بازدید 2701

سال ۹۷فراتراز«استاندارد اجباری»عمل خواهیم کرد

کد خبر: ۷۹۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 20 April 2018
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در تعامل این سازمان با دستگاه‌ها از موازی کاری و تمرکز زنجیره‌ای فعالیت‌ها پرهیز می‌شود تا زمان رسیدگی به فعالیت‌های مرتبط باکیفیت کالا‌های ایرانی و در نتیجه هزینه‌ها کاهش یابد.

نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ افزود: در برنامه حمایت از کالای ایرانی مهمترین موضوع، تعامل دستگاه‌های درگیر با تولید، صادرات و واردات است.

پیروزبخت ادامه داد: برای پیشبرد و تحقق شعار سال لازم است رویکردمان صادراتی و مبتنی بر مدیریت واردات باشد.

وی بر مدیریت بهینه واردات برای حمایت از تولید ایرانی تاکید و یادآوری کرد: کالا‌های ایرانی مورد تقاضا، باید مشخصاتی داشته باشد که تایید آن‌ها بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

به گفته وی، از دیگر رویکرد‌های این سازمان در سال ۱۳۹۷، گسترش پوشش استاندارد به همه تولیدات داخلی است؛ در حالی که در رویکرد قبل، فقط بر استاندارد‌های اجباری تمرکز می‌شد، اما در رویکرد جدید فراتر از آن‌ها عمل خواهیم کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در این پیوند، شیوه نامه‌ای با عنوان خوداظهاری پیش بینی شده است تا بر مبنای آن همه کالا‌های ایرانی استاندارد خود را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: پس از آن، این استاندارد‌ها ثبت می‌شود و سازمان استاندارد همراه با تولیدکنندگان بر این دسته کالا‌ها نظارت می‌کند.

پیروزبخت بیان داشت: در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال نخست فقط کالا‌های موجود در سبد کالایی آحاد جامعه مشمول این شیوه نامه می‌شود و پس از جمع بندی، به سایر کالا‌ها تعمیم می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل