بازدید 1966

توسعه رشته و فضاهای آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای

کد خبر: ۷۹۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 21 April 2018

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی را دارد.

به گزارش مهر، ابراهیم صالحی عمران درباره راه اندازی رشته های مورد نیاز استان های مختلف گفت: مجوز شورای برنامه ریزی درسی برای برقراری رشته های مورد نیاز هر استان، از وزارت علوم اخذ شده که بر اساس آن استان ها می توانند با توجه به نیازهای بازار کار و نیازهای مهارتی خود در کنار صنعت، خدمات و کشاورزی، واحدهای درسی خود را ارائه دهد.

وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ دانشگاه فنی و حرفه ای با اشتغال و تولید افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه تقاضا محور و کار آفرین بوده و آموزش های مهارتی یکی از آموزش هایی است که با صنعت، کشاورزی، خدمات و اشتغال و تولید رابطه تنگاتنگ دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشورخاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی را دارد.

صالحی عمران با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با بازار کار گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای به طور مستقیم وارد بازار کار شده به طوری که در برخی رشته ها صد در صد و در برخی دیگر بالای ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان به طور مستقیم جذب بازار کار می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه ای وجود داد که بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته تحصیلی در آن ها فعالیت دارند.

وی از وجود۹۶ رشته در مقطع کاردانی در کشور خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد مواد درسی دانشگاه عملی و تنها ۳۰ درصد آنها نظری است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر