بازدید 12483
واردات خودرو بیشتر شده، درآمد مالیاتی دولت کمتر؛

ورود برخی خودروهای خارجی از جاده مخصوص؟!

در چند روز اخیر، خبری مبنی بر توقیف چندین کامیون حامل انواع خودروهای وارداتی با برند تویوتا و لکسوس در خروجی گمرک بوشهر منتشر شد؛ هر چند از علت توقیف این محموله خودروهای وارداتی جزئیاتی منتشر نشد و پلیس نیز این خبر را تکذیب کرد، آمارهای بانک مرکزی و گمرک نشان می دهد، گویا برخی خودروهای خارجی در یازده ماهه سال گذشته از جاده مخصوص وارد کشور شده اند.
کد خبر: ۷۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 22 April 2018

ورود برخی خودروهای خارجی از جاده مخصوص؟!در چند روز اخیر، خبری مبنی بر توقیف چندین کامیون حامل انواع خودروهای وارداتی با برند تویوتا و لکسوس در خروجی گمرک بوشهر منتشر شد؛ هر چند از علت توقیف این محموله خودروهای وارداتی جزئیاتی منتشر نشد و پلیس نیز این خبر را تکذیب کرد، آمارهای بانک مرکزی و گمرک نشان می دهد، گویا برخی خودروهای خارجی در یازده ماهه سال گذشته از جاده مخصوص وارد کشور شده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی،

در سی ام فروردین 1397 خبرگزاری تسنیم خبری مبنی بر توقیف محموله خودروهای وارداتی گمرک بوشهر توسط پلیس منتشر کرد که در آن آمده بود: بنا به گزارش های میدانی در 29 فروردین 1397، این محموله که شامل حداقل 200 دستگاه انواع تویوتا و لکسوس می باشد، توسط نیروی انتظامی توقیف و جزئیات علت توقیف محموله خودروهای وارداتی هنوز منتشر نشده است.

بعد از انتشار این خبر، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بوشهر در مصاحبه ای عنوان نمود: خبر مندرج با مضمون توقیف چندین کانتینر حامل انواع خودروهای وارداتی با برند تویوتا در خروجی گمرک بوشهر در 29 فروردین 97 مورد تأیید پلیس نیست.

گفتنی است، در 22 فروردین 1397 نیز، از سوی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان اعلام شد که یک باند سازمان یافته قاچاق خودروهای خارجی منهدم و 424 دستگاه خودروی خارجی توقیف شد که از این تعداد، 105 دستگاه خودرو با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته های گمرکی از گمرک ترخیص شده اند. بعد از اعلام این خبر نیز بلافاصله رضایی مدیر کل گمرک شهید باهنر بندرعباس گفت: گمرک ادعای قاچاق 424 دستگاه خودرو را تکذیب کرد و گفت: تشریفات این خودروها قانونی بوده است.

هر چند دو خبر فوق در مورد قاچاق خودروها از سوی مسئولین مربوطه تکذیب شده است، آمارهای بانک مرکزی و گمرک نشان می دهند که برخی خودروهای خارجی گویا در سال گذشته از جاده مخصوص وارد کشور شده اند.

آمارهای گمرک نشان می دهد، در یازده ماهه سال 1395، در مجموع 61 هزار و 77 دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 597 میلیون دلار وارد کشور شده است. همچنین آمارهای گمرک پیرامون واردات خودروهای سواری در یازده ماهه سال 1396 نشان می دهد، در این مدت تعداد 66 هزار و 196دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 756 میلیون و 708 هزار دلار وارد کشور شده است؛ بنابراین تعداد و ارزش واردات خودرو در یازده ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ترتیب، رشدی 8.3 درصدی و 10 درصدی را تجربه نموده اند.

بنابراین با توجه به آمارهای بالا، طبیعتاً باید در یازده ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 درآمدهای مالیاتی دولت از محل مالیات بر خودروهای وارداتی افزایش یافته باشد؛ اما گزارش های بانک مرکزی عکس این موضوع را نشان می دهند.

گزارش های بانک مرکزی پیرامون درآمدهای مالیاتی دولت در یازده ماهه سال 1396 نشان می دهد، درآمدهای دولت از محل مالیات بر خودروهای وارداتی در مدت مذکور 15.1 هزار میلیارد ریال بوده و این در حالی است که میزان درآمدهای دولت از محل مالیات بر خودروهای وارداتی در یازده ماهه سال 1395، 20.7 هزار میلیارد ریال بوده است؛ یعنی در یازده ماهه سال 1396 درآمدهای دولت از محل مالیات بر واردات خودرو 27.1 درصد کاهش یافته است.


پرسشی که در این بین مطرح می شود این که چطور ممکن است، در یازده ماهه سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل واردات خودرو بیشتر شده باشد؛ اما درآمدهای مالیاتی دولت از این محل کمتر؟ و احتمالاً به این پاسخ برسیم که برخی خودروهای خارجی از جاده های مخصوصی وارد کشور می شوند که مالیات پرداخت نمی کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۴
حتما کول بر ها اورده اند؟؟؟!''
بازرس ها پاسخگو باشند نه مردم
مافیای جدید : جاده مخصوص !
اینجوری یعنی ماشینی که تعرفه گمرکی نداده با قیمت دو برابر به ملت انداخته شد و باز هم رانت...
بنازم به این مملکت گل و بلبلی که ادم یک سیر تریاک نمی تواند وارد کشور کند ولی همین ادم صدها ماشین قاچاق وارد کشور میکند .ما که نمیدانیم این افراد کی ها هستند ولی ماه پشت ابر نمی ماند .بامید رسیدن ان روز
به لطف ارتباطات فضای مجازی، فیلم ورود غیرمجاز در ساعت 3 شب در دسترس عموم ملت قرار گرفت!! خداوند به بانیان این ابزارهای ارتباط جمعی مجازی خیر فراوان اعطا کند!!
ای بابا کل کشور رو رانتخواری و اختلاس پر کرده به همین دلیل کهوضعیت کشور اینطوره و حالا هم که به گِل نشسته تاوان اون رو مردم بایست بدهند و در فشار اقتصادی و درآمدی باشند و در این مسان افرادی هستند که موجودی بانکی آنها مسلیاردها تومان است
چند هزار خودرو ...چندده دکل...چند ده هزار میلیارد اینها عددی نیست که توجه کسی را جلب کند اون گوسفند است که باعث قطع دست میگردد و موی دختران است که آتش بپا میکند
چون مردم بی عرضه ای هستیم وفقط بلدیم بنالیم.البته بانی رسیدن چنین مسئولان بی لیاقت ماهستیم.
همیشه دعامیکنم الهی اثری ازایران خودرو وسایپادر این کشور نمونه وهمه ملت سوارخودروی خوب وباکیفیت خارجی بشن.ولی دستهایی هست که نمیذارن این دعامستجاب بشه.الهی این دستهارو هم قطع کن
دقت کنید پول مملکت بجای هزینه شدن در آبادانی و رفاه مردم کجا داره خرج میشه، مثلا داروی شیمی درمانی کم است، کارخانجات دارویی هم بعلت کمبود نقدینگی که بنجل ترین مواد اولیه دارویی را وارد می‌کنند، وضع مالی بیمه ها هم که افتضاح است بعد میلیارد دلار از جاده مخصوص خرج فخر فروشی عده ای خاص شود، هموطن من در سر پل ذهاب خانه ندارد، در خرمشهر و آبادان آب آشامیدنی سالم ندارند، در سیستان و بلوچستان بیکاری و عدم وجود امکانات زیر بنایی بیداد می‌کند و غیره، عدالت در جامعه ما چه معنا دارد؟
ایران خودرو و سایپا بابت واردات خودرو مالیات پرداخت نمیکنند حالا چطور ! بهتون میگم:
طبق قانون من درآوردی که سالهاست دارن ازش سوء استفاده میکنن واردات خودرو بدون چرخ مثل واردات قطعه حساب میشه و و تعرفه واردات خودرو بهش تعلق نمیگیره و البته این قانون مخصوص سایپا و ایران خودرو هست و این عزیزان خودرویی مثل پژو 508 رو به این صورت وارد میکنن و دو برابر کل قیمت هر خودرو و حدود 20 برابر ( بله 20برابر )شرکت سازندش سود میبرن بدون اینکه کاری انجام داده باشن (البته اگر باز کردن چرخ ها و بستن دوبارشون رو حساب نکنیم )
اینها فقط از نون خشکیها مالیات می گیرند.
مگه تعرفه ها رو وضع نکردید که جاده مخصوص ها خودروساز شوند، پس کو؟ با واردات خودرو ملی ساختن؟ اینا اصلا خودروسازند یا قاچاقچی؟ این یعنی خیانت به مردمی که هرروز تو جاده ها کشته میشن قطع عضو میشن و تا اخر همر حسرت به دل زندگی سالم کنار عزیزانشون میمونن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان