بازدید 16344
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تلاش آمریکا برای ایجاد سه جبهه در سوریه/اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه/اخراج پناهجویان افغان از ترکیه/ اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران

اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه، اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران، اخراج پناهجویان افغان از ترکیه، نظر جان بولتون در مورد خروج آمریکا از برجام و کشف شواهد جدید از تولید گازهای سمی توسط «جیش‌الاسلام» در سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش آمریکا جهت ایجاد سه جبهه در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 21 April 2018

اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه، اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران، اخراج پناهجویان افغان از ترکیه، نظر جان بولتون در مورد خروج آمریکا از برجام و کشف شواهد جدید از تولید گازهای سمی توسط «جیش‌الاسلام» در سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش آمریکا جهت ایجاد سه جبهه در سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ عبدالباری عطوان، تحلیلگر مسائل عرب، با بیان این که ایران، روسیه، عراق و سوریه ائتلافی جدید برای روبه رو شدن با طرح های آینده آمریکا در سوریه تشکیل داده اند، معتقد است: واشنگتن قصد ایجاد سه جبهه جدید در سوریه دارد.

وی روز جمعه در روزنامه رأی الیوم نوشت: روسیه، ایران، عراق و سوریه ائتلافی جدید برای روبرو شدن با طرح های آینده آمریکا به خصوص جایگزینی نیروهای عربی در سوریه در صورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تشکیل داده اند و آمریکا هم در تلاش برای تشکیل سه جبهه در شمال، مرکز و جنوب غرب سوریه با گروه های وابسته به خود است.

این تحلیلگر افزود: ترامپ بار دیگر سعی دارد تا هزینه هر گونه ماجراجویی در داخل سوریه از جمله مقابله با دولت این کشور را از جیب متحدان عربی خود بپردازند.

اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه

وزیر امور خارجه عربستان، بار دیگر با طرح آمادگی کشورش برای اعزام نیرو به خاک سوریه، اذعان کرد، کشورش از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما این موضوع را پیگیری می‌کند.

جبیر تأکید کرد: عربستان آماده اعزام نیرو به سوریه تحت نظر ائتلاف به فرماندهی آمریکاست.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کرد کشورش پیش از این نیز این پیشنهاد را به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا داده کرده بود.

تلاش آمریکا برای ایجاد سه جبهه در سوریه/اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه/اخراج پناهجویان افغان از ترکیه/ اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران

جبیر افزود: از ابتدای سال کنونی [میلادی] ما نیز این پیشنهاد را با آمریکا بررسی می‌کنیم. بررسی‌ها و گفت وگو‌ها درباره نیرو‌هایی که باید در شرق سوریه باشند و اینکه از کجا باید به این منطقه عزیمت کنند، ادامه دارد. این پیشنهاد جدیدی نیست و کشورش همچنین، به برخی از اعضای کشور‌های ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم نیز چنین پیشنهادی ارائه کرده است. عربستان همیشه درباره تأمین مالی سهم خود پایبند است و در این باره به وظیفه خود عمل کرده است.

نتانیاهو: در برابر هر تهدیدی از سوی ایران آماده‌ایم!

روز جمعه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در تل آویو باز هم ادعا کرد: ارتش اسرائیل در برابر هر گونه تهدیدی از سوی ایران آماده است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: تهدیداتی را از سوی ایران می‌ شنویم. نظامیان ارتش اسرائیل و شاخه‌ های امنیتی ما برای هر رویدادی آماده هستند.

وی در ادامه مدعی شد، نظامیان این رژیم بهادی سنگینی را به طرف مقابل تحمیل خواهند کرد!

اخراج پناهجویان افغان از ترکیه

در حالی که ترکیه اخیرا بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ پناهجوی افغان را اخراج کرده، سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان اعلام کرد، آنکارا بدون هماهنگی با این وزارتخانه پناهجویان را اجباری اخراج کرده است.

«محمدرضا باهر»، معاون سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان با اشاره به اخراج گروهی پناهجویان افغان از ترکیه گفت: آنکارا این اقدام را بدون هماهنگی با وزارت امور مهاجرین افغانستان انجام داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت ترکیه هیچ توافق‌نامه را درباره خروج اجباری پناهجویان افغان از این کشور با دولت افغانستان امضا نکرده و حتی به وزارت امور مهاجرین نیز آگاهی قبلی نداده است.

تلاش آمریکا برای ایجاد سه جبهه در سوریه/اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه/اخراج پناهجویان افغان از ترکیه/ اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران

سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان به «صدای آمریکا» گفت: معاون وزیر امور مهاجرین این کشور برای رسیدگی به این موضوع به آنکارا سفر کرده است.

این در حالی است که چندی پیش، «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در یک کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر ترکیه گفته بود، دو کشور برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغان موافقت کرده‌اند.

نخست وزیر ترکیه نیر تأکید کرده بود، اخراج پناهجویان افغان از ترکیه، داوطلبانه صورت می‌گیرد، اما پناهجویان افغان اخراجشان از ترکیه را اجباری توصیف کردند.

دولت ترکیه در حالی روند اخراج گروهی پناهجویان افغان را شدت بخشیده است که در حال حاضر، جنگ و ناآرامی سبب آواره شدن بیش از یک میلیون تن از مردم افغانستان در داخل این کشور شده است.

جان بولتون: خروج ترامپ از برجام بسیار محتمل است

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با یکی از مقام‌های ارشد اروپایی به او گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ‌احتمال زیاد از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خارج خواهد شد.

نشریه نیویورکر در گزارشی نوشته، بولتون در تماسی که هفته گذشته با یک مقام ارشد اروپایی داشته، به او گفته است: «بسیار محتمل است که رئیس‌جمهور از توافق ایران خارج شود».

وی همچنین در ادامه گفته است: «اگر من جای او بودم، این کار را سه ماه پیش انجام می‌دادم».

نیویورکر این خبر را در گزارشی درباره درگیری‌های داخلی در کاخ سفید ترامپ بر سر مسائل مختلف منتشر کرده است. این گزارش به‌ طور ویژه به اختلافات «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا با ترامپ و کاخ سفید پرداخته است

تلاش آمریکا برای ایجاد سه جبهه در سوریه/اعتراف الجببر به تلاش عربستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه/اخراج پناهجویان افغان از ترکیه/ اعلام آمادگی نتانیاهو برای رویارویی با ایران

تام کاتن، سناتور تندروی آمریکایی در مصاحبه با نیویورکر درباره برجام گفته است: «از نظر من، ظرف سه ماهی که من با اروپایی‌ها در تماس بوده‌ام آنها کار چندانی انجام نداده‌اند».

سناتور آمریکایی افزود: «فکر نمی‌کنم اگر رئیس‌جمهور در ماه می تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید نکند، کسی شگفت‌زده شود».

«دونالد ترامپ» دی‌ماه سال گذشته تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرد؛ اما به کشورهای اروپایی و نمایندگان کنگره آمریکا ضرب‌الاجل داد، حداکثر تا 120 روز آینده توافق هسته‌ای را اصلاح کنند. وی تهدید کرد، ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

کشف شواهد جدید از تولید گازهای سمی توسط «جیش‌الاسلام» در سوریه

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در دیدار با «استفان دی‌میستورا»، نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: «تمایل دارم تأکید کنم این حملات هوایی در نامناسب‌ترین و ناخوشایندترین لحظه اتفاق افتادند؛ یعنی زمانی که ما تنها دو روز با تکمیل عملیات غوطه شرقی فاصله داشتیم.»

شویگو تأکید کرد: حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه باعث ایجاد ثبات در سوریه نشد.

در همین حال، ارتش روسیه روز جمعه گفت، مشخص شده گروه‌های مسلح در سوریه مقادیر زیادی ماده «هگزامین» که از آن برای تولید تسلیحات شیمیایی استفاده می‌شود در اختیار داشته‌اند.

یک مقام ارتش روسیه گفت: «در جریان بررسی یک آزمایشگاه شیمیایی، مقادیر زیادی هگزامین کشف شد. این موضوع نشانه دیگری از تولید سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های مسلح است.»

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته، این ماده شاهد دیگری بر این است که تروریست‌های جیش‌الاسلام در حال ساخت گازهای سمی در شهر «دوما» بوده‌اند.

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، شنبه شب 18 فروردین‌ماه (7 آوریل) معارضان سوری مدعی وقوع حمله شیمیایی در این منطقه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
ترکیه اگه جای ایران بود و ۶میلیون مهاجر و پناهنده افغان وارد کشورش میشد می خواست چه کار کنه؟حتما به افغانستان اعلام جنگ می کرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
خبر دارید چه تعداد پناهنده از کشور سوریه در ترکیه هستند؟
تردید نکنید در این دوره امریکا میخواهد خیلی ارزان با راهکار هجوم و ترساندن کار خود را جلو ببرد برجام یک برگ برنده بی نظیر در دست انها است تا از نظر روانی ایران و در عمل بقیه را در مقابل ایران کنترل کنند به شما صریح گفتم 100 بمب هسته ای یک بشکه اورانیوم غنی شده میخواهدایجاد فن اوری چند لایه گمراه کننده مخفی برای طراحی و ساخت ان کاری ندارد پاره کردن برجام با حکمت و ارامش ایران باخت را نصیب انها میکند و برگ های امریکا را میسوزاند دقت کنید امریکا در این 70 ساله با جنگ ها فقط خاک بر سر خود ریخته الان هم چین روسیه کره و بقیه دستش را خوانده اند دارند زمان را به نفع خود جلو میبرند انها دارند خودشان را به بازی میگیرند اصلا نگویید ملان سانتریفوز و فلان موشک در سکئت و خیلی ارام فقط فن اوری دقت سادگی سرعت و مهارت را جلو ببرید برعکس انجه امریکا در ذهنتان دارد القا میکند ما بسیار قوی هستیم فقط فساد و خرفتی دشمن ما است
کار ایران افتاد به سربالایی
چرا در حالي که جوانان ايراني سربازي مي روند و کشور را امن نگه مي دارند، کاسبان و کارمندان ايراني ماليات داده و چرخ کشور را مي چرخانند، کشور با پول نفت که سرمايه تک تک ايرانيان است اداره مي شود. مي بايست مردم و کشور سالها ميزبان افاغنه اي باشد که از اين مواهب که امنيت، سوبسيدکالا، استفاده از خدمات عمومي که مربوط به ملت ايران است، استفاده کرده و نه تنها شکرگزار اين مواهب نباشد بلکه بالاترين ميزان جرم و جنايت را نيز در کشور داشته باشند؟ اين همه موادمخدر در کجا توليد و به کشور واردمي شود! اين همه جنايت توسط کدام قوم مهاجر صورت مي پذيرد؟ چندين درصد سوخت يارانه اي ، برق ، آب ، و ساير مايحتاج عمومي که با سرمايه ملي براي ملت ايران تهيه مي شود توسط کدام مهاجرين مصرف مي گردد؟ تا کي مي خواهيم ميزبان کسانی که هيچ قرابتي با مردم ايران ندارند باشيم؟
عیب نداره ایران این برادران افغانی را تحویل می گیرد. تا افغانستان باستان را درست کند.
خوب است که ترامپ آمده و می شود کاسه کوزه ها را سرش شکست.
گرنه چه بهانه ای بود برای وعده های رفاه اقتصادی که مردم خودشان یارانه نگیرند.
هر روز هم یک فیلمی درست میشه و مردم به تماشایش سرگرم میشوند
بورس درادامه ریزشهای یکماه گذشته امروزهم 200 واحدسقوط کردودرآستانه ورود به کانال94 هزارواحدقرارگرفت (باعرض تسلیت به روزنامه دنیای اقتصاد !)
شنبنه 1 اردیبهشت97:
یورو 6860
پوند 7830
دلار کانادا 4500
سکه امامی 1840000
تا وقتی ما اختلاسگر تو این مملکت داریم نیاز نیست کسی بهمون حمله کنه .
ایاروزی خواهدرسیدبگویندایران افغان هاروازخاکش اخراج کرد
الان دو هفته است چرا اجازه نمیدن بازرسان صلاح شیمیایی وارد دوما شوند ؟؟؟؟
مگه قرار نبود تحریم برداشته بشه چرا تعلیقش تمدید میشه؟
از کره شمالی چه خبر؟ تابناک سکوت اختیار کردی؟
تابناک ذوق میکرد کره میزنه امریکا رو دم ترامپ گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی