بازدید 47258
۲

موشک ایرانی که روس‌ها را شگفت‌زده کرد

کد خبر: ۷۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 22 April 2018

خبرگزاری روسی در مطلبی به رونمایی ایران از یک سامانه جدید موشک هواپایه هوشمند و ضد پهپاد اشاره کرد و نوشت، موشک جدید هوشمند ایران موجب شگفتی کارشناسان شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: «یک فروند موشک کروز که چهارشنبه گذشته در رژه روز ارتش در ایران به نمایش درآمد، موجب شگفتی ناظران غربی شده است، این موشک هوا پایه مجهز به سامانه هدایت شونده الکترواپتیک است و اینک کارشناسان امور نظامی در پی یافتن ماهیت این جنگ افزار جدید ایران هستند.»

اسپوتنیک در ادامه نوشت: «اگر این موشک مجهز به سامانه هدایت شونده الکترو اپتیکی باشد، شبیه موشک کروز "دلیله" ساخت صنایع نظامی (رژیم) اسرائیل که برای هدف گرفتن اهداف متحرک و با قابلیت جابجایی استفاده می‌شود. خطای اصابت موشک دلیله کمتر از یک متر اعلام شده است.

به گزارش این منبع خبری، آنطور که نیروی هوایی ایران اعلام کرده، این موشک هدایت شونده با اشعه فرا قرمز، توسط افسر مربوطه مستقر در جنگنده (شماره دو پرواز) شلیک می‌شود.

اسپوتنیک در خاتمه ضمن اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران مبنی بر این‌که جنگ افزار‌های ایران علیه کشور‌های عرب همسایه نیست، نوشت: «در روز رژه ارتش، علاوه بر جنگنده‌ها و بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش، سپاه پاسداران ایران از سامانه دفاع موشکی جدیدی به نام «کمین-۲» رونمایی کرد. این سامانه برای مقابله با پهپاد‌های مسلح دشمن و نیز جنگنده‌های درحال پرواز در ارتفاع پایین طراحی شده است»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲
منظور تون از "فراقرمز" همون "مادون قرمزه" که بعدا بهش "فروسرخ" می گفتند؟! ظاهرا برای درک زبان مادریمون باید دست به دامن فرهنگ لغات بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
اون فرا بنفشه این مادون قرمز
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی