بازدید 3543

جهازکشان‌ خونین !

کد خبر: ۷۹۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 21 April 2018

کینه قدیمی که به دلیل طولانی شدن پرداخت دیه در یک پرونده قضایی به نزاع های پراکنده بین دو خانواده می انجامید سرانجام با جنایت مسلحانه مراسم جهازکشان را به خون کشید و عامل این قتل هولناک پس از 15 ماه فرار به چنگ قانون افتاد.

به گزارش خراسان، بیست و سوم آذر سال 1395 ، دو گروه از اهالی روستای کلاکوب به دلیل اختلافات قبلی درحالی دوباره با یکدیگر درگیر شدند که قرار بود مراسم جهازکشان در منزل یکی از خانواده ها انجام شود. در این میان یکی از اهالی روستا که علی اکبر نام دارد، اسلحه شکاری را برداشت و به سوی منزل خانواده طرف مقابل حرکت کرد و با شلیک تعدادی گلوله ساچمه ای با طرف مقابل درگیر شد.

در این درگیری که افراد دیگری از اهالی روستا مجروح شده بودند جوان 35 ساله ای به نام مهدی با اصابت گلوله های ساچمه ای به نقاط مختلف بدنش ، خون آلود روی زمین افتاد. دقایقی بعد جوان مجروح به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله های ساچمه ای جان خود را از دست داد.

با مرگ مجروح این حادثه که پنج روز بعد از وقوع نزاع مسلحانه رخ داد، پرونده مذکور رنگ جنایی به خود گرفت به همین علت قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) ادامه رسیدگی به این پرونده را عهده دار شد. بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله پس از اعلام مرگ جوان 35 ساله، عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

به گزارش خراسان، بررسی های مقام قضایی که با اظهارنظر کارشناسان سلاح همراه بود، نشان می داد که گلوله های ساچمه ای از فاصله حدود پنج متری به قفسه سینه و زیر بغل جوان 35 ساله شلیک شده است. با ارسال پرونده نزاع مسلحانه از شعبه 214 دادسرا به شعبه جنایی، قاضی احمدی نژاد در حالی دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت مسلحانه صادر کرد که دو تن از عاملان شرکت کننده در نزاع توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده بودند.

بدین ترتیب پرونده مرگبار در مراسم جهازکشان به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و به دستور سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) ماموریت یافتند تا تحقیقات میدانی خود را با راهنمایی های قضایی آغاز کنند.

ساعتی بعد کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد، عازم روستای کلاکوب شدند تا سرنخ هایی از عاملان اصلی نزاع خونین مسلحانه به دست آورند. تحقیقات مقدماتی بیانگر آن بود که نزاع مذکور به دلیل اختلافات و کینه قدیمی مربوط به چند سال قبل رخ داده است.

این کینه وحشتناک از زمانی آغاز شد که یکی از اهالی در استخر باغ یکی دیگر از اهالی همین روستا غرق شد و این گونه پرونده با شکایت اولیای دم در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت طرف مقابل به پرداخت بخشی از دیه مرد مسلمان محکوم شد اما روند پرداخت دیه به بروز کینه و اختلافاتی بین آن ها انجامید که چندین بار بین آن ها مشاجرات لفظی و درگیری شدت گرفت.

گزارش خراسان حاکی است در این میان اظهارنظرهای برخی از افراد آتش این کینه قدیمی را شعله ور کرد تا این که ماجرای جهازکشان نیز به سوژه ای برای دامن زدن به اختلافات بر سر نپرداختن دیه تبدیل شد. به همین دلیل یکی از طرف های مقابل که تحت تاثیر احساسات و غرور جوانی قرار گرفته بود اسلحه شکاری را برداشت و به سوی منزل طرف مقابل حرکت کرد اما داخل کوچه با دیدن آن ها، ناگهان ماشه سلاح شکاری را فشرد و جنایتی خونین را رقم زد.

با به دست آمدن مدارک و شواهد زیادی در صحنه حادثه، تلاش کارآگاهان در حالی برای دستگیری متهم به جنایت مسلحانه با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی احمدی نژاد ادامه یافت که چند تن از عاملان شرکت کننده در نزاع نیز خود را تسلیم کارآگاهان کردند اما متهم اصلی پرونده همچنان فراری بود. از سوی دیگر نیز سرهنگ رزمخواه از کارآگاهان خواست تا فعالیت های اطلاعاتی و عملیاتی خود را در چند شاخه پلیسی ادامه دهند و با بسیج امکانات به ردیابی متهم فراری بپردازند.

در حالی که تحقیقات گسترده کارآگاهان برای تنگ تر کردن حلقه محاصره و به دام انداختن متهم 45 ساله وارد مرحله جدیدی شده بود، حدود 10 روز قبل یکی دیگر از متهمان پرونده نزاع مسلحانه خود را تسلیم قانون کرد اما هنوز اثری از «علی اکبر – م» نبود تا این که سرانجام شیوه های اطلاعاتی پرونده با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه تغییر کرد و کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی از قاضی احمدی نژاد و به کارگیری شگردهای نوین پلیسی، محل اختفای متهم فراری را در شهرک طرق شناسایی کردند. آنان پس از چند ساعت محاصره نامحسوس مخفیگاه، اطمینان یافتند که وی نزد همسر و سه فرزندش بازگشته است در همین حال کارآگاهان با کسب دستور قضایی وارد منزل شدند و حلقه های قانون را بر دستان متهم 45 ساله گره زدند.

به گزارش خراسان با انتقال وی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات و بازجویی توسط سرگرد نجفی (افسر پرونده) آغاز شد. این مرد جوان که دیگر از زندگی مخفیانه به ستوه آمده بود به صراحت ارتکاب جنایت مسلحانه را پذیرفت و گفت: آن روز من قصد کشتن مهدی را نداشتم. در واقع با حرف های دیگران در برابر یک عمل انجام شده قرار گرفته بودم و احساسات بر عقلم غلبه کرده بود به همین دلیل فقط به خاطر غرور کاذب اسلحه شکاری را برداشتم و با شلیک گلوله های ساچمه ای، زندگی خودم را نیز نابود کردم.

بنابراین گزارش، تحقیقات بیشتر در این پرونده جنایی برای روشن شدن برخی نقاط تاریک آن همچنان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر