همه می‌خندد! البته مقصر اصلی او نیست بلکه سیستم و فضای حاکم بر آن دولت فخیمه پاک‌دستان بود که او و امثال او را رشد داده و بر سر ملت مسلط کردند.

آمار عجیب کشفیات مواد مخدر در حاشیه مدارس کشور

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی توانست در سال ٩٦ در شعاع ٥٠٠ متری مدارس ١.٩ تن انواع مواد مخدر را از خرده فروشان کشف و ضبط کند که این امر باعث سخت‌تر شدن دسترسی به مواد مخدر در اطراف مدارس شد.  در ارزیابی‌های سال ٨٠ مشخص شد ٠.٥ درصد از جمعیت دانش‌آموزی مقطع دوم متوسطه، تجربه مصرف مواد مخدر را داشتند که البته این آمار در سال ٩٠ به یک درصد جمعیت دانش‌آموزی مقطع دوم متوسطه و در سال ٩٥ به حدود ٢ درصد جمعیت دانش‌آموزان این مقطع رسید./سلامت نیوز


افشاگری وزیر ارتباطات از پشت پرده انحصارطلبی صدا و سیما در فضای مجازی

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صداوسیما می خواهد تنظیم مقررات، تصدی گری و مالکیت در حوزه صوت و تصویر را به صورت یکجا در دست بگیرد. براساس این رویه، قرارداد بسته، مزایده ای برگزار کرده و پنج پیمانکار انتخاب کرده‌اند. صداوسیما در انتخاب این پیمانکاران به فعالان عرصه صوت و تصویر اعلام کرده که باید جدا از ضمانت نامه ها و تعهداتی به سازمان، ۵۰ درصد کل درآمدهای خود را نیز به این سازمان بدهند. ضمن آنکه کسانی که فاقد مجوز این سازمان باشند با حکم مرجع قضایی تعطیل خواهند شد. مفهوم این کار آنکه هر شرکتی بخواهد در این عرصه وارد شده و فعالیت کند علاوه برهزینه های ثابت خود، باید نیمی از درآمد آن را به صدا و سیما بدهد. این کار سبب افزایش قیمت تمام شده خدمات صوت و تصویر برای کاربران شبکه ملی اطلاعات می شود. این افزایش قیمت، در تولید محتوا برای این عرصه مانع ایجاد می کند. این طرح کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن تصدی‌گری، سبب رقابت حاکمیت با بخش خصوصی نیز می شود که خلاف قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ است./ایرنا


اصولگرایان آویزان حاکمیت هستند

حسین کنعانی مقدم، گفت: اصولگرا‌ها را باید دو بخش کنیم. تفکر، اندیشه و ایدئولوژی اصولگرایی که برخاسته از تفکر امام و رهبری است. چسبندگی و این انسجام بین حاکمیت و ایدئولوژی وجود دارد. خیلی از کسانی که در حاکمیت هستند تفکر  اصولگرایی دارند. حتی آقای روحانی را هم یک اصولگرا می‌دانیم. با اعتبار‌هایی که وجود دارد. یک مسأله بخش مشی سیاسی است. وقتی مشی سیاسی است، جریان اصولگرایی خود را آویزان نظام می‌کند. برای آن که خود را نمی‌تواند از حاکمیت مستقل ببیند. عادت کرده است آویزان باشد. یک روز این ارتباط بین اصولگرایی و قدرت حاکمیت قطع شود شما مطمئن باشید از اصولگرایی چیزی نمی‌ماند. به ضرر جریان اصولگرایی است. ما همیشه می‌گوییم ایدئولوژی، اندیشه و تفکر اصولگرایی خدشه ناپذیر است و ما باید در جا‌هایی اصلاحاتی انجام دهیم، اما باید سعی کنیم آن را حفظ کنیم هر چند چسبندگی به قدرت داشته باشد. ولی مشی سیاسی سازمان و تشکیلات جریان اصولگرایی باید کاملا از جریان حاکمیت و قدرت فاصله بگیرد تا بتواند رشد کند، تا موقعی که مثل بچه شیرخواره نظام است رشد نمی‌کند. شاید جریان اصلاح طلبی وقتی رشد کرد که از حاکمیت فاصله گرفت و به زمین خورد. تازه فهمید باید بلند شود. ما این فرصت را متاسفانه نداشتیم.


قاضی زاده هاشمی: یا من باید بروم یا قاضی پور!

وزیر بهداشت دولت دوازدهم گفت: آن شخص [قاضی‌پور، نماینده مجلس] تهمتی زده؛ اگر ادعایش درست است، بنده برای تصدی وزارت، فرد مناسبی نیستم، اما اگر این ادعا نادرست باشد، باید او از مجلس شورای اسلامی اخراج شود. جای چنین فردی در خانه ملت و بر مسند شریف قانون‌گذاری نیست./ایسنا


اینکه تلگرام تا الان فیلتر نشده به دلیل مقاومت‌های روحانی بوده است

پروانه سلحشوری گفت: زمانی که مسولان کشور از پیام‌رسان داخلی حمایت می‌کنند طبیعتا هم باید به آن بپیوندند و این الزاما نمی‌تواند به این معنی باشد که پیام‌رسان خارجی را ترک کنند؛ اما اگر بخواهند پیام‌رسان داخلی را تبلیغ کنند یکی از اقداماتش این است که به آن بپیوندند. البته این موضوع نباید اجبار باشد و باید با انتخاب خود افراد صورت بگیرد، چرا که ما نباید نظر خودمان را اعمال کنیم. معتقدم که هردو پیام‌رسان‌ داخلی و خارجی باید در اختیار مردم باشد تا آن‌ها خودشان انتخاب کنند که می‌خواهند از کدام یک از پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، شاید بسیاری از مردم بخواهند که به طور همزمان و در آن واحد از هردو استفاده کنند. یکی از شعارهای روحانی ادامه فعالیت تلگرام بوده است و اینکه مسئولین دولت وی اقدام به ترک این فضا کرده‌اند طبیعتا مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است. خروج مسئولان این شائبه را برای مردم ایجاد کرده است که مسئولان در راستای فیلترینگ تلگرام، در حال خروج از این پیام رسان هستند، اما من فکر می‌کنم این اقدام در راستای آن است که آن‌ها علاقه و نظر خود را اعلام کرده‌اند و در عین حال حق انتخاب را به مردم داده‌اند و انتخاب آن‌ها را محدود نکرده‌اند. فیلتر این پیام رسان قطعا و یقینا نارضایتی عمومی و جدی را به همراه خواهد داشت و به نگرانی مردم در جامعه دامن می‌زند. به نظرم مسئولان حتما باید به این موضوع توجه کنند و سعی نکنند که با خواست عمومی مقابله کنند. هرچند که بسیاری شخص رییس‌جمهور را در این موضوع مقصر می‌دانند اما باید بدانیم اقدام جدی آقای روحانی تاکنون این بوده که علی‌رغم انتقاداتی که شده، تلگرام هنوز فيلتر نشده است و این پیام رسان همچنان در دسترس مردم قرار دارد و همین موضوع نشان می‌دهد که یک مقاومتی در این‌باره از سوی روحانی و تیم او وجود داشته است./ رویداد24


هدایای عجیب رهبران آمریکا و فرانسه به یکدیگر

سی‌ان‌ان گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است تکه‌ای قاب شده از پارچه رویه صندلی اتاق آبی کاخ سفید را به رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش هدیه دهد! رئیس جمهور فرانسه نیز قرار است یک درخت بلوط را که در محل جنگ جهانی اول رشد کرده است، به ترامپ هدیه می‌دهد. به نظر می‌رسد که هدیه مذکور بیانگر تمایل ترامپ به امور نظامی باشد./ایسنا

یک داعشی در سلول مشایی!

کانال رسمی احمدی نژاد مدعی شده است که در سلول مشایی، یک زندانی داعشی نگهداری می شود! این کانال نوشت: آقای مشایی به دلیل ابتلا به بیماری دیابت باید از غذاهای رژیمی استفاده کند اما مسئولان زندان به ایشان اجازه خرید از فروشگاه زندان را نداده اند. شنیده ها حاکی از آن است که در سلول آقای مشایی، یک زندانی داعشی نیز نگهداری می شود. از سوی دیگر بر اساس اظهارات خانواده آقای حمید بقایی، وی در وضعیت بسیار نگران کننده ای در بیمارستان به سرمی برد و فقر شدید کلیسم و ویتامین های ضروری چهره ایشان را به شدت دگرگون کرده و حتی استخوانهای پای وی دچار انحنا شده است.

حمله ضرغامی به مرتضوی

ضرغامی گفت: نمی‌دانم که اتهام «معاونت در قتل» تا چه اندازه درباره مرتضوی قابل تطبیق است ولی هرچه که هست دستگاه قضایی و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی باید مراقب تکرار این غفلت‌ها باشند تا اتهام قتل به آنان سنجاق نشود! عزت‌الله ضرغامی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سامان صداوسیما در صفحه شخصی اش نوشت: سعید مرتضوی بالاخره راهی زندان شد و نهضت "دیدی گفتیم"! هم رسانه‌ها را پر کرد!
دستور رهبری معظم در مورد "کهریزک" را در جلسات امنیتی پس از حوادث 88 بارها شنیده بودم. آقای مرتضوی نسبت به این رهنمود و دستور غفلت کردند و موجب بروز حوادث تاسف بار شدند.
نمی دانم که اتهام "معاونت در قتل" تا چه اندازه در مورد ایشان قابل تطبیق است ولی هر چه که هست دستگاه قضایی و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی باید مراقب تکرار اینگونه غفلت!‌ها باشند تا اتهام قتل به آنان سنجاق نشود !
در یادداشت های اخیرم نسبت به احتمال تداوم رفتارهایی از این‌دست، تذکر داده و مستندات محدودی هم ارائه کرده‌ام .
برخی مسئولین قضایی تا وقتی در راس قدرت هستند نسبت به حساسیت فوق العاده ی اقدامات و روشهای معمول خود دچار غفلت می‌شوند. حداقل به خاطر آینده خودشان هم که شده حقوق متهمین را حداکثری اعمال کنند!انتخاب کلمه "غفلت" هم اجمالاً خوشبینانه و بهداشتی است. اینطوری بهتر است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۱
اقاي وزير وضعيت وخيم بيمارستانها و عدم رغبت متخصصين در آرائه خدمت به بيماران و..... نشان ميدهد كه بهتر است هرچقدر زودتر جنابعالي پست وزارت را ترك كنيد تا شايد بخشي از مشكلات بهداشت حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
فکر نکنم بدش بیاد میره روزی چهارتا عمل میکنه، هم پولش بیشتره، هم اعصاب اش راحت تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
چرا الکی جو میدی بندهتو سه ماه گذشته واسه دو تا عضو خانوادم توتا عمل جراحی پیش اومد یگیشون 3روز بعد از عمل هم بستری بود کل هزینه های دونفرشون 400تومن نشد همون روز توی بیمارستان ی همراه مریض دیدم ک ب خاطر ی بسته دستمال کاغذی رفت رو اعصاب پرستارای بیچاره نمدونم بعضیها دنبال چی میگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
منم اگه پول و‌ پست داشتم شاید به نماینده مردم توهین میکردم شاید
حکم دادگاه نسبت به جرائم مرتکبه بویژه جرائم متعدد جنائی آقای سعید مرتضوی ناچیز است که خواه ناخواه متصور می کند به مختصات جرائم مرتکبه و مرتبطه به مجرم از قبیل فرایند به محاکمه کشیدن او، کش و قوس های عجیب و غریب، ... احکام صادره و فرایند دستگیری او از سر و کول آن می بارد؛ دادگاه و قوه قضائیه باید جرایم متعدد دادستان اسبق، سعید مرتضوی را بطور جامع مورد بررسی و رای را مورد تجدید نظر قرار داده و مجرم را با احکام عادلانه متناسب با جرائم مرتکبه به سزای واقعی جرایمش برساند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
مرتضوی باید بجرم قتل اعدام میشد. و الا صبر نمیکردن بعد از 10 از چنایت اونو 2 سال بندازن زندان. روزنامه نگار رو بخاطر اینکه گفته بالای جشم فلانی ابروس الان سالیان ساله انداختن زندون حالا یک قاتلو 2 سال!
قاضی زاده هاشمی : یا من باید بروم یا قاضی پور!
این سخن بچه گانه است. مگر صحبت از حق و باطل در مسایل سیاسی و اظهار نظرات است.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
دقیق گفتی ،یکی از مشکلات ایران همین پی جویی کردن حق و باطل در سیاست است
من دو نفر رو خیلی دوست دارم

یکی احمدی نژاد رو که یار مردم مستضعفه و یکی هم آقای محسن رضایی رو به این خاطر که واقعا جنگ 8 ساله رو به خوبی هدایت کرد البته با کمک دیگر بچه های مخلص اون موقع
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
اونوقت چنابعالی در سرزمین شیطان گنده جیکار میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
من هم خيلي دوست دارم برم امريكا .
محمد
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
اگه هوشت پاینه تقصیر ما چیه . احمد نژاد اعتبار ریاست جمهوری و وزارت را با اعنمال بچه گانه و بی ادبانه پایین اورد .برای بعضی امور هم که تا پیش خدا نریم حقیقت دیده نمی شود
جناب هاشمی شک نکنید شما از وزارتخانه خواهید رفت چون این برادران اصولگرا چنان به قدرت چسبیدند که کسی نمیتونه تکونشون بده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
مجلس که اصلاح طلبه اگه قاضی زاده رو عوض کنن
ضمن اینکه چند وقتی هم هست که دکتر به جلسات دولت هم نمیره معلوم نیست چرا با اونها مشکل داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
از دوره میرحسین موسوی و هاشمی و خاتمی بگیر تا همین الان که روحانی سر کاره همیشه دولت ها دست اصول گراها بوده
الان که مجلس هم دست اون هاست مثل مجلس 6 و7؟!
این اقا هم فکرکنم فقط میخواد فراموش نشه.یه روز اصولگراست یه روز اصلاحطلب یه روز مربی تعلیم وتربیت یه روز کارشناس هوانوردی.به همه نصیحت میکنه همه رو در هر شغلی رهنمود میده.
این آقای "مهندس"رو یه شغل درست وحسابی لطف کنید .این رهنمودهای عالمانه،عادلانه وآمرانه فرافکنیهای ناشی ازانزواست.البته تا بازنشستگی 30سال دیگه وقت دارن.خدا حفظشون کنه
منظورم از این اقا جناب مهندس ضرغامی بود.دوسال پیش گفته بود اشتباه کردم بچه مو تیزهوشان بردم.امروز درکسوت یک استاد تعلیم وتربیت به آرای متخصصان این امر در شورای عالی آموزش وپرورش ایراد میگیره و...
کشت منو این تخصص جامع الاطراف ایشون
دو جوان برای دزدی در عرض یک هفته دستگیر و اعدام شدند ولی اقای مرتضوی 12 سال طول کشید تا به زندان برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
!و اونم فقط دو سال
چرا اون همه سال كه اون همه كانال تلوزيوني و راديويي تحت نظر آقاي ضرغامي بود، حتي يه جمله عليه مرتضوي گفته نشد؟!!
جناب ضرغامی قطعا شما از موضوع واقعی اتهام مرتضوی اطلاع کامل دارید و مثل اکثریت مردم خوب میدانند که ایشان چه کرده و این میزان حکم اصلا کافی نیست و باید تجدید نظر گردد .
لطفا خودتان را به ندانستن و شک داشتن نزنید .
از اول مشخص بود که روحانی یک تنه مخالف سر سخت فیلتر کردن فضای مجازی بوده است چون بکمک فصای مجازی انتقادات سیاسی زیادی انجام میگیرد و این خودش امر به معروف خوبی هست .
آقای ضرغامی قتل کهریزک را گفتی با همین حرفهای مثلا مثل سیاسی میخواهی کاندید بشی. مردم در تمام حرفهایی که میزنید مو از ماست را جدا میکنند هنوز مطمن هستم در انتخاب روحانی اشتباه نکردم چون کسی دیگری و فرد مستقل سیاستمدار و اقتصادان و حقوقدان باشد را نداشتم
اصلن اگه هر دو تا برید با کل کابینه وریس جمهورعالی میشه مرفهین بی درد
آقای کنعانی . در اندیشه اصول گرایی در چهار دهه هیچ تحولی و اصلاح فکری که رو به جلو باشد دیده نمیشود یعنی حتی اصلاح طلبان هم کاری خواستند انجام بدهند براحتی با برچسب خارج از مرزها و با پیش کشیدن اینکه از مسیر انقلاب خارج شده اید فضای رقابت سیاسی را تنگ تر کرده اند . اگر همین شعارهای که قبلا گفتند در 1400باشد دوباره شکست میخورند . چون هر چه شعار و ایده آنان بود در دولت نهم و دهم عملیاتی شد . پس گروهی از سیاسیون فقط بار سیاسی را سنگین کرده اند
اینقدر نگویید تلگرام را ببندیم و چنان کنیم و چنین شود . یک نگاهی به بخش نظرات غیر قابل انتشار تابناک را هر شب ببینید فکر کن مطمن هستم تمام کاربران این سایت کسانی هستند که اخبار درست و دروغ را از این سایت محترم پیگیری میکنند حالا اگر شبکه ملی و فضای مجازی جوری باشد که نظرات صرف سیاسی و انتقاد شدیدی باشد تکلیف کاربران چیست . اول زیر ساخت پیام رسان داخلی بعضی از آزادیها هست که در قانون نیست
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت ...
دیدن نمیتونن تلگرامو ببندن میفرمایند من جلوشو گرفتم
دل طبقه روشنفکر و تحصیل کرده و سیاسی از زندانی شدن مرتضوی شاد شد هر چند مجازت او کم است او در حق مردم و نظام که راه اصلاح را در پیش گرفته بود جفا کرد و باید تاوان کار هایش را بدهد این اقا به تنهایی میدان دیالگ و گفتگو را از طریق اعمال قدرت بست .چوب خدا صدا ندارد اگر بخورد دوا ندارد.
من طرفداری از انصاف و عدل می کنم و بر این اساس باید امنیت همه ی زندانیان تضمین و تامین گردد.
جالبه وقتی اصلاح طلب ها زندان میرن تا یکسال هم خبر ندارن کجاست جرمش چیه چکار کرده کدام زندانه کی دستگیر شده ولی اصول گرایان محترم بندش سوئیتش با چه افرادی هم بند است صبحانه اش چه لباسی پوشیده و....قربان آن خدایی یک بوم و دو هوایی آنور بوم سرده اینور بوم گرم بود
وقتی خیلی راحت حرفهای یک رییس جمهور شنود میشود مردم برای چه بایدبه پیام رسان داخلی اعتمادکنند؟!
احمدی نژاد از همه صادق تر بود
شان احمدی نژاد هم ملت هستند هنوز بعد از پنج سال او را تخریب می کنن د می دانید اگه بزارند بیاد صحنه بالاتررن رای دارد
مشهد خودمختار اداره مي شود
امنیت و در سلامت ماندن زندانیان بویژه سعید مرتضوی، اسفندیار رحیم مشائی و حمید بقائی الزامی و لازم الاجرا ست و می بایستی تضمین گردد.

آن داعشی را از سئلول مشائی خارج کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
اون داعشی بد بخت چی میکشه ...
والله اگه سیف حرف نزنه سنگینتره! آخه عمو جون این شد جواب و راه حل که مردم سفرشونو عقب بندازن؟! مردم برای سفرشون هر کدوم دلیل دارن و مثل شما نیستن که هر موقع دلشون خواست برن سفر و نگرانی از ارز هم نداشته باشن!!!
جوانی با دوست دخترش دعوا کرد و لفظا تهدید کرد که عکسهای مشترکشان ( نه لزوما غیر اخلاقی ) را در اینترنت میگذارد ، ایشان به 5 سال حبس محکوم شد .

مردی هم با آن سابقه و اتهامات سنگین به دو سال زندان در بند نه چندان سخت مخصوص از اونها بهتران .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
به پششتیبان مربوطبه
نمی دونم چه صیغه ایه؟ هر کی میره زندان از این مشاهیر، درد و مرض از هزار جاش میزنه بیرون و همه همه از فضای مجازی و رسانه ها باخبر میشن. بینوا زندانیان و مردم عادی که کسی رو ندارن به دردشون برسه.
باسلام. اقای وزیر بهتراست هم شما بروید هم قاضی پور
اميد وارم همان شكنجه هايي را كه شهداي كهريزك متحمل شدند آقاي مرتضوي هم در اوين متحمل شوند.
به اميد خدا.
عجب مطلب جالبی داره جمهوری اسلامی بنقل از وضعیت سعید مرتضوی. خوب بود که کیهان هم سالی یکبار یه همچین چیزهایی رو می نوشت. بقول قدیمی ها با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه انقدر هم نگران زندان رفتن سعید مرتضوی نباشند در بند 241 انگار تو خونش یه چهار روزی. به نقل قول از آقای ضرغامی رییس اسبق سازمان صدا و سیما یه حبسی گرفته در برابر جرم های بزرگی مثل معاونت در قتل که زیاد نبوده
روزی عدالت واقعی میرسدومدعیان برکنار میشوند
آقای امنتیت خواه برای این سه نقربه بخصوص مرتضوی مگر جان بچه های مردم امنیت نمی خواست که قربانی ریاست طلبی مرتضوی شد
اقای سیف جان هر کس دوست داری ول این بانک مرکزی رو. عین بختک چسبیدی به این بانک ول کن هم نیستی خدا شکر هیچ کاری هم از دستت بر نمیاد نه موسسات مالی را درست کردی، نه کار بانکها و الان هم که گیر ارز هستی
بخدا اگر بزاری بری برای دنیا و اخرت ثواب جمع کردی
البته همانطور که نمیتوان به بچه به زور غذا خوراند و چیزی را که دوست ندارد در حلقش ریخت جامعه هم همینطور است هیچ چیزی به زور نمی تواند سامان بگیرد چند بار می خواهید امتحان کنید و امتحان کرده اید و نتیجه اش را دیده اید . شاید برای مثال بگویید کمربند ایمنی با زور انجام شد. شاید تا حدودی درست باشد ولی کامل نیست . لذا تا مردم خودشان به اطمینان نرسند هر چه تبلیغ کنید میشود خودش ضد تبلیغ . همین سایت تابناک ابتدا به کار تقریبا بد نبود با فایل خبری تصویری اش ولی همین سایت هم اگر بخواهد گزینشی و جناحی کارش را ادامه دهد مخاطبش را از دست خواهد داد.
با سلام شان رییس جمهور با وعده های پوچ و افزایش روز افزون بیکاری و برجام تو خالی پایین میاد و گرنه من هم با این که امنیت شغلی بین وزراو مدیران کمتر باشه تا یک کم به خودشون تکون بدن موافقترم چیزی که الان برعکسه و قشر کم درامد اکثرا شغل ندارند چه برسه به امنیت شغلی
روایت ترقی از شنود جلسات خصوصی خاتمی

من از پیام رسان سروشش استفاده می کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
یک داعشی در سلول مشایی!
با توجه به تونلهای که داعش در سوریه حفر کرده فردا نگویند از تونلی که داعشی در زندان حفر کرده بود فرار کرده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی