بازدید 17124
آخرین تحولات خاورمیانه؛

رسانه عربستانی: نزدیک ‌شدن پهپاد اسباب‌بازی، دلیل تیراندازی در قصر شاه سعودی/خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه/رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن/دیدار ترامپ و ماکرون برای گفت وگو درباره برجام

رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن، دیدار ترامپ و ماکرون برای گفت وگو درباره برجام، آزادسازی کامل محله «الزین» در جنوب دمشق و خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حادثه تیراندازی شب گذشته در نزدیکی کاخ سلطنتی سعودی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 22 April 2018

رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن، دیدار ترامپ و ماکرون برای گفت وگو درباره برجام، آزادسازی کامل محله «الزین» در جنوب دمشق و خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حادثه تیراندازی شب گذشته در نزدیکی کاخ سلطنتی سعودی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بامداد یکشنبه به نقل از رئیس پلیس ریاض اعلام کرد، دلیل تیراندازی در نزدیکی قصر پادشاهی نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به آن بوده است.

بر این اساس، سخنگوی پلیس منطقه ریاض گفت، نیروهای امنیتی با تیراندازی به سمت این پهپاد کوچک، آن را از بین بردند و حادثه امنیتی رخ نداده است.

رئیس پلیس ریاض همچنین تأکید کرد، در زمان وقوع تیراندازی، ملک سلمان در قصر پادشاهی نبوده بلکه در مزرعه خود در الدرعیه حضور داشته است.

منابع سعودی اما برای حفظ آبرو بعد از تیراندازی شدید، مدعی شدند روی این پهپاد، یک دوربین جاسوسی نصب بوده است.

واس: نزدیک‌شدن پهپاد اسباب‌بازی دلیل تیراندازی در قصر شاه سعودی/خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه/رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن/دیدار ترامپ و ماکرون برای گفتگو درباره برجام

این در حالی است که قصر محله الخزامی اصلا متعلق به ملک سلمان نبوده، بلکه محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی مالک آن است.

شامگاه شنبه بود که منابع محلی عربستان از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی قصد «الخزامی» در ریاض خبر دادند.

فعالان سعودی در توییتر هم با راه انداختن هشتگ «تیراندازی در محله الخزامی» شهر ریاض فیلم‌هایی از حادثه تیراندازی در نزدیک کاخ ملک سلمان را نیز منتشر کردند.

برخی از مخالفان عربستان سعودی در توئیتر به نقل از منبعی در وزارت کشور عربستان وقوع تیراندازی در کاخ را تأیید کرده و از فرار ملک سلمان، شاه سعودی خبر داده است.

همچنین گزارش‌های تأیید نشده‌ای از حمایت نیروهای آمریکایی از شاه عربستان منتشر شد.

رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن

اردن در طرح آمریکا برای آموزش نیروهای نظامی عربی به منظور استقرار آنها در سوریه به جای نیروهای آمریکایی مشارکت نخواهد کرد.

به نوشته روزنامه اینترنتی رأی الیوم، یک مسئول اردنی آگاه تأکید کرد: اردن نیروهایش را به منظور استقرار آنها در سوریه به جای نیروهای آمریکایی پس از خروج احتمالی ارتش آمریکا از سوریه، در خاک خود آموزش نخواهد داد. وی گفت: راهکار نظامی به تشدید هرج و مرج و پیچیده‌تر شدن بحران سوریه خواهد انجامید.

در همین حال، این مسئول اردنی «وجود هر گونه گفت وگو میان اردن و آمریکا درباره سرنوشت پایگاه التنف در مرز با سوریه و عراق را رد کرد؛ زیرا این پایگاه نزدیک اردوگاه «الرکبان» و در مرزهای اردن قرار دارد، جایی که تعدادی از عناصر (وهابی ـ صهیونیستی) داعش در آن حضور دارند و این موضوع، تهدیدی برای امنیت داخلی اردن محسوب می‌شود.

این مسئول اردنی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «اردن، همان طور که همواره تأکید می‌کند، از حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند و راه حل نظامی را قبول ندارد و هرگز هیچ کس را بدین منظور آموزش نخواهد داد، زیرا این با موضع ثابت این کشور از زمان آغاز بحران سوریه مغایرت دارد.»

وی اظهار داشت: خاک اردن و مرزهای 378 کیلومتری این کشور به هیچ وجه برای استقرار ارتش های عربی و غیر عربی به منظور جایگزین کردن آنها با سربازان آمریکایی در نظر گرفته نخواهد شد.

برخی گزارش‌های آمریکایی از طرح دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای جایگزین کردن نیروهای نظامی عربی به جای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه خبر دادند.

در این گزارش‌ها آمده است، آمریکا از عربستان، امارات و قطر خواسته است، در تأمین هزینه‌های میلیارد دلاری و ارسال نیروهای خود به سوریه برای استقرار مجدد آنها در این کشور به ویژه در مناطق شمالی مشارکت کنند. در همین چهارچوب، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا همین پیشنهاد را به مسئولان مصری هم داده است.

طرح آمریکا شامل ایجاد یک نیروی عربی برای استقرار در سوریه به جای نیروهای آمریکایی است که احتمال می‌رود، ترامپ به زودی آنها را از این کشور خارج کند.

دیدار ترامپ و ماکرون برای گفت وگو درباره برجام

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در کاخ سفید درباره توافق هسته ای ایران رایزنی خواهند کرد.

این در شرایطی است که یک مقام ارشد دولت آمریکا، روز جمعه گفته است، مذاکرات با کشورهای اروپایی برای برطرف کردن نگرانی های واشنگتن درباره توافق هسته ای ایران هنوز به طور کامل انجام نشده است.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: ترامپ درباره سایر مسائل با ماکرون مذاکره خواهد کرد، از جمله حمله نظامی مشترک به سوریه.

واس: نزدیک‌شدن پهپاد اسباب‌بازی دلیل تیراندازی در قصر شاه سعودی/خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه/رد درخواست اعزام نیرو به سوریه از سوی اردن/دیدار ترامپ و ماکرون برای گفتگو درباره برجام

حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه به خاک سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعا شده در شهر دوما انجام شده و مغایر با قوانین بین المللی بوده است.

لندن، پاریس و برلین در ماه مارس با ارائه پیشنهادی برای اعمال سریع تحریمهای جدید علیه 15 مقام رسمی، شخصیت نظامی و شرکت های ایرانی موجب خشم سایر شرکای اروپایی خود شده بودند. این در شرایطی است که ترامپ ضرب الاجل دوازده ماه می را برای اتحادیه اروپا تعیین کرده است تا برای اصلاح برجام اقدام کند.

ترامپ بارها توافق هسته ای را بدترین توافق حاصل شده از طریق مذاکره ارزیابی و تهدید به خروج از برجام کرده است.

آزادسازی کامل محله «الزین» در جنوب دمشق

ارتش سوریه که از روز پنجشنبه عملیات پاکسازی محله های جنوبی دمشق را آغاز کرده، همچنان در حال ادامه عملیات خود است.

شبکه المیادین گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن در ادامه پیشروهای خود در جنوب دمشق، امروز شنبه موفق شدند، محله «الزین» حدفاصل دو شهرک یلدا و الحجر الاسود را آزاد کنند.

گروه تروریستی تکفیری داعش در ژوئن گذشته با اشغال محله الزین، تعدادی از ساختمان‌های مرتفع این محله را تحت تصرف خودر درآوردند.

نیروهای سوری چندین هفته با عناصر تروریستی مستقر در الزین به شدت درگیر بودند تا اینکه بالاخره امروز موفق شدند کنترل آن را کامل در دست بگیرند.

ارتش سوریه از عصر روز پنجشنبه (30 فروردین) عملیات نظامی خود علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق را آغاز کرد.

ارتش سوریه در محله «السلیخه» واقع در منطقه التضامن پیشروی داشته و توانسته است مسجد جامع حضرت «علی» (ع) را آزاد کند.

خروج بیش از سه هزار تروریست از قلمون شرقی سوریه

ارتش سوریه با تروریست های حاضر در مناطق «قلمون شرقی» به توافق دست یافت.

بر اساس این توافق که صبح دیروز روند اجرایی آن آغاز شد، سه هزار و دویست تروریست و خانواده های آنان از قلمون شرقی خارج شدند.

قرار است این افراد، به جرابلس در ریف شمالی حلب و همچنین استان ادلب در شمال سوریه منتقل شوند.

یک منبع امنیتی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، هم اکنون این افراد در منطقه «الناصریه» حضور دارند.

شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد، چند اتوبوس امروز از مناطق «الرحیبه، جیرود» و الناصریه در ریف دمشق خارج شده اند.

برخی منابع خبری تعداد اتوبوس ها را هفده عدد اعلام کردند. بر اساس این توافق، قرار است تروریست ها سلاح های سنگین و نیمه سنگین و انبارهای مهمات خود را تحویل نیروهای ارتش دهند.

وبگاه خبری معارض «عنب»، با اشاره به اینکه گروه های تروریستی حاضر در قلمون سلاح سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل داده اند، اعلام کرد که قرار است تروریست ها به شمال سوریه منتقل شوند.

 

در این تصاور موشک های گراد، موشک اندازه 107 با بُرد 7-10 کیلومتری و تانک های «تی-52 و تی-6» دیده می شود.

در قلمون شرقی، گروه های تروریستی «جیش تحریر الشام، جیش الإسلام، نیروهای احمد العبدو و جیش أسود الشرقیة» حضور داشتند.

این وبگاه مدعی شد، گروه نخستین که از قلمون شرقی خارج می شوند از جیش تحریر الشام هستند و شمار عناصر این گروه که از این منطقه خارج خواهند شد، دو هزار و 500 تن است و احتمالا این عناصر ابتدا به شهر الباب و سپس شهر عفرین خواهند رفت که تحت تسلط ترکیه و تروریست های وابسته به این کشور قرار دارد.

گفته می شود، شماری از تروریست های حاضر در قلمون شرقی به خانواده های خود فشار می‌آورند که به شمال سوریه منتقل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
خبرگزاری ها روزنامه ها بخاطر یه هواپیمای اسباب بازی این همه علیه عربستان نوشتند و گفتند، پس اگه هواپیماهای بمب افکن واقعی که هر روز یمن رو بمباران می کند رو ببینند چی می گن؟
"""منابع سعودی اما برای حفظ آبرو بعد از تیراندازی شدید، مدعی شدند روی این پهپاد، یک دوربین جاسوسی نصب بوده است"""
یعنی اون سری که توی تهران بیست دقیقه داشتن با چندتا ضد هوایی شلیک میکردن هم بعد گفتن پهباد اسباب بازی بوده برای حفظ آبرو بود؟؟؟
پرواز پهپاد را ممنوع کنند مثل ما .
این طرز نوشتن هواپیمای اسباب بازی منو یاد یه چیزی تو تهران می اندازه!! بعدشم به دلیل ناتوانیشون گفتند هیچ هواپیمای بدون سرنشین (اسباب بازی!) حق پرواز بر فراز تهران رو نداره.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
جناب عربستان با اون همه یاراش ما با اون همه دشمن،ولی باز ما خودمونو بالاتر از اون می دونیم، دورتار دور یمن رو محاصره کردند چند کشور علیه یک کشور نصفه و نیمه یمن ولی با اون همه بمباران باز .... بیدارشو بیدارشو از خواب
خب که چی؟ همین چند وقت پیش بود که صداری ضد هوایی بخاطر پرواز یک پهباد در تهران شنیده شد.
یکی توییت کنه برای این سردمداران عربستان و امارات که قدرت عربستان و خودشون رو بالا میدونن که یک پهپاد اسباب بازی اومد این همه به خودشون پیچیدن! وای به حال اینه یک پهپاد واقعی یا نیروی واقعی بیاد اونجا!!
برای اولین بار در 20 سال گذشته عربستان به دنبال افزایش قیمت نفت است.
این خبر خوبی است.
تاکنون عربستان برای صدمه زدن به ایران نفت خود را ارزان می فروخته است.
عرضه سهام آرامکو، هزینه های جنگ یمن و دوشیدن های بسیار ترامپ انان را وادار به تلاش برای کشیدن روی قیمت نفت کرده است.
بورس با 770 واحد سقوط به کانال 94 هزارواحدی پرتاب شد ! (روزنامه دنیای اقتصاد تسلیت تسلیت !)
نزدیک ‌شدن پهپاد اسباب‌بازی، دلیل تیراندازی در قصر شاه سعودی؟؟
نصف شب کل دنیا از تیر اندازی ها در اطراف کاخ این عمو خبردار شدند و همه منتظر شنیدن اخبار کودتا یا ترور در این کاخ بودند!!!
نگو تو رو خدا!!!

اینا میخوان با ایران وارد جنگ بشن؟
اونوقت اگه ما کلی بادبادک هوا کنیم اینها می میرن از وحشت که!!
ای خّدا!
همین اتفاق قبلا در تهران هم افتاده که آقایون با توپ ضد هوائی تیر اندازی کردند
اوه اخبار ساعت 7 رادیو همچین گفت کودتا شد و ال شد و بل شد ما گفتیم چه خبر شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل