بازدید 27742

روایت‌های متناقض از علت تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی عربستان

با وجود آنکه تیراندازی‌های شدید در اطراف کاخ پادشاهی عربستان در ریاض رخ داده و برخی منابع حتی از احتمال وقوع کودتا در ریاض سخن به میان آورده بودند، منابع نزدیک به حاکمیت سعودی مدعی شدند این تیراندازی‌های شدید برای هدف قرار دادن یک پهپاد بوده که در این محدوده شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 21 April 2018

با وجود آنکه تیراندازی‌های شدید در اطراف کاخ پادشاهی عربستان در ریاض رخ داده و برخی منابع حتی از احتمال وقوع کودتا در ریاض سخن به میان آورده بودند، منابع نزدیک به حاکمیت سعودی مدعی شدند این تیراندازی‌های شدید برای هدف قرار دادن یک پهپاد بوده که در این محدوده شناسایی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ منابع محلی از وقوع تیراندازی در نزدیکی کاخ «ملک سلمان» پادشاه عربستان در ریاض خبر دادند و تصاویری نیز منتسب به این تیراندازی در شبکه‌های مجازی منتشر شد؛ تصاویری که درباره اصالت برخی از آنها تردیدهای جدی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

پس از وقوع این تیراندازی، برخی منابع عمدتاً نزدیک به مخالفان حاکمیت عربستان، از درگیری‌ها امنیتی علیه پادشاه عربستان سخن به میان آوردند و حتی از احتمال وقوع کودتا و فرار ملک سلمان پادشاه عربستان با یک کامیون از کاخ پادشاهی خبر دادند اما این خبرها از سوی منابع رسمی تایید نشد. در مقابل این خبرها، عمر خلیفه روزنامه نگار مصری نوشت: «حامیان بن سلمان می گوید در ریاض خبری از درگیری نیست، اما ویدیوها همگی نشان از تیراندازی های شدیدی در پایتخت سعودی دارد»

‏مارگاریتا ستانساتی خبرنگار وال استریت ژورنال در دوبی در این ارتباط در توییتی گزارش داده است: «کودتایی در ریاض رخ نداده. یک پهپاد یا هواپیمای اسباب بازی نزدیک کاخ پادشاه شده و ساقط شده است.»؛ خطی که برخی خبرنگاران و رسانه‌های سعودی نیز در پیش گرفتند و عوض الفیاض خبرنگار «ام بی سی» سعودی نیز نوشت: «یک پهباد اسباب بازی به منطقه ممنوعی و نزدیکی به ایست بازرسی نزدیک شده بود و ماموران مجبور به ساقط کردن آن بودند»

پلیس ریاض نیز مدعی شد: «شلیک پلیس به سمت پهپاد تفریحی در آسمان منطقه خزامی بوده است.» سخنگوی پلیس ریاض مدعی شد که شنبه شب راس ساعت 19:50 دقیقه، یکی از مراکز امنیتی محله الخزامی شهر ریاض که کاخ الخزامی در آن قرار دارد، متوجه پرواز هلی شات روی کاخ الخزامی بود و نیروهای امنیتی با مشاهده آن، اقدام به تیراندازی کردند.

منطقه خزامی ریاض محل استقرار کاخ پادشاهی است. در همین راستا برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آسمان بر روی کلیه پروازهای تجاری و نظامی بسته و گارد ویژه بن سلمان زمین و آسمان را بدست گرفته و بالگردهای گارد پادشاهی در این منطقه در حال پرواز هستند.

در عین حال الجزیره با تردید نسبت به حوادث اخیر موضع گرفته و تاکید کرده هنوز منابع رسمی عربستان نسبت به این اتفاقات واکنش نشان نداده‌اند.

رویترز نیز گزارش داده در زمان تیراندازی به سمت پهپاد، ملک سلمان در کاخ پادشاهی نبوده است. این در حالی است که برخی گزارش‌های پیشین حکایت از آن داشت که به محض اعلام وضعیت فوق العاده و آغاز تیراندازی، پادشاه عربستان به یک پایگاه نظامی منتقل شده است؛ اتفاقی که گمانه زنی وقوع کودتا یا وقوع یک حمله در این کاخ یا اطراف آن را پررنگ‌ نموده بود.

تمامی تصاویر منتسب به حادثه امشب را یک جا در تابناک می‌بینید؛ با این توضیح که تابناک نمی‌تواند مستقلاً اصالت همه این تصاویر را تایید نماید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۰
ان شاء الله امام میاد
ساقط شدن آل سقوط دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
حجم تیر اندازه بالاس
عاقبت عربستان کودتااست امروز نشد فردا..
اگه یک پهباد چنین انجا را به هم ریخته وای به حال وقتی که چیزی جدی برود. با این ارتش و سیستم امنیتی عربستان میخواهد وارد جنگ با ایران شود؟ عجب طنزی. خدا کودک کشان را رسوا میکند.
انشالله کودتا باشه و آل سعود آل سقوط بشه
جالبه شبکه خبر خودمون اول با هیجان این خبرو اعلام کرد و ربط داد به کودتا! هنوز رسانه های خود عربستان چیزی نگفته بودن و خبر نداشتن، الانم که معلوم شده چی بود شبکه خبر زیرنویسو برداشت خخخخخخ
100% تقصیر ایران میندازند
شبکه العربیه وقوع کودتا را تایید کرده شما میگید تاییدنشده
۷ تا کشته دادن...خبرا بزار
فرض کنیم این خبر که خود سعودیها گفتند این تیر اندازیها بخاطر یک پهپاد اسباب بازی بوده راست باشه(که البته بعیده راست باشه)،اگه این خبرو بزاریم کنار اظهارات بن سلمان که گفته بود میخاد درگیریهارو به خیابونای تهران بکشونه و یا اینکه چندوقت قبل توی یک مصاحبه گفته بود جنگ با ایران براش راحته و حتما ایرانو شکست میده،واقعا به حرف ترامپ باور پیدا میکنیم که گفته بود سعودیا گاو شیرده هستند.البته از نگاه ترامپ شیرده بودنشون مهمه و برای ما گاو بودنشون
سلام
اين يك نمايش تبليغاتي و سياسي شاه و وليعهد سعودي است
برای یک پهباد اسباب بازی آسمان کشورشان را بسته اند؟؟؟؟اگر چهارشنبه سوری داشتند چه کاری میکردند!؟!؟!؟!
خخخ یادش بخیر موقع فرار شاه مردم میگفتن شاه فراری شده بسته به گاری شده در مورد سلمان باید بگیم شاه فراری شده سوار باری شده هههههه انشاالله سوار گاری ببینیمش بزودی !
شاید این هم داره فیلمِ کودتای اردوغان را برای سرکوب مخالفانش بازی می کنه
ازین تابلوتر نمیشد خخخخخخ
انشاالله که کودتا هست،این روانیه زنجیری نسل کشی اعراب رو رقم زده
حتما فردا نیر اعلام می کنند که این پهباد مال ایران بود.
فعلا فکر کشور خودمون باشیم بهتره
خبرگزاری ها روزنامه که با یه هواپیمای اسباب بازی این همه علیه عربستان شایع پراکنی می کنند، پس اگه هواپیماهای بمب افکن واقعی رو که هر روز یمن رو بمباران می کنه رو ببینند چی گزارش می کنند؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی